F34 ilmastointi puhaltaa lämminta

F30, F31, F32, F33, F34, F36
kaijarto
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 34
Liittynyt: 11 Elo 2014, 07:41
Auto: 520da x-drive g31 2017

Viime kesänä ilmastointi puhalsi kaksi kertaa lämmintä kesähelteellä. Pari vkoa sitten alkoi ongelmat uudestaan. Auto oli huollossa, jossa ilmastointi resetoitiin. Kävin hakemassa auton huollosta ja sen päivän ilmastointi toimi moitteettomasti. Seuraavana aamuna lämmin puhallus jatkui töhin asti 15 minuuttia. Kun lämpötilan sääti 16,5:een, niin ilmastointi puhalsi lämmintä (ulkolämpötila 8 astetta). Säädettäessä 16 tai max viilennyksen kautta ilmastointi puhalsi viileätä. Välillä ilmastointi toimii moitteettomasti. Välillä jalkatilaan puhaltaa lämmintä ja keskisuuttimista tulee viileätä.
Tänään aamulla testasin hermoja pidemmällä lenkillä ja ilmastointi puhalsi 20 minuuttia lämmintä ja sen jälkeen alkoi toimia normaalisti.
Uusi huoltoaika on varattu...
Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 550
Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020
Paikkakunta: Espoo

Mullahan oli täsmälleen samanlaisen vian takia edellinen F30 laakkosen huollossa varmaan kymmenen kertaa, viimeisellä kerralla auto oli kuukauden verran laakkosella ja sain maahantuojalta uuden X5 alle. Olikohan vikana loppujenlopuksi tuulilasissa oleva huurtumisanturi tms.

Jos laakkosella huollatat niin pyydä katsomaan faktat XXX-XXX
Oli kyllä äärimmäisen ärsyttävä vika, saattoi yhtäkkiä ruveta puhaltamaan täysin kuumaa ilmaa kesähelteellä ja ominaisuutena oli juuri tuo että melkein poikkeuksetta jaloille tuli aina kuumaa.

Autoon vaihdettiin pitkä lista osia, ilmastoinnin paneelista lähtien, läppiä kalibroitiin useaan otteeseen, ilmastointi huollettiin yms yms.
Viimeksi muokannut Anssi79, 20 Touko 2018, 20:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
kaijarto
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 34
Liittynyt: 11 Elo 2014, 07:41
Auto: 520da x-drive g31 2017

Kiitokset tiedoista. Katsotaan miten käy huollossa. Nyt on kaksi päivää ilmastointi pelannut ilman ongelmia.
Janza182
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 47
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 03:03
Auto: BMW 116iA 09/12
Paikkakunta: Joensuu

Kirjoitetaan näin yleisestikkin.

Minulla on F20:ssä sama vika. Välillä toimii ongelmitta ja välillä puhaltaa varsinkin jaloille kuumaa. Tuokin tuttua että 16ast. Puhaltaa kylmää, mutta 16,5 lämmintä. Myös puhallin tuntuu ettei välillä etes pyörisi.

Kävin Laakkosella yllämainitulla rekkarilla kysymässä tietoja ja suhtauduttiin hyvin nihkeästi jakamaan tietoa. Sanottiin vain että etupaneeli vaihdettu ja mun kannattas päivittää auto jos sillä korjaantuisi..

Tässä nyt jännitetään millainen homma tästä tulee kun auto on ostettu liikkeestä 3viikkoa sitten (käytetty auto 09/12). Ensimmäisen diagnoosin maksoivat ongelmitta mut silloin tietenkään vika ei ollut päällä. Viime perjantaina ajoin huollolle auton ja pyysin esimiestä tulemaan katsomaan ja tuntemaan vika. Hän aikansa autossa pyöri ja sääteli paneelia ja totesi että tuntuu kuin etupaneeli ei välillä tottelisi käskyjä. Tästä nyt käynnissä selvitys myyjäliikkeeseen päin että mitä tehdään.

Ai niin! En tiedä kuvittelenko vai onko noi penkit aurinkoa imevää mallia mutta eilen tuli fiilis että onko mulla penkinlämmitin päällä. Penkki oli todella lämmin kun menin autoon joka oli muutaman minuutin yksinään käynnissä. Kylläkin aurinko paistoi sisään. Kerran kyytiläinenkin mietti onko penkinlämmitin päällä kun hetken istui autossa.
Keep It Simple
Janza182
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 47
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 03:03
Auto: BMW 116iA 09/12
Paikkakunta: Joensuu

Laitetaas tänne jos olisi apua tulevaisuudessa jollekkin.

Eli hyvin samanlainen vika kuin yllä F20 korissa. Puhaltaa varsinkin jaloille kuumaa ja kylmimmässä asennossa vain kylmää.
Sellainen huomio tehty että jos vika päällä ja käyt esim. Kaupassa tms. Lyhyellä stopilla, niin sen jälkeen toimi oikein ainakin puolituntia.

Autosta tutkittiin livedataa vian ollessa päällä ja löytyi anturivika. Jalkotilojen lämpötilaeroksi anturit väitti reilut 50astetta!

Ilmeisesti anturi jossain isommassa kokoonpanossa ilmastoinnissa ja nyt odotellaan osia. Arvio reilu 3vk. About 1400e remontti
Keep It Simple
kaijarto
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 34
Liittynyt: 11 Elo 2014, 07:41
Auto: 520da x-drive g31 2017

Nyt uskaltaa jo kirjoittaa, että ilmastointilaite on kunnossa. Viikon verran ilmastointi on toiminut hyvin. Syynä oli viallinen ohjainlaite.
Janza182
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 47
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 03:03
Auto: BMW 116iA 09/12
Paikkakunta: Joensuu

Omaan päivitystä kanssa:
Tuo tilattu kallis osa oli väärä. Tilattu paljon halvempi osa(n.200€) jossa kyseinen sekoileva anturi vaihdettiin eilen. Eilen ainakin toimi ihan eritavalla ilmastointi mut en vielä uskalla pomppia ilosta..

@kaijarto uskaltaako udella mitä ohjainyksikkö maksoi?
Keep It Simple
kaijarto
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 34
Liittynyt: 11 Elo 2014, 07:41
Auto: 520da x-drive g31 2017

Ohjainyksikkö meni takuuseen.
Janza182
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 47
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 03:03
Auto: BMW 116iA 09/12
Paikkakunta: Joensuu

Lisätääs tänne lopullinen ratkaisu jos auttaisi tulevaisuudessa ongelman kanssa painijoita.

Eli minullakin lopulta oli se ohjainyksikkö. Itse boksi maksaa n. 140e ja päälle ohjelmointi n.400e (Päivitetään koko auto). Onneksi itselläkin maksaja oli tiedossa. Eniten ketutti kun tähän meni sellainen 3kk tapellessa ja monta korjaamokäyntiä

Sinällään ikävä vika kun ei aina ollut päällä ja boksi antoi antureista virheellistä tietoa niin tietenkin epäiltiin kyseisiä antureita.

Senverta itse helpotin korjaamoa että purin boksin esille kun tiesin miten kojelauta purkaantuu. Sehän sijaitsee kivasti kojelaudan sisällä puhallinmoduulin päällä erittäin ahtaassa välissä.
Keep It Simple
Vastaa Viestiin