Miten muilla 330e-kuskeilla, koliseeko/lotiseeko teillä auton etupää? Varsinkin kun mennään vähän enemmän pakkasen puolelle ja ajellaan tuollaista epätasaista pintaa (nimismiehen kiharaa tai muuten vaan rypyläiseksi tamppautunutta) kolisee omassa etupää jossain määrin. Kolina ei ole silleen kauhean väljän kuuloista, mutta selkeä lotina kuitenkin, niinkuin iskarin yläpäissä olisi vähän välystä tai jotain.
Kysyn sillä muilta, kun käytin autoa myyjäliikkeen tutkittavana ja he totesivat että joo kolisee se - mutta niin ne kolisee muutkin, myös heidän esittely-330e. Suhtaudun tietty tällaisiin lausuntoihin terveen skeptisesti ja kyselen siis että mites teillä muilla?
330e ja etupään kolina?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
BMW 530ex 2020 - kulutus
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1449
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Nämä ovat muuten aina hauskoja lausuntoja. Kysymys kuuluu, että kuuluuko tuon hintaluokan auton kolista; vai kuuluuko kolina korjata.toukopouko kirjoitti:Kysyn sillä muilta, kun käytin autoa myyjäliikkeen tutkittavana ja he totesivat että joo kolisee se - mutta niin ne kolisee muutkin, myös heidän esittely-330e.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
Totesin tämän huollon edustajalle, joka sanoi että he tsekkasivat osat, ja ne niihin ei ole päivitystä tarjolla - eli ei kummene vaihtamalla. Lupasivat palata asiaan jos sinne jotain korjausta tulee tehtaan puolelta.VolvostaBemariin kirjoitti:Nämä ovat muuten aina hauskoja lausuntoja. Kysymys kuuluu, että kuuluuko tuon hintaluokan auton kolista; vai kuuluuko kolina korjata.
Itseäni kiinnostaa tosiaan että koliseeko muilla tuo etupää. En usko että tuossa mitenkään erilainen ripustus on kuin muissa F30-korisissa, ja eipä ainakaan se sijaisautona ollut 320xia lotissut. Tässä yksilössähän oli ne kuljetustuet jätetty paikoilleen luovutushuollossa, ja yksi mahdollisuus on että ne ovat rasittaneet esim. iskunvaimentimien yläpäitä, ja lotina johtuu tästä. Mutta mene ja tiedä...
BMW 530ex 2020 - kulutus
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
- alpin_sport
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 188
- Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
- Auto: 320i E90
- Paikkakunta: Lohja
330-eemelihän on varsin painava malli jolloin alustakin joutuu kovemmille...
Ei kyllä uudehkossa (premium?) autoissa sais olla tuollaista ääntelyä, mutta eikös alkupään F30:ssä ollut kanssa ylimääräisiä alustan ääniä (tyyppivika)?
Ei kyllä uudehkossa (premium?) autoissa sais olla tuollaista ääntelyä, mutta eikös alkupään F30:ssä ollut kanssa ylimääräisiä alustan ääniä (tyyppivika)?
F30 alkupään malleissa, esim minulla, oli tuo vastaava ongelma mutta takapään kanssa. Vähän aikaan meni, muutama kuukausi, ja sitten löytyi parannettuja osia. Ei lotise enää ja 93 tkm ajettu.alpin_sport kirjoitti:330-eemelihän on varsin painava malli jolloin alustakin joutuu kovemmille...
Ei kyllä uudehkossa (premium?) autoissa sais olla tuollaista ääntelyä, mutta eikös alkupään F30:ssä ollut kanssa ylimääräisiä alustan ääniä (tyyppivika)?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Tänä aamuna -20°C pakkasessa tein saman huomion, etupäässä hienoinen lotina. Kun pakkanen pieneni puoleen rannikkokaupunkiin ajaessa, hävisi äänikin. Pakkanen aiheuttaa aina jonkun verran lisää ääniä, jos ei muuten niin kylmää terästä pitkin ääni kantautuu paremmin. Toisaalta mulla alustan osat on jo 120tkm ajettujakin. Malli on d eikä e, mutta puslat lienee samaa mallia.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 105
- Liittynyt: 19 Syys 2016, 22:09
En ole huomannut kolinaa, 330e alla ja ajettu noin 23tkm. Auto valmistettu tietääkseni 6/2016. Kylmin sää jossa olen autolla ajanut on -16C...toukopouko kirjoitti:Miten muilla 330e-kuskeilla, koliseeko/lotiseeko teillä auton etupää? Varsinkin kun mennään vähän enemmän pakkasen puolelle ja ajellaan tuollaista epätasaista pintaa (nimismiehen kiharaa tai muuten vaan rypyläiseksi tamppautunutta) kolisee omassa etupää jossain määrin. Kolina ei ole silleen kauhean väljän kuuloista, mutta selkeä lotina kuitenkin, niinkuin iskarin yläpäissä olisi vähän välystä tai jotain.
Kysyn sillä muilta, kun käytin autoa myyjäliikkeen tutkittavana ja he totesivat että joo kolisee se - mutta niin ne kolisee muutkin, myös heidän esittely-330e. Suhtaudun tietty tällaisiin lausuntoihin terveen skeptisesti ja kyselen siis että mites teillä muilla?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Eilen illalla kuuntelin mukulakivellä. Ei ylimääräisiä ääniä. Marraskuun alusta lähitien ajettu n. 10 tkm.
Enimmäkseen vain istun, ja tuijotan papereita. Ja yritän selvittää, onko missään mitään järkeä. Yleensä ei ole. - Michael Kosterlitz
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
Aamusella oli noin 19 pakkasta, ja olipa kyllä melkoset lotinat taas kun rullaili ~30kmh tuota parkkipaikalle menevää pikkutietä joka on tamppaantunut rypyläpintaiseksi. Jos peugeotista kuuluisi tollainen lotina, siellä olisi osat vaihtokunnossa. Tässä liki 60keur bemarissa se taas on normaalia
BMW 530ex 2020 - kulutus
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1449
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Ymmärrän tuksna ja en itsekään hyväksy tätä. Minulla oli aikanaan F25:ssa samaa kolinaongelmaa. Sitten jonkin ajan päästä tuli uusi ohjausvaihde ja homma ratkesi. Huollolta tuo on väärä vastaus ja heidän tulisi vaikka kuukauden välein vaihtaa uudet puslat (kautta mikä ikinä siellä onkaan vikana) kunnmes kunnon osa tulee.toukopouko kirjoitti:Aamusella oli noin 19 pakkasta, ja olipa kyllä melkoset lotinat taas kun rullaili ~30kmh tuota parkkipaikalle menevää pikkutietä joka on tamppaantunut rypyläpintaiseksi. Jos peugeotista kuuluisi tollainen lotina, siellä olisi osat vaihtokunnossa. Tässä liki 60keur bemarissa se taas on normaalia
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
Toisaalta olen samaa mieltä, toisaalta taas uskon että ei tuo auto paikallisen ammattitaitoisen huollon korjaamana varmaan parane, vaan parhaimmillaan se on ollut tehtaalta lähtiessä. En siis mielelläni "turhaan" käyttäisi sitä tuolla rassattavana.VolvostaBemariin kirjoitti:Ymmärrän tuksna ja en itsekään hyväksy tätä. Minulla oli aikanaan F25:ssa samaa kolinaongelmaa. Sitten jonkin ajan päästä tuli uusi ohjausvaihde ja homma ratkesi. Huollolta tuo on väärä vastaus ja heidän tulisi vaikka kuukauden välein vaihtaa uudet puslat (kautta mikä ikinä siellä onkaan vikana) kunnmes kunnon osa tulee.
BMW 530ex 2020 - kulutus
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
- VeeMatti
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 159
- Liittynyt: 03 Joulu 2012, 21:03
- Auto: F01 740D xDrive Individual
- Paikkakunta: Espoo
Toukopouko, jos mahdollista niin käy kokeilee vertailumielessä sitä heidän esittelyautoa. Onko tosiaan sama kolina.
F01 740DA xDrive Individual
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"
"Trust your instincts, be yourself"
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"
"Trust your instincts, be yourself"
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1449
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Juurikin näin. Viittasin vain huollon / myyjän tulokulmaan asiaan. Heidän ei pitäisi sanoa yli 50 kiloEuron autossa "Voi voi" (karrikoitua), vaan ehdottaa jotain Asian selvittämiseksi.toukopouko kirjoitti:Toisaalta olen samaa mieltä, toisaalta taas uskon että ei tuo auto paikallisen ammattitaitoisen huollon korjaamana varmaan parane, vaan parhaimmillaan se on ollut tehtaalta lähtiessä. En siis mielelläni "turhaan" käyttäisi sitä tuolla rassattavana.VolvostaBemariin kirjoitti:Ymmärrän tuksna ja en itsekään hyväksy tätä. Minulla oli aikanaan F25:ssa samaa kolinaongelmaa. Sitten jonkin ajan päästä tuli uusi ohjausvaihde ja homma ratkesi. Huollolta tuo on väärä vastaus ja heidän tulisi vaikka kuukauden välein vaihtaa uudet puslat (kautta mikä ikinä siellä onkaan vikana) kunnmes kunnon osa tulee.
Jos kyseessä on uudenkarhea auto eli osat tuskin on kuluneet, on melko turha vaihdattaa uusia samanlaisia osia tilalle. Eihän siinä muuta kuin kiusaa itseään (korjaamon lisäksi). Sitten kun parannettu osamalli on saatavilla, kannattaa tietysti vaihdattaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 203
- Liittynyt: 02 Marras 2012, 13:02
- Auto: G20 330e M-sport, -19
Aiheeseen hieman liittyen. 40 tkm ajettu F10 lotisee myös jäisellä muhkuraisella tiellä etupäästään. Niin lotisivat myös aikaisemmat E60, E61, F10, F20, eli ilmeisesti kuuluu BMW brandiin.
Muutama viikko sitten nuori BMW kuljettaja kysyi takapään kolinan aiheuttajaa omasta ykkösestään. Sanoin silloin hänellekin, että yleensä nämä bemarit kolisevat etupäästään. Todella harmittavaa muuten laadukkaassa autossa. Takuuta on vielä jäljellä, niin ehkä kuitenkin kysäisen, josko olisi jotain lääkettä.
Muutama viikko sitten nuori BMW kuljettaja kysyi takapään kolinan aiheuttajaa omasta ykkösestään. Sanoin silloin hänellekin, että yleensä nämä bemarit kolisevat etupäästään. Todella harmittavaa muuten laadukkaassa autossa. Takuuta on vielä jäljellä, niin ehkä kuitenkin kysäisen, josko olisi jotain lääkettä.
Ex: 520da E60 -07,520da E61 -09, 518da F10 -14, F20 116da -15, F10 518da m-sport, -15
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1449
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Itsellä on kyllä F10 ihan äänetön myös nimismiehen kiharoissa - oli kylmä tai eiAjamisenIloa kirjoitti:Aiheeseen hieman liittyen. 40 tkm ajettu F10 lotisee myös jäisellä muhkuraisella tiellä etupäästään.