Just näintoukopouko kirjoitti:Kyllä se kuluttajansuojalaki lähtee yleensä niistä lähtökohdista mitä kuluttaja voi ottaa huomioon esim. hankintapäätöksiä tehdessään. Mulla kuitenkin on 16A rasia joka on rakentaessa 10v sitten asennettu, ja olen siihen ostanut isolta eurooppalaiselta kauppiaalta 16A laturin joka töpseliin passaa. Näkisin että jos tästä kombinaatiosta jotain ongelmia seuraa, esim. vakuutuksen osalta, niin ne eivät ole minun ongelmiani. Kuluttajana voin olettaa noiden vehkeiden pelaavan yhteen niinkuin niiden kuuluukin. Ja niinhän ne pelaakin.Huivei kirjoitti:Taitaa mennä niin päin, että tuo sinun arvelu on mutuilua.
330e kulutus
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Ei ole keskinopeutta valitettavasti tiedossa. Kyseessä on lähinnä pääkaupunkiseudulla ajelua, kehäteitä ja pikkukatuja. Tankkasin edellisen kerran heinäkuussa kun kävin Tampereella ja sitä edellinen tankkaus oli toukokuussa. Lähiliikenteessä pystyy lähes aina lataamaan ennen kuin tarvetta bensankäyttöön tulee.Merikotka kirjoitti:Onneksi olkoon, aika hätkähdyttävä saavutus . Onko sulla tiedossa keskinopeus?ssalmela kirjoitti:Nyt meni ensimmäisen kerran yli neljä tuhatta kilsaa tankillisella
Pidemmän aikavälin keskikulutus on nyt 1,7.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Defalla niin väliä, sen tökkeli tuppaa olemaan kylmän ilman ympäröimänä ja harva niitäkään yli 2-3 tuntia pyörittää (kyllä sillä ajallakin on väliä, puhutaan energiamäärästä, joka tökkeliä jää lämmittämään, eli wattitunneista). Mutta kattokaapa joskus rakennus-/remonttityömailla valuja yms kuivatellessa, kun 3+kW puhaltimet pöhnöttää sisällä pahimmillaan päiväkausia. Jos se tökkeli lämpiää auton latauskäytössä, niin tuossa touhussa luulisi erottuvan vielä paremmin.Wonderi kirjoitti:Tuntikausiahan se Defakin lämmittää, sillä ei ole mitään merkitystä onko virta päällä kaksi vai kymmenen tuntia. Tuo Tukesin teksti on ihan suoraan EU-direktiivistä joka on todennäköisesti latauslaitelobbareiden keksimää.
Toisaalta niitä tökkeleitäkin voi olla montaa laatua. Tilanne voi olla erilainen esmes Enston/ABB:n palikoilla kuin markkinoiden parhailla eli halvimmilla. Olen minä vanhan, huonolaatuisen tökkelin saanut lämpiämään jo 2kW puhaltimen kanssa. Ja sen legendaarisen Defan vihreän rautakangen olen saanut lämpiämään molemmista päistä liittimen juuresta aika jännittävälläkin tasolla (oli siis sisältä rikki, se piuha lähti aika nopeasti roskiin).
Järjellä ajatellen sen 16A tökkelin pitäisi kestää 16A virtaa, mutta välttämättä joka tökkeli ei kestä. Sinänsä huolestuttava lämpiäminen pitäisi olla havaittavissa jo parin tunnin kohdalla ihan kädelläkin tunnustellen. Ei nekään ihan vähästä sula, pahin tilanne on tietty kesähelteellä auringonpaisteessa, etenkin jos piuha/tökkeli on musta.
En halua oilla nipo, mutta tuo osuu silmään foorumilla nyt toistuvana virheenä - kyseessä on teho eli n. 3,7kW (oikeammin 3,7kVA, mutta tarpeeksi lähellä), tunnissa siitä sitten saadaan energiaa se 3,7kWh, kahdessa tunnissa 7,4kWh jne.Huivei kirjoitti:tehoa saa tosiaan vain 1x16A eli 3,7 kWh.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Hiljasta ollut täällä voorumilla, nyt 3.8 litraa sadalla viimeisen noin 7000km aikana. Keskinopeus noin 60kmh. Olen ollu tyytyväinen kulutukseen. Diisselillä en olis päässyt vastaavaan(kai), niin ja enkä pelkällä pensalla.
Perjantaina maantieajossa matkaa noin 250 km kulutus 4.7 litraa sadalla. Voi olla että 330d pääsee pienempään, mutta epäilen.
Perjantaina maantieajossa matkaa noin 250 km kulutus 4.7 litraa sadalla. Voi olla että 330d pääsee pienempään, mutta epäilen.
Jos ajaa yhtä mummoillen kuin plug in -hybridiläiset niin 330xda:lla pääsee nelivedollakin helposti pitkässä matkassa tohon. Sporttisestikin ei kauas tuosta jää. 320xda:lla sedanikorisella pääsee pitkässä ajossa helposti alle neljän, ei tarvi edes mummoilla. Lyhkäset työmatkat/matkat on se, missä plugari rokkaa. Itsellä 26 km / suunta niin ois omiaan "säästämään" (tuolla mitään merkittävää säästä...).
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 31
- Liittynyt: 29 Syys 2018, 08:32
- Auto: BMW 740e pure excellence -16
BMW Z4 2.5i -03 - Paikkakunta: Uusimaa
Ajot pääasiassa kehiä edestakaisin,aktiivivakkarilla yleensä jonossa.
Välillä pedaalia lattiaan kun lapsettaa Auto näyttää nyt 3.5 Litraa satkulle.
Viime tankkaus 1300km ja 35l eli 2.7litraa
Pienellä mennään arkiajot!
Välillä pedaalia lattiaan kun lapsettaa Auto näyttää nyt 3.5 Litraa satkulle.
Viime tankkaus 1300km ja 35l eli 2.7litraa
Pienellä mennään arkiajot!
BMW G11 740e -16 Pure Exellence
BMW E85 Z4 2.5i Roadster SMG -03
Ex. BMW E30 330e M-Sport -16
Ex. BMW F11 530d M-Sport xDrive -12
Ex. BWW E60 530d LCI -08
+Muut kulkuvälineet
BMW E85 Z4 2.5i Roadster SMG -03
Ex. BMW E30 330e M-Sport -16
Ex. BMW F11 530d M-Sport xDrive -12
Ex. BWW E60 530d LCI -08
+Muut kulkuvälineet
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
edellisen tankkauksen kohdalla 40313km ja 3,47l/100km koko matkalta, tankkkauksista laskettuna.
Ajo ei mitään hissuttelua yleensä.
Ajo ei mitään hissuttelua yleensä.
BMW 530ex 2020 - kulutus
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 31
- Liittynyt: 29 Syys 2018, 08:32
- Auto: BMW 740e pure excellence -16
BMW Z4 2.5i -03 - Paikkakunta: Uusimaa
Juu,varsinkin viivalta lähtee kyllä äkäisesti
Pito ei riitä edes kuivalla vaikka alla 255/35 R19 renkaat
Pito ei riitä edes kuivalla vaikka alla 255/35 R19 renkaat
BMW G11 740e -16 Pure Exellence
BMW E85 Z4 2.5i Roadster SMG -03
Ex. BMW E30 330e M-Sport -16
Ex. BMW F11 530d M-Sport xDrive -12
Ex. BWW E60 530d LCI -08
+Muut kulkuvälineet
BMW E85 Z4 2.5i Roadster SMG -03
Ex. BMW E30 330e M-Sport -16
Ex. BMW F11 530d M-Sport xDrive -12
Ex. BWW E60 530d LCI -08
+Muut kulkuvälineet
Johtuu vähäisestä määrästä vetareita.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 31
- Liittynyt: 29 Syys 2018, 08:32
- Auto: BMW 740e pure excellence -16
BMW Z4 2.5i -03 - Paikkakunta: Uusimaa
Joo ,no edellinen auto oli F11 530d xDrive ja tehoa noin 330hv ja 750Nm
Mutta se oli niin raskas että ei lähtenyt kun hauki rannastasitä edellinen oli E60 530d takatuuppari softattuna, eikä sekään kumia polttanut kuivalla?
Nyt vääntöä vain 420Nm mutta sähkömoottori antaa heti mukavan potkun
Ehkä tota bensakonetta vois ihan pikkusen virittää
Mutta se oli niin raskas että ei lähtenyt kun hauki rannastasitä edellinen oli E60 530d takatuuppari softattuna, eikä sekään kumia polttanut kuivalla?
Nyt vääntöä vain 420Nm mutta sähkömoottori antaa heti mukavan potkun
Ehkä tota bensakonetta vois ihan pikkusen virittää
BMW G11 740e -16 Pure Exellence
BMW E85 Z4 2.5i Roadster SMG -03
Ex. BMW E30 330e M-Sport -16
Ex. BMW F11 530d M-Sport xDrive -12
Ex. BWW E60 530d LCI -08
+Muut kulkuvälineet
BMW E85 Z4 2.5i Roadster SMG -03
Ex. BMW E30 330e M-Sport -16
Ex. BMW F11 530d M-Sport xDrive -12
Ex. BWW E60 530d LCI -08
+Muut kulkuvälineet
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
530xd pesee numeroiden valossa vakionakin 330e:n nollasta sataan. Luulis, että noilla lastuluvuilla ero oli huomattavissa?Jämerä kirjoitti: ↑14 Loka 2018, 17:42 Joo ,no edellinen auto oli F11 530d xDrive ja tehoa noin 330hv ja 750Nm
Mutta se oli niin raskas että ei lähtenyt kun hauki rannastasitä edellinen oli E60 530d takatuuppari softattuna, eikä sekään kumia polttanut kuivalla?
Nyt vääntöä vain 420Nm mutta sähkömoottori antaa heti mukavan potkun
Ehkä tota bensakonetta vois ihan pikkusen virittää
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 31
- Liittynyt: 29 Syys 2018, 08:32
- Auto: BMW 740e pure excellence -16
BMW Z4 2.5i -03 - Paikkakunta: Uusimaa
No ei muuten pese vakiona?
Tottakai se kulki softattuna kovempaa kun 330e
Mutta se lähti viivalta sillä tavalla että ei tuntunut nopeelta.
Tottakai se kulki softattuna kovempaa kun 330e
Mutta se lähti viivalta sillä tavalla että ei tuntunut nopeelta.
BMW G11 740e -16 Pure Exellence
BMW E85 Z4 2.5i Roadster SMG -03
Ex. BMW E30 330e M-Sport -16
Ex. BMW F11 530d M-Sport xDrive -12
Ex. BWW E60 530d LCI -08
+Muut kulkuvälineet
BMW E85 Z4 2.5i Roadster SMG -03
Ex. BMW E30 330e M-Sport -16
Ex. BMW F11 530d M-Sport xDrive -12
Ex. BWW E60 530d LCI -08
+Muut kulkuvälineet
530xd 0-100 kmh = 5,6s, lähde https://www.bmw.fi/fi/mallisto/5-sarja/ ... html#tab-6
330e 0-100 kmh = 6,1s, lähde https://www.guideautoweb.com/en/makes/b ... 30e-sedan/
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 31
- Liittynyt: 29 Syys 2018, 08:32
- Auto: BMW 740e pure excellence -16
BMW Z4 2.5i -03 - Paikkakunta: Uusimaa
Juu nyt on kyllä G31 eikä F11 kyseessä?
BMW G11 740e -16 Pure Exellence
BMW E85 Z4 2.5i Roadster SMG -03
Ex. BMW E30 330e M-Sport -16
Ex. BMW F11 530d M-Sport xDrive -12
Ex. BWW E60 530d LCI -08
+Muut kulkuvälineet
BMW E85 Z4 2.5i Roadster SMG -03
Ex. BMW E30 330e M-Sport -16
Ex. BMW F11 530d M-Sport xDrive -12
Ex. BWW E60 530d LCI -08
+Muut kulkuvälineet
F11 530xd on 6,2s, lähde: https://autodata24.com/bmw/5er/5er-tour ... ve/details
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Tehon tunteeseen vaikuttaa yllättävän paljon moni muu tekijä, kuin huipputeho tai -vääntö tai kellolla mitattu kiihtyvyys. Etenkin moottorin luonne ja innokkuus, ns. responssi että kuinka äkäseen se vastaa kaasunpainallukseen, tekee tuntumaan ja sitämyötä fiilikseen hyvin paljon.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 31
- Liittynyt: 29 Syys 2018, 08:32
- Auto: BMW 740e pure excellence -16
BMW Z4 2.5i -03 - Paikkakunta: Uusimaa
En paremmin olisi voinut sanoa se sähkömoottori vääntää heti kun vähän kaasua antaa!
BMW G11 740e -16 Pure Exellence
BMW E85 Z4 2.5i Roadster SMG -03
Ex. BMW E30 330e M-Sport -16
Ex. BMW F11 530d M-Sport xDrive -12
Ex. BWW E60 530d LCI -08
+Muut kulkuvälineet
BMW E85 Z4 2.5i Roadster SMG -03
Ex. BMW E30 330e M-Sport -16
Ex. BMW F11 530d M-Sport xDrive -12
Ex. BWW E60 530d LCI -08
+Muut kulkuvälineet
- Jokerdef
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
- Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...
Eikä tule sitä mustaa pilveä pakoputkesta kun polkaisee kuten museoautoissa (diesel).
Noo leikki leikkinä, tosiaan sähkömoottorin välitön vääntö tuntuu vahvemmalta kuin onkaan.
Kertakaikkiaan hienoin voimalinja jota olen päässyt ajamaan. Taatusi seuraavakin Bemari pikku e merkillä varustettu.
Viimeiset 10 000km kulutus n3.8 litraa sadalla. Ny kun ollut vähä koleampaa huomaa rangessa. Ja joka viikko 2x250km maantieajoa Porista pääkaupunkiseudulle. Tosin pidempi sähkörange olis kiva, eli uutta odotellessa.
Anteeksi noobie-kysymykseni ja laiskuuteni, mitä eroa on latausasemalla ja "piuhalla"? Asun omakotitalossa joten elin uskossa, että voin viritellä latauspisteen edullisimmalla autossa mukana tulevan kaapelin avulla autokatokseen. Auto katokseen ja vieressä roikkuva piuha kiinni sähkötankkiin, aivan kuten ennen vanhaan lohkolämmittimen kanssa.JohnB kirjoitti: ↑19 Tammi 2017, 17:34Samaa mieltä. Hankala löytää yhtä tehokasta ja samaan aikaan ympäristöystävällistä vaihtoehtoa. Lataaminen ei ole vaiva kun latausasema löytyy. Jos käyttäisin pikkulaturia ja joutuisin etsimään ja palauttamaan piuhan takakonttiin joka kerta erikseen ajaisin todennäköisesti pelkällä bensallaAutotohtori kirjoitti:Auto heinäkuussa tuli käyttöön, noin 20 tkm mittarissa. Monipuolista ajoa, työpäivisin noin 100km yhteensä ja lataan vain kotona. Keskimääräinen bensan kulutus nyt koko 20 000 km ajalta 4,6 l / 100 km.
Auton kokoon ja tehoon nähden mielestäni hyvä lukema vaikka bensan säästö ei ollut ykkössyy auton hankkimiseen.
Sent from my iPhone using Tapatalk