Vetokoukku 330e?

F30, F31, F32, F33, F34, F36
Autotohtori
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 105
Liittynyt: 19 Syys 2016, 22:09

Tietääkö joku tarkkaan ottaen syyn siihen, miksi 330e ei saan verokoukkua, vai saako jostain jälkiasennuksena?

Ilmeisesti akut takaluukussa jotenkin häiritsee koukun kiinnittämistä?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Clavurion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Syys 2010, 22:21
Paikkakunta: Oulu

Varma vastaus olisi hauska tietää. Oma veikkaus on, että sähköpaketin jäähdytystä ei ole mitoitettu suurempaa kuormitusta varten. Joissakin hydrideissähän koukun kyllä saa, mutta vetopainot on rajoitettu naurettavan pieneksi.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1851
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Jos siihen tarvikekoukun jostain saisikin, ei sillä silti saa vetää kuin pyörätelinettä, kun autovalmistaja on määrittänyt vetomassaksi nollan.
Autotohtori
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 105
Liittynyt: 19 Syys 2016, 22:09

Clavurion kirjoitti:Varma vastaus olisi hauska tietää. Oma veikkaus on, että sähköpaketin jäähdytystä ei ole mitoitettu suurempaa kuormitusta varten. Joissakin hydrideissähän koukun kyllä saa, mutta vetopainot on rajoitettu naurettavan pieneksi.
Voisihan siihen tehdä sellaisen ajomoodin, joka vain vetoa varten, ottaisi koko sähkösysteemin pois päältä?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kartsa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 144
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 18:00
Auto: EX BMW 320iA Xdrive touring LNE 2013
Subaru

Clavurion kirjoitti:Varma vastaus olisi hauska tietää. Oma veikkaus on, että sähköpaketin jäähdytystä ei ole mitoitettu suurempaa kuormitusta varten. Joissakin hydrideissähän koukun kyllä saa, mutta vetopainot on rajoitettu naurettavan pieneksi.
Kyllä Toyota Rav4 Hybrid AWD vetopaino 1650kg on ihan kelvollinen
Autotohtori
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 105
Liittynyt: 19 Syys 2016, 22:09

Kartsa kirjoitti:
Clavurion kirjoitti:Varma vastaus olisi hauska tietää. Oma veikkaus on, että sähköpaketin jäähdytystä ei ole mitoitettu suurempaa kuormitusta varten. Joissakin hydrideissähän koukun kyllä saa, mutta vetopainot on rajoitettu naurettavan pieneksi.
Kyllä Toyota Rav4 Hybrid AWD vetopaino 1650kg on ihan kelvollinen
Ok, mutta kun ei viittis ostaa sellaista möhkälettä tunnin ajoa varten per vuosi.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 284
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: G30 & F30
Paikkakunta: Espoo

Autotohtori kirjoitti:
Kartsa kirjoitti:
Clavurion kirjoitti:Varma vastaus olisi hauska tietää. Oma veikkaus on, että sähköpaketin jäähdytystä ei ole mitoitettu suurempaa kuormitusta varten. Joissakin hydrideissähän koukun kyllä saa, mutta vetopainot on rajoitettu naurettavan pieneksi.
Kyllä Toyota Rav4 Hybrid AWD vetopaino 1650kg on ihan kelvollinen
Ok, mutta kun ei viittis ostaa sellaista möhkälettä tunnin ajoa varten per vuosi.
Jos tarve kuljettaa isoja tavaroita jotka peräkonttiin ei mahdu on 1 tunti vuodessa niin eikö silloin ole paljon kätevämpää vuokrata paku tuon tunnin ajaksi? Tulee varmasti halvemmaksikin kuin peräkoukku ja kamojen kuljetuskin onnistuu helpommin.

ps. ota pois tuo tapatalkin allekirjoitus :)
Autotohtori
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 105
Liittynyt: 19 Syys 2016, 22:09

Antore kirjoitti:
Autotohtori kirjoitti:
Kartsa kirjoitti: Kyllä Toyota Rav4 Hybrid AWD vetopaino 1650kg on ihan kelvollinen
Ok, mutta kun ei viittis ostaa sellaista möhkälettä tunnin ajoa varten per vuosi.
Jos tarve kuljettaa isoja tavaroita jotka peräkonttiin ei mahdu on 1 tunti vuodessa niin eikö silloin ole paljon kätevämpää vuokrata paku tuon tunnin ajaksi? Tulee varmasti halvemmaksikin kuin peräkoukku ja kamojen kuljetuskin onnistuu helpommin.

ps. ota pois tuo tapatalkin allekirjoitus :)
Tunti vuodessa tarkoittaa kaksi kertaa vuodessa. Viidessä vuodessa 10 kertaa. Saatat olla oikeassa että halvemmaksi tulee, mutta siis pakussakin pitää olla vetokoukku.

P.s.


Sent from my iPhone using Tapatalk
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Autotohtori kirjoitti: P.s.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Toi on mielestäni typerää.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
toukopouko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
Auto: 530xe

Kartsa kirjoitti:Kyllä Toyota Rav4 Hybrid AWD vetopaino 1650kg on ihan kelvollinen
Kun tää on bemarifoorumi, niin puhutaan mielummin bemareista?
BMW X5 40e: Sallittu vetopaino jarruton/jarrullinen kg 750/2700 <- tuo on aika kelvollinen?
BMW 530ex 2020 - kulutus Kuva
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta Kuva
Kartsa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 144
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 18:00
Auto: EX BMW 320iA Xdrive touring LNE 2013
Subaru

toukopouko kirjoitti:
Kartsa kirjoitti:Kyllä Toyota Rav4 Hybrid AWD vetopaino 1650kg on ihan kelvollinen
Kun tää on bemarifoorumi, niin puhutaan mielummin bemareista?
BMW X5 40e: Sallittu vetopaino jarruton/jarrullinen kg 750/2700 <- tuo on aika kelvollinen?
Anteeksi, mutta vastasin vaan tuohon lauseeseen "Joissakin hydrideissähän koukun kyllä saa, mutta vetopainot on rajoitettu naurettavan pieneksi."
toukopouko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
Auto: 530xe

Kartsa kirjoitti:Anteeksi, mutta vastasin vaan tuohon lauseeseen "Joissakin hydrideissähän koukun kyllä saa, mutta vetopainot on rajoitettu naurettavan pieneksi."
Ei tämä niin vakavaa :lol: kunhan vinkkasin että hyvä esimerkki löytyy ihan merkin piiristäkin.
BMW 530ex 2020 - kulutus Kuva
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta Kuva
Clavurion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Syys 2010, 22:21
Paikkakunta: Oulu

Kartsa kirjoitti: Anteeksi, mutta vastasin vaan tuohon lauseeseen "Joissakin hydrideissähän koukun kyllä saa, mutta vetopainot on rajoitettu naurettavan pieneksi."
Ja minun alkuperäinen pointti koski esim. Toyota Camry hybridiä, johon koukun kyllä saa, mutta vetopaino on rajoitettu 300 kg. Eli tuossa tapauksessa rajoituksen täytyy tulla voimalinjasta, kun saman auton ei-hybrid versiolla vetopaino on aivan toista luokkaa.
Corn
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 21 Syys 2019, 12:43

Onko tähän tietoon tullut päivitystä? Ihmettelen tätä, kun 330e auton ruotsalaisessa rekisteriotteessa kärripainoksi luvataan 1305kg ja Westfalian koukkua saisi Autodocilta.
Janisema
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 31 Touko 2016, 14:29
Auto: BMW 330e M-Sport -16 *myyty*

Corn kirjoitti: 21 Syys 2019, 13:05 Onko tähän tietoon tullut päivitystä? Ihmettelen tätä, kun 330e auton ruotsalaisessa rekisteriotteessa kärripainoksi luvataan 1305kg ja Westfalian koukkua saisi Autodocilta.
Kyllä sinne koukun saa kiinni. Mielenkiintoinen tuo ruottalainen ote, muutaman tuontiauton olen koukulla kyllä nähnyt. Ajattelin että se on laitettu vain pyörän/tms. kuljetusta varten.
Jos tosiaan ruottissa on vetopaino, siirtyyköhän se tuodessa meidän otteeseen? Olen siinä ymmärryksessä, että vetopaino on EU-tyyppihyväksyntä ja siinä ei ole maakohtaisia eroja.
545e M-Sport -21
ex: 330e M-Sport -16
Vastaa Viestiin