Juntta, sod-3 - onko kertynyt kokemuksia päivityksestä? Muuttuiko mikään?
Onko muuten kellään vinkkiä edullisemmasta wallboxista kuin bemmin oma? Kiinnostaisi kotosalle 16A laturi, mutta periaatteen vuoksi ei tee mieli maksaa tonnia tollasesta morkulasta... sehän söis bensasäästöt pitkäksi aikaa
F30 330e ja moottorinlämmitin, onko tarvetta?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
BMW 530ex 2020 - kulutus
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Viime aikoina max edrive on ollut heti käytössä ilman preconditioningiakin. Tietenkin on ollut tosi lämmin. Tänään -2 ja sähköllä mentiin heti ilman esilämmitystä kun unohdin laittaa laturin kiinni eilen. Auto ollut kylmässä tallissa.
Menen viikonloppuna Rukalle. Pitäisi olla enemmän pakkasta. Katsotaan mitä siellä käy.
Oletteko huomanneet muuten, että ruuhkassa madellessa tasaisella kaasun painalluksella auto "hyppyyttää" eteenpäin?
Connecteddrivekin on ollu viikon pimeenä :(
Menen viikonloppuna Rukalle. Pitäisi olla enemmän pakkasta. Katsotaan mitä siellä käy.
Oletteko huomanneet muuten, että ruuhkassa madellessa tasaisella kaasun painalluksella auto "hyppyyttää" eteenpäin?
Connecteddrivekin on ollu viikon pimeenä :(
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
Lämmintä on ollut tosiaan. Oletko rangessa huomannut eroja päivityksen jälkeen?Sod-3 kirjoitti:Viime aikoina max edrive on ollut heti käytössä ilman preconditioningiakin. Tietenkin on ollut tosi lämmin. Tänään -2 ja sähköllä mentiin heti ilman esilämmitystä kun unohdin laittaa laturin kiinni eilen. Auto ollut kylmässä tallissa.
Menen viikonloppuna Rukalle. Pitäisi olla enemmän pakkasta. Katsotaan mitä siellä käy.
Oletteko huomanneet muuten, että ruuhkassa madellessa tasaisella kaasun painalluksella auto "hyppyyttää" eteenpäin?
Connecteddrivekin on ollu viikon pimeenä :(
En madellessa ole hyppyytystä huomannut, mutta liikkeelle lähtiessä joku vaihteenvaihto on liki joka kerta sellainen vähän nykäisevä, niinkuin vetäisi vaihteen silmään juuri kun sähkömoottori lisää vääntöä tms.
ConnectedDrive on pelannut mulla ihan ok, ei ole ongelmaa. Tuo portaalikin näytti päivittyneen, ja oli tullut jotain pientä uutta featureakin sinne (kokpitissä näkyy ainakin total km lukema, jee ).
Btw, minusta kauheen ali-utilisoitu mahikset tässä connectedDrivessä, ihan hyvin vois olla paljon enempi dataa ajosta tuolla netissä/mobiiliaplarissa. Kuten vaikka TUHAT viimeistä matkaa yhden sijasta, trippi, polttoaineen määrä, akun/moottorin/kabiinin lämpötilat, kulutukset, sähkönkäyttöinfoa (paljonko ladattu seinästä, paljonko regeneroitu talteen), (anonyymiä) vertailua vastaavalla ajoprofiililla olevien kulutuksiin, jne jne. Ainakin itseäni kiinnostaisi hipistellä tollaisten kanssa, ja en usko olevani yksin.
BMW 530ex 2020 - kulutus
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 162
- Liittynyt: 05 Elo 2010, 10:37
- Auto: BMW 530e M-Sport -19,
BMW 330e M-Sport -19
Täytyy todeta että oma auto seisoi viikonlopun katoksessa eli ehti jäähtyä kunnolla niin maanantaiaamuna kun lähdin liikkeelle, tuli taas "--km" ja muut vastaavat oireet. Tosin tekisi mieli sanoa että vähän harvemmin tuota on tullut mutta kelitkin vaihtui kohtuullisen dramaattisesti tässä välillä.
ConnectedDrive on tökkinyt mullakin parin viikon ajan. Kirjautuminen puhelimella kestää kauan ja välillä latausprofiilin muutokset ei mene läpi.
ConnectedDrive on tökkinyt mullakin parin viikon ajan. Kirjautuminen puhelimella kestää kauan ja välillä latausprofiilin muutokset ei mene läpi.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 88
- Liittynyt: 31 Touko 2016, 14:29
- Auto: BMW 330e M-Sport -16 *myyty*
Täällä toiminut täysin ongelmitta, ei hypi ruuhkassa ja appi toimii auton suuntaan. Puhelimessa appi kyllä kaatuu yleensä aina kun käytön lopettaa (palaa valikkoon ohjelmasta), ei haittaa mua yhtään, luurina S7. Silloin tällöin ollut tuo --km mutta parin kilsan jälkeen mennään sähköllä. Auto käynnyt huollossa/päivityksessä heinäkuussa. Tuo heinäkuun päivitys auttoi huomattavasti hiljaa ajamiseen kun ajoakku oli tyhjänä, ennen päivitystä auto nykäsi kun polttomoottori lähti käyntiin. Nyt vaihto on todella todella smooooooth ja vastaa kaasuun järkevästi.
Hyvä vehje ollut!
Hyvä vehje ollut!
545e M-Sport -21
ex: 330e M-Sport -16
ex: 330e M-Sport -16
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 105
- Liittynyt: 19 Syys 2016, 22:09
330e nelisen kuukautta, yhden käden sormilla laskettavisa ne tilanteet, jolloin olisin teoriassa hyötynyt Wallboxista eli siitä että lataa tunnin nopeammin täyteen. Mun tapauksessa olisi ainakin ollut turha investointi.toukopouko kirjoitti:Juntta, sod-3 - onko kertynyt kokemuksia päivityksestä? Muuttuiko mikään?
Onko muuten kellään vinkkiä edullisemmasta wallboxista kuin bemmin oma? Kiinnostaisi kotosalle 16A laturi, mutta periaatteen vuoksi ei tee mieli maksaa tonnia tollasesta morkulasta... sehän söis bensasäästöt pitkäksi aikaa
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mullakin siis bmw remotepelaa mutta simkorttipohjaiset nettisovellukset on nyt olleet pimeänä viikon.En ehkä osannut selittää riittävän tarkasti Ei siis pääse selamaan bmw onlinea eikö widgdttejä, säätä, rss jne.
Range on valunut huollon resetoinnin jälkeisestä alaspäin koko ajanm tänään näytti 18km. Meidän ajot on kyllä lyhyitä, joten silläkin lienee vaikutusta.
Range on valunut huollon resetoinnin jälkeisestä alaspäin koko ajanm tänään näytti 18km. Meidän ajot on kyllä lyhyitä, joten silläkin lienee vaikutusta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
Wallbox antaaenempi virtaa, ja voi mahdollisesti sen turvin valmistella akut ajoon pakkasella paremmin. Latausajalla ei mulle sinänsä ole merkitystä, mutta toinen laturi kotona kiinteästi asennettuna ois myös mukavuustekijä.Autotohtori kirjoitti:330e nelisen kuukautta, yhden käden sormilla laskettavisa ne tilanteet, jolloin olisin teoriassa hyötynyt Wallboxista eli siitä että lataa tunnin nopeammin täyteen. Mun tapauksessa olisi ainakin ollut turha investointi.
BMW 530ex 2020 - kulutus
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 105
- Liittynyt: 19 Syys 2016, 22:09
Tätä parempaa preconditionia on täällä spekuloitu, mutta aika epäselvää edelleen on, auttaako siihen. Veikkaan että ei auta.toukopouko kirjoitti:Wallbox antaaenempi virtaa, ja voi mahdollisesti sen turvin valmistella akut ajoon pakkasella paremmin. Latausajalla ei mulle sinänsä ole merkitystä, mutta toinen laturi kotona kiinteästi asennettuna ois myös mukavuustekijä.Autotohtori kirjoitti:330e nelisen kuukautta, yhden käden sormilla laskettavisa ne tilanteet, jolloin olisin teoriassa hyötynyt Wallboxista eli siitä että lataa tunnin nopeammin täyteen. Mun tapauksessa olisi ainakin ollut turha investointi.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 228
- Liittynyt: 07 Loka 2016, 10:42
- Auto: 2023 G26 i4
2014 F11 530xd - Paikkakunta: Oulu
Olisi tuossa wallboxissa kuitenkin se pieni etu, että kun se antaa ulospäin hiukka enemmän virtaa kun tuo mukana tuleva laturi, niin ajoakku olisi todennäköisesti täynnä lähtöhetkellä. Nythän ainakin allekirjoittaneella käy niin, että jos preconditioning on päällä, niin tuo max virta asetus autossa (olettaisin olevan jotakuinkin 12A) ja käyttämällä lataukseen auton mukana tullutta laturia ei riitä preconditionin vaatimaan virtaan, vaan lämmityksen sähkönkulutus on suurempi kuin "seinästä saatava" ja näin ollen ajoakusto oli tänäkin aamuna n. 90% varauksella lähtöhetkellä (n. -9 asteen pakkasessa), vaikka akku oli 100% täynnä jo eilen illalla.Autotohtori kirjoitti: Tätä parempaa preconditionia on täällä spekuloitu, mutta aika epäselvää edelleen on, auttaako siihen. Veikkaan että ei auta.
ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316ti 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
Joo, tuo https://shop.mobilityhouse.com/de_en/ab ... -html.html olis jo 699e, eli hieman halvempi. Minusta tollasen "tyhmän rasian" pitäisi maksaa maksimissaan luokkaa 200 :D. Eli vielä haetaan halvempaa...saga kirjoitti:Tuolta tilasin 5m julkisenlatauksen johdon näkyy olevan latureitakin toi 11kw laturi vähän kiinnostaa.shop.mobilityhouse.com
BMW 530ex 2020 - kulutus
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
Tässä alkais olla jo oikeahkossa hintaluokassa http://www.ebay.co.uk/itm/Type-2-Portab ... SwNRdX~42Jtoukopouko kirjoitti:Joo, tuo https://shop.mobilityhouse.com/de_en/ab ... -html.html olis jo 699e, eli hieman halvempi. Minusta tollasen "tyhmän rasian" pitäisi maksaa maksimissaan luokkaa 200 :D. Eli vielä haetaan halvempaa...
Tuo "Commando 3Pin" plugi vähän hämmentää toki, mutta lieköhän tuo vaan joku tymien brittien vastine 16A kestävälle töpselille? Johto poikki ja väri väriin tuonne 230V 16A syöttöön kiinni?
Edit: olihan tuolla euro-plugillakin malli, joten pistin tilaukseen. Saa nähdä toimiiko tämä http://www.ebay.co.uk/itm/142147519785
BMW 530ex 2020 - kulutus
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 140
- Liittynyt: 21 Heinä 2010, 14:06
- Auto: G05 45e, f15 40e -16, f45 xe -16, e46 316ti -04
Voin testata miten auttaa, mutta onhan tämä varma että vähemmän syö akusta virtaa kun voi ottaa verkosta täyden esilämmitystehon . Vai mitä tarkoitat "ei auta"?Autotohtori kirjoitti:
Tätä parempaa preconditionia on täällä spekuloitu, mutta aika epäselvää edelleen on, auttaako siihen. Veikkaan että ei auta.
2016 225xe
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 105
- Liittynyt: 19 Syys 2016, 22:09
Epäilen että lataa akun täyteen, ja sitten myöhemmin vähän ennen ohjelmoitua lähtöä aloittaa preconditionin käyttämällä akkua eikä verkosta otettua virtaa... (en tiedä mutta epäilen)wilho kirjoitti:Voin testata miten auttaa, mutta onhan tämä varma että vähemmän syö akusta virtaa kun voi ottaa verkosta täyden esilämmitystehon . Vai mitä tarkoitat "ei auta"?Autotohtori kirjoitti:
Tätä parempaa preconditionia on täällä spekuloitu, mutta aika epäselvää edelleen on, auttaako siihen. Veikkaan että ei auta.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 140
- Liittynyt: 21 Heinä 2010, 14:06
- Auto: G05 45e, f15 40e -16, f45 xe -16, e46 316ti -04
Moi,Autotohtori kirjoitti:
Epäilen että lataa akun täyteen, ja sitten myöhemmin vähän ennen ohjelmoitua lähtöä aloittaa preconditionin käyttämällä akkua eikä verkosta otettua virtaa... (en tiedä mutta epäilen)
Sent from my iPhone using Tapatalk
tein testin ja niin tämä hybridi vaan ottaa sähköä esilämmityksen aikana täydellä teholla verkosta kun ensiksi latasin akun täyteen ja sitten lähetin etänä "ilmastoi heti" pyynnön ja tässä kuva komennon lähetyksen jälkeen Wallboxin Android-ohjaussovellutuksesta. Kävin sitten tallissa olevassa autossa ja sisätila oli kuuma noin 15 esilämmityksen jälkeen ja akun varaus tippunut 100%-96%. Eli toimii kuten luvattu.
Olen rajoittanut oman wallboxini tallissa 15A virtaan, joten lataus tapahtuu 3.3-3.4 kW teholla.
- Liitteet
-
- Screenshot_20161125-202116.png (153.76 KiB) Katsottu 13361 kertaa
2016 225xe
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 105
- Liittynyt: 19 Syys 2016, 22:09
Ok, auto eli siis 2-sarjalainen?wilho kirjoitti:Moi,Autotohtori kirjoitti:
Epäilen että lataa akun täyteen, ja sitten myöhemmin vähän ennen ohjelmoitua lähtöä aloittaa preconditionin käyttämällä akkua eikä verkosta otettua virtaa... (en tiedä mutta epäilen)
Sent from my iPhone using Tapatalk
tein testin ja niin tämä hybridi vaan ottaa sähköä esilämmityksen aikana täydellä teholla verkosta kun ensiksi latasin akun täyteen ja sitten lähetin etänä "ilmastoi heti" pyynnön ja tässä kuva komennon lähetyksen jälkeen Wallboxin Android-ohjaussovellutuksesta. Kävin sitten tallissa olevassa autossa ja sisätila oli kuuma noin 15 esilämmityksen jälkeen ja akun varaus tippunut 100%-96%. Eli toimii kuten luvattu.
Olen rajoittanut oman wallboxini tallissa 15A virtaan, joten lataus tapahtuu 3.3-3.4 kW teholla.
Koitapa vielä mukana tulevalla laturilla?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 140
- Liittynyt: 21 Heinä 2010, 14:06
- Auto: G05 45e, f15 40e -16, f45 xe -16, e46 316ti -04
Moi,
Auto oli tässä tapauksessa X5, tuohon Wallboxiin voi valita kuvaksi i3,i8 tai 225...
225 toimi myös samalla tavalla kun äsken testasin. 225 ja 330e näyttävät toimivan hyvin samalla tavalla hybriditekniikaltaan -toki vetotapa on erilainen..
Mukana tulee latauskaapeli jossa häiriönpoistopalikka ja merkkivalot. Sen virrankulutusta varten ei ole erillistä mittaria, mutta sekin on käytännössä tullut testattua kun latausvirta on (autosta) ollut vahingossa säädetty alhaiseksi, akku on tyhjentynyt huomattavan paljon esilämmitystä käytettäessä.
Mutta alunperin tämä keskustelu lähti siitä että lämmittääkö esilämmitys joko laturin, roikan perässä tai ilman ulkoista sähköä myös polttomoottoria, minun kokemuksen mukaan näin ei tapahdu kummassakaan meidän hybridissä. Eikä sähköajo max eDrivellä tai auto eDrivellä näytä lämmittävän polttomoottoria. Ainut ero on että 225 käynnistää polttomoottorin pienemmässä pakkasessa kuin x5.
Eli kun kerran pakkaskelissä noin alle -10C polttomoottori käynnistyy liikkeelle lähtiessä, niin lohkolämppäri ainakin täällä Pohjois-Suomessa saattaisi olla paikallaan. Mutta odotellaan niitä 30C pakkasia...
Total black Friday offtopic.. Laturikuva i8:lla...
Auto oli tässä tapauksessa X5, tuohon Wallboxiin voi valita kuvaksi i3,i8 tai 225...
225 toimi myös samalla tavalla kun äsken testasin. 225 ja 330e näyttävät toimivan hyvin samalla tavalla hybriditekniikaltaan -toki vetotapa on erilainen..
Mukana tulee latauskaapeli jossa häiriönpoistopalikka ja merkkivalot. Sen virrankulutusta varten ei ole erillistä mittaria, mutta sekin on käytännössä tullut testattua kun latausvirta on (autosta) ollut vahingossa säädetty alhaiseksi, akku on tyhjentynyt huomattavan paljon esilämmitystä käytettäessä.
Mutta alunperin tämä keskustelu lähti siitä että lämmittääkö esilämmitys joko laturin, roikan perässä tai ilman ulkoista sähköä myös polttomoottoria, minun kokemuksen mukaan näin ei tapahdu kummassakaan meidän hybridissä. Eikä sähköajo max eDrivellä tai auto eDrivellä näytä lämmittävän polttomoottoria. Ainut ero on että 225 käynnistää polttomoottorin pienemmässä pakkasessa kuin x5.
Eli kun kerran pakkaskelissä noin alle -10C polttomoottori käynnistyy liikkeelle lähtiessä, niin lohkolämppäri ainakin täällä Pohjois-Suomessa saattaisi olla paikallaan. Mutta odotellaan niitä 30C pakkasia...
Total black Friday offtopic.. Laturikuva i8:lla...
- Liitteet
-
- IMG_0483.PNG (159.57 KiB) Katsottu 13325 kertaa
2016 225xe
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
Tulipa mieleen kommentoida noihin varauksesta puuttuviin prosentteihin: heräsin hyvissä ajoin aamusella ja kurkkasin auton statusta kännykästä, ja rangeksi se näytti 25km. 1.5h myöhemmin preconditioning oli tehty ja auto valmis lähtemään - ja range oli enää 22km. On tuo vajaus hieman enemmän kuin 2%
BMW 530ex 2020 - kulutus
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta