Terve,
Vajaan viikon nyt ollut onnellinen Bmw omistaja ja nyt tuli ensimmäinen todellinen ongelma.
Auto vm2013 F31 ja sähköinen takaluukku on alkanut temppuilemaan.
Ongelma on että luukku toimi alkuun kuten olettaa mutta tänään se on päättänyt aueta aina kun avaa avaimella lukituksen.
Eli avautuu auki asti myös pelkästään lukituksen avaamiseen tarkoitetusta napista.
Onko ideaa missä vika?
Toinen kysymys: kuuluuko avaimesta sulkemisen toimia siten että sulkeutuu niin pitkään kun pidät nappia pohjassa mutta kun löysää napin niin sulkeutuminen pysähtyy? Tuntuu hiukan omituiselta että sen kuuluis pysähtyä jos löysää napista.
Onkohan nyt sähköissä jotain vikaa vai kenties asetuksissa joista en ole vielä kuullutkaan.
Sähköinen takaluukku / lukitus
Toiseen kysymykseen: ainakin F36:ssa toimii niin että luukun napista kerran painamalla menee kiinni, mutta avaimesta kun yrittää, niin pitää painaa nappia pohjassa niin kauan kunnes luukku on kiinni. Heti kun irrottaa, niin luukun liike pysähtyy.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 144
- Liittynyt: 01 Kesä 2010, 18:00
- Auto: EX BMW 320iA Xdrive touring LNE 2013
Subaru
Onko luukku tehnyt sen lukkiutumis-seramonian loppuun saakka? Kun joku ovi on auki ja luukun sulkee siitä napista niin luukku jysähtää kiinni, eikä tee täydellistä lukitusta. Ovet pitää olla kiinni kun luukun sulkee, silloin luukku menee kunnolla kiinni.
Ja sitten taas kerran, onko sähköä riittävästi?
Ja sitten taas kerran, onko sähköä riittävästi?
Jaahas, ajoin auton ulos katoksesta ja kävin ovet läpi, nyt sitten taas pysyy luukku kiinni.Kartsa kirjoitti:Onko luukku tehnyt sen lukkiutumis-seramonian loppuun saakka? Kun joku ovi on auki ja luukun sulkee siitä napista niin luukku jysähtää kiinni, eikä tee täydellistä lukitusta. Ovet pitää olla kiinni kun luukun sulkee, silloin luukku menee kunnolla kiinni.
Ja sitten taas kerran, onko sähköä riittävästi?
Oisko sitten ollu joku ovi auki. Jännä juttu että ei kyllä mikään merkkivalo palanut kojetaulussa.
Kiitti vinkistä.
Mulla on ihan rutiinina heittää ostokset takakonttiin, luukku sulkeutumaan, ja luukun jymähtäessä kiinni kuljettajan ovi on jo auki ja minä puoliksi oven välissä. Ongelmitta toiminut, jymähdysääni on vaan vähän isompi oven ollessa auki kun ei ole vastapainetta. Luukun lukolle säätöä jos ei oven auki ollessa mene kunnolla kiinni.Kartsa kirjoitti:Onko luukku tehnyt sen lukkiutumis-seramonian loppuun saakka? Kun joku ovi on auki ja luukun sulkee siitä napista niin luukku jysähtää kiinni, eikä tee täydellistä lukitusta. Ovet pitää olla kiinni kun luukun sulkee, silloin luukku menee kunnolla kiinni.
Ja sitten taas kerran, onko sähköä riittävästi?
Wonderi kirjoitti:Mulla on ihan rutiinina heittää ostokset takakonttiin, luukku sulkeutumaan, ja luukun jymähtäessä kiinni kuljettajan ovi on jo auki ja minä puoliksi oven välissä. Ongelmitta toiminut, jymähdysääni on vaan vähän isompi oven ollessa auki kun ei ole vastapainetta. Luukun lukolle säätöä jos ei oven auki ollessa mene kunnolla kiinni.Kartsa kirjoitti:Onko luukku tehnyt sen lukkiutumis-seramonian loppuun saakka? Kun joku ovi on auki ja luukun sulkee siitä napista niin luukku jysähtää kiinni, eikä tee täydellistä lukitusta. Ovet pitää olla kiinni kun luukun sulkee, silloin luukku menee kunnolla kiinni.
Ja sitten taas kerran, onko sähköä riittävästi?
Juu perun puheeni, eukko kävi äsken kaupassa ja sama ongelma toistui. Hetken jo pysyi kiinni kun oli ajettu ulos katoksesta.
Summa summarum: vika on siis todennäköisesti mekaaninen, ei sähköinen? Eli alettava tutkimaan lukkomekanismia jne.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 169
- Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
- Auto: 316iA F31 -15
- Paikkakunta: Espoo
Tuo on tosiaan se oletustila. Koodaamalla eli piuhalla auton asetuksia muuttamalla saa sulkeutumaan yhdellä painalluksella sekä napista kuskin jalkatilastayrmio kirjoitti: Toinen kysymys: kuuluuko avaimesta sulkemisen toimia siten että sulkeutuu niin pitkään kun pidät nappia pohjassa mutta kun löysää napin niin sulkeutuminen pysähtyy? Tuntuu hiukan omituiselta että sen kuuluis pysähtyä jos löysää napista.
Noniin, elikkäs selvisi että luukun avaus-nappi joka sijaitsee valkokytkimen alapuolella oli oikosessa ja yritti säännöllisen satunnaisesti avata luukkua itsekseen.
Huonompi juttu oli se että oikosen oli aiheuttanut kosteus... Mistä ihmeestä tuonne voi päästä kosteutta.
Onko tulipellissä tuolla kohtaa paljonkin läpivientejä vai voiko peräti tulla jostain tuulilasin alareunasta asti.
Jotenkin en pysty ymmärtämään miten korkeussuunnassa about puolessa välissä kojelautaa oleva nappi voi kastua.
Huonompi juttu oli se että oikosen oli aiheuttanut kosteus... Mistä ihmeestä tuonne voi päästä kosteutta.
Onko tulipellissä tuolla kohtaa paljonkin läpivientejä vai voiko peräti tulla jostain tuulilasin alareunasta asti.
Jotenkin en pysty ymmärtämään miten korkeussuunnassa about puolessa välissä kojelautaa oleva nappi voi kastua.