Itsellä meni 39 tkm ajetusta 5/2014 käyttöön otetusta 420d bemarista jakolaatikko. BMW gw oli osille 100%, työlle 50% ja liike maksoi loput. Olin toinen omistaja.antti87 kirjoitti:Nyt siinä on jakolaatikko paskana,saa nähä meneekö kenen piikkiin
28i ulvoo, mikähän vikana
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Auto on nyt korjattu, ulina katosi ja euroakaan ei jäänyt lopulta minulle maksettavaa. Sijaisauto annettiin myös. Joten tämä asia meni lopulta BMW Finlandin ja Laakkosen toimesta niinkuin pitikin. Jos nyt jotain kiinnostaa niin olen auton toinen omistaja.
lortti kirjoitti:Auto on nyt korjattu, ulina katosi ja euroakaan ei jäänyt lopulta minulle maksettavaa. Sijaisauto annettiin myös. Joten tämä asia meni lopulta BMW Finlandin ja Laakkosen toimesta niinkuin pitikin. Jos nyt jotain kiinnostaa niin olen auton toinen omistaja.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Ekan paskan GW vastaantulon jälkeen tein sähköpostitse reklamaation BMW Suomelle jossa faktat eli ajallaan merkkihuollettu, vähän metrejä sekä kyseessä ei kuluva osa. Vetosin myös maahantuojan virhevastuuseen sekä BMW North American jatkotakuuseen N20 moottoriin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1
- Liittynyt: 21 Joulu 2017, 20:29
- Auto: F30 320iA xDrive -14
Tuli tuossa vajaa pari viikkoa sitten katsottua tuo lortin video. Huomasin, että sehän pitää ihan samanlaista ulinaa kuin omanikin. :D No ei muuta kuin auto heti seuraavana aamuna pajalle. Iltapäivällä tuli puhelu, että öljypumpun ketju vaihtoon.
Autosta tehtiin gw kyseli tehtaalle ja vastaus oli tietenkin negatiivinen. Seuraavana päivänä huoltoneuvoja soitti ja totesi, että maahantuoja suostuu kustantamaan koko leikin. Viikon päähän sain ajan korjauseen, mutta sanottiin että autolla ajo tapahtuu sitten omalla vastuulla.
Auton hain tänään korjaamolta ja yllätykseksi olivat tehneet täydellisen jakopääremontin.
Nesteet jouduin omasta pussista kustantamaan, jotka ei nyt kovin kalliita olleet.
Autolla on ajettu 55 000km ja olen toinen omistaja.
Autosta tehtiin gw kyseli tehtaalle ja vastaus oli tietenkin negatiivinen. Seuraavana päivänä huoltoneuvoja soitti ja totesi, että maahantuoja suostuu kustantamaan koko leikin. Viikon päähän sain ajan korjauseen, mutta sanottiin että autolla ajo tapahtuu sitten omalla vastuulla.
Auton hain tänään korjaamolta ja yllätykseksi olivat tehneet täydellisen jakopääremontin.
Nesteet jouduin omasta pussista kustantamaan, jotka ei nyt kovin kalliita olleet.
Autolla on ajettu 55 000km ja olen toinen omistaja.
Keväällä -17 havaitsin vastaavan ulinan autossani (N20-moottori) -> diaganoosi jakopää. Autosta uusittiin jakopään ja öljypumpun ketjut sekä ohjaimet. Auto vm.2012, ajettu 65tkm, ensimmäinen omistaja. GW 100% + asennuksen ajaksi sijaisauto käyttöön - täydet pisteet asian hoidosta BMW:lle ja Oulun Wetterille.
Itsellä kans auto rahisee hullun lailla ja vein sen tänään Laakkoselle huoltoon. Autolla ajettu pari tuhatta alle 100tkm ja 5v vanha. Auto on vuosi sitten ostettu ja siinä on BPS ”takuu” voimassa. Nyt olivat laakkosella sitä mieltä, että koska on delta bavariasta ostettu niin eivät suostu laakkosella korjaamaan autoa ton bps piikkiin, koska eivät jostain syystä ”saa” laskuttaa deltaa johtuen deltan huonoista luottotiedoista tms.
Nyt sit jännätään, että kuka maksaa ja kuinka paljon. Olivat laakkosella tosissaan sitä mieltä, että minä maksan huollon ja voin sitten takuulapun turvin penätä rahoja deltalta. Jotenkin ei nyt kuulosta oikealta. Katsotaan millainen taistelu tästä tulee.
Nyt sit jännätään, että kuka maksaa ja kuinka paljon. Olivat laakkosella tosissaan sitä mieltä, että minä maksan huollon ja voin sitten takuulapun turvin penätä rahoja deltalta. Jotenkin ei nyt kuulosta oikealta. Katsotaan millainen taistelu tästä tulee.
Johonkin tuollaiseen käsitykseen itsekin jäin kun aikanaan auton hankin. Mutta nyt vaikuttaa siltä, että ilmeisesti olisi pitänyt huollattaa juuri siinä liikkeessä mistä auton osti. Se on taas tässä tapauksessa vähän harmillista, kun Delta Bavarialla ei ole BMW edustusta Helsingissä, niin huoltoon vieminen ei oo niin simppeliä.
Pitänee ottaa yhteyttä tuonne BMW Suomeen suoraan jos näyttää siltä, että tuon BPS-takuun kanssa tulee jotain ongelmia.
Kyllä ne on taineet nyt puhua puuta heinää... tarkoituksella tai tietämättä.
Eikös BPS-takuun alaisen auton takuu asiat voi hoitaa missä tahansa valtuutetussa BMW-huollossa, vaikka sitten eri maassa.
Ainkin noin oli vielä muutama vuosi sitten, BPS-takuutodistuksen kun näytti tiskillä niin hoitivat asiat kuntoon ilman mitään kyselyitä.
Laakkosen huolto ilmoitti, että autossa on öljypumpun ketju vetelemässä viimeisiään ja ajoa autolla ei suositella. Laakkosella autoa ei kuitenkaan korjata, koska Auto on ostettu Delta Bavariasta ja näiden liikkeiden keskinäiset välit ei ilmeisesti ole kunnossa.
Eilen puhelimitse Deltan kanssa jutellessa selvisi, että heidän mielestään mun pitäisi hoitaa se auto Kouvolaan tavalla tai toisella ja omalla kustannuksella. Ehdottelivat, että jos yrittäisin pistää sen lavetilla kuljetuksen mun oman vakuutuksen piikkiin. No, vakuutusyhtiö ei ollut siitä ihan samaa mieltä, kun se auto on jo merkkikorjaamon pihassa, niin he ei sitä kuljetusta korvaa.
Siellä se auto nyt seisoo Laakkosen pihassa ja kukaan ei tee sille mitään. Tänään soitin BMW Suomen asiakaspalveluun kysyäkseni, että ihanko tosissaan tämä "Premium Selection Takuu" -konsepti toimii näin, että paikallinen merkkikorjaamo ei huolla autoa, jos se on ostettu toiselta paikkakunnalta. Ei, vaikka autossa olisi vika jollaista ei selvästi pitäisi tämän ikäiseen ja näillä kilometreillä olevaan autoon ilmetä. Onkohan tässä kyseessä jopa tyyppivika?
Jaa niin, ja Laakkonen oli tehnyt GW kyselyn tuon öljypumpun korjaamisesta, josta vastaus, että 0%. Auto on 2013 vuoden malli ja 98tkm ajettu. Ei nyt tuokaan ollut ihan linjassa esim. tämän ketjun osallistujien kokemusten kanssa.
Innolla odottelen, että miten BMW Suomi nyt tähän tilanteeseen suhtautuu. Kovin hullulta tämä kyllä kuulostaa omaan korvaan.
Eilen puhelimitse Deltan kanssa jutellessa selvisi, että heidän mielestään mun pitäisi hoitaa se auto Kouvolaan tavalla tai toisella ja omalla kustannuksella. Ehdottelivat, että jos yrittäisin pistää sen lavetilla kuljetuksen mun oman vakuutuksen piikkiin. No, vakuutusyhtiö ei ollut siitä ihan samaa mieltä, kun se auto on jo merkkikorjaamon pihassa, niin he ei sitä kuljetusta korvaa.
Siellä se auto nyt seisoo Laakkosen pihassa ja kukaan ei tee sille mitään. Tänään soitin BMW Suomen asiakaspalveluun kysyäkseni, että ihanko tosissaan tämä "Premium Selection Takuu" -konsepti toimii näin, että paikallinen merkkikorjaamo ei huolla autoa, jos se on ostettu toiselta paikkakunnalta. Ei, vaikka autossa olisi vika jollaista ei selvästi pitäisi tämän ikäiseen ja näillä kilometreillä olevaan autoon ilmetä. Onkohan tässä kyseessä jopa tyyppivika?
Jaa niin, ja Laakkonen oli tehnyt GW kyselyn tuon öljypumpun korjaamisesta, josta vastaus, että 0%. Auto on 2013 vuoden malli ja 98tkm ajettu. Ei nyt tuokaan ollut ihan linjassa esim. tämän ketjun osallistujien kokemusten kanssa.
Innolla odottelen, että miten BMW Suomi nyt tähän tilanteeseen suhtautuu. Kovin hullulta tämä kyllä kuulostaa omaan korvaan.
Kyllä sinua nyt vedätetään tai sitten Delta on jotenkin sössinyt tuon BPS takuun ottamisen. Puhelin ja/tai sähköposti käteen ja asiallinen yhteydenotto ylempään tahoon ja tuot asiassa faktat mahdollisimman selkeästi esille. Minkäköhän takia ovat GW kyselyn tehneet jos on BPS tKuun alainen auto.hequ kirjoitti: ↑23 Helmi 2018, 14:00 Laakkosen huolto ilmoitti, että autossa on öljypumpun ketju vetelemässä viimeisiään ja ajoa autolla ei suositella. Laakkosella autoa ei kuitenkaan korjata, koska Auto on ostettu Delta Bavariasta ja näiden liikkeiden keskinäiset välit ei ilmeisesti ole kunnossa.
Eilen puhelimitse Deltan kanssa jutellessa selvisi, että heidän mielestään mun pitäisi hoitaa se auto Kouvolaan tavalla tai toisella ja omalla kustannuksella. Ehdottelivat, että jos yrittäisin pistää sen lavetilla kuljetuksen mun oman vakuutuksen piikkiin. No, vakuutusyhtiö ei ollut siitä ihan samaa mieltä, kun se auto on jo merkkikorjaamon pihassa, niin he ei sitä kuljetusta korvaa.
Siellä se auto nyt seisoo Laakkosen pihassa ja kukaan ei tee sille mitään. Tänään soitin BMW Suomen asiakaspalveluun kysyäkseni, että ihanko tosissaan tämä "Premium Selection Takuu" -konsepti toimii näin, että paikallinen merkkikorjaamo ei huolla autoa, jos se on ostettu toiselta paikkakunnalta. Ei, vaikka autossa olisi vika jollaista ei selvästi pitäisi tämän ikäiseen ja näillä kilometreillä olevaan autoon ilmetä. Onkohan tässä kyseessä jopa tyyppivika?
Jaa niin, ja Laakkonen oli tehnyt GW kyselyn tuon öljypumpun korjaamisesta, josta vastaus, että 0%. Auto on 2013 vuoden malli ja 98tkm ajettu. Ei nyt tuokaan ollut ihan linjassa esim. tämän ketjun osallistujien kokemusten kanssa.
Innolla odottelen, että miten BMW Suomi nyt tähän tilanteeseen suhtautuu. Kovin hullulta tämä kyllä kuulostaa omaan korvaan.
Mikäköhän se ylempi taho tässä tapauksessa sitten olisi? Olen jo soittanut BMW Suomen asiakaspalveluun, koska en keksinyt enää, että mihin tahoon ottaisin yhteyttä. Siellä asia on mennyt "käsittelyyn", eli siihen ehkä palataan joskus ensi viikolla. Jos asia ei lähde sitäkään kautta etenemään niin seuraavaksi ajattelin ottaa yhteyttä autoliiton kautta asianajajaan, joka voisi ehkä sopivasti painostaa tuota myyjäliikettä.
Laakkoselta kerrottiin myös, että BPS-takuu on BMW:n konsepti, mutta varsinaisen takuun myöntää myyjäliike. Sen vuoksi jos remppa teetetään jossain muualla kuin siellä, mistä auto ostettiin, niin rempan tehnyt liike laskuttaa työn alkuperäiseltä myyjäliikkeeltä. Se mitä Laakkosen huoltoneuvojan puheista ymmärsin, niin Laakkosella on tehty linjaus, että Delta-Bavarialle ei tehdä laskutettavaa työtä, koska yrityksen maksuhistoriassa on ollut ilmeisesti aiemmin ongelmia. Jos auto olisi ostettu mistä tahansa muualta, niin ongelmaa ei olisi. Tai näin minulle kerrottiin.
Mainitsinhan jo, että Delta Bavaria tarjoutui myös antamaan sijaisauton minulle huollon ajaksi? Jos siis käyn hakemassa sen Kouvolasta...
Laakkoselta kerrottiin myös, että BPS-takuu on BMW:n konsepti, mutta varsinaisen takuun myöntää myyjäliike. Sen vuoksi jos remppa teetetään jossain muualla kuin siellä, mistä auto ostettiin, niin rempan tehnyt liike laskuttaa työn alkuperäiseltä myyjäliikkeeltä. Se mitä Laakkosen huoltoneuvojan puheista ymmärsin, niin Laakkosella on tehty linjaus, että Delta-Bavarialle ei tehdä laskutettavaa työtä, koska yrityksen maksuhistoriassa on ollut ilmeisesti aiemmin ongelmia. Jos auto olisi ostettu mistä tahansa muualta, niin ongelmaa ei olisi. Tai näin minulle kerrottiin.
Mainitsinhan jo, että Delta Bavaria tarjoutui myös antamaan sijaisauton minulle huollon ajaksi? Jos siis käyn hakemassa sen Kouvolasta...
Palvelukokonaisuus on nyt pettänyt pahasti, ei varmasti täytä Bemarin linjausta.
Näiden kolmen päivän sijausautokulujen hinnalla olisit voinut omaan laskuusi hinauttaa auton Kouvolaan, paluumatkalla hinausauto olisi tuonut sinulle sen ilmaisen sijaisautonkin. Menopaluu onnistuu n. neljässä tunnissa Helsingistä. Autosi olisi ehkä jo korjattunakin.
Näiden kolmen päivän sijausautokulujen hinnalla olisit voinut omaan laskuusi hinauttaa auton Kouvolaan, paluumatkalla hinausauto olisi tuonut sinulle sen ilmaisen sijaisautonkin. Menopaluu onnistuu n. neljässä tunnissa Helsingistä. Autosi olisi ehkä jo korjattunakin.
No mitä sinä kuvittelet jos ostat auton Kouvolasta ja asut Helsingissä tai jossain muualla? Meinaatko että liike tuo sulle sijaisauton ja ottaa sun autosi huoltoon? No ei todellakaan, osta auto itseäsi lähimpänä olevasta liikkeestä, ei mikään firma siirtele autoja satoja kilometrejä vain siksi että ostaja on pihi ja tinkii viimeisenkin pennin.hequ kirjoitti: ↑23 Helmi 2018, 18:06 Mikäköhän se ylempi taho tässä tapauksessa sitten olisi? Olen jo soittanut BMW Suomen asiakaspalveluun, koska en keksinyt enää, että mihin tahoon ottaisin yhteyttä. Siellä asia on mennyt "käsittelyyn", eli siihen ehkä palataan joskus ensi viikolla. Jos asia ei lähde sitäkään kautta etenemään niin seuraavaksi ajattelin ottaa yhteyttä autoliiton kautta asianajajaan, joka voisi ehkä sopivasti painostaa tuota myyjäliikettä.
Laakkoselta kerrottiin myös, että BPS-takuu on BMW:n konsepti, mutta varsinaisen takuun myöntää myyjäliike. Sen vuoksi jos remppa teetetään jossain muualla kuin siellä, mistä auto ostettiin, niin rempan tehnyt liike laskuttaa työn alkuperäiseltä myyjäliikkeeltä. Se mitä Laakkosen huoltoneuvojan puheista ymmärsin, niin Laakkosella on tehty linjaus, että Delta-Bavarialle ei tehdä laskutettavaa työtä, koska yrityksen maksuhistoriassa on ollut ilmeisesti aiemmin ongelmia. Jos auto olisi ostettu mistä tahansa muualta, niin ongelmaa ei olisi. Tai näin minulle kerrottiin.
Mainitsinhan jo, että Delta Bavaria tarjoutui myös antamaan sijaisauton minulle huollon ajaksi? Jos siis käyn hakemassa sen Kouvolasta...
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Ei taida jälleenmyyjien toiminta täyttää nyt BMW:n speksejä. Minä olisin kyllä maahantuojan johtoportaaseen yhteydessä. Eihän noiden jämyjen keskinäisten riitojen pitäisi asiakkaalle näkyähequ kirjoitti: ↑23 Helmi 2018, 18:06 Mikäköhän se ylempi taho tässä tapauksessa sitten olisi? Olen jo soittanut BMW Suomen asiakaspalveluun, koska en keksinyt enää, että mihin tahoon ottaisin yhteyttä. Siellä asia on mennyt "käsittelyyn", eli siihen ehkä palataan joskus ensi viikolla. Jos asia ei lähde sitäkään kautta etenemään niin seuraavaksi ajattelin ottaa yhteyttä autoliiton kautta asianajajaan, joka voisi ehkä sopivasti painostaa tuota myyjäliikettä.
Laakkoselta kerrottiin myös, että BPS-takuu on BMW:n konsepti, mutta varsinaisen takuun myöntää myyjäliike. Sen vuoksi jos remppa teetetään jossain muualla kuin siellä, mistä auto ostettiin, niin rempan tehnyt liike laskuttaa työn alkuperäiseltä myyjäliikkeeltä. Se mitä Laakkosen huoltoneuvojan puheista ymmärsin, niin Laakkosella on tehty linjaus, että Delta-Bavarialle ei tehdä laskutettavaa työtä, koska yrityksen maksuhistoriassa on ollut ilmeisesti aiemmin ongelmia. Jos auto olisi ostettu mistä tahansa muualta, niin ongelmaa ei olisi. Tai näin minulle kerrottiin.
Mainitsinhan jo, että Delta Bavaria tarjoutui myös antamaan sijaisauton minulle huollon ajaksi? Jos siis käyn hakemassa sen Kouvolasta...
Teet näin, itsellä lähti tuon jälkeen homma sujumaan vaikka ensimmäinen GW tarjous olikin vittuilua. Luulen myös että asiointia kannattaa jatkaa myyjäliikkeen kanssa, asiahan ei varsinaisesti Laakkoselle kuulu.lortti kirjoitti: ↑19 Joulu 2017, 22:37 Ekan paskan GW vastaantulon jälkeen tein sähköpostitse reklamaation BMW Suomelle jossa faktat eli ajallaan merkkihuollettu, vähän metrejä sekä kyseessä ei kuluva osa. Vetosin myös maahantuojan virhevastuuseen sekä BMW North American jatkotakuuseen N20 moottoriin.