F34 m-sport alustasta
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 34
- Liittynyt: 11 Elo 2014, 07:41
- Auto: 520da x-drive g31 2017
Olen hieman yllättynyt m-sport alustan kovuudesta. Tuntuu nypyttävän aika pienissä kuopissa. Syksyllä koeajamani m-sport x-drive tuntui pehmeämmältä. Onkohan takavedossa kovempi alusta? Vai olikohan autokuumeeni liian kova Toivottavasti ei tule ihan kivireki keväällä kun heittää 19" renkaat alle...
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
Takavetoisena tuo M-Sport alusta on tosiaan 10mm matalampi, kai tuo voi jonkun verran vaikuttaa. X-Drive on ilman madallustakaijarto kirjoitti:Olen hieman yllättynyt m-sport alustan kovuudesta. Tuntuu nypyttävän aika pienissä kuopissa. Syksyllä koeajamani m-sport x-drive tuntui pehmeämmältä. Onkohan takavedossa kovempi alusta? Vai olikohan autokuumeeni liian kova Toivottavasti ei tule ihan kivireki keväällä kun heittää 19" renkaat alle...
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Käsittääkseni xDriveen ei tule M-Sport alustaa lainkaan vaikka paketti muuten olisikin. En huomannut alustassa mitään eroa edellisen autoni (Sportline) ja nykyisen (M-Sport) välillä.
Ex: F34 320i M-sport, F34 320d Sportline, E84 20d, E92 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
Löytyykö joustoa kuitenkin jonkin verran, vai onko se täys kivireki? Minähän kanssa voivottelin F30 msport-alustan kovuutta, kunnes selvisi että myyjäliike ei luovutushuollossa ollut poistanut iskunvaimentimissa olleita kuljetustukia, ja alusta oli efektiivisesti jäykkä. Iskarien välissä oli sellaiset muoviset palikat jotka estivät niitä painumasta lainkaan kasaan. Kyyti oli jäykähköä...kaijarto kirjoitti:Olen hieman yllättynyt m-sport alustan kovuudesta. Tuntuu nypyttävän aika pienissä kuopissa. Syksyllä koeajamani m-sport x-drive tuntui pehmeämmältä. Onkohan takavedossa kovempi alusta? Vai olikohan autokuumeeni liian kova Toivottavasti ei tule ihan kivireki keväällä kun heittää 19" renkaat alle...
BMW 530ex 2020 - kulutus
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Tätä on käsitelty ennenkin. M-Sport alusta se on nelivedossakin, ei vain madallettu. Eri jouset, kallistuksen vakaajat, iskarit yms.Merikotka kirjoitti:Käsittääkseni xDriveen ei tule M-Sport alustaa lainkaan vaikka paketti muuten olisikin. En huomannut alustassa mitään eroa edellisen autoni (Sportline) ja nykyisen (M-Sport) välillä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Ok. Hinnasto antaa tuosta sitten hieman virheellistä tietoa, sen mukaan M-Sport paketti sisältää M-Sport alustan paitsi ei XDrive mallien yhteydessä.salmol kirjoitti:Tätä on käsitelty ennenkin. M-Sport alusta se on nelivedossakin, ei vain madallettu. Eri jouset, kallistuksen vakaajat, iskarit yms.Merikotka kirjoitti:Käsittääkseni xDriveen ei tule M-Sport alustaa lainkaan vaikka paketti muuten olisikin. En huomannut alustassa mitään eroa edellisen autoni (Sportline) ja nykyisen (M-Sport) välillä.
Ex: F34 320i M-sport, F34 320d Sportline, E84 20d, E92 320i
Tuo hinnasto on tosiaan sekava, mutta kysyin BMW-myyjältä, niin hän sanoi että on se M-Sport-alusta, ainoastaan ei madallettu. Ja kun katsoin hinnastoa, niin siellä nyt oli mainittu näin:Merikotka kirjoitti:Ok. Hinnasto antaa tuosta sitten hieman virheellistä tietoa, sen mukaan M-Sport paketti sisältää M-Sport alustan paitsi ei XDrive mallien yhteydessä.salmol kirjoitti:Tätä on käsitelty ennenkin. M-Sport alusta se on nelivedossakin, ei vain madallettu. Eri jouset, kallistuksen vakaajat, iskarit yms.Merikotka kirjoitti:Käsittääkseni xDriveen ei tule M-Sport alustaa lainkaan vaikka paketti muuten olisikin. En huomannut alustassa mitään eroa edellisen autoni (Sportline) ja nykyisen (M-Sport) välillä.
Mutta tosiaan on sekava hinnasto.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 34
- Liittynyt: 11 Elo 2014, 07:41
- Auto: 520da x-drive g31 2017
Toukopoukun kysymykseen; joustoa on jonkin verran, ei auto ole kivireki, mutta turhan pintakova. Vanhassa f31:ssä sportline oli kyllä mielestäni parempi alusta. Kohtahan tässä pääsee jouset tarkastamaan kun kevät edistyy.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 60
- Liittynyt: 29 Elo 2016, 17:17
- Auto: 320i Touring ( 11/16->)
Oliskos jollakin faktaa? Tuskin poikkeaa tässä F30/31.stä . Mulle nimittäin automyyjä sanoi että x driven kanssa on sama alusta kuin ihan tavan sportissa , kun ihmettelin m sport x driven koeajon jälkeen että on aika löysä alusta. Sitten ajoin takavedon ja siinä alkoi alusta olemaan kohdallaanMerikotka kirjoitti:Ok. Hinnasto antaa tuosta sitten hieman virheellistä tietoa, sen mukaan M-Sport paketti sisältää M-Sport alustan paitsi ei XDrive mallien yhteydessä.salmol kirjoitti:Tätä on käsitelty ennenkin. M-Sport alusta se on nelivedossakin, ei vain madallettu. Eri jouset, kallistuksen vakaajat, iskarit yms.Merikotka kirjoitti:Käsittääkseni xDriveen ei tule M-Sport alustaa lainkaan vaikka paketti muuten olisikin. En huomannut alustassa mitään eroa edellisen autoni (Sportline) ja nykyisen (M-Sport) välillä.
Käsite "löysä alusta" onkin sitten ihan makuasia . Itselle esim toi takaveto m sportin alusta on ihan minimi minkä sietää ja rs octavia oli keinulauta. Vähänkään löysempi niin menee maku koko hommasta ja alkaa kaipaamaan pahoinvointipillereitä
No soita bmw finlandille ja kysy. Jälleenmyyjä sanoi että xdrivessa pn myös msport, alustaKai_Von_Veivi kirjoitti:Oliskos jollakin faktaa? Tuskin poikkeaa tässä F30/31.stä . Mulle nimittäin automyyjä sanoi että x driven kanssa on sama alusta kuin ihan tavan sportissa , kun ihmettelin m sport x driven koeajon jälkeen että on aika löysä alusta. Sitten ajoin takavedon ja siinä alkoi alusta olemaan kohdallaanMerikotka kirjoitti:Ok. Hinnasto antaa tuosta sitten hieman virheellistä tietoa, sen mukaan M-Sport paketti sisältää M-Sport alustan paitsi ei XDrive mallien yhteydessä.salmol kirjoitti: Tätä on käsitelty ennenkin. M-Sport alusta se on nelivedossakin, ei vain madallettu. Eri jouset, kallistuksen vakaajat, iskarit yms.
Käsite "löysä alusta" onkin sitten ihan makuasia . Itselle esim toi takaveto m sportin alusta on ihan minimi minkä sietää ja rs octavia oli keinulauta. Vähänkään löysempi niin menee maku koko hommasta ja alkaa kaipaamaan pahoinvointipillereitä
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Oli tai ei (siis xDrivessä M-Sport alusta), niin ei se kovin napakka ole. Sanoisin, että enemmänkin mukava mikä kyllä sopii meikäläiselle. Kuten edellä totesin, en huomannut mitään eroa edelliseen autooni. Kitkarenkailla alustan ominaisuuksien vertailu on tosin vähän sitä sun tätä, todellisuus paljastunee vasta kun saa kesägummit alle.
Ex: F34 320i M-sport, F34 320d Sportline, E84 20d, E92 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Mulle sanoi kanssa Autokeskuksen myyjä Vantaalla, että koeajoautossa on M-sport varusteet ja napakampi alusta koska M-sport, mutta madallettu ei olekun on xDrive. Tosin ajoin F31 LCI:tä, mutta kuitenkin 3-sarjaa.salmol kirjoitti:No soita bmw finlandille ja kysy. Jälleenmyyjä sanoi että xdrivessa pn myös msport, alustaKai_Von_Veivi kirjoitti:Oliskos jollakin faktaa? Tuskin poikkeaa tässä F30/31.stä . Mulle nimittäin automyyjä sanoi että x driven kanssa on sama alusta kuin ihan tavan sportissa , kun ihmettelin m sport x driven koeajon jälkeen että on aika löysä alusta. Sitten ajoin takavedon ja siinä alkoi alusta olemaan kohdallaanMerikotka kirjoitti: Ok. Hinnasto antaa tuosta sitten hieman virheellistä tietoa, sen mukaan M-Sport paketti sisältää M-Sport alustan paitsi ei XDrive mallien yhteydessä.
Käsite "löysä alusta" onkin sitten ihan makuasia . Itselle esim toi takaveto m sportin alusta on ihan minimi minkä sietää ja rs octavia oli keinulauta. Vähänkään löysempi niin menee maku koko hommasta ja alkaa kaipaamaan pahoinvointipillereitä
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
- Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20
Omalla kohdalla kaikki myyjät yms ovat todenneet, että F3X:n xDriven kanssa ei ole mahdollista tilata vakio M Sport -alustaa, vain Adaptive M Sporttina. Näin oli myös elokuussa, kun nykyistä kulkuvälinettä pähkäiltiin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 34
- Liittynyt: 11 Elo 2014, 07:41
- Auto: 520da x-drive g31 2017
Nyt on 19" 255/40 ja 225/45 runflat kesärenkaat olleet alla jokusen viikkoa ja aloittamani juttusarjan huoli alustan kovuudesta kesärenkailla oli turhaa. Alusta toimii nyt paremmin ja on pehmeämpi kuin 17" talvirenkailla (nastat). En tiedä mistä tuo johtuu. Luulin, että talvirenkaissa oli kovat paineet, mutta tarkistus osoitti lukemaa 2,5 kaikissa renkaissa. Kesärenkaissa on nyt paine 2,6. Täytyy vielä kokeilla jossakin vaiheessa miten paineiden nosto vaikuttaa alustaan ja ajettavuuteen. Tällä hetkellä urissa esiintyy pientä vetelyä. (Vähemmän kuin aikaisemmalla f31:llä 17" ei runflateilla.) Mutkiin auto menee tosi kivasti. Rengasäänet lisääntyivät kesärenkaiden myötä.