330e
Alkoi moottorin häiriövalo vilkkumaan ja ilmoitti häiriötä voimansiirrossa. Nähtävästi yksi sylinteri pimeni, koska kone alkoi täristä ja veto oli nykivää. Aikansa kun sammutti ja käynnisti uudelleen, vika hävisi.
Onko muilla ollut samanlaista oiretta? Onko näissä ollut puolissa tai tulpissa ongelmia? Vai voiko bensan sekaan kondensoitua vettä? Joulukuussa olen viimeksi tankannut.
Onko muilla ollut samanlaista oiretta? Onko näissä ollut puolissa tai tulpissa ongelmia? Vai voiko bensan sekaan kondensoitua vettä? Joulukuussa olen viimeksi tankannut.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
Sunnuntaina lakkasi 330e lataamasta. Oli pudottanut seinästä sulakkeen ja vikavirtasuojan pois päältä. Pistelin ne takaisin, ja seinälaturiin syttyi valot, mutta auto herjasi ettei lataus onnistu. Kokeilin työpaikan pihassa toisella latauskaapelilla ja sama homma. Pajalla käyttivät autoa piuhan nokassa, ja latauksen ohjausyksikkö tms. menee vaihtoon. Kiva nyt ajella kylmällä autolla, kun sähköä ei saa ladattua esilämmitystä varten ja matkat on niin lyhyet ettei se juuri ehdi ladata .
BMW 530ex 2020 - kulutus
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
On kyllä menny surkeeksi toi BMW:n laatu, kun ei tunnu mitkään mallit kestävän ku just ehkä maksimissaan takuuajan... Onhan toi aika surkeeta, jos plugari lakkaa lataamasta. Jokohan ne kohta rupee haluumaan jotain korjauksistakin?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
Toisaalta ehkä ymmärrettävää että näissä ekoissa plugareissa merkiltä on lastentauteja?
Mulla on jatkotakuu voimassa kesään asti, ja aion sitä jatkaa jos/kun autoa vielä pidän - ei hotsita maksella noista ylläripompseista
BMW 530ex 2020 - kulutus
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Luotettavuus bemareissa mallista riippumatta varsin mitä sattuu niin se lisätakuu on aika kova juttu, sillä n. 300e/v mitä se maksaa ei paljon rempata.toukopouko kirjoitti: ↑13 Maalis 2019, 21:20Toisaalta ehkä ymmärrettävää että näissä ekoissa plugareissa merkiltä on lastentauteja?
Mulla on jatkotakuu voimassa kesään asti, ja aion sitä jatkaa jos/kun autoa vielä pidän - ei hotsita maksella noista ylläripompseista
330e kiinnostaa melkoisesti ja olen käynyt muutamia vaihtoehtoja ajamassa ja hyviltä ovat tuntuneet. Huolto historiaa tarkastellessa ihmetellyt, että miksi autot vierailee huollossa melkoisen usein. Tässä pari esimerkkiä:
2019-03-06 Malmö 75,000 km Service Visit
2019-02-01 Inspection Station 71,000 km Service Visit
2018-12-20 Malmö 68,000 km Service Visit
2018-11-21 Inspection Station 64,000 km Service Visit
2017-12-20 Malmö 33,000 km Service Visit
2016-05-24 Malmö 2,000 km Service Visit
2019-02-25 Inspection Station 38,000 km Service Visit
2019-02-13 Vällingby 37,000 km Service Visit
2018-10-17 Inspection Station 35,000 km Service Visit
2018-09-20 Inspection Station 34,000 km Service Visit
2018-06-21 Vällingby 32,000 km Repair Jobs (0.00 hours)
2018-03-05 Vällingby 29,000 km Service Visit
2018-02-05 Inspection Station 28,000 km Service Visit
2017-11-20 Vällingby 24,000 km Service Visit
2017-07-20 Inspection Station 22,000 km Service Visit
2017-04-03 Vällingby 19,000 km Service Visit
2017-02-15 Skellefteå 16,000 km Service Visit
2016-06-07 Skellefteå 4,000 km Service Visit
Kuinka usein forumilaisten autot vierailee huollossa?
Näitä käyntejä kun vertaan nykyiseen autoon audi a3, joka on käynyt yhden ylimääräisen kerran huollossa.
2012 13.000 km
2013 30.000 km
2014 59.000 km
2015 75.000 km
2017 90.000 km
2019-03-06 Malmö 75,000 km Service Visit
2019-02-01 Inspection Station 71,000 km Service Visit
2018-12-20 Malmö 68,000 km Service Visit
2018-11-21 Inspection Station 64,000 km Service Visit
2017-12-20 Malmö 33,000 km Service Visit
2016-05-24 Malmö 2,000 km Service Visit
2019-02-25 Inspection Station 38,000 km Service Visit
2019-02-13 Vällingby 37,000 km Service Visit
2018-10-17 Inspection Station 35,000 km Service Visit
2018-09-20 Inspection Station 34,000 km Service Visit
2018-06-21 Vällingby 32,000 km Repair Jobs (0.00 hours)
2018-03-05 Vällingby 29,000 km Service Visit
2018-02-05 Inspection Station 28,000 km Service Visit
2017-11-20 Vällingby 24,000 km Service Visit
2017-07-20 Inspection Station 22,000 km Service Visit
2017-04-03 Vällingby 19,000 km Service Visit
2017-02-15 Skellefteå 16,000 km Service Visit
2016-06-07 Skellefteå 4,000 km Service Visit
Kuinka usein forumilaisten autot vierailee huollossa?
Näitä käyntejä kun vertaan nykyiseen autoon audi a3, joka on käynyt yhden ylimääräisen kerran huollossa.
2012 13.000 km
2013 30.000 km
2014 59.000 km
2015 75.000 km
2017 90.000 km
Autot on yksilöitä - en itse ostaisi tuollaista parin tuhannen välein huoltoon joutuvaa autoa. Lemonjarrupala kirjoitti: ↑20 Huhti 2019, 14:13 330e kiinnostaa melkoisesti ja olen käynyt muutamia vaihtoehtoja ajamassa ja hyviltä ovat tuntuneet. Huolto historiaa tarkastellessa ihmetellyt, että miksi autot vierailee huollossa melkoisen usein. Tässä pari esimerkkiä:
2019-03-06 Malmö 75,000 km Service Visit
2019-02-01 Inspection Station 71,000 km Service Visit
2018-12-20 Malmö 68,000 km Service Visit
2018-11-21 Inspection Station 64,000 km Service Visit
2017-12-20 Malmö 33,000 km Service Visit
2016-05-24 Malmö 2,000 km Service Visit
2019-02-25 Inspection Station 38,000 km Service Visit
2019-02-13 Vällingby 37,000 km Service Visit
2018-10-17 Inspection Station 35,000 km Service Visit
2018-09-20 Inspection Station 34,000 km Service Visit
2018-06-21 Vällingby 32,000 km Repair Jobs (0.00 hours)
2018-03-05 Vällingby 29,000 km Service Visit
2018-02-05 Inspection Station 28,000 km Service Visit
2017-11-20 Vällingby 24,000 km Service Visit
2017-07-20 Inspection Station 22,000 km Service Visit
2017-04-03 Vällingby 19,000 km Service Visit
2017-02-15 Skellefteå 16,000 km Service Visit
2016-06-07 Skellefteå 4,000 km Service Visit
Kuinka usein forumilaisten autot vierailee huollossa?
Näitä käyntejä kun vertaan nykyiseen autoon audi a3, joka on käynyt yhden ylimääräisen kerran huollossa.
2012 13.000 km
2013 30.000 km
2014 59.000 km
2015 75.000 km
2017 90.000 km
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Ainakin meidän 530e:n kanssa on Bemarin hybriditekniikka tuntunut luotettavalta. Huoltoon ei tarvinnut mennä kertaakaan ennen ensimmäistä 2v huoltoa. Yksi vika on ollut, tankkausluukun aukeamattomuus sähköisesti (yleinen vika kuulemma) ja se korjaantui nyt huollossa kalibroimalla tankin paineanturi.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
530e keskustelupalstalla oli juttua tehoista. Näyttäisi siltä että ainakin osassa autoja sport + tilassa ja vaihdekeppi M/S asennossa auton tehomittarin mukaan olisi 272hp!! Testasin itsekkin 330e 2017 ja näin näyttäisi olevan.
- Liitteet
-
- afbfc720-085b-4ac0-a6fc-c23ecaf0b5dc.JPG (75.71 KiB) Katsottu 14413 kertaa
Minulla näyttää myös olevan tehomittarin mukaan enemmän tehoa vaihteisto sportilla. Testasin PerformanceBoxilla ja ehkä hiukan paremmin kiihtyi sportilla. Esim. 80-100 väli sportilla 1,81 ja ilman sporttia 1,90. Pitäisi useampi ja pidempi kiihdytys tehdä jotta saisi virhemarginaalin pienemmäksi.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Ois tosi hieno juttu jos voisit kokeilla ja ottaa ylös lukemia. Kiinnostaa kovasti kun sama näyttää pätevän myös 530e autoon!Harba kirjoitti: ↑28 Huhti 2019, 01:50 Minulla näyttää myös olevan tehomittarin mukaan enemmän tehoa vaihteisto sportilla. Testasin PerformanceBoxilla ja ehkä hiukan paremmin kiihtyi sportilla. Esim. 80-100 väli sportilla 1,81 ja ilman sporttia 1,90. Pitäisi useampi ja pidempi kiihdytys tehdä jotta saisi virhemarginaalin pienemmäksi.
Lokista löytyy tuo sama 80-100 km/h väli ajettuna useampaan kertaan. Parhaimmillaan se on mennyt sportilla 1,67 sek. Toiseksi paras aika on 1,68 sek ja muistelen että tuossa ei ollut sport päällä. Noissa yli 1,8 sek ajoissa on nähtävästi vaihteenvaihto 83 km/h kohdalla, näissä kiihdytys on aloitettu alle 60 km/h vauhdista. Nopeammat vedot on aloitettu yli 70 km/h vauhdista.
Sanoisin että sportilla ei saavuteta merkittävää eroa, ainakaan näin lyhyissä kiihdytyksissä. Jos tehoa on enemmän, se häviää mittaustarkkuuteen tai sitä on käytössä niin pienellä kierroslukualueella ettei se juurikaan merkitse. Vaihteiston vaihtamisohjelma myös vaihtuu ja vaikuttaa varmaan myös osaltaan aikoihin.
Saako OBD-pistokkeesta lokitettua väännön ja kierrosluvun? Sillä selviäisi onko tuossa tehonäytössä hupikerrointa mukana.
Sanoisin että sportilla ei saavuteta merkittävää eroa, ainakaan näin lyhyissä kiihdytyksissä. Jos tehoa on enemmän, se häviää mittaustarkkuuteen tai sitä on käytössä niin pienellä kierroslukualueella ettei se juurikaan merkitse. Vaihteiston vaihtamisohjelma myös vaihtuu ja vaikuttaa varmaan myös osaltaan aikoihin.
Saako OBD-pistokkeesta lokitettua väännön ja kierrosluvun? Sillä selviäisi onko tuossa tehonäytössä hupikerrointa mukana.