Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Avatar
El Pantero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 420
Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja El Pantero » 27 Huhti 2016, 08:10

Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla, ei siinä kauaa kulunut... !

Highlights: 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h.

http://www.venturatuning.nl/chiptuning- ... -phev.html

Kuten suurin osa väestä on tälläkin foorumilla spekuloinut, on BMW säädetty siten, että kulutus jää 49gr CO2 per km. Jos kuitenkin hyväksyy hieman suuremman kulutuksen ja haluaa 0-100km/h ajan noin sekunnin nopeammaksi, on asiaan 695€ lääke :thuup:

Ja asiasta hieman Bimmerfest keskustelua:
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... ost9643863
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
Parhaat autonhoitotuotteet nopeasti ja edullisesti - http://www.autotähti.fi

Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 581
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja Kuudensuora » 27 Huhti 2016, 18:20

Tämähän tuli nopeasti! Mietinkin paljonko näissä elektronivempeleissä on virivaraa ja onhan siellä :)
Vikakoodinlukua (E-sarjan bemarit) Helsinki.

Avatar
El Pantero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 420
Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja El Pantero » 27 Huhti 2016, 18:45

Kuudensuora kirjoitti:Tämähän tuli nopeasti! Mietinkin paljonko näissä elektronivempeleissä on virivaraa ja onhan siellä :)
Jeps. Tietääkö kukaan miten nuo 8HP50:n sisuskalut kestää tuon 505nm väännön, eli onko sisuskalut yhtä kestävät kuin dieseleissä?
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
Parhaat autonhoitotuotteet nopeasti ja edullisesti - http://www.autotähti.fi

Samppa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 224
Liittynyt: 29 Tammi 2011, 22:01
Auto: BMW F30 320i A xDrive 2016

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja Samppa » 27 Huhti 2016, 19:29

Mitä välii? Noiden kanssa saa varautua siihen, että takuuasiat on moottorin ja voimansiirron osalta saman tien käsitelty. Joku paikka jos prakaa niin itse joutuu kuvetta kaivamaan ja vian tosiasiallinen aiheuttaja (esim valmistusvirhe) on yhdentekevä.

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3867
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja salmol » 27 Huhti 2016, 21:27

El Pantero kirjoitti:
Kuudensuora kirjoitti:Tämähän tuli nopeasti! Mietinkin paljonko näissä elektronivempeleissä on virivaraa ja onhan siellä :)
Jeps. Tietääkö kukaan miten nuo 8HP50:n sisuskalut kestää tuon 505nm väännön, eli onko sisuskalut yhtä kestävät kuin dieseleissä?
500nm, eli kestää tuon.
Liitteet
Screen Shot 2016-04-27 at 21.24.16.png
Screen Shot 2016-04-27 at 21.24.16.png (129.02 KiB) Katsottu 3989 kertaa
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe (Celtic Tuning 240hp, 440nm)
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1059
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X1 25i -15
i8 -14
720S -18
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja Pitkis » 27 Huhti 2016, 23:29

Samppa kirjoitti:Mitä välii? Noiden kanssa saa varautua siihen, että takuuasiat on moottorin ja voimansiirron osalta saman tien käsitelty. Joku paikka jos prakaa niin itse joutuu kuvetta kaivamaan ja vian tosiasiallinen aiheuttaja (esim valmistusvirhe) on yhdentekevä.
En hevillä lähtisi hybridiä virittämään. Voimalinja aika paljon monimutkaisempi ja riski mokille kasvaa. Tietty jos yksi xx ke remppa ei mitään meinaa niin voihan sitä harrastaa. Muutoin pysyisin kaukana.

Avatar
El Pantero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 420
Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja El Pantero » 28 Huhti 2016, 00:41

Pitkis kirjoitti:
Samppa kirjoitti:Mitä välii? Noiden kanssa saa varautua siihen, että takuuasiat on moottorin ja voimansiirron osalta saman tien käsitelty. Joku paikka jos prakaa niin itse joutuu kuvetta kaivamaan ja vian tosiasiallinen aiheuttaja (esim valmistusvirhe) on yhdentekevä.
En hevillä lähtisi hybridiä virittämään. Voimalinja aika paljon monimutkaisempi ja riski mokille kasvaa. Tietty jos yksi xx ke remppa ei mitään meinaa niin voihan sitä harrastaa. Muutoin pysyisin kaukana.
Mulla on autossa jatkettu 5v takuu, joten tämä viri-viri juttu on mulle ajankohtaiseksi vasta kesäkuussa 2021 :thuup:
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
Parhaat autonhoitotuotteet nopeasti ja edullisesti - http://www.autotähti.fi

Samppa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 224
Liittynyt: 29 Tammi 2011, 22:01
Auto: BMW F30 320i A xDrive 2016

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja Samppa » 28 Huhti 2016, 08:44

El Pantero kirjoitti:
Pitkis kirjoitti:
Samppa kirjoitti:Mitä välii? Noiden kanssa saa varautua siihen, että takuuasiat on moottorin ja voimansiirron osalta saman tien käsitelty. Joku paikka jos prakaa niin itse joutuu kuvetta kaivamaan ja vian tosiasiallinen aiheuttaja (esim valmistusvirhe) on yhdentekevä.
En hevillä lähtisi hybridiä virittämään. Voimalinja aika paljon monimutkaisempi ja riski mokille kasvaa. Tietty jos yksi xx ke remppa ei mitään meinaa niin voihan sitä harrastaa. Muutoin pysyisin kaukana.
Mulla on autossa jatkettu 5v takuu, joten tämä viri-viri juttu on mulle ajankohtaiseksi vasta kesäkuussa 2021 :thuup:
Aa, no se on sitten vähän eri juttu se. Ja toki muutenkin jokaisen oma asia miten autonsa kanssa toimii. Itse en kyllä välttämättä takuuajan jälkeenkään kovin helpolla lähtisi "lastuja" laittamaan. Taitaa olla myös takuunjälkeisen virhevastuun kanssa aika nihkeää, jos viritys tulee ilmi ja sattuu joku pahempi rikkoutuminen.

Jännä juttu muuten, ettei nelisylinterisiin ottomoottoreihin ole tarjolla eikä välttämättä edes tulossa Bemarin omaa power kittiä. Sellaista voisin ehkä harkita, vaikka hintahan noissa on kovanlainen eikä tehonlisäyskään kovin kummoinen.

toukopouko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 258
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
Auto: 330e

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja toukopouko » 17 Maalis 2018, 11:43

Huvikseni vähän googlailin, ja näkyy olevan tuon Venturan lisäksi nykyään muitakin bokseja tarjolla. Joko joku on kokeillut miten 330e liikahtaa tuninkiboksin kanssa? :)

https://www.mosselmanturbo.com/performa ... rformance/
https://tdi-tuning.com/car/bmw/3-series ... g-box-chip
http://www.venturatuning.nl/chiptuning- ... -phev.html
BMW 330e 2016 - kulutus Kuva

Avatar
Jokerdef
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 85
Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja Jokerdef » 04 Huhti 2018, 07:37

toukopouko kirjoitti:
17 Maalis 2018, 11:43
Huvikseni vähän googlailin, ja näkyy olevan tuon Venturan lisäksi nykyään muitakin bokseja tarjolla. Joko joku on kokeillut miten 330e liikahtaa tuninkiboksin kanssa? :)

https://www.mosselmanturbo.com/performa ... rformance/
https://tdi-tuning.com/car/bmw/3-series ... g-box-chip
http://www.venturatuning.nl/chiptuning- ... -phev.html
Samaa tiedustelen... Ei ilmeisesti vielä kukaan ole 330e lähtenyt tuunaamaan?