330e

Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 161
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: BMW 330e iPerformance M-Sport

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja 315i » 04 Huhti 2020, 23:55

Niin ja kilsoja mittarissa on jo 70 00+. Tänään kun kävin kaupoilla, kolme tai neljä stoppia, ihan taajama-ajoa, kun tulin kotiin, olin ajanut 25.8 km ja range näytti vielä 5 km.
Yritin ajaa rauhalisesti...

Coffey
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 01 Huhti 2020, 14:18

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja Coffey » 06 Huhti 2020, 11:23

315i kirjoitti:
04 Huhti 2020, 23:55
Niin ja kilsoja mittarissa on jo 70 00+. Tänään kun kävin kaupoilla, kolme tai neljä stoppia, ihan taajama-ajoa, kun tulin kotiin, olin ajanut 25.8 km ja range näytti vielä 5 km.
Yritin ajaa rauhalisesti...
Ilmeisesti jotain on tehty 2016 -->2018 varrella akun optimointiin tms, koska ero 2016 malliseen on noin suuri. Akun kapasiteetti on kuitenkin sama.

Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 161
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: BMW 330e iPerformance M-Sport

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja 315i » 08 Huhti 2020, 14:18

Eilen etätyöpäivän jälkeen hieman tuulettumaan ja testaamaan lämpöisessä (+12- 13astetta), eli perinteinen kesäkeli;)

Tuuli 240 astetta ja 11 solmua (eli joku 5m/s), viereisellä lentoasemalla. Reittilinja kulki niin, että pikkasen oli takatuulta, noin puolet tuosta määrästä, niin ja jos oikein hifistellään, niin reitti oli kohti sisämaata ja ylämäkeä oli noin 40 m karttatietojen perusteella.

Pistin auton lämpenemään ja oottelin jonkun vartin ja baanalle.
Samat asetukset kuin ennenkin, MaxE ja sportti, alla kitkat. AC oli pois, mutta ei siittä olis varmaan mitään lisäkuluja tuossa kelissä tullut. Sisäilma 19, sopiva asetus aurinkoiselle päivälle ilman ACtä.

Reitti kulki taajama-alueella ja Ulvilan läpiajon jälkeen Kokemäenjoen pohjoisrannantietä, niin pitkään kuin sähkösoppaa riittää.
Rajoitukset tuolla tiellä pääsääntöisesti 40-60kmh.
Tulos oli 41.6 kilsaa :thup:
Ihan lopussa oli 80 rajoitus, mutta en enää viimeisillä rangeilla kiihdyttänyt, kun aattelin sen 40 km saada rikki. Olis saattanut mennä siltikin. Tuosta puuttui vielä loppurullaus, mikä bensakoneella voi tehä kun tankki on tyhjä eli vapaalla vielä stoppiin saakka.

Suurin vaikutus näillä keväisillä keleillä on se, että saa ajaa mahdollisen tasaista vauhtia. Liikennevaloihin en joutunut pysähtymään, mutta muutamaan risteykseen kylläkin. Jos tasaista 50-60 kymppiä saisi painaa ilman häiriöitä vois päästä 45 kilsaakin.

Kaspe
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 12 Huhti 2020, 19:23

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja Kaspe » 12 Huhti 2020, 19:33

Itselläni on -17 75tkm ajettu yksilö. Täyteen ladattuna näyttänyt 28km sähköajoa enimmillään. Todellisuus pyörii 20-24km paikkeilla eco pro tilassa ja säästä riippuen pitänyt ac:ta pois päältä. Ostin auton marraskuussa joten vielä en ole päässyt kesäkeleillä testailemaan rangea. Mutta aika merkittävä ero on kyllä tohon käyttäjä 315i:n auton kilsoihin, oisko -18vuoden malliin tullut akustoon jo muutoksia? 🤔

Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 161
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: BMW 330e iPerformance M-Sport

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja 315i » 12 Huhti 2020, 22:37

Tänään kauppareissuja taajamassa ja 25,8 kilsaa tuli sähköllä, ja kun talliin ajoin, oli prosentteja jäljellä 9. Joten akun kestoon vaikuttaa se ajotyyli.

Ei aina mahdollista päivittäisessä ajossa, mutta yritin testata onko tuohon valmistajan lupaamaan mahdollista päästä, ja oli.
Mullakin seuraavana päivänä range näytti 36 ja parin päivän päästä taas sen 25-28. Tosin auto on tallissa, ja sen mukaan laskee kilsoja, kun luulee talin lämpöä ulkolämmöksi.

Nyt haaste, ja joku ajaa 42 kilsaa vaikka myötätuuleen.
Älä huolestu, jos range on 20-30. Se on normia, ja tuo mun ajo oli enemmän siirtymistä :rolle:

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1265
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: i3 94Ah 2016
Paikkakunta: Nokia

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 12 Huhti 2020, 22:45

315i kirjoitti:
12 Huhti 2020, 22:37
Tosin auto on tallissa, ja sen mukaan laskee kilsoja, kun luulee talin lämpöä ulkolämmöksi.
Tallin lämmöstä lähtiessä auton rangearvaus on aika satunnaista, ainakin mun auto täysin satunnaisesti välillä huomioi tallin lämpimän ilman, välillä sen viimeinen muistikuva ja laskuperuste on ulkoilmasta.

Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 161
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: BMW 330e iPerformance M-Sport

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja 315i » 12 Huhti 2020, 22:57

Mulla tallissa noin 12-15 astetta, talvella range putoaa yllättvän nopeasti. Vaimo asiaa ihmetteli, ja sanoin, että johtuu lämpötilaerosta.

z00m
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 14 Huhti 2019, 09:35

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja z00m » 24 Kesä 2020, 11:43

Jeps täällä taitaa akustojärjestelmä feilata lopullisesti..
Pari viikkoa sitten alko herjailee just kun oltiin mökille lähdössä voimansiirrossa olevan ongelman eikä sähköpuoli toiminut ollenkaan..siinä sit matkalla käytiin kaffella jonka jälkeen alkoi pelittää taas! Nooh eiliseen asti toimi täysin, mutta tällä kertaa alkoi herjaamaan charge faultia eikä tahdo latailla ollenkaan..välillä voi ladata muutaman minuutin ja välillä ei sitten yhtään! Vittu :de:
Mjoo ei muutakuin huoltoon varailtu aikaa et katotaan mitä löytyy..kellään kokemusta vastaavanlaisista ongelmista ja mitä teillä oli vikana..bemarin 6v akkutakuu siis jos siihen menee olis aika paikallaan mut mistä näitä tietää mitä siihen kuuluu ja mitä ei. Huollon mukaan koko järjestelmä kuuluisi, ei pelkästään akusto..

Autollahan oli siis ajettu 67tkm ja malli 330e 2016...

Galaxy1223
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 147
Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
Auto: 316iA F31 -15
Paikkakunta: Espoo

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja Galaxy1223 » 24 Kesä 2020, 11:57

No kyseessä onkin jo tuollainen loppuun ajettu vanha auto niin paaliinhan se joutaa!

Tuo kyllä epäilyttää vähän näissä plug-in hybrideissä. Autoista tulee melko monimutkaisia kun on sähköauton ja polttomoottoriauton osat ja ne vielä pitäisi toimia yhteen. Että millaisiakohan vikapesäkkeitä näistä tulee kun ikää tulee hieman lisää. Ja ennenkuin kukaan mainitsee niin kyllähän ne Priukset on hyvin kestänyt, mutta nyt puhutaan Bemarista!

z00m
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 14 Huhti 2019, 09:35

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja z00m » 24 Kesä 2020, 17:37

z00m kirjoitti:
24 Kesä 2020, 11:43
Jeps täällä taitaa akustojärjestelmä feilata lopullisesti..
Pari viikkoa sitten alko herjailee just kun oltiin mökille lähdössä voimansiirrossa olevan ongelman eikä sähköpuoli toiminut ollenkaan..siinä sit matkalla käytiin kaffella jonka jälkeen alkoi pelittää taas! Nooh eiliseen asti toimi täysin, mutta tällä kertaa alkoi herjaamaan charge faultia eikä tahdo latailla ollenkaan..välillä voi ladata muutaman minuutin ja välillä ei sitten yhtään! Vittu :de:
Mjoo ei muutakuin huoltoon varailtu aikaa et katotaan mitä löytyy..kellään kokemusta vastaavanlaisista ongelmista ja mitä teillä oli vikana..bemarin 6v akkutakuu siis jos siihen menee olis aika paikallaan mut mistä näitä tietää mitä siihen kuuluu ja mitä ei. Huollon mukaan koko järjestelmä kuuluisi, ei pelkästään akusto..

Autollahan oli siis ajettu 67tkm ja malli 330e 2016...


Tänään kävin testaamassa korjaamolla heidän laturillaan vähän aikaa ja hyvin näytti lataavan..myös kauppakeskuksessa type2 lataus toimi.. tuomitsemmeko siis laturin paskaksi..bemarin oma varuste..aika rapsakka hintaa uudella, lähes 500€ :blink:

Suositelkaas jotain toisen valmistajan laturia minkä sais halvemmalla!

Pitkänen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 19 Huhti 2020, 07:45
Auto: 2016 330e

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja Pitkänen » 23 Heinä 2020, 13:25

Tiedoksi, että auton mukana tuleva latauspiuha on varastettavissa rikkomalla auton pään töpseli. Kaulus toki jää autoon kiinni mutta niitä kai saa varaosana niin tekee tuosta johdosta varastamisen arvoisen. Uusi piuha Laakkosella 297€

piuha.JPG
piuha.JPG (37.16 KiB) Katsottu 1740 kertaa
Löyty tubesta tällainen pätkä jonka luulen vapauttavan töpselinjämän tuolta latausportista mutta eipä mulla ollu tuon sinisen peitelevyn alla mitään narua kiinni.. :thup:

https://www.youtube.com/watch?v=HDJfXUmmSFI

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1265
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: i3 94Ah 2016
Paikkakunta: Nokia

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 23 Heinä 2020, 19:41

Kaikkea ne varkaat keksii.

Töpselilukituksen pitäisi kaiken järjen mukaan olla koko ajan auki, nyt kun sähköisiä osia ei jämässä ole kiinni. Painele töpselinjämää autoa kohti ettei lukituskieli ole pinteessä, ja kliksuta keskuslukkoa kiinni-auki, kielen pitäisi sitten ainakin vapautua auki-asentoon. Sitten vasta töpselinjämä pois nypäten.

Pitkänen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 19 Huhti 2020, 07:45
Auto: 2016 330e

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja Pitkänen » 24 Heinä 2020, 09:45

Kävin Laakkosella näyttämässä ja ei tuo töpselin jämä lähde irti vaikka mitä tekisi eli menee pistorasia auton päästä vaihtoon kun jotain oikeasti rikki lukituksessa. Varmaan potkittu irti.

Huoltoaika löytyi vasta 12.8 ja vakuutukseenhan se menee mutta kuka maksaa bensat? Vitun narkkarit

Vastaa Viestiin