Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Avatar
El Pantero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 421
Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja El Pantero » 27 Huhti 2016, 08:10

Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla, ei siinä kauaa kulunut... !

Highlights: 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h.

http://www.venturatuning.nl/chiptuning- ... -phev.html

Kuten suurin osa väestä on tälläkin foorumilla spekuloinut, on BMW säädetty siten, että kulutus jää 49gr CO2 per km. Jos kuitenkin hyväksyy hieman suuremman kulutuksen ja haluaa 0-100km/h ajan noin sekunnin nopeammaksi, on asiaan 695€ lääke :thuup:

Ja asiasta hieman Bimmerfest keskustelua:
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... ost9643863
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
Parhaat autonhoitotuotteet nopeasti ja edullisesti - http://www.autotähti.fi

Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 595
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja Kuudensuora » 27 Huhti 2016, 18:20

Tämähän tuli nopeasti! Mietinkin paljonko näissä elektronivempeleissä on virivaraa ja onhan siellä :)
Vikakoodinlukua (E-sarjan bemarit) Helsinki.

Avatar
El Pantero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 421
Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja El Pantero » 27 Huhti 2016, 18:45

Kuudensuora kirjoitti:Tämähän tuli nopeasti! Mietinkin paljonko näissä elektronivempeleissä on virivaraa ja onhan siellä :)
Jeps. Tietääkö kukaan miten nuo 8HP50:n sisuskalut kestää tuon 505nm väännön, eli onko sisuskalut yhtä kestävät kuin dieseleissä?
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
Parhaat autonhoitotuotteet nopeasti ja edullisesti - http://www.autotähti.fi

Samppa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 230
Liittynyt: 29 Tammi 2011, 22:01
Auto: BMW F30 320i A xDrive 2016

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja Samppa » 27 Huhti 2016, 19:29

Mitä välii? Noiden kanssa saa varautua siihen, että takuuasiat on moottorin ja voimansiirron osalta saman tien käsitelty. Joku paikka jos prakaa niin itse joutuu kuvetta kaivamaan ja vian tosiasiallinen aiheuttaja (esim valmistusvirhe) on yhdentekevä.

salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4002
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja salmol » 27 Huhti 2016, 21:27

El Pantero kirjoitti:
Kuudensuora kirjoitti:Tämähän tuli nopeasti! Mietinkin paljonko näissä elektronivempeleissä on virivaraa ja onhan siellä :)
Jeps. Tietääkö kukaan miten nuo 8HP50:n sisuskalut kestää tuon 505nm väännön, eli onko sisuskalut yhtä kestävät kuin dieseleissä?
500nm, eli kestää tuon.
Liitteet
Screen Shot 2016-04-27 at 21.24.16.png
Screen Shot 2016-04-27 at 21.24.16.png (129.02 KiB) Katsottu 6632 kertaa
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1059
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X1 25i -15
i8 -14
720S -18
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja Pitkis » 27 Huhti 2016, 23:29

Samppa kirjoitti:Mitä välii? Noiden kanssa saa varautua siihen, että takuuasiat on moottorin ja voimansiirron osalta saman tien käsitelty. Joku paikka jos prakaa niin itse joutuu kuvetta kaivamaan ja vian tosiasiallinen aiheuttaja (esim valmistusvirhe) on yhdentekevä.
En hevillä lähtisi hybridiä virittämään. Voimalinja aika paljon monimutkaisempi ja riski mokille kasvaa. Tietty jos yksi xx ke remppa ei mitään meinaa niin voihan sitä harrastaa. Muutoin pysyisin kaukana.

Avatar
El Pantero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 421
Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja El Pantero » 28 Huhti 2016, 00:41

Pitkis kirjoitti:
Samppa kirjoitti:Mitä välii? Noiden kanssa saa varautua siihen, että takuuasiat on moottorin ja voimansiirron osalta saman tien käsitelty. Joku paikka jos prakaa niin itse joutuu kuvetta kaivamaan ja vian tosiasiallinen aiheuttaja (esim valmistusvirhe) on yhdentekevä.
En hevillä lähtisi hybridiä virittämään. Voimalinja aika paljon monimutkaisempi ja riski mokille kasvaa. Tietty jos yksi xx ke remppa ei mitään meinaa niin voihan sitä harrastaa. Muutoin pysyisin kaukana.
Mulla on autossa jatkettu 5v takuu, joten tämä viri-viri juttu on mulle ajankohtaiseksi vasta kesäkuussa 2021 :thuup:
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
Parhaat autonhoitotuotteet nopeasti ja edullisesti - http://www.autotähti.fi

Samppa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 230
Liittynyt: 29 Tammi 2011, 22:01
Auto: BMW F30 320i A xDrive 2016

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja Samppa » 28 Huhti 2016, 08:44

El Pantero kirjoitti:
Pitkis kirjoitti:
Samppa kirjoitti:Mitä välii? Noiden kanssa saa varautua siihen, että takuuasiat on moottorin ja voimansiirron osalta saman tien käsitelty. Joku paikka jos prakaa niin itse joutuu kuvetta kaivamaan ja vian tosiasiallinen aiheuttaja (esim valmistusvirhe) on yhdentekevä.
En hevillä lähtisi hybridiä virittämään. Voimalinja aika paljon monimutkaisempi ja riski mokille kasvaa. Tietty jos yksi xx ke remppa ei mitään meinaa niin voihan sitä harrastaa. Muutoin pysyisin kaukana.
Mulla on autossa jatkettu 5v takuu, joten tämä viri-viri juttu on mulle ajankohtaiseksi vasta kesäkuussa 2021 :thuup:
Aa, no se on sitten vähän eri juttu se. Ja toki muutenkin jokaisen oma asia miten autonsa kanssa toimii. Itse en kyllä välttämättä takuuajan jälkeenkään kovin helpolla lähtisi "lastuja" laittamaan. Taitaa olla myös takuunjälkeisen virhevastuun kanssa aika nihkeää, jos viritys tulee ilmi ja sattuu joku pahempi rikkoutuminen.

Jännä juttu muuten, ettei nelisylinterisiin ottomoottoreihin ole tarjolla eikä välttämättä edes tulossa Bemarin omaa power kittiä. Sellaista voisin ehkä harkita, vaikka hintahan noissa on kovanlainen eikä tehonlisäyskään kovin kummoinen.

toukopouko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 273
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
Auto: 330e

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja toukopouko » 17 Maalis 2018, 11:43

Huvikseni vähän googlailin, ja näkyy olevan tuon Venturan lisäksi nykyään muitakin bokseja tarjolla. Joko joku on kokeillut miten 330e liikahtaa tuninkiboksin kanssa? :)

https://www.mosselmanturbo.com/performa ... rformance/
https://tdi-tuning.com/car/bmw/3-series ... g-box-chip
http://www.venturatuning.nl/chiptuning- ... -phev.html
BMW 330e 2016 - kulutus Kuva

Avatar
Jokerdef
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 111
Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja Jokerdef » 04 Huhti 2018, 07:37

toukopouko kirjoitti:
17 Maalis 2018, 11:43
Huvikseni vähän googlailin, ja näkyy olevan tuon Venturan lisäksi nykyään muitakin bokseja tarjolla. Joko joku on kokeillut miten 330e liikahtaa tuninkiboksin kanssa? :)

https://www.mosselmanturbo.com/performa ... rformance/
https://tdi-tuning.com/car/bmw/3-series ... g-box-chip
http://www.venturatuning.nl/chiptuning- ... -phev.html
Samaa tiedustelen... Ei ilmeisesti vielä kukaan ole 330e lähtenyt tuunaamaan?

Avatar
Jokerdef
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 111
Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja Jokerdef » 21 Marras 2018, 14:06

salmol kirjoitti:
27 Huhti 2016, 21:27
El Pantero kirjoitti:
Kuudensuora kirjoitti:Tämähän tuli nopeasti! Mietinkin paljonko näissä elektronivempeleissä on virivaraa ja onhan siellä :)
Jeps. Tietääkö kukaan miten nuo 8HP50:n sisuskalut kestää tuon 505nm väännön, eli onko sisuskalut yhtä kestävät kuin dieseleissä?
500nm, eli kestää tuon.
Kuriositeettina maitinttakoon että 330e ei käytetä perus 8HP50 vaihteistoa koska monentinmuuntimen paikalla on sähkömoottori osana voimapakettia.
Vaihteisto on ZF GA8P75HZ ja yhtäjaksoinen väännönkesto 750Nm.
Sama voimalinja myös 530e käytössä. Tosin sähkömoottori hieman voimakkaampi kompensoimaan kasvanutta auton kokoa ja massaa.

eSilli
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 26 Marras 2018, 12:45

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja eSilli » 26 Marras 2018, 12:50

Itsellä oli tämä venturan boksi kiinni omassa 330e:ssä. Kyllä se toi reilusti lisää voimaa ja muutti auton luonnetta aggressiivisemmaksi. Ainoa miinus oli ajoittainen pätkiminen kun moottori tule peliin kylmänä kevyellä kiihdytyksellä, kävi hieman rikkaana ensimmäiset muutamat sekunnit. Tähän tottui pienellä ennakoinnilla.

Auto päivittyi 530e:hen, boksi on tallella ja voin myydä sopivaan hintaan jos joku on kiinnostunut.

toukopouko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 273
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
Auto: 330e

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja toukopouko » 26 Marras 2018, 12:55

eSilli kirjoitti:
26 Marras 2018, 12:50
Itsellä oli tämä venturan boksi kiinni omassa 330e:ssä. Kyllä se toi reilusti lisää voimaa ja muutti auton luonnetta aggressiivisemmaksi. Ainoa miinus oli ajoittainen pätkiminen kun moottori tule peliin kylmänä kevyellä kiihdytyksellä, kävi hieman rikkaana ensimmäiset muutamat sekunnit. Tähän tottui pienellä ennakoinnilla.

Auto päivittyi 530e:hen, boksi on tallella ja voin myydä sopivaan hintaan jos joku on kiinnostunut.
Sopiiko tuo sama boksi siihen 530e:hen?

Mikä on sopiva hinta? Joskin näin talvea vasten tuolla ei kyllä ole käyttöä...
BMW 330e 2016 - kulutus Kuva

Avatar
Jokerdef
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 111
Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja Jokerdef » 26 Marras 2018, 12:59

toukopouko kirjoitti:
26 Marras 2018, 12:55
eSilli kirjoitti:
26 Marras 2018, 12:50
Itsellä oli tämä venturan boksi kiinni omassa 330e:ssä. Kyllä se toi reilusti lisää voimaa ja muutti auton luonnetta aggressiivisemmaksi. Ainoa miinus oli ajoittainen pätkiminen kun moottori tule peliin kylmänä kevyellä kiihdytyksellä, kävi hieman rikkaana ensimmäiset muutamat sekunnit. Tähän tottui pienellä ennakoinnilla.

Auto päivittyi 530e:hen, boksi on tallella ja voin myydä sopivaan hintaan jos joku on kiinnostunut.
Sopiiko tuo sama boksi siihen 530e:hen?

Mikä on sopiva hinta? Joskin näin talvea vasten tuolla ei kyllä ole käyttöä...
Luulisi sopivan suoraan koska täsmälleen sama B48 moottori kyseessä ja jopa sama voimalinjakin (vaikka siihen ei mitään muutoksia teekään).

eSilli
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 26 Marras 2018, 12:45

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja eSilli » 26 Marras 2018, 13:06

Jokerdef kirjoitti:
26 Marras 2018, 12:59
toukopouko kirjoitti:
26 Marras 2018, 12:55
eSilli kirjoitti:
26 Marras 2018, 12:50
Itsellä oli tämä venturan boksi kiinni omassa 330e:ssä. Kyllä se toi reilusti lisää voimaa ja muutti auton luonnetta aggressiivisemmaksi. Ainoa miinus oli ajoittainen pätkiminen kun moottori tule peliin kylmänä kevyellä kiihdytyksellä, kävi hieman rikkaana ensimmäiset muutamat sekunnit. Tähän tottui pienellä ennakoinnilla.

Auto päivittyi 530e:hen, boksi on tallella ja voin myydä sopivaan hintaan jos joku on kiinnostunut.
Sopiiko tuo sama boksi siihen 530e:hen?

Mikä on sopiva hinta? Joskin näin talvea vasten tuolla ei kyllä ole käyttöä...
Luulisi sopivan suoraan koska täsmälleen sama B48 moottori kyseessä ja jopa sama voimalinjakin (vaikka siihen ei mitään muutoksia teekään).
Kysyin asiaa Venturalta, vaikka ajatus onkin ajaa tällä femmalla ihan ilman virityksiä, oma ajo on sen verran rauhoittunut.

"The hardware is the same, you need The New software for the 530e on it,
otherwise is the turbo-opspin time is to agressive , and gives not the good
respond !
You can sent the system to us, the Software update costs 245 euro."

Mielestäni tuo 245€ parametrien uudelleenohjelmoinnista on vähän suolainen, boksi oli alunperinkin jo yli 700€.
Hintakeskustelut ehkä parempi käydä YV:nä kun ei tämä ole suoranainen myyntithreadi.

Jämerä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 29 Syys 2018, 08:32
Auto: BMW 330e M-Sport -16
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja Jämerä » 29 Marras 2018, 18:37

Tässä yksi vaihtoehto?
https://www.bluesparkautomotive.com/bmw ... -ps-petrol
Kuka kokeilee ekana?hintakaan ei ole paha :thuup:
BMW F30 330e M-Sport -16
Ex. BMW F11 530d M-Sport xDrive -12
Ex. BWW E60 530d LCI -08
+Muut kulkuvälineet

Avatar
Jokerdef
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 111
Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja Jokerdef » 30 Marras 2018, 07:46

Jämerä kirjoitti:
29 Marras 2018, 18:37
Tässä yksi vaihtoehto?
https://www.bluesparkautomotive.com/bmw ... -ps-petrol
Kuka kokeilee ekana?hintakaan ei ole paha :thuup:

Tässä hieman hintavampi vaihtoehto boksille, mutta selkeästi suosittu koska 530e on heillä optimoitu useita, ja näemmä myös 330e...
Luulisi että jollain täällä foorumilla jo on heidän softansa.

www.ecuhelsinki.fi

"BMW 330e (F30) vm. -18 ohjelmointia, ihan kaksin kappalein. Hybriditunnelmissa jatkaen päätettiin 530e mallien täyteinen työviikko viikonlopun kahteen liki identtiseen 330e malliin. :)

330e numeroina
• Valmistajan ilmoittama: 184hp / 290Nm*
• Celtic ohjelmoituna: 273hp / 442Nm*

(* Lukemat koskevat vain polttomoottoria, sähkömoottori toimii ohessa lisänä aivan samoin kuin vakionakin.)"

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 789
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 01 Joulu 2018, 09:46

Mä en ymmärrä tuota. Mainostivat facen puolella, että 530e polttomoottorista on saatu irti yli 270 ja se on dynotettu. Kysyin miten ihmeessä dynottavat ilman sähkömoottoria.. ja vastaus oli

Polttomoottorin osalta on dynoa pyöritetty ees sun taas, mutta sähköpuoli pelissä tätä pakettia ole vielä ajettu (hieman monimutkaisempi ajaa vertailukelpoisesti). Työn alla on. :) Lähtökohtaisesti sähköpuoli toimii ohessa samoin kuin vakionakin.
En kyllä laittaisi omaan mitään tuollaisia "lähtökohtaisesti tää toimii kuten pitääkin, mutta ei ole testattu" .. kuulostaa liian hurjalta

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 672
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja masaf1 » 01 Joulu 2018, 11:30

Lähtökohtaisesti kiertäisin kaikki Celtic tuningit kaukaa. Aika hemmetin lyhyt muisti porukoilla, vastahan noi pisti vajaa pari vuotta sitten useempia F30 320i kansia solmuun kun mainostivat, että saa samat tehot ku 328i:stä kun sama kone (vaikkei ole). Kuka uskaltaa ottaa sen 273 heppaa tosta x30e polttomoottorista eli vielä +30 hp enempi ku ennen ns. x20i->x28i, onnea vaan matkaan...

salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4002
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja salmol » 01 Joulu 2018, 11:32

masaf1 kirjoitti:
01 Joulu 2018, 11:30
Lähtökohtaisesti kiertäisin kaikki Celtic tuningit kaukaa. Aika hemmetin lyhyt muisti porukoilla, vastahan noi pisti vajaa pari vuotta sitten useempia F30 320i kansia solmuun kun mainostivat, että saa samat tehot ku 328i:stä kun sama kone (vaikkei ole). Kuka uskaltaa ottaa sen 273 heppaa tosta x30e polttomoottorista eli vielä +30 hp enempi ku ennen ns. x20i->x28i, onnea vaan matkaan...
Ja kahdessa vuodessahan ohjelmat eivät yhtään kehity. Ihan samat softat kuin kaksi vuotta sitten. :lol:
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6