Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla, ei siinä kauaa kulunut... !
Highlights: 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h.
http://www.venturatuning.nl/chiptuning- ... -phev.html
Kuten suurin osa väestä on tälläkin foorumilla spekuloinut, on BMW säädetty siten, että kulutus jää 49gr CO2 per km. Jos kuitenkin hyväksyy hieman suuremman kulutuksen ja haluaa 0-100km/h ajan noin sekunnin nopeammaksi, on asiaan 695€ lääke
Ja asiasta hieman Bimmerfest keskustelua:
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... ost9643863
Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Tämähän tuli nopeasti! Mietinkin paljonko näissä elektronivempeleissä on virivaraa ja onhan siellä
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Jeps. Tietääkö kukaan miten nuo 8HP50:n sisuskalut kestää tuon 505nm väännön, eli onko sisuskalut yhtä kestävät kuin dieseleissä?Kuudensuora kirjoitti:Tämähän tuli nopeasti! Mietinkin paljonko näissä elektronivempeleissä on virivaraa ja onhan siellä
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 235
- Liittynyt: 29 Tammi 2011, 22:01
- Auto: BMW F30 320i A xDrive 2016
Mitä välii? Noiden kanssa saa varautua siihen, että takuuasiat on moottorin ja voimansiirron osalta saman tien käsitelty. Joku paikka jos prakaa niin itse joutuu kuvetta kaivamaan ja vian tosiasiallinen aiheuttaja (esim valmistusvirhe) on yhdentekevä.
500nm, eli kestää tuon.El Pantero kirjoitti:Jeps. Tietääkö kukaan miten nuo 8HP50:n sisuskalut kestää tuon 505nm väännön, eli onko sisuskalut yhtä kestävät kuin dieseleissä?Kuudensuora kirjoitti:Tämähän tuli nopeasti! Mietinkin paljonko näissä elektronivempeleissä on virivaraa ja onhan siellä
- Liitteet
-
- Screen Shot 2016-04-27 at 21.24.16.png (129.02 KiB) Katsottu 30328 kertaa
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
En hevillä lähtisi hybridiä virittämään. Voimalinja aika paljon monimutkaisempi ja riski mokille kasvaa. Tietty jos yksi xx ke remppa ei mitään meinaa niin voihan sitä harrastaa. Muutoin pysyisin kaukana.Samppa kirjoitti:Mitä välii? Noiden kanssa saa varautua siihen, että takuuasiat on moottorin ja voimansiirron osalta saman tien käsitelty. Joku paikka jos prakaa niin itse joutuu kuvetta kaivamaan ja vian tosiasiallinen aiheuttaja (esim valmistusvirhe) on yhdentekevä.
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Mulla on autossa jatkettu 5v takuu, joten tämä viri-viri juttu on mulle ajankohtaiseksi vasta kesäkuussa 2021Pitkis kirjoitti:En hevillä lähtisi hybridiä virittämään. Voimalinja aika paljon monimutkaisempi ja riski mokille kasvaa. Tietty jos yksi xx ke remppa ei mitään meinaa niin voihan sitä harrastaa. Muutoin pysyisin kaukana.Samppa kirjoitti:Mitä välii? Noiden kanssa saa varautua siihen, että takuuasiat on moottorin ja voimansiirron osalta saman tien käsitelty. Joku paikka jos prakaa niin itse joutuu kuvetta kaivamaan ja vian tosiasiallinen aiheuttaja (esim valmistusvirhe) on yhdentekevä.
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 235
- Liittynyt: 29 Tammi 2011, 22:01
- Auto: BMW F30 320i A xDrive 2016
Aa, no se on sitten vähän eri juttu se. Ja toki muutenkin jokaisen oma asia miten autonsa kanssa toimii. Itse en kyllä välttämättä takuuajan jälkeenkään kovin helpolla lähtisi "lastuja" laittamaan. Taitaa olla myös takuunjälkeisen virhevastuun kanssa aika nihkeää, jos viritys tulee ilmi ja sattuu joku pahempi rikkoutuminen.El Pantero kirjoitti:Mulla on autossa jatkettu 5v takuu, joten tämä viri-viri juttu on mulle ajankohtaiseksi vasta kesäkuussa 2021Pitkis kirjoitti:En hevillä lähtisi hybridiä virittämään. Voimalinja aika paljon monimutkaisempi ja riski mokille kasvaa. Tietty jos yksi xx ke remppa ei mitään meinaa niin voihan sitä harrastaa. Muutoin pysyisin kaukana.Samppa kirjoitti:Mitä välii? Noiden kanssa saa varautua siihen, että takuuasiat on moottorin ja voimansiirron osalta saman tien käsitelty. Joku paikka jos prakaa niin itse joutuu kuvetta kaivamaan ja vian tosiasiallinen aiheuttaja (esim valmistusvirhe) on yhdentekevä.
Jännä juttu muuten, ettei nelisylinterisiin ottomoottoreihin ole tarjolla eikä välttämättä edes tulossa Bemarin omaa power kittiä. Sellaista voisin ehkä harkita, vaikka hintahan noissa on kovanlainen eikä tehonlisäyskään kovin kummoinen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
Huvikseni vähän googlailin, ja näkyy olevan tuon Venturan lisäksi nykyään muitakin bokseja tarjolla. Joko joku on kokeillut miten 330e liikahtaa tuninkiboksin kanssa?
https://www.mosselmanturbo.com/performa ... rformance/
https://tdi-tuning.com/car/bmw/3-series ... g-box-chip
http://www.venturatuning.nl/chiptuning- ... -phev.html
https://www.mosselmanturbo.com/performa ... rformance/
https://tdi-tuning.com/car/bmw/3-series ... g-box-chip
http://www.venturatuning.nl/chiptuning- ... -phev.html
BMW 530ex 2020 - kulutus
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
- Jokerdef
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
- Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...
Samaa tiedustelen... Ei ilmeisesti vielä kukaan ole 330e lähtenyt tuunaamaan?toukopouko kirjoitti: ↑17 Maalis 2018, 11:43 Huvikseni vähän googlailin, ja näkyy olevan tuon Venturan lisäksi nykyään muitakin bokseja tarjolla. Joko joku on kokeillut miten 330e liikahtaa tuninkiboksin kanssa?
https://www.mosselmanturbo.com/performa ... rformance/
https://tdi-tuning.com/car/bmw/3-series ... g-box-chip
http://www.venturatuning.nl/chiptuning- ... -phev.html
- Jokerdef
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
- Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...
Kuriositeettina maitinttakoon että 330e ei käytetä perus 8HP50 vaihteistoa koska monentinmuuntimen paikalla on sähkömoottori osana voimapakettia.salmol kirjoitti: ↑27 Huhti 2016, 21:27500nm, eli kestää tuon.El Pantero kirjoitti:Jeps. Tietääkö kukaan miten nuo 8HP50:n sisuskalut kestää tuon 505nm väännön, eli onko sisuskalut yhtä kestävät kuin dieseleissä?Kuudensuora kirjoitti:Tämähän tuli nopeasti! Mietinkin paljonko näissä elektronivempeleissä on virivaraa ja onhan siellä
Vaihteisto on ZF GA8P75HZ ja yhtäjaksoinen väännönkesto 750Nm.
Sama voimalinja myös 530e käytössä. Tosin sähkömoottori hieman voimakkaampi kompensoimaan kasvanutta auton kokoa ja massaa.
Itsellä oli tämä venturan boksi kiinni omassa 330e:ssä. Kyllä se toi reilusti lisää voimaa ja muutti auton luonnetta aggressiivisemmaksi. Ainoa miinus oli ajoittainen pätkiminen kun moottori tule peliin kylmänä kevyellä kiihdytyksellä, kävi hieman rikkaana ensimmäiset muutamat sekunnit. Tähän tottui pienellä ennakoinnilla.
Auto päivittyi 530e:hen, boksi on tallella ja voin myydä sopivaan hintaan jos joku on kiinnostunut.
Auto päivittyi 530e:hen, boksi on tallella ja voin myydä sopivaan hintaan jos joku on kiinnostunut.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
Sopiiko tuo sama boksi siihen 530e:hen?eSilli kirjoitti: ↑26 Marras 2018, 12:50 Itsellä oli tämä venturan boksi kiinni omassa 330e:ssä. Kyllä se toi reilusti lisää voimaa ja muutti auton luonnetta aggressiivisemmaksi. Ainoa miinus oli ajoittainen pätkiminen kun moottori tule peliin kylmänä kevyellä kiihdytyksellä, kävi hieman rikkaana ensimmäiset muutamat sekunnit. Tähän tottui pienellä ennakoinnilla.
Auto päivittyi 530e:hen, boksi on tallella ja voin myydä sopivaan hintaan jos joku on kiinnostunut.
Mikä on sopiva hinta? Joskin näin talvea vasten tuolla ei kyllä ole käyttöä...
BMW 530ex 2020 - kulutus
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
- Jokerdef
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
- Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...
Luulisi sopivan suoraan koska täsmälleen sama B48 moottori kyseessä ja jopa sama voimalinjakin (vaikka siihen ei mitään muutoksia teekään).toukopouko kirjoitti: ↑26 Marras 2018, 12:55Sopiiko tuo sama boksi siihen 530e:hen?eSilli kirjoitti: ↑26 Marras 2018, 12:50 Itsellä oli tämä venturan boksi kiinni omassa 330e:ssä. Kyllä se toi reilusti lisää voimaa ja muutti auton luonnetta aggressiivisemmaksi. Ainoa miinus oli ajoittainen pätkiminen kun moottori tule peliin kylmänä kevyellä kiihdytyksellä, kävi hieman rikkaana ensimmäiset muutamat sekunnit. Tähän tottui pienellä ennakoinnilla.
Auto päivittyi 530e:hen, boksi on tallella ja voin myydä sopivaan hintaan jos joku on kiinnostunut.
Mikä on sopiva hinta? Joskin näin talvea vasten tuolla ei kyllä ole käyttöä...
Kysyin asiaa Venturalta, vaikka ajatus onkin ajaa tällä femmalla ihan ilman virityksiä, oma ajo on sen verran rauhoittunut.Jokerdef kirjoitti: ↑26 Marras 2018, 12:59Luulisi sopivan suoraan koska täsmälleen sama B48 moottori kyseessä ja jopa sama voimalinjakin (vaikka siihen ei mitään muutoksia teekään).toukopouko kirjoitti: ↑26 Marras 2018, 12:55Sopiiko tuo sama boksi siihen 530e:hen?eSilli kirjoitti: ↑26 Marras 2018, 12:50 Itsellä oli tämä venturan boksi kiinni omassa 330e:ssä. Kyllä se toi reilusti lisää voimaa ja muutti auton luonnetta aggressiivisemmaksi. Ainoa miinus oli ajoittainen pätkiminen kun moottori tule peliin kylmänä kevyellä kiihdytyksellä, kävi hieman rikkaana ensimmäiset muutamat sekunnit. Tähän tottui pienellä ennakoinnilla.
Auto päivittyi 530e:hen, boksi on tallella ja voin myydä sopivaan hintaan jos joku on kiinnostunut.
Mikä on sopiva hinta? Joskin näin talvea vasten tuolla ei kyllä ole käyttöä...
"The hardware is the same, you need The New software for the 530e on it,
otherwise is the turbo-opspin time is to agressive , and gives not the good
respond !
You can sent the system to us, the Software update costs 245 euro."
Mielestäni tuo 245€ parametrien uudelleenohjelmoinnista on vähän suolainen, boksi oli alunperinkin jo yli 700€.
Hintakeskustelut ehkä parempi käydä YV:nä kun ei tämä ole suoranainen myyntithreadi.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 31
- Liittynyt: 29 Syys 2018, 08:32
- Auto: BMW 740e pure excellence -16
BMW Z4 2.5i -03 - Paikkakunta: Uusimaa
Tässä yksi vaihtoehto?
https://www.bluesparkautomotive.com/bmw ... -ps-petrol
Kuka kokeilee ekana?hintakaan ei ole paha
https://www.bluesparkautomotive.com/bmw ... -ps-petrol
Kuka kokeilee ekana?hintakaan ei ole paha
BMW G11 740e -16 Pure Exellence
BMW E85 Z4 2.5i Roadster SMG -03
Ex. BMW E30 330e M-Sport -16
Ex. BMW F11 530d M-Sport xDrive -12
Ex. BWW E60 530d LCI -08
+Muut kulkuvälineet
BMW E85 Z4 2.5i Roadster SMG -03
Ex. BMW E30 330e M-Sport -16
Ex. BMW F11 530d M-Sport xDrive -12
Ex. BWW E60 530d LCI -08
+Muut kulkuvälineet
- Jokerdef
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
- Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...
Jämerä kirjoitti: ↑29 Marras 2018, 18:37 Tässä yksi vaihtoehto?
https://www.bluesparkautomotive.com/bmw ... -ps-petrol
Kuka kokeilee ekana?hintakaan ei ole paha
Tässä hieman hintavampi vaihtoehto boksille, mutta selkeästi suosittu koska 530e on heillä optimoitu useita, ja näemmä myös 330e...
Luulisi että jollain täällä foorumilla jo on heidän softansa.
www.ecuhelsinki.fi
"BMW 330e (F30) vm. -18 ohjelmointia, ihan kaksin kappalein. Hybriditunnelmissa jatkaen päätettiin 530e mallien täyteinen työviikko viikonlopun kahteen liki identtiseen 330e malliin.
330e numeroina
• Valmistajan ilmoittama: 184hp / 290Nm*
• Celtic ohjelmoituna: 273hp / 442Nm*
(* Lukemat koskevat vain polttomoottoria, sähkömoottori toimii ohessa lisänä aivan samoin kuin vakionakin.)"
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Mä en ymmärrä tuota. Mainostivat facen puolella, että 530e polttomoottorista on saatu irti yli 270 ja se on dynotettu. Kysyin miten ihmeessä dynottavat ilman sähkömoottoria.. ja vastaus oli
En kyllä laittaisi omaan mitään tuollaisia "lähtökohtaisesti tää toimii kuten pitääkin, mutta ei ole testattu" .. kuulostaa liian hurjaltaPolttomoottorin osalta on dynoa pyöritetty ees sun taas, mutta sähköpuoli pelissä tätä pakettia ole vielä ajettu (hieman monimutkaisempi ajaa vertailukelpoisesti). Työn alla on. Lähtökohtaisesti sähköpuoli toimii ohessa samoin kuin vakionakin.
Lähtökohtaisesti kiertäisin kaikki Celtic tuningit kaukaa. Aika hemmetin lyhyt muisti porukoilla, vastahan noi pisti vajaa pari vuotta sitten useempia F30 320i kansia solmuun kun mainostivat, että saa samat tehot ku 328i:stä kun sama kone (vaikkei ole). Kuka uskaltaa ottaa sen 273 heppaa tosta x30e polttomoottorista eli vielä +30 hp enempi ku ennen ns. x20i->x28i, onnea vaan matkaan...
Ja kahdessa vuodessahan ohjelmat eivät yhtään kehity. Ihan samat softat kuin kaksi vuotta sitten.masaf1 kirjoitti: ↑01 Joulu 2018, 11:30 Lähtökohtaisesti kiertäisin kaikki Celtic tuningit kaukaa. Aika hemmetin lyhyt muisti porukoilla, vastahan noi pisti vajaa pari vuotta sitten useempia F30 320i kansia solmuun kun mainostivat, että saa samat tehot ku 328i:stä kun sama kone (vaikkei ole). Kuka uskaltaa ottaa sen 273 heppaa tosta x30e polttomoottorista eli vielä +30 hp enempi ku ennen ns. x20i->x28i, onnea vaan matkaan...
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6