Sivu 4/4

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Lähetetty: 17 Huhti 2019, 19:29
Kirjoittaja masaf1
Ois ollut hyvä jos ois tehnyt samat mittaukset ensin vakiona ja verrannut sitten siihen tuliko parannusta jne.

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Lähetetty: 17 Huhti 2019, 22:17
Kirjoittaja Jämerä
Tuliko parannusta?No aivan varmasti tuli!Se kuuluisa persdynokin sen tuntee :lol:
Ja käyttäjä Harba mittasi Performance Boxilla
80-120 välin 3.7s

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Lähetetty: 17 Huhti 2019, 22:50
Kirjoittaja toukopouko
Jämerä kirjoitti: 17 Huhti 2019, 22:17 Tuliko parannusta?No aivan varmasti tuli!Se kuuluisa persdynokin sen tuntee :lol:
Ja käyttäjä Harba mittasi Performance Boxilla
80-120 välin 3.7s
Tulos ei ole vertailukelpoinen kun mittari on eri... siksi kiinnostaisi samalla autolla samalla mittarilla otetut ennen-jälkeen mittaukset.

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Lähetetty: 26 Touko 2020, 11:31
Kirjoittaja bemu77
Herättelen hieman tätä ketjua, kun tuli hankittua otsikon mukainen auto kuukausi sitten.

Onko siis virityksiä tai ohjelmointeja tehty viime aikoina ja millä kokemuksin?

Mukava laite tuo on tollaisenaankin, mutta ainahan pieni lisäpuhti kiehtoo. Tietty järkevästi toteutettu.

Kyselin Suomen BSR:ltä, mutta eivät kuulemma tee täällä. Ruotsissa onnistuu...
PPC3-ohjelmointi joskus lähitulevaisuudessa.

Mosselmanilta löytyy joku vaihtoehto (kallis). AC Schnitzeriltä ei vissiin löydy.

Kotimaisista tekijöistä Turbotecistä on kokemusta edellisestä autosta (F36 420i). Palvelu oli hyvää ja softakin suht ok. Puhtia oli, mutta tiputti comfort-moodilla kierrokset 1000 rpm ja meinasi jyristellä. Sportilla ongelmaa ei ollut.

Tarkoituksena ei nytkään olisi puristaa viimeisiä hevosvoimia ulos vaan "terve" lisäpuhti ajoon.
Saakohan sähköajoon myös lisä voimaa ohjelmoinnilla?

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Lähetetty: 28 Touko 2020, 08:42
Kirjoittaja 314da
bemu77 kirjoitti: 26 Touko 2020, 11:31 Herättelen hieman tätä ketjua, kun tuli hankittua otsikon mukainen auto kuukausi sitten.

Onko siis virityksiä tai ohjelmointeja tehty viime aikoina ja millä kokemuksin?

Mukava laite tuo on tollaisenaankin, mutta ainahan pieni lisäpuhti kiehtoo. Tietty järkevästi toteutettu.

Kyselin Suomen BSR:ltä, mutta eivät kuulemma tee täällä. Ruotsissa onnistuu...
PPC3-ohjelmointi joskus lähitulevaisuudessa.

Mosselmanilta löytyy joku vaihtoehto (kallis). AC Schnitzeriltä ei vissiin löydy.

Kotimaisista tekijöistä Turbotecistä on kokemusta edellisestä autosta (F36 420i). Palvelu oli hyvää ja softakin suht ok. Puhtia oli, mutta tiputti comfort-moodilla kierrokset 1000 rpm ja meinasi jyristellä. Sportilla ongelmaa ei ollut.

Tarkoituksena ei nytkään olisi puristaa viimeisiä hevosvoimia ulos vaan "terve" lisäpuhti ajoon.
Saakohan sähköajoon myös lisä voimaa ohjelmoinnilla?
Tutustuppas aiheeseen nimeltä Bootmod3.

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Lähetetty: 28 Touko 2020, 13:03
Kirjoittaja bemu77
Varmasti mielenkiintoinen vaihtoehto, mutta ehkä hieman liian pro minulle. En ole niin perehtynyt asiaan, että osaisin itse modata toimivan virityksen.

Hakusessa siis joku helppo ja turvallinen vaihtoehto.

Venturasta lueskelin jotain juttuja. Jääkö noista Chip tuningeista jälki autoon, jos tulee jotain ongelmia? Keskusteluista lueskelin, että jotain ongelmia Venturan käyttäjillä on ollut.

Mieluusti antaisin kulkupelini kokeneen osaavan kotimaisen ohjelmoijan käsiin.

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Lähetetty: 29 Touko 2020, 15:03
Kirjoittaja 314da
bemu77 kirjoitti: 28 Touko 2020, 13:03 Varmasti mielenkiintoinen vaihtoehto, mutta ehkä hieman liian pro minulle. En ole niin perehtynyt asiaan, että osaisin itse modata toimivan virityksen.

Hakusessa siis joku helppo ja turvallinen vaihtoehto.

Venturasta lueskelin jotain juttuja. Jääkö noista Chip tuningeista jälki autoon, jos tulee jotain ongelmia? Keskusteluista lueskelin, että jotain ongelmia Venturan käyttäjillä on ollut.

Mieluusti antaisin kulkupelini kokeneen osaavan kotimaisen ohjelmoijan käsiin.
Ei siinä tarvitse itse modata, lataa vain OTS-kartan.
Toki voi säädellä monia asioita.

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Lähetetty: 09 Kesä 2020, 22:16
Kirjoittaja bemu77
Kyselykierroksen jälkeen vaihtoehdot ovat kutistuneet melko vähiin.
Ecuhelsinki antoi hyvän ja kattavan vastauksen kyselyihin. Palvelusta jäi positiivinen kuva, mutta millaisia kokemuksia on Celticin ohjelmasta?

Muilta vastauksia tuli nihkeästi, tai varoiteltiin kovasti bmw:n heikoista bensakoneista. Jotkut toimijat ohjasivat ottamaan yhteyttä Ecuhelsinkiin.

Huonolla virityksellä varmasti riskit kasvavat, mutta huonolla tuurilla kone hajoaa ihan vakionakin.

Näitä viribokseja ei kukaan oikein kehunut, varsinkaan JB4. Seossuhteet ja lämmöt voivat karata käsistä ja silloin ongelmia voi ilmaantua.

Heikkoja lenkkejä ainakin männät, kampiakselin dampperipyörä (liukukytkin), suuuttimet, tulpat, puolat, vanos, jne...nämä siis eri virittäjiltä kuultuna.
Tuurilla mennään mutta sitä tämä autoilu on.

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Lähetetty: 10 Kesä 2020, 12:24
Kirjoittaja 314da
bemu77 kirjoitti: 09 Kesä 2020, 22:16 Kyselykierroksen jälkeen vaihtoehdot ovat kutistuneet melko vähiin.
Ecuhelsinki antoi hyvän ja kattavan vastauksen kyselyihin. Palvelusta jäi positiivinen kuva, mutta millaisia kokemuksia on Celticin ohjelmasta?

Muilta vastauksia tuli nihkeästi, tai varoiteltiin kovasti bmw:n heikoista bensakoneista. Jotkut toimijat ohjasivat ottamaan yhteyttä Ecuhelsinkiin.

Huonolla virityksellä varmasti riskit kasvavat, mutta huonolla tuurilla kone hajoaa ihan vakionakin.

Näitä viribokseja ei kukaan oikein kehunut, varsinkaan JB4. Seossuhteet ja lämmöt voivat karata käsistä ja silloin ongelmia voi ilmaantua.

Heikkoja lenkkejä ainakin männät, kampiakselin dampperipyörä (liukukytkin), suuuttimet, tulpat, puolat, vanos, jne...nämä siis eri virittäjiltä kuultuna.
Tuurilla mennään mutta sitä tämä autoilu on.
Eikös ne juuri tuolla Celtic ohjelmalla sulattanut 330e mallien mäntiä.

https://www.btcf.fi/forum/showthread.ph ... ost4160871