https://m.mobile.de/auto-inserat/bmw-32 ... ml?ref=srp
~30000€ auto tänne tuotuna
~7000€ vero+katsastus
~1000€ talvirenkaat
Yli puolet vähemmän ajettu sekä paremmilla varusteilla. Jos mahdollista auton osto ulkomailta.
https://m.mobile.de/auto-inserat/bmw-32 ... ml?ref=srp
~27500€ auto tänne tuotuna
~6000€ vero+katsastus
~1000€ talvirenkaat
Hiukan enemmän ajettu kuin edellinen,myöskin hyvillä varusteilla.
F34 KOKEMUKSIA JA MIETTEITÄ
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
Mäki voin myydä omani 39k€ ni ei tarvii lähtee saksasta hakemaan
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
[quote
Joka tapauksessa maksaahan ihmiset samoja summia vanteistakin joita ei ajaessa paljon tule katseltua.
[/quote]
Mutta kuunneltua sitäkin enemmän rengasäänien muodossa. Käsittämätöntä , että noita isoja vanteita ylipäätään menee kaupaksi. Useimmat bemarit on nykyään jo vakiorenkailla vähintään riittävän meluisia. Siihen vielä isommat vanteet päälle , niin ei paljon äänentoistoon enää kannata satsata , eikä premium tunnelmasta haaveilla , vaikka olisi sata tuumainen näyttö kojelaudassa.
Joka tapauksessa maksaahan ihmiset samoja summia vanteistakin joita ei ajaessa paljon tule katseltua.
[/quote]
Mutta kuunneltua sitäkin enemmän rengasäänien muodossa. Käsittämätöntä , että noita isoja vanteita ylipäätään menee kaupaksi. Useimmat bemarit on nykyään jo vakiorenkailla vähintään riittävän meluisia. Siihen vielä isommat vanteet päälle , niin ei paljon äänentoistoon enää kannata satsata , eikä premium tunnelmasta haaveilla , vaikka olisi sata tuumainen näyttö kojelaudassa.
Pikavilkaisulla leecherin uudesta ehdokkaasta puuttuu laajennettu mittaristo. Menee kai samaan sarjaan pro navin kanssa, ilmankin pärjää jos ei tiedä paremmasta.
Mutta jos vaihtoautosta pääset eroon jotenkin niin itsekin hakisin tai haetuttaisin ehdottomasti Saksasta F34n
Mutta jos vaihtoautosta pääset eroon jotenkin niin itsekin hakisin tai haetuttaisin ehdottomasti Saksasta F34n
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 30
- Liittynyt: 18 Kesä 2014, 13:34
- Auto: BMW F34 xdrive m-sport 2015
- Paikkakunta: savo
Tuon uuden itse hakeminen on juuri nyt hiukan haasteellista. Saisin omasta melko hyvän hyvityksen vaihdossa, mikä kompensoi tuota hintaa jonkin verran. Itseäni korpeaa tuossa ainoastaan webaston ja adaptiivisen vakkarin menetys, mitkä nykyisestä kulkineesta löytyy.
Tuossa on ruotsikieli versio. Saako siihen toisen kotimaisen eli suomen koodattua kuinka helposti?
Tuossa on ruotsikieli versio. Saako siihen toisen kotimaisen eli suomen koodattua kuinka helposti?
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
valikosta varmaan löytyy suoraan
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 30
- Liittynyt: 18 Kesä 2014, 13:34
- Auto: BMW F34 xdrive m-sport 2015
- Paikkakunta: savo
No nyt on kaupat tehty! Ensimmäinen BMW alle alkuviikosta. Saapa nähdä miten yhteiselo alkaa Volvojen jälkeenleecher kirjoitti: ↑01 Helmi 2018, 18:57 Tuon uuden itse hakeminen on juuri nyt hiukan haasteellista. Saisin omasta melko hyvän hyvityksen vaihdossa, mikä kompensoi tuota hintaa jonkin verran. Itseäni korpeaa tuossa ainoastaan webaston ja adaptiivisen vakkarin menetys, mitkä nykyisestä kulkineesta löytyy.
Tuossa on ruotsikieli versio. Saako siihen toisen kotimaisen eli suomen koodattua kuinka helposti?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 30
- Liittynyt: 18 Kesä 2014, 13:34
- Auto: BMW F34 xdrive m-sport 2015
- Paikkakunta: savo
Mietteitä autosta viikon ajelun jälkeen. Kyseessä siis GT 2015 (11/2014) xDrive m-sport. Ajettavuus on hyvä! Tykkään yliohjaavasta nelivedosta kun vertaan edelliseen autoon (XC60 2011). Sisusta ja penkit tyylikkäät ja toimivat, mutta jalkaa ei mahdu lepuuttamaan kaasu- ja jarrupolkimen välissä? Tämä vähän häiritsee rennon ajoasennon hakemisessa pidemmällä matkalla.
Adaptiivista vakkaria onkin sitten isompi ikävä kuin uskoinkaan maantiellä. Jatkuva nopeuden räplääminen vakkarista onkin työläämpää kuin muistin.
Rengasmelu maantienopeuksissa on kovempi kuin edellisessä Volvossa tai ainakin taajuudeltaan sellaista, että se kuulostaa kovemmalta.
Moottorin äänet kuuluvat myös yllättävän kovana ohjaamoon kaupunkiliikenteessä. Tuo moottorin ääni on myös aika karkea jos vertaa esim. Volvon D5 äänimaailmaan.
Auto lämpenee nopeasti eikä webastolle oikein ole edes tarvetta. Säästyypähän siinä 2000€.
Tähän mennessä tyytyväinen hankintaan ja suunnitelmissa tehonlisäys, lasien kalvotus ja munuaisten vaihto mustiksi.
Adaptiivista vakkaria onkin sitten isompi ikävä kuin uskoinkaan maantiellä. Jatkuva nopeuden räplääminen vakkarista onkin työläämpää kuin muistin.
Rengasmelu maantienopeuksissa on kovempi kuin edellisessä Volvossa tai ainakin taajuudeltaan sellaista, että se kuulostaa kovemmalta.
Moottorin äänet kuuluvat myös yllättävän kovana ohjaamoon kaupunkiliikenteessä. Tuo moottorin ääni on myös aika karkea jos vertaa esim. Volvon D5 äänimaailmaan.
Auto lämpenee nopeasti eikä webastolle oikein ole edes tarvetta. Säästyypähän siinä 2000€.
Tähän mennessä tyytyväinen hankintaan ja suunnitelmissa tehonlisäys, lasien kalvotus ja munuaisten vaihto mustiksi.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 30
- Liittynyt: 18 Kesä 2014, 13:34
- Auto: BMW F34 xdrive m-sport 2015
- Paikkakunta: savo
Nyt on ollut kaksi kuukautta F34 ajossa. Käyttökokemukset pääsääntöisesti hyvät tai erittäin hyvät. Suurin ärsytyksen aiheuttaja ajomelukin saatiin poistettua suurimmalta osin. Auto kävi ikkunoiden kalvotuksessa ja samalla tehtiin äänieristys oviin, sisälokasuojien sisäpintaan sekä etulokareiden onteloihin tulipeltiä vasten.
Oviin laitettiin kolmea erilaista mattoa alkaen bitumista päätyen ohueen foamkalvoon. Sisälokarit vuorattiin ohuella bitumilla ja etulokareiden tyhjätila täytettiin tulipellin päästä vacuumipusseissa olevalla vuorivillalla. Ovista tukittiin kaikki ylimääräiset aukot.
Lopputulos äänien vaimennukseen oli selkeästi korvin kuultava. Äänimaailma muuttui autossa matalammaksi ja eristys selkeästi jo korvakuulolla vähensi desibelejä. Ylimääräisenä plussana auton hi-fi setti soi selvästi paremmin eristyksen jälkeen!
Alkuperäinen eritys noissa ovissa on lähinnä vitsi. Oven pellin ollessa ohutta suurlujuus terästä, toimii se ikäänkuin rumpukalvona jonka läpi äänet tulevat erittäin tehokkaasti sisälle. Oven keskellä oli ainoastaan yksi pienehkö eristyspaneeli.
Alla muutama kuva operaatiosta:
https://www.dropbox.com/s/genk7sxddd5c5 ... 1.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/97djdg33hhl0z ... 0.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/bvd2qforf55sy ... 9.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/e5sajrw9yh7px ... 8.jpg?dl=0
Onko kukaan tehnyt retrofittiä etuparkkitutkiin? Näyttäisi saavan kohtuullisen edullisesti asennussarjaa, mutta vaatiiko miten ison homman jotta saa asennetettua ja koodattua toimimaan moiset?
Oviin laitettiin kolmea erilaista mattoa alkaen bitumista päätyen ohueen foamkalvoon. Sisälokarit vuorattiin ohuella bitumilla ja etulokareiden tyhjätila täytettiin tulipellin päästä vacuumipusseissa olevalla vuorivillalla. Ovista tukittiin kaikki ylimääräiset aukot.
Lopputulos äänien vaimennukseen oli selkeästi korvin kuultava. Äänimaailma muuttui autossa matalammaksi ja eristys selkeästi jo korvakuulolla vähensi desibelejä. Ylimääräisenä plussana auton hi-fi setti soi selvästi paremmin eristyksen jälkeen!
Alkuperäinen eritys noissa ovissa on lähinnä vitsi. Oven pellin ollessa ohutta suurlujuus terästä, toimii se ikäänkuin rumpukalvona jonka läpi äänet tulevat erittäin tehokkaasti sisälle. Oven keskellä oli ainoastaan yksi pienehkö eristyspaneeli.
Alla muutama kuva operaatiosta:
https://www.dropbox.com/s/genk7sxddd5c5 ... 1.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/97djdg33hhl0z ... 0.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/bvd2qforf55sy ... 9.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/e5sajrw9yh7px ... 8.jpg?dl=0
Onko kukaan tehnyt retrofittiä etuparkkitutkiin? Näyttäisi saavan kohtuullisen edullisesti asennussarjaa, mutta vaatiiko miten ison homman jotta saa asennetettua ja koodattua toimimaan moiset?
- Jokerdef
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
- Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...
Hyvä että desibelit laskivat selvästi.leecher kirjoitti: ↑09 Maalis 2018, 08:50 Nyt on ollut kaksi kuukautta F34 ajossa. Käyttökokemukset pääsääntöisesti hyvät tai erittäin hyvät. Suurin ärsytyksen aiheuttaja ajomelukin saatiin poistettua suurimmalta osin. Auto kävi ikkunoiden kalvotuksessa ja samalla tehtiin äänieristys oviin, sisälokasuojien sisäpintaan sekä etulokareiden onteloihin tulipeltiä vasten.
Oviin laitettiin kolmea erilaista mattoa alkaen bitumista päätyen ohueen foamkalvoon. Sisälokarit vuorattiin ohuella bitumilla ja etulokareiden tyhjätila täytettiin tulipellin päästä vacuumipusseissa olevalla vuorivillalla. Ovista tukittiin kaikki ylimääräiset aukot.
Lopputulos äänien vaimennukseen oli selkeästi korvin kuultava. Äänimaailma muuttui autossa matalammaksi ja eristys selkeästi jo korvakuulolla vähensi desibelejä. Ylimääräisenä plussana auton hi-fi setti soi selvästi paremmin eristyksen jälkeen!
Alkuperäinen eritys noissa ovissa on lähinnä vitsi. Oven pellin ollessa ohutta suurlujuus terästä, toimii se ikäänkuin rumpukalvona jonka läpi äänet tulevat erittäin tehokkaasti sisälle. Oven keskellä oli ainoastaan yksi pienehkö eristyspaneeli.
Alla muutama kuva operaatiosta:
https://www.dropbox.com/s/genk7sxddd5c5 ... 1.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/97djdg33hhl0z ... 0.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/bvd2qforf55sy ... 9.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/e5sajrw9yh7px ... 8.jpg?dl=0
Onko kukaan tehnyt retrofittiä etuparkkitutkiin? Näyttäisi saavan kohtuullisen edullisesti asennussarjaa, mutta vaatiiko miten ison homman jotta saa asennetettua ja koodattua toimimaan moiset?
Sama projekti tarkoitus toteuttaa keväämmällä ovien ja pyöräkoteloiden osalta.
Ymmärsinkö oikein että muoviset etulokarit otettiin irti ja niiden taakse peltiin liimattiin bitumimattoa ja laitettiin pehmeä eriste?
Laitettiinko samalla itse muovisten lokasuojien sisäpintaan bitumimattoa?
Onko tästä osasta projektia kuvia? Lähinnä mietin miten työläs tuo muovinen sisälokasuoja on irrottaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 30
- Liittynyt: 18 Kesä 2014, 13:34
- Auto: BMW F34 xdrive m-sport 2015
- Paikkakunta: savo
Sisälokasuojat eristettiin ainoastaan käyttämällä tällaista tarkoitukseen sopivaa bitumipohjaista levyä:
https://www.dropbox.com/s/bm6bv350xjg6t ... 5.jpg?dl=0
Sisälokasuoja on huovutettua muovia. Lokasuojan peltitosiin ei laitettu mitään. Ainoastaan lokasuojasta tulipellille johtavaan onkaloon sitä kivivillaa. Muutoin eristykseen käytettiin STP:n tuotteita.
Oli sen näköinen projekti etten itse olisi lähtenyt ilman kokemusta ja oikeita työkaluja tekemään. Homman teki Mikkelissä Ruoste-Esto/ Samppa kenellä on ko. hommista kokemusta noin 20v.
https://www.dropbox.com/s/bm6bv350xjg6t ... 5.jpg?dl=0
Sisälokasuoja on huovutettua muovia. Lokasuojan peltitosiin ei laitettu mitään. Ainoastaan lokasuojasta tulipellille johtavaan onkaloon sitä kivivillaa. Muutoin eristykseen käytettiin STP:n tuotteita.
Oli sen näköinen projekti etten itse olisi lähtenyt ilman kokemusta ja oikeita työkaluja tekemään. Homman teki Mikkelissä Ruoste-Esto/ Samppa kenellä on ko. hommista kokemusta noin 20v.
Tervehdys kaikille!
Audikuski vuodesta -96 on vihdoin vaihtanut merkkiä. Vastaava foorumi vag-konsernin tuotteista on tuttu, nyt tutustun uuteen automerkkiin ja foorumiin.
Autoksi valikoitui F34, tarkemmin 320d xdrive luxury -14. Olen tykästystynyt autoon, mutta tunnistan aiemmin todettuja "ei niin hyviä ominauisuuksia". Itse koen ohjauksen liian herkäksi = tunnottomaksi, mutta koska vaimo tykkää siitä, niin se on siis hyvä. Auto on ensimmäinen automaatti, toinen diesel ja toinen neliveto, mutta samassa autossa ne eivät ole olleet. Tuo kombo on etukäteen aika maistuva erityisesti tulevaa talvea odotellessa, toivottavasti ei tule kovia pettymyksiä.
Tykkään personoida ajan kanssa autojani niin, että automallia tuntematon ei sitä huomaa. Toisaalta ne, jotka sen tuntevat, niin huomaavat selkeästi eroja. Mielenkiinnolla odotan, mitä tulevaisuus tuo tullessa Bemarin kanssa ja mitä tämä foorumi tarjoaa!
Audikuski vuodesta -96 on vihdoin vaihtanut merkkiä. Vastaava foorumi vag-konsernin tuotteista on tuttu, nyt tutustun uuteen automerkkiin ja foorumiin.
Autoksi valikoitui F34, tarkemmin 320d xdrive luxury -14. Olen tykästystynyt autoon, mutta tunnistan aiemmin todettuja "ei niin hyviä ominauisuuksia". Itse koen ohjauksen liian herkäksi = tunnottomaksi, mutta koska vaimo tykkää siitä, niin se on siis hyvä. Auto on ensimmäinen automaatti, toinen diesel ja toinen neliveto, mutta samassa autossa ne eivät ole olleet. Tuo kombo on etukäteen aika maistuva erityisesti tulevaa talvea odotellessa, toivottavasti ei tule kovia pettymyksiä.
Tykkään personoida ajan kanssa autojani niin, että automallia tuntematon ei sitä huomaa. Toisaalta ne, jotka sen tuntevat, niin huomaavat selkeästi eroja. Mielenkiinnolla odotan, mitä tulevaisuus tuo tullessa Bemarin kanssa ja mitä tämä foorumi tarjoaa!
Harkinnassa tällä hetkellä ja olen yrittänyt etsiä kokemuksia autosta lapsiperheiden käytössä. Mittojen puolesta lastenrattaiden pitäisi mennä heittämällä, mutta saako perään mahtumaan myös muiden tavarat samalla kertaa järkevästi? Tähän tietysti vaikuttaa rattaiden koko ja monet muut tekijät, mutta käytännön kokemuksia kaipaisin. Haluaisin välttää farkun hankinnan vielä tässä vaiheessa.
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
Erittäin hienosti toimii lapsiperheessä, takapenkillä huomattavasti enemmän jalkatilaa vs F30/F31 lastenistuinten kanssa ei aiheuta harmaita hiuksia.
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Onko tuossa F34:ssa mitään etua verrattuna F36:een? Itsellä oli F36 ja siinä kontti ja takatilat todella väljät, mutta merkittävästi paremman näköinen kuin F34.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Itsellänikin kokemusta takapenkkien tiloista ja niiden riittävyydestä ei ole itselläni epäilystä. Suurin huolenaiheeni liittyy tuohon peräkontin tiloihin kun perheessä pieni lapsi (rattaat jne.) ja tulevaisuudessa myös mahdollisesti toinen. Vieläkö takakontti riittävät viikonlopun mökkireissuille?
F34 on 20cm pidempi kuin Touring, ainakin osa lisämitasta on tavaratilassa. F34:ään mahtunee selvästi paremmin. Touringin tavaratila on lopuksi varsin pieni, naapurin lastenvaununkuljettajakin lakkasi himoitsemasta semmoista kun avasin luukun ja näytin. Jos ei F34 tavaratila riitä, seuraavaksi katse vitoseen tai X-malleihin.
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
Hyvin meillä ainakin meni yhden lapsen rattaat ja tarvikkeet, mökkireissujenkin kamat mahtui. konttihan on matala verrattuna farkkuun jos ne levyt on paikallaan, ne pois ottamalla saa korkeutta lisääennuil kirjoitti: ↑21 Marras 2018, 22:15Itsellänikin kokemusta takapenkkien tiloista ja niiden riittävyydestä ei ole itselläni epäilystä. Suurin huolenaiheeni liittyy tuohon peräkontin tiloihin kun perheessä pieni lapsi (rattaat jne.) ja tulevaisuudessa myös mahdollisesti toinen. Vieläkö takakontti riittävät viikonlopun mökkireissuille?
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 76
- Liittynyt: 11 Tammi 2014, 15:13
- Auto: F34 320iA xDrive Sport Line -14
Kohta on tullut 5v yhteistä taivalta tämän F34 320i xDriven kanssa. About 90tkm mittarissa ja syksyllä tuli ensimmäinen oikea vika kun pissapojan moottori lakkasi toimimasta joka johtui sen huonosta maadoituksesta. Tämän lisäksi oli lähes uutena kerran tapahtunut soittimen / Harman Kardonin hikka kun ei suostunut menemään päälle auton käynnistyksen jälkeen. Pienen ajon ja uudelleen starttauksen jälkeen lähti tulille normaalisti eikä ole uusiutunut tämän jälkeen. Tuosta about 6kk jälkeen perushuollon yhteydessä ajettiin uudempi softa sisään.
Suhteellisen pienillä harmeilla 5v päässyt tämän kanssa.
Omaan makuuni parasta tässä autossa on edelleen nelivedon lisäksi adaptiivinen iskunvaimennus sekä sport-ohjaus. Ajellessa tulee edelleen usein vaihdeltua eri ajotilojen välillä ja ne muuttaa auton luonnetta paljon. Lisäksi tilat lapsiperheelle on riittävät eikä auton ulkomitat kuitenkaan ole makuuni liian suuret.
Pidän autosta edelleen paljon ja on tainnut / taitaa jäädä ns. keeperiksi.
Suhteellisen pienillä harmeilla 5v päässyt tämän kanssa.
Omaan makuuni parasta tässä autossa on edelleen nelivedon lisäksi adaptiivinen iskunvaimennus sekä sport-ohjaus. Ajellessa tulee edelleen usein vaihdeltua eri ajotilojen välillä ja ne muuttaa auton luonnetta paljon. Lisäksi tilat lapsiperheelle on riittävät eikä auton ulkomitat kuitenkaan ole makuuni liian suuret.
Pidän autosta edelleen paljon ja on tainnut / taitaa jäädä ns. keeperiksi.