N20 jakopää; ongelmia?

ocram
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 20
Liittynyt: 23 Marras 2014, 19:51
Auto: Volvo ex.F31 328i Xdrive M-sport

N20 jakopää; ongelmia?

Viesti Kirjoittaja ocram » 04 Maalis 2016, 13:11

Amerikan foorumeiltä löytyy usein tietoa ongelmista joista Suomessa ei ole ainakaan yleisempää keskustelua. Onko kenelläkään mennyt bensakoneessa jakopää remonttiin?

Linkin takana tietoa uusista osista 1/2015 jälkeen http://www.rightfootdown.com/automotive ... s-n26-too/

E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 582
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

Re: N20 jakopää; ongelmia?

Viesti Kirjoittaja E81 » 23 Huhti 2017, 18:08

Ilmeisesti suomessa ei juurikaan ole N20 jakopään ongelmia, koska tähän ketjuun ei ole vuoden aikana tullut yhtäkään vastausta. Huomenna menen hakemaan profiilissani mainittua autoa ja viikonlopun aikana olen tässä googletellut ja selvitellyt mitä kaikkea tuo N20 pitää sisällään.

RealOEM mukaan jakoketjun kiristin on 2016 vuoden aikana päivitetty uuden tyyppiseksi: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_4773 tuossa osa numero 5. Mietin että pitäisikö tuo vaihtaa ihan varmuuden vuoksi, koska osa on edullinen ja vaihto helppoa kun voi suorittaa purkamatta moottoria. Uusi kiristin on ulkomaisten kollegoidemme mukaan voimakkaampi kuin vanha ja siinä on liikevaraa enemmän.

Tässä vielä vertailukuva

Kuva

Janlob
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 09 Maalis 2017, 05:53
Auto: F30 320iA

Re: N20 jakopää; ongelmia?

Viesti Kirjoittaja Janlob » 23 Huhti 2017, 20:54

43$ ! On kyllä niin halpa investointi, että taidan itsekin vaihtaa varmuuden vuoksi. Pitääpä käydä laakkoselta kyselemässä.
Samalla näyttää realoem:n mukaan ketjukin vaihtuneen. Eipä ole tosin eteen osunut, että näistä menisi ketjuja poikki..

J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2775
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Re: N20 jakopää; ongelmia?

Viesti Kirjoittaja J1978 » 24 Huhti 2017, 06:37

Janlob kirjoitti:43$ ! On kyllä niin halpa investointi, että taidan itsekin vaihtaa varmuuden vuoksi. Pitääpä käydä laakkoselta kyselemässä.
Samalla näyttää realoem:n mukaan ketjukin vaihtuneen. Eipä ole tosin eteen osunut, että näistä menisi ketjuja poikki..
No eihän se toki poikki menekään, vaan yleensähän se jako menee sekaisin vahingon tapahtuessa ja ketju hyppää pois rattaaltaan ja/tai venyy muttei katkea.

2015 syksyllähän koko moottorikonstruktio muuttui ja N20 poistui. Tilalle tuli B20-moottori, jossa paljon muutoksia versus N20.

antti87
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 93
Liittynyt: 06 Huhti 2014, 15:21

Re: N20 jakopää; ongelmia?

Viesti Kirjoittaja antti87 » 24 Huhti 2017, 13:44

Janlob kirjoitti:43$ ! On kyllä niin halpa investointi, että taidan itsekin vaihtaa varmuuden vuoksi. Pitääpä käydä laakkoselta kyselemässä.
Samalla näyttää realoem:n mukaan ketjukin vaihtuneen. Eipä ole tosin eteen osunut, että näistä menisi ketjuja poikki..
Öljypumpun ketjuja ainaskin vaihtoon mennyt,juuri hetki sitten viimeksi 59tkm ajettu suomi auto. Kuulosti kuin olisi rotrex ollut paikalla.
Tuskin bmw gw osallistui tähänkään caseen eurollakaan.

E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 582
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

Re: N20 jakopää; ongelmia?

Viesti Kirjoittaja E81 » 24 Huhti 2017, 20:40

Mielenkiintoista, omassa 2012 valmistetussa autossa näyttäisi olevan uudemman mallinen kiristin. Täytyy koittaa kaivaa auton huoltohistoriaa paremmin selville edellisen omistajan ajoilta. Tai sitten realoem tiedot ovat puutteellisia.

Kuva

Janlob
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 09 Maalis 2017, 05:53
Auto: F30 320iA

Re: N20 jakopää; ongelmia?

Viesti Kirjoittaja Janlob » 25 Huhti 2017, 13:00

Kurkkasin itsekin konehuoneeseen ja siellähän oli myös tuo uudempi kiristäjä jo kiinni.

Siili
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 23
Liittynyt: 05 Elo 2016, 17:33

Re: N20 jakopää; ongelmia?

Viesti Kirjoittaja Siili » 25 Huhti 2017, 14:12

Miten tuosta erottaa onko se vanhaa vai uutta mallia?

Janlob
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 09 Maalis 2017, 05:53
Auto: F30 320iA

Re: N20 jakopää; ongelmia?

Viesti Kirjoittaja Janlob » 25 Huhti 2017, 14:49

Pultin kanta, matala vs korkea.
Kts. Tuo aiemmin E81:n littämä kuva

Siili
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 23
Liittynyt: 05 Elo 2016, 17:33

Re: N20 jakopää; ongelmia?

Viesti Kirjoittaja Siili » 25 Huhti 2017, 17:49

Lyhyempi kantanen näyttäs mullakin olevan. 2012 valmistetussa. Eikä huoltohistoriasta ole ainakaan mulle kerrottu että sitä ois koskaan vaihettu :blink:

pumo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 08 Maalis 2017, 18:13

Re: RE: Re: N20 jakopää; ongelmia?

Viesti Kirjoittaja pumo » 10 Touko 2017, 19:28

J1978 kirjoitti:
2015 syksyllähän koko moottorikonstruktio muuttui ja N20 poistui. Tilalle tuli B20-moottori, jossa paljon muutoksia versus N20.
Mites kumpi minulla on kun VIN koodin perusteella kone on N20-B20B?
Oma 320i vm15 on ilmeisesti tuolla paremmalla versiolla?
Kuva

J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2775
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Re: RE: Re: N20 jakopää; ongelmia?

Viesti Kirjoittaja J1978 » 12 Touko 2017, 20:31

pumo kirjoitti:
J1978 kirjoitti:
2015 syksyllähän koko moottorikonstruktio muuttui ja N20 poistui. Tilalle tuli B20-moottori, jossa paljon muutoksia versus N20.
Mites kumpi minulla on kun VIN koodin perusteella kone on N20-B20B?
Oma 320i vm15 on ilmeisesti tuolla paremmalla versiolla?
Kuva

No jos sun auto on tehty syksyllä 2015, niin sitten on se uudistettu moottori. Muuten ei ole.

GTJanne
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 02 Heinä 2014, 13:39
Auto: F34 320i Sport Line

Re: N20 jakopää; ongelmia?

Viesti Kirjoittaja GTJanne » 24 Touko 2017, 13:52

Kurkkasin heinäkuussa 2014 valmistetun F34:n pellin alle ja näkymä oli täsmälleen sama kuin pumon kuvassa. Matalakantainen kiristin on joko ollut koneessa tehtaalta lähtien tai sitten se on vaivihkaa vaihdettu määräaikaishuollon yhteydessä. Mielenrauha on tältä osin siis turvattu.

Avatar
GTA1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 22 Syys 2013, 12:01
Auto: F34 320iA xDrive ///M Sport

Re: N20 jakopää; ongelmia?

Viesti Kirjoittaja GTA1 » 28 Touko 2017, 13:15

Samanlainen matalakantainen on minullakin.
11/13 on F34 valmistusajankohta.
Kuva

TomA
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 126
Liittynyt: 14 Syys 2015, 14:25

Re: N20 jakopää; ongelmia?

Viesti Kirjoittaja TomA » 28 Touko 2017, 15:48

Matalakantanen ollut jo vuodesta 2007 lähtien tuon oem linkin mukaan.

Esterin pamaus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 27 Helmi 2020, 14:43

Re: N20 jakopää; ongelmia?

Viesti Kirjoittaja Esterin pamaus » 27 Helmi 2020, 14:55

Varmistuksena vielä, että ymmärsin oikein. Matalakantinen on uudempi ja vahvempi?

H202H
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 04 Marras 2018, 19:28

Re: N20 jakopää; ongelmia?

Viesti Kirjoittaja H202H » 08 Syys 2020, 20:37

Tänään se tais sitten tapahtua, auto pajalle ja nyt odotellaan tuomiota.