F34 KOKEMUKSIA JA MIETTEITÄ

Avatar
WhiteOyster
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 29 Syys 2016, 08:53
Auto: BMW F34 GT 318D A TwinTurbo vm 2014
Paikkakunta: Tervakoski

F34 KOKEMUKSIA JA MIETTEITÄ

Viesti Kirjoittaja WhiteOyster » 04 Tammi 2018, 22:43

Tuli itse ostettua välipäivinä tuollainen F34 GT 318d A vm:2014 mittarilukema 41tkm vanhan hyvin palvelleen E90 3.0D tilalle kun kilometrejä kertyy työnvuoksi noin 80tkm / vuodessa ja yhdellä autolla ajaa maksimissaan sen 2v kun on aika vaihdella. Nyt viikossa tullut pyhien takia vain noin 1000km ja ensi vaikutelmat hieman ristiriitaiset mutta positiiviset, alle kerätty muutamia huomioita verrattuna vanhaan ratsuun.

plussat

+ vakaa ajettava moottoritiellä
+ pienentynyt polttoaineen kulutus 5,4 vs 6,1
+ huippu tilat takapenkillä sekä tavaratilassa
+ todella sivistynyt vaihteisto
+ huippu valot ( tulpa Xenonit )
+ maavara kiitettävä


mutta sitten muutama miinus


- rengasäänet nastarenkailla
- surkeat bassovoittoiset kaiuttimet ( vakio audiot )
- tehoton moottori
- idrive suppea ( Spotify olisi ollut mieleen )
- Bluetoothin kautta vain puhelut ( vanhassa E90 bluetoothin kautta myös audio )
- etupenkeissä ei ristiseläntuen säätöä ( vakio penkit ) yläosa painaa hartioita


Nämä huomiot tulleet nyt ensimmäisten työpäivien aikana, osaa pystyy tietty hieman entraamaan itse mutta ei kaikkea.

Nastarenkaat jos vaihtaisi kitkoihin vaikuttaisi ääniin varmasti, mutta kun ajoa tulee paljon myös maakunnissa joissa paikoin ihan peilijäässä tiet eikä hiekoitusta, niin nasta turvallisempi näillä kilometreillä kuitenkin.

Kaiuttimet voi vaihtaa, mutta mietin että ehkä vain etuovien kolmioihin diskantit? Hyviä edullisia ja helposti asennettavia vaihtoehtoja?

Moottori tehoton tuon 3.0L jälkeen, mutta siihenkin optimointi auttaisi.. kannattaako optimointi tehdä suoraan autoon vai lisäboxilla?

idrive menossa viikonloppuna softaukseen ja jos pelkällä softalla saa Spotifyn niin sekin olisi hoidossa

Bluetoothin kautta kun tässä ei tule muuta kuin puhelut, vanhassa myös tuli navin ( Samsung / Google Maps ) opasteet, ehkä ohjelmointi auttaa?

Etupenkit omituiset kupit, yläosa painaa juuri hartioiden kohdalta pitkillä matkoilla.. tälle ei oikein mitään tehtävissä?


Tällä hetkellä plussat ja miinukset tasan mutta eiköhän se saada käännettyä plussalle ja vinkkejä ja kokemuksia olisi mukava kuulla muilta myös.

Liitteet
bmw-318_110644_4.jpg
bmw-318_110644_4.jpg (81.63 KiB) Katsottu 4701 kertaa
bmw-318_110644_5.jpg
bmw-318_110644_5.jpg (86.39 KiB) Katsottu 4701 kertaa
Minun BMW tallissa vuosien saatossa:

AUTOT: E39 523 i a, E39 528 iA E38 730iA, E39 523iA E91 325iA ///M-Sport, E90 325 d, F34 GT 318 D A

MOOTTORIPYÖRÄT: BMW K1200RS, R1150RT

salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3930
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: F34 KOKEMUKSIA JA MIETTEITÄ

Viesti Kirjoittaja salmol » 04 Tammi 2018, 23:07

WhiteOyster kirjoitti:mutta sitten muutama miinus[/b]
- rengasäänet nastarenkailla
- surkeat bassovoittoiset kaiuttimet ( vakio audiot )
- tehoton moottori
- idrive suppea ( Spotify olisi ollut mieleen )
- Bluetoothin kautta vain puhelut ( vanhassa E90 bluetoothin kautta myös audio )
- etupenkeissä ei ristiseläntuen säätöä ( vakio penkit ) yläosa painaa hartioita
Aika moni näistä on havaittu jo moneen kertaan muissakin F-sarjan malleissa. Lukemalla foorumia ennen auton ostoa, olisit ehkä löytänyt paremmin varustellun auton.

Rengasäänille ei ole oikein mitään tehtävissä kuin laittaa non-RTF-kitkarenkaat, jossain 16"-17" koossa alle ja paineet alhaisina.

Stereot ovat surkeat. Tällä keskustelua parantamisesta, ja on niitä paljon muitakin täällä: http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f= ... nen#p43367

Moottori kannattaa ohjelmoida, toki tuollainen boxi vähän auttaa, mutta ohjelmointi ehdottomasti on suositukseni. Päivitin omani (420dA) täällä ja nyt on 240hp/440nm: https://www.facebook.com/hirvipuro.fi/

Bluetooth ja Spotify: http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f= ... io#p104192

Etupenkit ovat perusmuodossaan huonot näissä F3X-vehkeissä. Siihen ei ole oikein mitään tehtävissä, ehkä voit etsiä vaikka ebay.de-sivustolta F34 sporttijakkaroita. Esim. tällaiset: https://www.ebay.de/itm/BMW-F34-Lederau ... SwDWtaQkkF
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

Avatar
WhiteOyster
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 29 Syys 2016, 08:53
Auto: BMW F34 GT 318D A TwinTurbo vm 2014
Paikkakunta: Tervakoski

Re: F34 KOKEMUKSIA JA MIETTEITÄ

Viesti Kirjoittaja WhiteOyster » 04 Tammi 2018, 23:27

Kiitos salmol kommenteista, olisi pitänyt tutkia tarkemmin ennen ostoa tosiaan mutta tämä oli vähiten ajettu jonka löysin tähän hintaluokkaan, joten ongelmat jää nyt itselle ratkaistaviksi..

Viikonloppuna selvinnee onnistuuko Spotifyn koodaaminen autoon, alustavasti sovittu treffit ja katsotaan mitä ammatti mies sanoo kun saadaan auto piuhan päähän.

Moottorin optimoinnissa kestävyys vaan mietityttää kun kilsoja tulee kuitenkin melkein tuon 100tkm/v, puhutaan paljon karstoittumisesta jne..

Nuo linkittämäsi jakkarat vaikuttaa houkuttelevilta, hinta vain hiukan hirvittää.. mutta ehkä jossain välissä.
Minun BMW tallissa vuosien saatossa:

AUTOT: E39 523 i a, E39 528 iA E38 730iA, E39 523iA E91 325iA ///M-Sport, E90 325 d, F34 GT 318 D A

MOOTTORIPYÖRÄT: BMW K1200RS, R1150RT

salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3930
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

F34 KOKEMUKSIA JA MIETTEITÄ

Viesti Kirjoittaja salmol » 05 Tammi 2018, 06:57

WhiteOyster kirjoitti:Moottorin optimoinnissa kestävyys vaan mietityttää kun kilsoja tulee kuitenkin melkein tuon 100tkm/v, puhutaan paljon karstoittumisesta jne..

Nuo linkittämäsi jakkarat vaikuttaa houkuttelevilta, hinta vain hiukan hirvittää.. mutta ehkä jossain välissä.
Optimointi ei konetta hajota, vaan se jos koko ajan ulosmittaat tehoa. Noita ohjelmointeja on tehty paljon, joten olisi näistä täällä foorumillakin kuultu, jos se jotain aiheuttaisi. Eikä ole kuulunut.

Jos kilometrejä tulee noin paljon, niin ebay.de-penkit tuntuvat halvalta tuleviin kilometreihin nähden.

Ja tosiaan ne suositellut renkaat ovat tavalliset, eli ei-runflat- renkaat, 16”-17” koossa ja kitkarenkaina. Valitse myös sitten testien mukaan hiljaiset renkaat.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

antti87
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 83
Liittynyt: 06 Huhti 2014, 15:21

Re: F34 KOKEMUKSIA JA MIETTEITÄ

Viesti Kirjoittaja antti87 » 05 Tammi 2018, 09:10

Jossei autoosi saa koodattua bluetooth audiota pelaamaan,toimiva ratkaisu on myös bluetooth aux vastaanotin.
Tolla bluetooth audiolla ei kuitenkaan varsinaisesti tee mitään koska kappaleita tai kansioita ei pysty idrivestä vaihtamaan. Vaatisi sitten parempaa rautaa.

Hifeihin sitten oikeastaan budjetin mukaan saa riittävää parannusta..
-erkkasarja ~200-250€
-alpine retrofit kitti ~600€
-alpine ja subit ~1000€

Vilduri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 09 Loka 2017, 15:07

Re: F34 KOKEMUKSIA JA MIETTEITÄ

Viesti Kirjoittaja Vilduri » 05 Tammi 2018, 14:52

Itselläni on F30 318d A.
Kesällä auton alla pyörii 18'' renkaat ja talvella 16'' kitkat jotka ovat todella hiljaiset ja miellyttävät ajaa.
Autossani oli myös karvalakki kaiuttimet ja kävin Autostudiosta ostamassa Eton erillissarjan (etuoviin ja peilikulmiin) 200:lla eurolla. Schmiedmannilta ostin Harman Kardonin logoilla varustetut listat, että sain diskantit asennettua peilikulmiin. Ääni muuttui huomattavasti ja kuulosti todelta puhtaalta. Kuukauden jälkeen tosin halusin enemmän bassoa ja päivitin penkin alla olevat mid bassot uusiin ja vahvistimen takaluukun valepohjan alle.
Autoni on myös ohjelmoitu Jyväskylässä 200hp/420nm. Ohjelmointi tehtiin n.4 kk sitten ja kilometrejä tullut n. 15tkm ja ei ole ollut mitään muuta kuin hyvää ohjelmasta. Ero on kuin yö ja päivä, enkä pystyisi enää ajamaan ohjelmoimatonta autoa.

Avatar
WhiteOyster
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 29 Syys 2016, 08:53
Auto: BMW F34 GT 318D A TwinTurbo vm 2014
Paikkakunta: Tervakoski

Re: F34 KOKEMUKSIA JA MIETTEITÄ

Viesti Kirjoittaja WhiteOyster » 05 Tammi 2018, 19:41

Vilduri kirjoitti:Itselläni on F30 318d A.
Kesällä auton alla pyörii 18'' renkaat ja talvella 16'' kitkat jotka ovat todella hiljaiset ja miellyttävät ajaa.
Autossani oli myös karvalakki kaiuttimet ja kävin Autostudiosta ostamassa Eton erillissarjan (etuoviin ja peilikulmiin) 200:lla eurolla. Schmiedmannilta ostin Harman Kardonin logoilla varustetut listat, että sain diskantit asennettua peilikulmiin. Ääni muuttui huomattavasti ja kuulosti todelta puhtaalta. Kuukauden jälkeen tosin halusin enemmän bassoa ja päivitin penkin alla olevat mid bassot uusiin ja vahvistimen takaluukun valepohjan alle.
Autoni on myös ohjelmoitu Jyväskylässä 200hp/420nm. Ohjelmointi tehtiin n.4 kk sitten ja kilometrejä tullut n. 15tkm ja ei ole ollut mitään muuta kuin hyvää ohjelmasta. Ero on kuin yö ja päivä, enkä pystyisi enää ajamaan ohjelmoimatonta autoa.

Moikka, kiitos asiallisesta vastauksesta ja mukava kuulla että olet löytänyt ratkaisut noihin ko. merkkiä vaivaaviin ongelmiin,
nämä samat ongelmat itselläni joten kokemuksista on apua kyllä..

Oliko pahat asentaa tuo Etonin erillis sarja? Onnistuiko ihan kotikutoisena vai käytitkö liikkeessä?
Jostain olen lueskellut että tuo pakokaasun kierrätys järjestelmä softattaessa työntäisi enemmän nokea ja se aiheuttaisi jatkossa ongelmi? tiedä sitten onko perää vai pelkkää porinaa.. mutta kyllähän tuo tehon lisäys kiinnostaa varsinkin jos noin merkittävä muutos!
Minun BMW tallissa vuosien saatossa:

AUTOT: E39 523 i a, E39 528 iA E38 730iA, E39 523iA E91 325iA ///M-Sport, E90 325 d, F34 GT 318 D A

MOOTTORIPYÖRÄT: BMW K1200RS, R1150RT

Merikotka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 16 Maalis 2014, 19:33
Auto: F34 320i xDrive ///M

Re: F34 KOKEMUKSIA JA MIETTEITÄ

Viesti Kirjoittaja Merikotka » 05 Tammi 2018, 20:10

Ristiseläntuen jälkiasennus onnistunee myös F34:ään:
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?t=8948

Muita peruspenkin ominaisuuksia tämä ei tietenkään korjaa. Jos ajaisin 80 tkm vuodessa, en empisi hetkeäkään noiden sporttipenkkien hankkimista.
F34: ex F34, E84, E92

fransesco
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 16
Liittynyt: 26 Huhti 2014, 19:52
Auto: F34 arkikäytössä
E88 viihdekäytössä
Paikkakunta: Vantaa

Re: F34 KOKEMUKSIA JA MIETTEITÄ

Viesti Kirjoittaja fransesco » 06 Tammi 2018, 14:46

WhiteOyster kirjoitti:
Oliko pahat asentaa tuo Etonin erillis sarja? Onnistuiko ihan kotikutoisena vai käytitkö liikkeessä?
Jostain olen lueskellut että tuo pakokaasun kierrätys järjestelmä softattaessa työntäisi enemmän nokea ja se aiheuttaisi jatkossa ongelmi? tiedä sitten onko perää vai pelkkää porinaa.. mutta kyllähän tuo tehon lisäys kiinnostaa varsinkin jos noin merkittävä muutos!
Tuo on täysin asennettavissa kotikutoisesti. Kannattaa katsoa Youtubesta Bavsoundin tekemiä asennusvideoita niin pääsee hyvin alkuun.

Vilduri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 09 Loka 2017, 15:07

Re: F34 KOKEMUKSIA JA MIETTEITÄ

Viesti Kirjoittaja Vilduri » 08 Tammi 2018, 12:51

Itse asensin sähkömies kaverini kanssa, mutta ei olisi välttämättä tarvinnut edes kaverin apua. Ovipahvit irtoaa melko helposti ja kaikki oli todellakin Plug & Play. Ekassa ovessa meni 1.5h ja toisessa 45min kun ei enää tarvinnut miettiä missä on kiinnikkeet ja kuinka kovaa uskaltaa raottaa. Mid bassot penkkien alle asennutin Autostudiolla, koska vahvarin asentamisesta ja säätämisestä minulla ei ole kokemusta.

Ohjelmoija sanoi minulle, että ohjelmoidut autot menevät tukkoon jos niitä ei yhtään pääse avaamaan. jatkuva alle 3000 kierroksen kaupunki köröttely tekee pahaa autolle ja sen takia, pitäisi ajaa moottorietietä aina välillä ja kiihdyttää kerran vähän reippaammin. Varsinaista ''polttamista'' ei tarvitse tehdä. Kunhan joskus muistaa käyttää poljinta lattiassa niin auto tykkää... Myöskin kuljettaja :)

salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3930
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: F34 KOKEMUKSIA JA MIETTEITÄ

Viesti Kirjoittaja salmol » 08 Tammi 2018, 18:31

Vilduri kirjoitti:Ohjelmoija sanoi minulle, että ohjelmoidut autot menevät tukkoon jos niitä ei yhtään pääse avaamaan. jatkuva alle 3000 kierroksen kaupunki köröttely tekee pahaa autolle ja sen takia, pitäisi ajaa moottorietietä aina välillä ja kiihdyttää kerran vähän reippaammin. Varsinaista ''polttamista'' ei tarvitse tehdä. Kunhan joskus muistaa käyttää poljinta lattiassa niin auto tykkää... Myöskin kuljettaja :)
Oliko tuo nyt kyse bensasta vai dieselistä? Itse en oikein tuohon usko, jos ajaa normaalisti niin kone syöttää juuri niin paljon kuin vastaava happimäärä polttoainetta vaatii ja mikä on koneen tehon pyynti. Ei siis pitäisi kovasti tukkia mitään jos on laadukas ohjelmointi. Toki jos ohjelma sanoo aina että syötä niin paljon kuin suuttimet sallivat, niin tokihan se sitten palaa epäpuhtaasti.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

Avatar
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 860
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: 325i e93
9000 CD
350i DHC
159 Berlina
Paikkakunta: Janakkala

Re: F34 KOKEMUKSIA JA MIETTEITÄ

Viesti Kirjoittaja Aero » 08 Tammi 2018, 18:37

Vilduri kirjoitti:Ohjelmoija sanoi minulle, että ohjelmoidut autot menevät tukkoon jos niitä ei yhtään pääse avaamaan. jatkuva alle 3000 kierroksen kaupunki köröttely tekee pahaa autolle ja sen takia, pitäisi ajaa moottorietietä aina välillä ja kiihdyttää kerran vähän reippaammin.
Huono softa, jos rauhallisen ajon kartat tukkii enemmän kuin vakioautossa. Mutta vinkki on silti hyvä, sitä vaan ei kannata rajoittaa softattuihin autoihin - tuo on ihan vakioautojenkin, etenkin dieselien ongelma. Pelkkä pätkäajo ei tee autolle hyvää, jokainen moottori tykkää siitä että pääsee välillä lämpiämään kunnolla ja vetämään ihan tosissaan.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence

leecher
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 28
Liittynyt: 18 Kesä 2014, 13:34
Auto: BMW F34 xdrive m-sport 2015
Paikkakunta: savo

Re: F34 KOKEMUKSIA JA MIETTEITÄ

Viesti Kirjoittaja leecher » 23 Tammi 2018, 17:54

Kävin testaamassa kaverin GT 2015 M-Sportia. Tykkäsin kovasti! Huomattavasti modernimman tuntuinen kuin vastaavan ikäiset 5-sarjalaiset.
Mitä mieltä foorumilaiset tuosta linkin autosta?
https://www.nettiauto.com/bmw/320-gran-turismo/9376120
Menisi omaan budjettiin.


Sent from my iPhone using Tapatalk

lortti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 109
Liittynyt: 03 Kesä 2011, 17:44

F34 KOKEMUKSIA JA MIETTEITÄ

Viesti Kirjoittaja lortti » 23 Tammi 2018, 19:51

MSportista ja nelivedosta ehdoton plussa. Jos viihdejärjestelmiä ei arvosta niin ihan OK laitehan tuo on. Varmaan ex liisari joten huollot lienee tehty.

Jos omaan käyttöön tulisi niin jälkiasentaisin ainakin paremman vahvistimen, kaiuttimet, laajennetun mittariston sekä proffa Navin.

Avatar
WhiteOyster
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 29 Syys 2016, 08:53
Auto: BMW F34 GT 318D A TwinTurbo vm 2014
Paikkakunta: Tervakoski

Re: F34 KOKEMUKSIA JA MIETTEITÄ

Viesti Kirjoittaja WhiteOyster » 23 Tammi 2018, 20:47

lortti kirjoitti:MSportista ja nelivedosta ehdoton plussa. Jos viihdejärjestelmiä ei arvosta niin ihan OK laitehan tuo on. Varmaan ex liisari joten huollot lienee tehty.

Jos omaan käyttöön tulisi niin jälkiasentaisin ainakin paremman vahvistimen, kaiuttimet, laajennetun mittariston sekä proffa Navin.

Mitä tarkoitat tuolla laajennetulla mittaristolla, siis pystyykö softalla tekemään vai mitä meinasit?
Mitäköhän jälkikäteen asennettuna maksaa tuo proffa navi?
Minun BMW tallissa vuosien saatossa:

AUTOT: E39 523 i a, E39 528 iA E38 730iA, E39 523iA E91 325iA ///M-Sport, E90 325 d, F34 GT 318 D A

MOOTTORIPYÖRÄT: BMW K1200RS, R1150RT

leecher
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 28
Liittynyt: 18 Kesä 2014, 13:34
Auto: BMW F34 xdrive m-sport 2015
Paikkakunta: savo

Re: F34 KOKEMUKSIA JA MIETTEITÄ

Viesti Kirjoittaja leecher » 23 Tammi 2018, 20:56

Navi ei ole mulle tarpeellinen laite. Sitä vaan BMW noobiena kyselin etten osta sikaa säkissä. Tuo on erikoista kyllä että tutkat puuttuu edestä tuollaisesta autosta. Webastosta plussaa kun on nuo coupé ikkunankarmit


Sent from my iPhone using Tapatalk

salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3930
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: F34 KOKEMUKSIA JA MIETTEITÄ

Viesti Kirjoittaja salmol » 23 Tammi 2018, 21:37

WhiteOyster kirjoitti:
lortti kirjoitti:Jos omaan käyttöön tulisi niin jälkiasentaisin ainakin paremman vahvistimen, kaiuttimet, laajennetun mittariston sekä proffa Navin.
Mitä tarkoitat tuolla laajennetulla mittaristolla, siis pystyykö softalla tekemään vai mitä meinasit?
Mitäköhän jälkikäteen asennettuna maksaa tuo proffa navi?
Ei laajennettua näyttöä voi koodata jos sellaista ei ole, vaatii mittariston vaihdon. Proffanavi jälkiasennettuna hoituu jäsen Böntin kautta, hintahaarukka varmaan noin 1000€-1500€ muista töistä riippuen.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

lortti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 109
Liittynyt: 03 Kesä 2011, 17:44

Re: F34 KOKEMUKSIA JA MIETTEITÄ

Viesti Kirjoittaja lortti » 23 Tammi 2018, 22:06

leecher kirjoitti:Navi ei ole mulle tarpeellinen laite. Sitä vaan BMW noobiena kyselin etten osta sikaa säkissä. Tuo on erikoista kyllä että tutkat puuttuu edestä tuollaisesta autosta. Webastosta plussaa kun on nuo coupé ikkunankarmit


Sent from my iPhone using Tapatalk
Se on sitä saksalaista premiumia, näistä saattaa puuttua muilla merkeillä itsestään selviä varusteita kun kaikki on tarkoitettu erikseen ruksittavaksi. Business paketti hoitaa selkeimmät puutteet mutta on sielläkin juuri tätä että etututkat puuttuu. Varsinkin liisareihin näitä varustepuutteita jää että mahtuu firmojen hintarajoihin. Tästä saattaa puuttua myös sisävalopaketti joka itselleni on tärkeä tunnelman kannalta.

Saksan tuonneissahan on yksilöitä halogeenivaloilla ilman persgrillejä jne.

Ei kysyvä tieltä eksy.

salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3930
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: F34 KOKEMUKSIA JA MIETTEITÄ

Viesti Kirjoittaja salmol » 23 Tammi 2018, 22:11

lortti kirjoitti:Saksan tuonneissahan on yksilöitä halogeenivaloilla ilman persgrillejä jne.
Lortti vetää nyt ihan skeidaa koko laidan leveydeltä. Saksasta tulevat uitettuna suomen parhaiten varustellut autot. Varusteettomat autot ovat suomiautoja ja aika usein liising-autoja.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

lortti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 109
Liittynyt: 03 Kesä 2011, 17:44

Re: F34 KOKEMUKSIA JA MIETTEITÄ

Viesti Kirjoittaja lortti » 23 Tammi 2018, 22:19

Salmol vetelee tässä nyt sanoja muiden suihin. Pidä vaan skeidat omassa suussasi ennenkuin muille mussutat.

Tarkoitus oli tuoda esiin että koska näissä kaikki varusteet ovat valinnaisia, itsestäänselvätkin, niin niitä jää monesti uuden tilaajan toimesta puuttumaan.

Tottakai saksasta uitetaan enimmäkseen tappiin varusteltuja ja se on järkevintä mutta mukana tulee myös näitä suomi malleja kulimpia.

Eilen viiimeksi näin F30 halogeenivaloilla. Lisäksi nettiautosta löytyy b8 audeja punaisella ajotietokoneella ja halogeeneilla. Kumpaakaan ei ole maahantuojan toimesta täältä uutena saanut. Tai on saanut jos on väkisin halunnut ostaa muun kuin business mallin.

Lisäksi SCC vaihtoautorivi on täynnä uitettuja loistoautoja joissa ei ole persgrilliä.