28i ulvoo, mikähän vikana

F30, F31, F32, F33, F34, F36
lortti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 113
Liittynyt: 03 Kesä 2011, 17:44

Kylmänä alkanut tällainen ulvonta, koneen lämmetessä ääni pienenee mutta ei katoa. Mikähän apulaite nyt on hajoamassa vai onko se pahamaineinen jakopää?


https://www.icloud.com/sharedalbum/#B0S5oqs3qNYbWw

F36 -14
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

lortti kirjoitti:Kylmänä alkanut tällainen ulvonta, koneen lämmetessä ääni pienenee mutta ei katoa. Mikähän apulaite nyt on hajoamassa vai onko se pahamaineinen jakopää? https://www.icloud.com/sharedalbum/#B0S5oqs3qNYbWw F36 -14
Ei kai jakopää "ulvo" vaan rahisee / rahnuttaa. Veikkaan jotain apulaitteista / hihnaa. Auttaisi jos video olisi pidempi missä olisi tyhjäkäyntiä, kierroksia, jne ja mielellään kuvattuna konehuoneen puolelta. Kokeile laittaa tuulettimet, ilmastointi, jne pois päältä ja onko ulina samanlainen.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
lortti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 113
Liittynyt: 03 Kesä 2011, 17:44

Kaikki laitteet olivat pois päältä. Tyhjäkäynnillä ei ulvo. Vain kierroksia nostaessa.
antti87
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 97
Liittynyt: 06 Huhti 2014, 15:21

lortti kirjoitti:Kaikki laitteet olivat pois päältä. Tyhjäkäynnillä ei ulvo. Vain kierroksia nostaessa.

Jakopäälle ääni/öljypumpun ketju
pedro78
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 71
Liittynyt: 27 Joulu 2016, 13:19
Auto: G30 520da xdrive -18

Komppaan öljypumpun ketjua, valitettavasti. Käsittääkseni noihin on aika hyvin saanut goodwilliä jos huollot kunnossa.
lortti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 113
Liittynyt: 03 Kesä 2011, 17:44

Jep, tällainen löytyi ja äänihän on juuri sama. Elikkäs se jakopää.

https://bmwtechnician.com/2016/08/07/n2 ... ain-issue/

Huollot on tehty ajallaan. Vitun vittu, eiköhän tässä maksumieheksi joudu ainakin osittain itsekin.
maukka386
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 29 Marras 2017, 10:16
Auto: F22 220i
Paikkakunta: Pälkäne

Kävin juuri vähän aika sitten katsomassa yhtä vaihtoautoa 28i tekniikalla, johon oli tehty jakopääremontti. Juurikin öljypumpun ketju oli ulvonut. Autolla (f30) oli ajettu karvan vajaa 100tkm ja ikää sillä oli viitisen vuotta. BMW Goodwill oli 70% ja maksettavaa oli jäänyt noin 850€ remontista. Huollot oli tehty ajallaan ja kaikki merkkiliikkeessä. Toivottavasti uusi ketju olisi edes hieman parempilaatuinen kuin vanha.
antti87
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 97
Liittynyt: 06 Huhti 2014, 15:21

pedro78 kirjoitti:Komppaan öljypumpun ketjua, valitettavasti. Käsittääkseni noihin on aika hyvin saanut goodwilliä jos huollot kunnossa.
Mun mielestä ainakin raision ak lähettämät gw tulee aina 0%..
Just itellä hajos 4v/90tkm ajetusta radio,huollot tehty merkkiliikkeessä 10/39tkm, 69tkm huollosta kuitti joka oli tehty muualla. Varmaan jäänyt joku vecikle checkki tekemättä minkä vuoksi radio hajonnut :)

Keväällä ed meni jakopää,vaihdettiin yläketju ja soitettiin että auto valmis>hain auton jäätävä rahina edelleen>autokeskuksen asentajan mukaan kaikki ”kunnossa” nyt kun tehty bmw ohjeiden mukaan(ei venymää,mitattu)silti hänen mukaansa myös moottorin ei kuulu kuulostaa tolta..no autoliike rempan maksaja joten hehän ei enempää maksaneet koska bemarin mukaan se on ehjä.

Viekää suosiolla korjattavaksi muualle,on halvempaa sekä parempaa asiantuntemusta!ak yläketjun vaihto ~1500€ muualla koko jakopään(n47) oisi tehnyt ~2200€.
pedro78
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 71
Liittynyt: 27 Joulu 2016, 13:19
Auto: G30 520da xdrive -18

Näin netissä BMW:n service bulletin vai mikä se nyt onkaan, mutta siinä oli huollolle ohjeet ja osat mitä pitää vinkuviin autoihin vaihtaa. Jenkeissä ainakin on mennyt ihan 100% GW, mutta voihan se täällä olla eri juttu. Olisiko ajomäärän mukaan tippunut se GW prosentti.
lortti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 113
Liittynyt: 03 Kesä 2011, 17:44

Jenkeissä toimii käsittääkseni yleisesti muutenkin paremmin tämä aftersales puoli, siellä on riskinä että kuluttajille perseilystä joutuu oikeasti raastupaan vastaamaan ja jos käy ilmi että on tietoisesti perseilty tulee se kalliiksi. Jakoketjuista taitaa olla siellä joukkokanne meneillään bemaria vastaan.

Bemmi menee perjantaina tuomiolle Laakkoselle.
ocram
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 20
Liittynyt: 23 Marras 2014, 19:51
Auto: Volvo ex.F31 328i Xdrive M-sport

Jenkeissä on vireillä joukkokanne N20- bensakoneiden jakopäistä.

Aika karua luettavaa löytyy jenkkien foorumeilta bensakoneiden osalta. Niitä kun lueskeli niin omaa 28i:tä alkoi kuunnella ihan eri korvalla.
lortti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 113
Liittynyt: 03 Kesä 2011, 17:44

Nonniin, öljypumppu moduuleineen vaihtoon. Teknikon mukaan saa ajaa korjaukseen asti joka on kahden viikon päästä. Nyt jännätään GW kyselyn tulosta.
ocram
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 20
Liittynyt: 23 Marras 2014, 19:51
Auto: Volvo ex.F31 328i Xdrive M-sport

Jenkeissä jatkotakuu N20- jakoketjulle 7 vuotta / 70 000 mailia.

http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... ?t=1098641
lortti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 113
Liittynyt: 03 Kesä 2011, 17:44

Remontin kustannusarvio yllättävän maltilliset 1200 eur josta puolet bemarin GW piikkiin. Autoliike lupasi maksaa neljänneksen. Mielestäni koko paska pitäisi mennä kyselemättä näillä kilsoilla bemarin piikkiin, varsinkin kun on toimittu ennakoiden ilman täydellistä moottorituhoa.

Olikos foorumisteilla omakohtaisia kokemuksia paljonko on GW osuus ollut?
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Niin, paljonko ajettu? Jos alle 100tkm, niin itse ei tarvitse maksaa mitään. Jos 200 tkm, niin puolet, jos 400 tkm niin kaikki.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
lortti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 113
Liittynyt: 03 Kesä 2011, 17:44

49 tkm. Miten tämä ei tarvitse maksaa mitään toimii? Bmw finlandille valitusta ja toivotaan?


Sent from my iPad using Tapatalk
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

lortti kirjoitti:49 tkm. Miten tämä ei tarvitse maksaa mitään toimii? Bmw finlandille valitusta ja toivotaan?
Viet merkkihuoltoon. Eikö tuossa ole enää takuuta? Jos ei, niin sitten pyydä merkkiliikkeeltä että tekevät good will pyynnön BMW:ltä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
lortti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 113
Liittynyt: 03 Kesä 2011, 17:44

Näin on toimittu ja päätös BMWltä oli 50%
antti87
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 97
Liittynyt: 06 Huhti 2014, 15:21

lortti kirjoitti:Näin on toimittu ja päätös BMWltä oli 50%
Joo o..oliko auto suomiauto :conf:
Ilmeisesti jakoketjua ei vaihdettu?

Tässä näemme taas että niitä autoja turha huoltaa merkkiliikkeessä minkään @takuun” suhteen (pl jos olet eka omistaja) mun mielestä autoliike olisi kyllä ollut velvollinen maksamaan ton loput 50%.

6/2017 60tkm ajettu suomiauto meni 100% gw piikkiin,tosin 320 malli mut..100% gw syy oli että auton eka omistaja vei sen huoltoon kun sen sinne kehotin menevän. Hyvä kun kaveri soitti kun oli hakenut auton,mikäköhän täs on kun nykii nii helvetisti..vei takas niin vaihtoivat tulpat=ei ne vissiin käy merkkiliikkeessä edes koe ajamassa korjattuja autoja tai sit ne tulpat hajonneet tosi huonoon aikaan.

Nyt siinä on jakolaatikko paskana,saa nähä meneekö kenen piikkiin :mus:
lortti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 113
Liittynyt: 03 Kesä 2011, 17:44

On suomiauto ja se merkkiliikkeen huoltohistoria. Eihän siellä eka kuuntelija edes ollut sitä mieltä että auto ulisee. Piti käskeä eri mekaniikko kuuntelemaan.

Ilmeisesti nykivät tulpat eivät ehtineet hajottaa katalysaattoria. Toivotaan näin.
Vastaa Viestiin