330e ja latausaika
Juurikin näin. Ja estetään ettei talo pala mitä on ilmeisesti Norjassa käynyt huonojen liitosten takia. BMW:llä taitaa olla enää myynnissä 3-vaihe Wallboxit koska varsinkin i3:n latauksessa tarvii tehoa ja 32A yhdellä vaiheella ei oikein ole hyvä.toukopouko kirjoitti: ↑03 Helmi 2018, 12:22 Sulake ei tässä ole se rajoittava osa, vaan se itse pistotulppa. Sei ilmeisesti kestä isoja virtoja tuollaisessa käytössä jssa sitä jatkuvasti irrotetaan ja kytketään, tai sitä tässä pelätään...
Uusissa 10A latureissa jotka auton mukana (tehdas puhuu tilapäiseen käyttöön tarkoitetusta laturista) shuko-päässä on myös lämpötila-anturi suojelemassa huonon liitoksen takia tapahtuvaa sulamista. Varaosana tilattavat laturit ovat olleet myös noita 8A versioita. Ehdottomasti kannattaa laittaa kiinteä 3-vaihe laturi niin on reserviä tulevaisuudessa ja kuormittaa yksittäisiä vaiheita vähemmän.
BMW:llä työskentelyä jo vuodesta -99
Tossa mun johdossa myös lämpötila-anturi. Pudottaa automaattisesti virtoja jos lämpenee ja indikaatio näkyy näytöllä. Kerran käynyt kesähelteillä, kun tallikin oli melko lämmin ja pari autoa pitkältä lenkiltä vielä lisäsi lämpöä.
Piti oikein kirjautua kun täällä puhutaan asiaa.
Sain taannoin takuuna uuden "shukolaturin (vai turvarelekö se enemmän on) ja ikäväkseni olen sen jälkeen rekisteröinyt 25-30% pidempiä latausaikoja verrattuna originaaliin vm2017 malliin. Aiemmin sain n80pinnan latauksen runsaassa kolmessa tunnissa. Nyt menee tunnin pidempään. Harmillisesti minun käytössä tuo tarkoittaa usein sitä että aiemman melkein täyden latingin sijaan lähden matkaan n80% latauksella.
Miksi näin: Nykyinen Deplhi rajaa mittausteni mukaan latausvirran maksimissaan kuuteen ampeeriin (1.3-1.4 kW). Tämä ei tunnu riippuvan auton asetuksista vaan latausteho on aina minimissään. Ei hyvä.
Takuuvaihdon tehneen organisaation virallinen ilmoitus oli luonteeltaan seuraava: Näin sen pitääkin olla. Teho on näissä uusissa latureissa rajoitettu turvallisuussyistä.
Voi ehkä pitää paikkansakin, vaikka hiukan haiskahtaa valkoiselta valheelta. Nyppii vaan kun aiemmin kelpo kulkupelista tuli puoliksi rampa wannabe PHEV. (tyypillinen ajosyklini & ei kotilatausmahdollisuutta, eikä type2 latausta lähettyvillä)
Toinen pienempi haitta uudessa laturissa on muotoilun puute. Ei voi kuin ihmetellä miten erittäin toimivasta ja silti tyylikkäästä muovilaatikosta (orggis) on ajauduttu tuohon kömpelöön epämuotoon. Enpä haluaisi nimeäni yhdistettävän tuohon hirvitykseen jos olisin ko. firman R&D:ssä töissä...
PS: Jos jollakulla sattuu olemaan originaalia i-performance shukolaturia ylimääräisenä, olisin todella kiinnostunut.
Sain taannoin takuuna uuden "shukolaturin (vai turvarelekö se enemmän on) ja ikäväkseni olen sen jälkeen rekisteröinyt 25-30% pidempiä latausaikoja verrattuna originaaliin vm2017 malliin. Aiemmin sain n80pinnan latauksen runsaassa kolmessa tunnissa. Nyt menee tunnin pidempään. Harmillisesti minun käytössä tuo tarkoittaa usein sitä että aiemman melkein täyden latingin sijaan lähden matkaan n80% latauksella.
Miksi näin: Nykyinen Deplhi rajaa mittausteni mukaan latausvirran maksimissaan kuuteen ampeeriin (1.3-1.4 kW). Tämä ei tunnu riippuvan auton asetuksista vaan latausteho on aina minimissään. Ei hyvä.
Takuuvaihdon tehneen organisaation virallinen ilmoitus oli luonteeltaan seuraava: Näin sen pitääkin olla. Teho on näissä uusissa latureissa rajoitettu turvallisuussyistä.
Voi ehkä pitää paikkansakin, vaikka hiukan haiskahtaa valkoiselta valheelta. Nyppii vaan kun aiemmin kelpo kulkupelista tuli puoliksi rampa wannabe PHEV. (tyypillinen ajosyklini & ei kotilatausmahdollisuutta, eikä type2 latausta lähettyvillä)
Toinen pienempi haitta uudessa laturissa on muotoilun puute. Ei voi kuin ihmetellä miten erittäin toimivasta ja silti tyylikkäästä muovilaatikosta (orggis) on ajauduttu tuohon kömpelöön epämuotoon. Enpä haluaisi nimeäni yhdistettävän tuohon hirvitykseen jos olisin ko. firman R&D:ssä töissä...
PS: Jos jollakulla sattuu olemaan originaalia i-performance shukolaturia ylimääräisenä, olisin todella kiinnostunut.