Ainakin itse ajan alkumatkat sähköllä, ja pakkasella moottori ehtisi ajoviimastaa jäähtyä ennen sen käynnistämistä. Kahden johdon kytkeminen autoon olisi myös aika epäkätevää... Joka on se suurin syy etten lämppäriä laita.mtk kirjoitti: Onko lohkolämmittimen tarpeettomuuteen joku syy? Toki sen tarpeellisuudesta ylipäänsä voi olla montaa mieltä, mutta nimenomaan tämän auton suhteen?
330e
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
BMW 530ex 2020 - kulutus
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
Rangeen en huomannut itsekään eroa, enkä oikein muuhunkaan. Lataus tosiaan tuntui nopeammalta - vaikken sitä kovin aktiivisesti seuraakkaan, kun autolla on yleensä reilusti aikaa latautua ajojen välissä. Tuo flektin satunnainen käynnistyminen laturiin kytkiessä on tuttua jo aiempaa. Tää tuntuu tapahtuvan kun akku on ajettu lämpimällä säällä tyhjäksi ja aletaan heti lataamaan, eli oisko tuo ihan vaan akun jäähdytystä mitä se tekee?Sod-3 kirjoitti:
Minun autoni on käynyt päivityksessä. Ainoa muutos jonka olen huomannut on se, että latausaikaa hävisi maksimipyynnöllä n tunti pois. Tämän taisivat raportoida myös muut. myös flektiin liittyvää muutosta on tullut. Joinain kertoina flekti on lataukseen laitettaessa lähtenyt käyntiin. Tätä ei vanhemmilla softilla tapahtunut.
Tuohon sähkörangen muutoksiin ei mielestäni ole tullut uutta. Ilmastointi päällä mulla on ennätykset tasan 30 kilsaa. yli ei mene. ei sitten millään. Tietenkin tuo latauksen nopeutuminen on pelkkää plussaa.
BMW 530ex 2020 - kulutus
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 105
- Liittynyt: 19 Syys 2016, 22:09
Nykyään öljyt hyviä eli moottori saa riittävän voitelun kylmempänäkin.mtk kirjoitti:Onko lohkolämmittimen tarpeettomuuteen joku syy? Toki sen tarpeellisuudesta ylipäänsä voi olla montaa mieltä, mutta nimenomaan tämän auton suhteen?toukopouko kirjoitti: Mut ei siihen kyllä missään nimessä kannata erillistä lämppäriä laittaa minusta - edes moottorille.
Sitten kun on pakkasta < 5 C, 330e käynnistää polttomoottorin heti 20 km/h nopeudesta eteenpäin ja antaa käydä eikä sammuta sitä ennen kuin moottori lämmennyt. Tällöin auto käyttää samaan aikaan joitakin minuutteja myös sähkömoottoria, joka keventää polttomoottorin rasitusta ennen kuin polttomoottori on ehtinyt vähän lämmetä.
Turha investointi mielestäni lohkolämmitin.
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Ei tosiaan missään nimessä lohkolämppäriä 330e:lle. Käännän asian niin päin, että miksi ihmeessä sen hankkisi? Polttomoottori tulee huuhdelluksi kylmällä ilmalla sähköllä ajellessa ja se käynnistelee kylmän päivän aikana milloin sattuu, joten miksi lämmitellä sitä vain aamun ensimmäistä käynnistyskertaa varten?mtk kirjoitti:Onko lohkolämmittimen tarpeettomuuteen joku syy? Toki sen tarpeellisuudesta ylipäänsä voi olla montaa mieltä, mutta nimenomaan tämän auton suhteen?toukopouko kirjoitti: Mut ei siihen kyllä missään nimessä kannata erillistä lämppäriä laittaa minusta - edes moottorille.
Varsinkin kun lämpöpumpulla saa sisätilatkin napista tai kännykästä vakiovarusteisenakin lämpimäksi.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 43
- Liittynyt: 30 Elo 2011, 14:20
- Auto: i4 M50
ex: F30 330e -17, 320dA -12, e90 320d -08
Ilman mennään, voihan tuon jälkikäteenkin laittaa mikäli käytäntö antaa siihen aihetta.ssalmela kirjoitti: Ei tosiaan missään nimessä lohkolämppäriä 330e:lle. Käännän asian niin päin, että miksi ihmeessä sen hankkisi? Polttomoottori tulee huuhdelluksi kylmällä ilmalla sähköllä ajellessa ja se käynnistelee kylmän päivän aikana milloin sattuu, joten miksi lämmitellä sitä vain aamun ensimmäistä käynnistyskertaa varten?
Varsinkin kun lämpöpumpulla saa sisätilatkin napista tai kännykästä vakiovarusteisenakin lämpimäksi.
Saipahan senkin rahan allokoitua "järkevämpiin" lisävarusteisiin
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
Taitaa olla sama huoltoväli. Sain oman 330e:n kesäkuussa 2016, ja viime viikolla oli ensimmäinen huoltosoppariin kuuluva määräaikaishuolto. Mittarissa oli reilut 31tkm, ja auto sanoi huollon olevan ajankohtainen 1900km päästä (viimeistään). Tuon huoltosoppari-huollon saa varata kun 2tkm on jäljellä matkaa huoltoon, ja auto lähettikin huoltokutsun itse -> jälleenmyyjältä soittelivat sitten ja sopivat ajan.moijuha kirjoitti:Tervehdys,
Lähiaikoina vaihtumassa f30 318d -13 uuteen 330e malliin. Olen harkinnut huoltosopimuksen ostoa. Miten sähkömoottori vaikuttaa huoltotarpeeseen, piteneekö öljynvaihtoväli ym. vaikutuksia?
Otin itse 100tkm/5v sopparin ja sen hinta oli muistaakseni 1027eur tai jotain. Äkikseltään laskien tuohon mahtuu nyt siis kolme huoltoa, joten hinnaksi tulee 342e/kerta. En ole tästä asiaa varmistanut, mutta oletan että tässäkin huolloista joka toinen on pelkkä öljyn ja suodattimien vaihto, ja joka toisessa vaihdetaan jäähdytinnesteitä ja jarrunesteitä, tuohon tyyliin se oli ainakin edellisessä bemarissa. Voep olla ettei tuolla huoltosopparilla varsinaisesti säästä mitään edes merkkiliikkeen hintoihin nähden?
BMW 530ex 2020 - kulutus
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
Oletteko muut 330e-kuskit huomanneet satunnaista lähdön "arpomista" pelkällä sähköllä liikkeellelähtiessä, siis max edrive -moodissa? Yleensä lähtee näppärästi, mutta silloin tällöin tuntuu että oikein mitään ei tapahdu kun nostat jalan jarrulta ja painat hieman kaasua - auto lähtee hiljolleen eteenpäin ja ehkä muutaman metrin päästä sitten yhtäkkiä tuleekin tehoa peliin ja pitokin voi irtoilla. Tuo ei toistu läheskään joka lähdössä ja mietin että onko tuossa jokin logiikka joka rajoittaa tuon sähkön liikkeellelähtövääntöä jos pito tuntuu huonolta tai jotain. Pitäisi varmaan testailla ajelemalla pidempään tuossa traction -moodissa ja katsoa tapahtuuko tuota silloin.
Pari kertaa olen esim. liikenneympyrään ollut kiihdyttämässä ja hieman ehtinyt säikähtääkin että mitäs nyt kun auto ei lähdekään kuten normaalisti - mutta sitten pienen arpomisen jälkeen imaisee selkänojaan kiinni...
Pari kertaa olen esim. liikenneympyrään ollut kiihdyttämässä ja hieman ehtinyt säikähtääkin että mitäs nyt kun auto ei lähdekään kuten normaalisti - mutta sitten pienen arpomisen jälkeen imaisee selkänojaan kiinni...
BMW 530ex 2020 - kulutus
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Hmm... muutama päivä sitten kävi kuvaamasi tilanne. Olen mielestäni aika hyvin yleensä kartalla siitä mihin olen takarenkaat asettanut. Mielestäni jäätä ei tiellä ollut ja lämpötilakin oli pari astetta plussalla. Auto ei meinannut lähteä liikkeelle kuin madellen, mutta parin metrin etenemisen jälkeen nykäisi täyden sähkötehon. En huomannut luistoneston merkkivaloa.toukopouko kirjoitti:Pari kertaa olen esim. liikenneympyrään ollut kiihdyttämässä ja hieman ehtinyt säikähtääkin että mitäs nyt kun auto ei lähdekään kuten normaalisti - mutta sitten pienen arpomisen jälkeen imaisee selkänojaan kiinni...
Käännyin ihan katsomaan oliko lunta tai jäätä, mutta ei näkynyt. Päättelin että oli pakko olla mustaa jäätä vaikka sää oli mikä oli...
Muita murheita kyllä on, iDrive aloitti jatkuvan buuttailun. Pitää viedä pajalle.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
Hmm... muutama päivä sitten kävi kuvaamasi tilanne. Olen mielestäni aika hyvin yleensä kartalla siitä mihin olen takarenkaat asettanut. Mielestäni jäätä ei tiellä ollut ja lämpötilakin oli pari astetta plussalla. Auto ei meinannut lähteä liikkeelle kuin madellen, mutta parin metrin etenemisen jälkeen nykäisi täyden sähkötehon. En huomannut luistoneston merkkivaloa.
Käännyin ihan katsomaan oliko lunta tai jäätä, mutta ei näkynyt. Päättelin että oli pakko olla mustaa jäätä vaikka sää oli mikä oli...
[/quote]
Kuulostaa tosiaan tutulta. Mulle tuo on tapahtunut reilusti yli kymmenen kertaa. Joskus se tuntuu lievemmältä, joskus jyrkemmältä. Riippuen varmaan paljonko sitä kaasua on painanut - mutta siis juuri tuolleen, että auto lähtee melkein kuin valumaan ja sitten hetkeä myöhemmin rouhaisee liikkeelle niin että voi kohta sutiakin lyödä. Ja luistonestoa se ei tosiaan tuossa vilkuta. Olen järkeillyt että tuossa varmaan on joku logiikka jolla se rajoittaa vääntöä jossain tuolla 0 kierroksen tuntumassa, ettei pito lähde heti alusta. Alkuun ajattelin että olisiko vaihteenvaihto ollut kesken tai jotain, mutta tuo on tapahtunut nyt useamman kerran niin että olen ollut risteyksessä pysähdyksissä pidemmän tovin jo - tuskin se siinä mitään vaihteita arpoo enää.
Käännyin ihan katsomaan oliko lunta tai jäätä, mutta ei näkynyt. Päättelin että oli pakko olla mustaa jäätä vaikka sää oli mikä oli...
[/quote]
Kuulostaa tosiaan tutulta. Mulle tuo on tapahtunut reilusti yli kymmenen kertaa. Joskus se tuntuu lievemmältä, joskus jyrkemmältä. Riippuen varmaan paljonko sitä kaasua on painanut - mutta siis juuri tuolleen, että auto lähtee melkein kuin valumaan ja sitten hetkeä myöhemmin rouhaisee liikkeelle niin että voi kohta sutiakin lyödä. Ja luistonestoa se ei tosiaan tuossa vilkuta. Olen järkeillyt että tuossa varmaan on joku logiikka jolla se rajoittaa vääntöä jossain tuolla 0 kierroksen tuntumassa, ettei pito lähde heti alusta. Alkuun ajattelin että olisiko vaihteenvaihto ollut kesken tai jotain, mutta tuo on tapahtunut nyt useamman kerran niin että olen ollut risteyksessä pysähdyksissä pidemmän tovin jo - tuskin se siinä mitään vaihteita arpoo enää.
No perhana. Ajossako tuo buuttailee? Olen muutaman kerran nähnyt autoa käynnistäessä sellaisen bemarin logon oranssien aaltojen kanssa keskinäytössä ja ajatellut että iDrive varmaan resetoi tms, kun yleensä siinä ei moisia näy...ssalmela kirjoitti: Muita murheita kyllä on, iDrive aloitti jatkuvan buuttailun. Pitää viedä pajalle.
BMW 530ex 2020 - kulutus
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 88
- Liittynyt: 31 Touko 2016, 14:29
- Auto: BMW 330e M-Sport -16 *myyty*
Mun mielestä tuo liittyy jarruun jollakin tavalla. Jos jarru on valoissa voimakkaasti pohjassa ja yrität lähteä nopeasti liikkeelle, auto heräämiseen menee hetki. Itse pyrin keventämään poljinta ennen valojen vaihtumista, muuten odotan että auto lähtee liikkeelle ennen kun painan kaasua. Hassu ominaisuus.
Rasittavaa on sen sijaan latauspistokeen jäätyily, kun ilman lämpötila vaihtelee (yö)pakkasen ja plussan väliä tarpeekdi pitkään. Tekeekö muilla tuota?
Rasittavaa on sen sijaan latauspistokeen jäätyily, kun ilman lämpötila vaihtelee (yö)pakkasen ja plussan väliä tarpeekdi pitkään. Tekeekö muilla tuota?
545e M-Sport -21
ex: 330e M-Sport -16
ex: 330e M-Sport -16
Jotenkin käsittämätöntä tuo BMW:n laatu. Eihän nyt voi olla niin, että pitää "osata" lähteä jollain tyylillä että auto suostuisi liikkumaan. Tulee mieleen tuo Applen iPhone-ongelma, kun Steve Jobs käski ihmisiä käyttämään puhelinta vain oikealla kädellä. Itse en kyllä suostuisi tuollaiseen auton käyttäytymiseen, eli pitäähän sen lähteä valoista normaalisti kaikilla sallituilla ajo-moodeilla.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 88
- Liittynyt: 31 Touko 2016, 14:29
- Auto: BMW 330e M-Sport -16 *myyty*
Salmol, aina kirjoittamassa asiasta ku asiasta positiiviseen sävyyn :D
Tästä vielä lisää positiivista energiaa: https://twitter.com/BMW/status/942851046170390528?s=17
Tästä vielä lisää positiivista energiaa: https://twitter.com/BMW/status/942851046170390528?s=17
545e M-Sport -21
ex: 330e M-Sport -16
ex: 330e M-Sport -16
Olen monesti kehunutkin BMW:tä, mutta ei kai voi kamalasti kehua jos uuden mallin kanssa on isompia ongelmia. Eihän asiakkaat ole testaajia joiden kanssa auton laatu hiotaan kuntoon? [emoji15]Janisema kirjoitti:Salmol, aina kirjoittamassa asiasta ku asiasta positiiviseen sävyyn :D
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Onhan tuommoinen käytös autolta nyt ihan hanurista. Mulla olis vaihtunut jo toiseen...Janisema kirjoitti:Salmol, aina kirjoittamassa asiasta ku asiasta positiiviseen sävyyn :D
Tästä vielä lisää positiivista energiaa: https://twitter.com/BMW/status/942851046170390528?s=17
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 95
- Liittynyt: 23 Helmi 2011, 20:34
- Auto: BMW G30 520DA
BMW E92 M3 - Paikkakunta: Tre
Kyllä se näissä sähkö- ja hybridi vehkeissä niin menee. Asiakas on tällä hetkellä se testaaja, jolta kerätään tietoa jotta tulevaisuudessa löydetään se combo millä ruvetaan muutokseen pohjaa todella rakentamaan. Itseäkin voisi kiinnostaa plug in hybridi, jos sen oikeasti saisi edulliseen hintaan (kun kumminkin puhutaan pitkälti ”proto” autosta, josta edelleen kerätään dataa)salmol kirjoitti:Olen monesti kehunutkin BMW:tä, mutta ei kai voi kamalasti kehua jos uuden mallin kanssa on isompia ongelmia. Eihän asiakkaat ole testaajia joiden kanssa auton laatu hiotaan kuntoon? [emoji15]
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 105
- Liittynyt: 19 Syys 2016, 22:09
En ole havainnut tällaista liikkeelle lähdön nykimistä kuin ainoastaan joskus liukkaalla. Kesäkelillä ei koskaan mitään sellaista, joten olen tulkinnut sen sutimiseksi. Huom luistoneston valo ei aina vilku jos sutiminen hetkellistä.Janisema kirjoitti:Mun mielestä tuo liittyy jarruun jollakin tavalla. Jos jarru on valoissa voimakkaasti pohjassa ja yrität lähteä nopeasti liikkeelle, auto heräämiseen menee hetki. Itse pyrin keventämään poljinta ennen valojen vaihtumista, muuten odotan että auto lähtee liikkeelle ennen kun painan kaasua. Hassu ominaisuus.
Rasittavaa on sen sijaan latauspistokeen jäätyily, kun ilman lämpötila vaihtelee (yö)pakkasen ja plussan väliä tarpeekdi pitkään. Tekeekö muilla tuota?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 105
- Liittynyt: 19 Syys 2016, 22:09
Mulla jarrut välillä aivan kuolleet nollakelissä. Kesällä eikä kunnon pakkasessa tätä ei koskaan ole. Tunne sama kuin olisi autopesulasta juuri tullut. Välillä pitää jopa kolme kertaa testijarruttaa, että normaali tunne polkimeen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
Joo samoin, mutta tosi harvoin. Todella kylmällä ainakin tekee tätä, minusta joskus kostealla kans. Jarrun painaminen ei tunnu tekevän mitään. Mutta tämä on mulle tapahtunut vain parinsadan metrin sisään käynnistyksestä. Koskaan kauemmas ajettua ei ole tätä tehnyt...Autotohtori kirjoitti:Mulla jarrut välillä aivan kuolleet nollakelissä. Kesällä eikä kunnon pakkasessa tätä ei koskaan ole. Tunne sama kuin olisi autopesulasta juuri tullut. Välillä pitää jopa kolme kertaa testijarruttaa, että normaali tunne polkimeen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW 530ex 2020 - kulutus
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta