28i ulvoo, mikähän vikana

F30, F31, F32, F33, F34, F36
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

antti87 kirjoitti:Nyt siinä on jakolaatikko paskana,saa nähä meneekö kenen piikkiin :mus:
Itsellä meni 39 tkm ajetusta 5/2014 käyttöön otetusta 420d bemarista jakolaatikko. BMW gw oli osille 100%, työlle 50% ja liike maksoi loput. Olin toinen omistaja.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
lortti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 113
Liittynyt: 03 Kesä 2011, 17:44

Auto on nyt korjattu, ulina katosi ja euroakaan ei jäänyt lopulta minulle maksettavaa. Sijaisauto annettiin myös. Joten tämä asia meni lopulta BMW Finlandin ja Laakkosen toimesta niinkuin pitikin. Jos nyt jotain kiinnostaa niin olen auton toinen omistaja.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

lortti kirjoitti:Auto on nyt korjattu, ulina katosi ja euroakaan ei jäänyt lopulta minulle maksettavaa. Sijaisauto annettiin myös. Joten tämä asia meni lopulta BMW Finlandin ja Laakkosen toimesta niinkuin pitikin. Jos nyt jotain kiinnostaa niin olen auton toinen omistaja.
:thuup:
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
pedro78
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 71
Liittynyt: 27 Joulu 2016, 13:19
Auto: G30 520da xdrive -18

Hieno homma! Voitko vielä kertoa miten pääsit tuohon tilanteeseen ettei tarvinnut itse maksaa mitään? Nousiko tehtaan GW vai miten se meni?
lortti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 113
Liittynyt: 03 Kesä 2011, 17:44

Ekan paskan GW vastaantulon jälkeen tein sähköpostitse reklamaation BMW Suomelle jossa faktat eli ajallaan merkkihuollettu, vähän metrejä sekä kyseessä ei kuluva osa. Vetosin myös maahantuojan virhevastuuseen sekä BMW North American jatkotakuuseen N20 moottoriin.
pedro78
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 71
Liittynyt: 27 Joulu 2016, 13:19
Auto: G30 520da xdrive -18

Ok, hienosti toimittu! Laitetaan proseduuri korvan taakse jos sattuu tarvitsemaan oman N20:n kanssa.. :)
Zirpa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 21 Joulu 2017, 20:29
Auto: F30 320iA xDrive -14

Tuli tuossa vajaa pari viikkoa sitten katsottua tuo lortin video. Huomasin, että sehän pitää ihan samanlaista ulinaa kuin omanikin. :D No ei muuta kuin auto heti seuraavana aamuna pajalle. Iltapäivällä tuli puhelu, että öljypumpun ketju vaihtoon.

Autosta tehtiin gw kyseli tehtaalle ja vastaus oli tietenkin negatiivinen. Seuraavana päivänä huoltoneuvoja soitti ja totesi, että maahantuoja suostuu kustantamaan koko leikin. Viikon päähän sain ajan korjauseen, mutta sanottiin että autolla ajo tapahtuu sitten omalla vastuulla.

Auton hain tänään korjaamolta ja yllätykseksi olivat tehneet täydellisen jakopääremontin.
Nesteet jouduin omasta pussista kustantamaan, jotka ei nyt kovin kalliita olleet.

Autolla on ajettu 55 000km ja olen toinen omistaja.
Hejssan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 15 Tammi 2012, 06:39

Keväällä -17 havaitsin vastaavan ulinan autossani (N20-moottori) -> diaganoosi jakopää. Autosta uusittiin jakopään ja öljypumpun ketjut sekä ohjaimet. Auto vm.2012, ajettu 65tkm, ensimmäinen omistaja. GW 100% + asennuksen ajaksi sijaisauto käyttöön - täydet pisteet asian hoidosta BMW:lle ja Oulun Wetterille.
hequ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 29 Joulu 2016, 10:49

Itsellä kans auto rahisee hullun lailla ja vein sen tänään Laakkoselle huoltoon. Autolla ajettu pari tuhatta alle 100tkm ja 5v vanha. Auto on vuosi sitten ostettu ja siinä on BPS ”takuu” voimassa. Nyt olivat laakkosella sitä mieltä, että koska on delta bavariasta ostettu niin eivät suostu laakkosella korjaamaan autoa ton bps piikkiin, koska eivät jostain syystä ”saa” laskuttaa deltaa johtuen deltan huonoista luottotiedoista tms.

Nyt sit jännätään, että kuka maksaa ja kuinka paljon. Olivat laakkosella tosissaan sitä mieltä, että minä maksan huollon ja voin sitten takuulapun turvin penätä rahoja deltalta. Jotenkin ei nyt kuulosta oikealta. Katsotaan millainen taistelu tästä tulee.
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

Mä jäin automyyjän puheista käsitykseen että BPS on valmistajan myöntämä lisätakuu ja eikös silloin laskut mene valmistajalle eikä auton myyneelle taholle?
hequ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 29 Joulu 2016, 10:49

*Ari* kirjoitti: 20 Helmi 2018, 18:39 Mä jäin automyyjän puheista käsitykseen että BPS on valmistajan myöntämä lisätakuu ja eikös silloin laskut mene valmistajalle eikä auton myyneelle taholle?
Johonkin tuollaiseen käsitykseen itsekin jäin kun aikanaan auton hankin. Mutta nyt vaikuttaa siltä, että ilmeisesti olisi pitänyt huollattaa juuri siinä liikkeessä mistä auton osti. Se on taas tässä tapauksessa vähän harmillista, kun Delta Bavarialla ei ole BMW edustusta Helsingissä, niin huoltoon vieminen ei oo niin simppeliä.

Pitänee ottaa yhteyttä tuonne BMW Suomeen suoraan jos näyttää siltä, että tuon BPS-takuun kanssa tulee jotain ongelmia.
314da
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 133
Liittynyt: 08 Tammi 2013, 09:27

*Ari* kirjoitti: 20 Helmi 2018, 18:39 Mä jäin automyyjän puheista käsitykseen että BPS on valmistajan myöntämä lisätakuu ja eikös silloin laskut mene valmistajalle eikä auton myyneelle taholle?
Kyllä ne on taineet nyt puhua puuta heinää... tarkoituksella tai tietämättä.
Eikös BPS-takuun alaisen auton takuu asiat voi hoitaa missä tahansa valtuutetussa BMW-huollossa, vaikka sitten eri maassa.
Ainkin noin oli vielä muutama vuosi sitten, BPS-takuutodistuksen kun näytti tiskillä niin hoitivat asiat kuntoon ilman mitään kyselyitä.
hequ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 29 Joulu 2016, 10:49

Laakkosen huolto ilmoitti, että autossa on öljypumpun ketju vetelemässä viimeisiään ja ajoa autolla ei suositella. Laakkosella autoa ei kuitenkaan korjata, koska Auto on ostettu Delta Bavariasta ja näiden liikkeiden keskinäiset välit ei ilmeisesti ole kunnossa.

Eilen puhelimitse Deltan kanssa jutellessa selvisi, että heidän mielestään mun pitäisi hoitaa se auto Kouvolaan tavalla tai toisella ja omalla kustannuksella. Ehdottelivat, että jos yrittäisin pistää sen lavetilla kuljetuksen mun oman vakuutuksen piikkiin. No, vakuutusyhtiö ei ollut siitä ihan samaa mieltä, kun se auto on jo merkkikorjaamon pihassa, niin he ei sitä kuljetusta korvaa.

Siellä se auto nyt seisoo Laakkosen pihassa ja kukaan ei tee sille mitään. Tänään soitin BMW Suomen asiakaspalveluun kysyäkseni, että ihanko tosissaan tämä "Premium Selection Takuu" -konsepti toimii näin, että paikallinen merkkikorjaamo ei huolla autoa, jos se on ostettu toiselta paikkakunnalta. Ei, vaikka autossa olisi vika jollaista ei selvästi pitäisi tämän ikäiseen ja näillä kilometreillä olevaan autoon ilmetä. Onkohan tässä kyseessä jopa tyyppivika?

Jaa niin, ja Laakkonen oli tehnyt GW kyselyn tuon öljypumpun korjaamisesta, josta vastaus, että 0%. Auto on 2013 vuoden malli ja 98tkm ajettu. Ei nyt tuokaan ollut ihan linjassa esim. tämän ketjun osallistujien kokemusten kanssa.

Innolla odottelen, että miten BMW Suomi nyt tähän tilanteeseen suhtautuu. Kovin hullulta tämä kyllä kuulostaa omaan korvaan.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Nyt kuulostaa sellaiselta pelleilyltä, että yhteyttä suoraan minne tahansa vähän ylemmälle. Mitä ihmettä minä juuri luin??!
314da
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 133
Liittynyt: 08 Tammi 2013, 09:27

hequ kirjoitti: 23 Helmi 2018, 14:00 Laakkosen huolto ilmoitti, että autossa on öljypumpun ketju vetelemässä viimeisiään ja ajoa autolla ei suositella. Laakkosella autoa ei kuitenkaan korjata, koska Auto on ostettu Delta Bavariasta ja näiden liikkeiden keskinäiset välit ei ilmeisesti ole kunnossa.

Eilen puhelimitse Deltan kanssa jutellessa selvisi, että heidän mielestään mun pitäisi hoitaa se auto Kouvolaan tavalla tai toisella ja omalla kustannuksella. Ehdottelivat, että jos yrittäisin pistää sen lavetilla kuljetuksen mun oman vakuutuksen piikkiin. No, vakuutusyhtiö ei ollut siitä ihan samaa mieltä, kun se auto on jo merkkikorjaamon pihassa, niin he ei sitä kuljetusta korvaa.

Siellä se auto nyt seisoo Laakkosen pihassa ja kukaan ei tee sille mitään. Tänään soitin BMW Suomen asiakaspalveluun kysyäkseni, että ihanko tosissaan tämä "Premium Selection Takuu" -konsepti toimii näin, että paikallinen merkkikorjaamo ei huolla autoa, jos se on ostettu toiselta paikkakunnalta. Ei, vaikka autossa olisi vika jollaista ei selvästi pitäisi tämän ikäiseen ja näillä kilometreillä olevaan autoon ilmetä. Onkohan tässä kyseessä jopa tyyppivika?

Jaa niin, ja Laakkonen oli tehnyt GW kyselyn tuon öljypumpun korjaamisesta, josta vastaus, että 0%. Auto on 2013 vuoden malli ja 98tkm ajettu. Ei nyt tuokaan ollut ihan linjassa esim. tämän ketjun osallistujien kokemusten kanssa.

Innolla odottelen, että miten BMW Suomi nyt tähän tilanteeseen suhtautuu. Kovin hullulta tämä kyllä kuulostaa omaan korvaan.
Kyllä sinua nyt vedätetään tai sitten Delta on jotenkin sössinyt tuon BPS takuun ottamisen. Puhelin ja/tai sähköposti käteen ja asiallinen yhteydenotto ylempään tahoon ja tuot asiassa faktat mahdollisimman selkeästi esille. Minkäköhän takia ovat GW kyselyn tehneet jos on BPS tKuun alainen auto.
hequ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 29 Joulu 2016, 10:49

Mikäköhän se ylempi taho tässä tapauksessa sitten olisi? Olen jo soittanut BMW Suomen asiakaspalveluun, koska en keksinyt enää, että mihin tahoon ottaisin yhteyttä. Siellä asia on mennyt "käsittelyyn", eli siihen ehkä palataan joskus ensi viikolla. Jos asia ei lähde sitäkään kautta etenemään niin seuraavaksi ajattelin ottaa yhteyttä autoliiton kautta asianajajaan, joka voisi ehkä sopivasti painostaa tuota myyjäliikettä.

Laakkoselta kerrottiin myös, että BPS-takuu on BMW:n konsepti, mutta varsinaisen takuun myöntää myyjäliike. Sen vuoksi jos remppa teetetään jossain muualla kuin siellä, mistä auto ostettiin, niin rempan tehnyt liike laskuttaa työn alkuperäiseltä myyjäliikkeeltä. Se mitä Laakkosen huoltoneuvojan puheista ymmärsin, niin Laakkosella on tehty linjaus, että Delta-Bavarialle ei tehdä laskutettavaa työtä, koska yrityksen maksuhistoriassa on ollut ilmeisesti aiemmin ongelmia. Jos auto olisi ostettu mistä tahansa muualta, niin ongelmaa ei olisi. Tai näin minulle kerrottiin.

Mainitsinhan jo, että Delta Bavaria tarjoutui myös antamaan sijaisauton minulle huollon ajaksi? Jos siis käyn hakemassa sen Kouvolasta...
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1847
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Palvelukokonaisuus on nyt pettänyt pahasti, ei varmasti täytä Bemarin linjausta.

Näiden kolmen päivän sijausautokulujen hinnalla olisit voinut omaan laskuusi hinauttaa auton Kouvolaan, paluumatkalla hinausauto olisi tuonut sinulle sen ilmaisen sijaisautonkin. Menopaluu onnistuu n. neljässä tunnissa Helsingistä. Autosi olisi ehkä jo korjattunakin.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

hequ kirjoitti: 23 Helmi 2018, 18:06 Mikäköhän se ylempi taho tässä tapauksessa sitten olisi? Olen jo soittanut BMW Suomen asiakaspalveluun, koska en keksinyt enää, että mihin tahoon ottaisin yhteyttä. Siellä asia on mennyt "käsittelyyn", eli siihen ehkä palataan joskus ensi viikolla. Jos asia ei lähde sitäkään kautta etenemään niin seuraavaksi ajattelin ottaa yhteyttä autoliiton kautta asianajajaan, joka voisi ehkä sopivasti painostaa tuota myyjäliikettä.

Laakkoselta kerrottiin myös, että BPS-takuu on BMW:n konsepti, mutta varsinaisen takuun myöntää myyjäliike. Sen vuoksi jos remppa teetetään jossain muualla kuin siellä, mistä auto ostettiin, niin rempan tehnyt liike laskuttaa työn alkuperäiseltä myyjäliikkeeltä. Se mitä Laakkosen huoltoneuvojan puheista ymmärsin, niin Laakkosella on tehty linjaus, että Delta-Bavarialle ei tehdä laskutettavaa työtä, koska yrityksen maksuhistoriassa on ollut ilmeisesti aiemmin ongelmia. Jos auto olisi ostettu mistä tahansa muualta, niin ongelmaa ei olisi. Tai näin minulle kerrottiin.

Mainitsinhan jo, että Delta Bavaria tarjoutui myös antamaan sijaisauton minulle huollon ajaksi? Jos siis käyn hakemassa sen Kouvolasta...
No mitä sinä kuvittelet jos ostat auton Kouvolasta ja asut Helsingissä tai jossain muualla? Meinaatko että liike tuo sulle sijaisauton ja ottaa sun autosi huoltoon? No ei todellakaan, osta auto itseäsi lähimpänä olevasta liikkeestä, ei mikään firma siirtele autoja satoja kilometrejä vain siksi että ostaja on pihi ja tinkii viimeisenkin pennin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
314da
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 133
Liittynyt: 08 Tammi 2013, 09:27

hequ kirjoitti: 23 Helmi 2018, 18:06 Mikäköhän se ylempi taho tässä tapauksessa sitten olisi? Olen jo soittanut BMW Suomen asiakaspalveluun, koska en keksinyt enää, että mihin tahoon ottaisin yhteyttä. Siellä asia on mennyt "käsittelyyn", eli siihen ehkä palataan joskus ensi viikolla. Jos asia ei lähde sitäkään kautta etenemään niin seuraavaksi ajattelin ottaa yhteyttä autoliiton kautta asianajajaan, joka voisi ehkä sopivasti painostaa tuota myyjäliikettä.

Laakkoselta kerrottiin myös, että BPS-takuu on BMW:n konsepti, mutta varsinaisen takuun myöntää myyjäliike. Sen vuoksi jos remppa teetetään jossain muualla kuin siellä, mistä auto ostettiin, niin rempan tehnyt liike laskuttaa työn alkuperäiseltä myyjäliikkeeltä. Se mitä Laakkosen huoltoneuvojan puheista ymmärsin, niin Laakkosella on tehty linjaus, että Delta-Bavarialle ei tehdä laskutettavaa työtä, koska yrityksen maksuhistoriassa on ollut ilmeisesti aiemmin ongelmia. Jos auto olisi ostettu mistä tahansa muualta, niin ongelmaa ei olisi. Tai näin minulle kerrottiin.

Mainitsinhan jo, että Delta Bavaria tarjoutui myös antamaan sijaisauton minulle huollon ajaksi? Jos siis käyn hakemassa sen Kouvolasta...
Ei taida jälleenmyyjien toiminta täyttää nyt BMW:n speksejä. Minä olisin kyllä maahantuojan johtoportaaseen yhteydessä. Eihän noiden jämyjen keskinäisten riitojen pitäisi asiakkaalle näkyä👎
lortti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 113
Liittynyt: 03 Kesä 2011, 17:44

lortti kirjoitti: 19 Joulu 2017, 22:37 Ekan paskan GW vastaantulon jälkeen tein sähköpostitse reklamaation BMW Suomelle jossa faktat eli ajallaan merkkihuollettu, vähän metrejä sekä kyseessä ei kuluva osa. Vetosin myös maahantuojan virhevastuuseen sekä BMW North American jatkotakuuseen N20 moottoriin.
Teet näin, itsellä lähti tuon jälkeen homma sujumaan vaikka ensimmäinen GW tarjous olikin vittuilua. Luulen myös että asiointia kannattaa jatkaa myyjäliikkeen kanssa, asiahan ei varsinaisesti Laakkoselle kuulu.
Vastaa Viestiin