Kylmänä alkanut tällainen ulvonta, koneen lämmetessä ääni pienenee mutta ei katoa. Mikähän apulaite nyt on hajoamassa vai onko se pahamaineinen jakopää?
https://www.icloud.com/sharedalbum/#B0S5oqs3qNYbWw
F36 -14
28i ulvoo, mikähän vikana
Ei kai jakopää "ulvo" vaan rahisee / rahnuttaa. Veikkaan jotain apulaitteista / hihnaa. Auttaisi jos video olisi pidempi missä olisi tyhjäkäyntiä, kierroksia, jne ja mielellään kuvattuna konehuoneen puolelta. Kokeile laittaa tuulettimet, ilmastointi, jne pois päältä ja onko ulina samanlainen.lortti kirjoitti:Kylmänä alkanut tällainen ulvonta, koneen lämmetessä ääni pienenee mutta ei katoa. Mikähän apulaite nyt on hajoamassa vai onko se pahamaineinen jakopää? https://www.icloud.com/sharedalbum/#B0S5oqs3qNYbWw F36 -14
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Jep, tällainen löytyi ja äänihän on juuri sama. Elikkäs se jakopää.
https://bmwtechnician.com/2016/08/07/n2 ... ain-issue/
Huollot on tehty ajallaan. Vitun vittu, eiköhän tässä maksumieheksi joudu ainakin osittain itsekin.
https://bmwtechnician.com/2016/08/07/n2 ... ain-issue/
Huollot on tehty ajallaan. Vitun vittu, eiköhän tässä maksumieheksi joudu ainakin osittain itsekin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 11
- Liittynyt: 29 Marras 2017, 10:16
- Auto: F22 220i
- Paikkakunta: Pälkäne
Kävin juuri vähän aika sitten katsomassa yhtä vaihtoautoa 28i tekniikalla, johon oli tehty jakopääremontti. Juurikin öljypumpun ketju oli ulvonut. Autolla (f30) oli ajettu karvan vajaa 100tkm ja ikää sillä oli viitisen vuotta. BMW Goodwill oli 70% ja maksettavaa oli jäänyt noin 850€ remontista. Huollot oli tehty ajallaan ja kaikki merkkiliikkeessä. Toivottavasti uusi ketju olisi edes hieman parempilaatuinen kuin vanha.
Mun mielestä ainakin raision ak lähettämät gw tulee aina 0%..pedro78 kirjoitti:Komppaan öljypumpun ketjua, valitettavasti. Käsittääkseni noihin on aika hyvin saanut goodwilliä jos huollot kunnossa.
Just itellä hajos 4v/90tkm ajetusta radio,huollot tehty merkkiliikkeessä 10/39tkm, 69tkm huollosta kuitti joka oli tehty muualla. Varmaan jäänyt joku vecikle checkki tekemättä minkä vuoksi radio hajonnut
Keväällä ed meni jakopää,vaihdettiin yläketju ja soitettiin että auto valmis>hain auton jäätävä rahina edelleen>autokeskuksen asentajan mukaan kaikki ”kunnossa” nyt kun tehty bmw ohjeiden mukaan(ei venymää,mitattu)silti hänen mukaansa myös moottorin ei kuulu kuulostaa tolta..no autoliike rempan maksaja joten hehän ei enempää maksaneet koska bemarin mukaan se on ehjä.
Viekää suosiolla korjattavaksi muualle,on halvempaa sekä parempaa asiantuntemusta!ak yläketjun vaihto ~1500€ muualla koko jakopään(n47) oisi tehnyt ~2200€.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 71
- Liittynyt: 27 Joulu 2016, 13:19
- Auto: G30 520da xdrive -18
Näin netissä BMW:n service bulletin vai mikä se nyt onkaan, mutta siinä oli huollolle ohjeet ja osat mitä pitää vinkuviin autoihin vaihtaa. Jenkeissä ainakin on mennyt ihan 100% GW, mutta voihan se täällä olla eri juttu. Olisiko ajomäärän mukaan tippunut se GW prosentti.
Jenkeissä toimii käsittääkseni yleisesti muutenkin paremmin tämä aftersales puoli, siellä on riskinä että kuluttajille perseilystä joutuu oikeasti raastupaan vastaamaan ja jos käy ilmi että on tietoisesti perseilty tulee se kalliiksi. Jakoketjuista taitaa olla siellä joukkokanne meneillään bemaria vastaan.
Bemmi menee perjantaina tuomiolle Laakkoselle.
Bemmi menee perjantaina tuomiolle Laakkoselle.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 20
- Liittynyt: 23 Marras 2014, 19:51
- Auto: Volvo ex.F31 328i Xdrive M-sport
Jenkeissä on vireillä joukkokanne N20- bensakoneiden jakopäistä.
Aika karua luettavaa löytyy jenkkien foorumeilta bensakoneiden osalta. Niitä kun lueskeli niin omaa 28i:tä alkoi kuunnella ihan eri korvalla.
Aika karua luettavaa löytyy jenkkien foorumeilta bensakoneiden osalta. Niitä kun lueskeli niin omaa 28i:tä alkoi kuunnella ihan eri korvalla.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 20
- Liittynyt: 23 Marras 2014, 19:51
- Auto: Volvo ex.F31 328i Xdrive M-sport
Jenkeissä jatkotakuu N20- jakoketjulle 7 vuotta / 70 000 mailia.
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... ?t=1098641
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... ?t=1098641
Remontin kustannusarvio yllättävän maltilliset 1200 eur josta puolet bemarin GW piikkiin. Autoliike lupasi maksaa neljänneksen. Mielestäni koko paska pitäisi mennä kyselemättä näillä kilsoilla bemarin piikkiin, varsinkin kun on toimittu ennakoiden ilman täydellistä moottorituhoa.
Olikos foorumisteilla omakohtaisia kokemuksia paljonko on GW osuus ollut?
Olikos foorumisteilla omakohtaisia kokemuksia paljonko on GW osuus ollut?
Niin, paljonko ajettu? Jos alle 100tkm, niin itse ei tarvitse maksaa mitään. Jos 200 tkm, niin puolet, jos 400 tkm niin kaikki.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Viet merkkihuoltoon. Eikö tuossa ole enää takuuta? Jos ei, niin sitten pyydä merkkiliikkeeltä että tekevät good will pyynnön BMW:ltä.lortti kirjoitti:49 tkm. Miten tämä ei tarvitse maksaa mitään toimii? Bmw finlandille valitusta ja toivotaan?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Joo o..oliko auto suomiautolortti kirjoitti:Näin on toimittu ja päätös BMWltä oli 50%
Ilmeisesti jakoketjua ei vaihdettu?
Tässä näemme taas että niitä autoja turha huoltaa merkkiliikkeessä minkään @takuun” suhteen (pl jos olet eka omistaja) mun mielestä autoliike olisi kyllä ollut velvollinen maksamaan ton loput 50%.
6/2017 60tkm ajettu suomiauto meni 100% gw piikkiin,tosin 320 malli mut..100% gw syy oli että auton eka omistaja vei sen huoltoon kun sen sinne kehotin menevän. Hyvä kun kaveri soitti kun oli hakenut auton,mikäköhän täs on kun nykii nii helvetisti..vei takas niin vaihtoivat tulpat=ei ne vissiin käy merkkiliikkeessä edes koe ajamassa korjattuja autoja tai sit ne tulpat hajonneet tosi huonoon aikaan.
Nyt siinä on jakolaatikko paskana,saa nähä meneekö kenen piikkiin
On suomiauto ja se merkkiliikkeen huoltohistoria. Eihän siellä eka kuuntelija edes ollut sitä mieltä että auto ulisee. Piti käskeä eri mekaniikko kuuntelemaan.
Ilmeisesti nykivät tulpat eivät ehtineet hajottaa katalysaattoria. Toivotaan näin.
Ilmeisesti nykivät tulpat eivät ehtineet hajottaa katalysaattoria. Toivotaan näin.