Bmw 320 da f31 sport touring -14 vs volvo v70 drive summum aut -12

F30, F31, F32, F33, F34, F36
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Zegreda kirjoitti: 27 Tammi 2019, 09:34 Mikäs tää Carly oli. Tai siis toimintaperiaate. Appina löytyy sen verran lukasin eilen. Mutta miten se lukee auton tiedot ? Maksaako jotain ?
Carly on ohjelma jolla voi lukea autosta vikakoodeja, nollailla niitä, rekisteröidä vaikka uuden akun tai tehdä hiukkassuodattimen pakkopolton tai parametroida vaikka mitä auton asetuksia. Se myös lukee ajetut kilometrit eri paikoista ja ohjainyksiköistä ja tekee sitten päätelmän, että pitääkö kilometrit paikkaansa.

Carly maksaa, eli siihen pitää ostaa se OBD-mokkula joka tulee autoon ja sitten kännykkään softa (kuukausivelotteinen).
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
miyli
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 56
Liittynyt: 22 Syys 2013, 14:53
Auto: X2 25e M-sport
Z4 G29 M-Sport
Paikkakunta: Naantali

Jos kyseessä tuo Vantaan Kamuxissa myynnissä oleva ruskea auto, niin tässä tiedot siitä vin decorderilla.
Taitaa olla Ruotsista tuo auto ja mikä hyvä siinä valmiiksi tuo gold climate versio, eli lämmitetty huohotin vakiona.

VIN WBA3K310XEF678182
Type Code 3K31
E Series F31 ()
Series 3
Type TOUR
Model 320D (EUR)
Steering LL
Doors 5
Engine N47T
Displacement 2.00
Power 135
Drive HECK
Transmission AUT
Colour HAVANNA METALLIC (A17)
Upholstery STOFF MOVE/ANTHRAZIT (BDAT)
Prod Date 2014-06-13

S1CAA 
Selection of COP relevant vehicles
S205A 
Automatic transmission
S230A 
Extra package, EU-specific
S248A 
Steering wheel heater
S249A 
Multifunction f steering wheel
S258A 
Tire with run-flat functionality
S2FHA 
BMW LA wheel, V Spoke 390
S2PAA 
Wheel bolt retainer
S2VBA 
Tire pressure display
S302A 
Alarm system
S3AAA 
Roof railing black
S428A 
Warning triangle and first aid kit
S431A 
Interior mirror with automatic-dip
S465A 
Through-loading system
S481A 
Sports seat
S493A 
Storage compartment package
S494A 
Seat heating driver/passenger
S4AEA 
Armrest front, retractable
S4CGA 
Interior strips, "satin-silber" matt
S502A 
Headlight cleaning system
S507A 
Park Distance Control (PDC), rear
S520A 
Fog lights
S521A 
Rain sensor
S522A 
Xenon Light
S534A 
Automatic air conditioning
S544A 
Cruise control with brake function
S548A 
Kilometer-calibrated speedometer
S563A 
Light package
S575A 
Supplementary 12V sockets
S5DAA 
Passenger airbag deactivation
S5DCA 
Rear-seat headrests, folding
S698A 
Area-Code 2 for DVD
S6ACA 
Intelligent emergency SOS call
S6AEA 
Teleservices
S6NSA 
Convenience phone, expanded Smartphone
S6VBA 
Control for Infotainment
S842A 
Cold-climate version
S850A 
Dummy-SALAPA
S853A 
Language version English
S885A 
On-board vehicle literature Swedish
S8KAA 
Dummy-SALAPA
S8SMA 
Car ident. number visible from outside
S8TGA 
Thiefproofing device
S8V1A 
Label
S993A 
model year code in VIN
S9AAA 
Outer skin protection
Zegreda
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 26 Tammi 2019, 10:39

miyli kirjoitti: 27 Tammi 2019, 10:23 Jos kyseessä tuo Vantaan Kamuxissa myynnissä oleva ruskea auto, niin tässä tiedot siitä vin decorderilla.
Taitaa olla Ruotsista tuo auto ja mikä hyvä siinä valmiiksi tuo gold climate versio, eli lämmitetty huohotin vakiona.

VIN WBA3K310XEF678182
Type Code 3K31
E Series F31 ()
Series 3
Type TOUR
Model 320D (EUR)
Steering LL
Doors 5
Engine N47T
Displacement 2.00
Power 135
Drive HECK
Transmission AUT
Colour HAVANNA METALLIC (A17)
Upholstery STOFF MOVE/ANTHRAZIT (BDAT)
Prod Date 2014-06-13

S1CAA 
Selection of COP relevant vehicles
S205A 
Automatic transmission
S230A 
Extra package, EU-specific
S248A 
Steering wheel heater
S249A 
Multifunction f steering wheel
S258A 
Tire with run-flat functionality
S2FHA 
BMW LA wheel, V Spoke 390
S2PAA 
Wheel bolt retainer
S2VBA 
Tire pressure display
S302A 
Alarm system
S3AAA 
Roof railing black
S428A 
Warning triangle and first aid kit
S431A 
Interior mirror with automatic-dip
S465A 
Through-loading system
S481A 
Sports seat
S493A 
Storage compartment package
S494A 
Seat heating driver/passenger
S4AEA 
Armrest front, retractable
S4CGA 
Interior strips, "satin-silber" matt
S502A 
Headlight cleaning system
S507A 
Park Distance Control (PDC), rear
S520A 
Fog lights
S521A 
Rain sensor
S522A 
Xenon Light
S534A 
Automatic air conditioning
S544A 
Cruise control with brake function
S548A 
Kilometer-calibrated speedometer
S563A 
Light package
S575A 
Supplementary 12V sockets
S5DAA 
Passenger airbag deactivation
S5DCA 
Rear-seat headrests, folding
S698A 
Area-Code 2 for DVD
S6ACA 
Intelligent emergency SOS call
S6AEA 
Teleservices
S6NSA 
Convenience phone, expanded Smartphone
S6VBA 
Control for Infotainment
S842A 
Cold-climate version
S850A 
Dummy-SALAPA
S853A 
Language version English
S885A 
On-board vehicle literature Swedish
S8KAA 
Dummy-SALAPA
S8SMA 
Car ident. number visible from outside
S8TGA 
Thiefproofing device
S8V1A 
Label
S993A 
model year code in VIN
S9AAA 
Outer skin protection
Joo kyseessä juuri tuo! Kiitos näistä tiedoista! Mitä tuo lämmitetty huohotin tarkemmin tarkoittaa?
Avatar
miyli
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 56
Liittynyt: 22 Syys 2013, 14:53
Auto: X2 25e M-sport
Z4 G29 M-Sport
Paikkakunta: Naantali

Huohitin letkussa on sähkövastus tai eristekerros että se ei jäätyisi.
kaijarto
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 34
Liittynyt: 11 Elo 2014, 07:41
Auto: 520da x-drive g31 2017

Meidän ensimmäinen bemu oli 320 ia f31 -14. Innostuin autosta fiiliksen perusteella. Volvo ei ollut silloin mukana edes vaihtoehtona, sillä se tuntui ihan papalta. Silti uskon, että volvo kulkee vakaammin. Juuri tuo uraherkkyys häiritsi bemua. Kun vaihdoin runflatit pois, niin meno parani. Talvella pärjäsi hyvin pelkällä takavedolla. Volvossa ja bemussa on varmaan huikea ero kiihtyvyydessä. Minun vinkkini on: valitse se kummassa on enemmän fiilistä. Järkeillä voi sitten ehkä muissa asioissa...
Zegreda
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 26 Tammi 2019, 10:39

kaijarto kirjoitti: 30 Tammi 2019, 17:36 Meidän ensimmäinen bemu oli 320 ia f31 -14. Innostuin autosta fiiliksen perusteella. Volvo ei ollut silloin mukana edes vaihtoehtona, sillä se tuntui ihan papalta. Silti uskon, että volvo kulkee vakaammin. Juuri tuo uraherkkyys häiritsi bemua. Kun vaihdoin runflatit pois, niin meno parani. Talvella pärjäsi hyvin pelkällä takavedolla. Volvossa ja bemussa on varmaan huikea ero kiihtyvyydessä. Minun vinkkini on: valitse se kummassa on enemmän fiilistä. Järkeillä voi sitten ehkä muissa asioissa...
Näin ajattelin tehdä. Huomenna koeajo ja katsotaam miten käy. Jos tarpeeksi tilaa matkustajille, että kuskillle ja hyvä ajaa, niin saas nähä. Jos ajettavuus parempi oman perseen alla, kun volvossa ni voi tulla kaupat. Ja auton taustatkin katottu, ni näyttää hyvältä. Työkseni ajelen takatuupparilla ja tykkään paljon enemmän ku etuvedosta. Tosin nelivetohan se huippu olisi. Autoiltani en muuta vaadi kun hyvän ajettavuuden. Bemarissa ei ole samoja hilavitkuttimia (kaistavahti, kuolleen kulman ilmaisin jne), joita en jää kaipaamaan. Ainoa mitä jäisi volvosta kaipaan on sähköpenkki muistipaikoilla ja kaikkein ihanin adaptiivinen vakkari ja webasto. Kerron huomenna mielipiteeni koeajosta jos teitä kiinnostaa. Kiitos kaikille vielä hyvistä vinkeistä ja mielipiteistä!
Zegreda
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 26 Tammi 2019, 10:39

Zegreda kirjoitti: 30 Tammi 2019, 18:24
kaijarto kirjoitti: 30 Tammi 2019, 17:36 Meidän ensimmäinen bemu oli 320 ia f31 -14. Innostuin autosta fiiliksen perusteella. Volvo ei ollut silloin mukana edes vaihtoehtona, sillä se tuntui ihan papalta. Silti uskon, että volvo kulkee vakaammin. Juuri tuo uraherkkyys häiritsi bemua. Kun vaihdoin runflatit pois, niin meno parani. Talvella pärjäsi hyvin pelkällä takavedolla. Volvossa ja bemussa on varmaan huikea ero kiihtyvyydessä. Minun vinkkini on: valitse se kummassa on enemmän fiilistä. Järkeillä voi sitten ehkä muissa asioissa...
Näin ajattelin tehdä. Huomenna koeajo ja katsotaam miten käy. Jos tarpeeksi tilaa matkustajille, että kuskillle ja hyvä ajaa, niin saas nähä. Jos ajettavuus parempi oman perseen alla, kun volvossa ni voi tulla kaupat. Ja auton taustatkin katottu, ni näyttää hyvältä. Työkseni ajelen takatuupparilla ja tykkään paljon enemmän ku etuvedosta. Tosin nelivetohan se huippu olisi. Autoiltani en muuta vaadi kun hyvän ajettavuuden. Bemarissa ei ole samoja hilavitkuttimia (kaistavahti, kuolleen kulman ilmaisin jne), joita en jää kaipaamaan. Ainoa mitä jäisi volvosta kaipaan on sähköpenkki muistipaikoilla ja kaikkein ihanin adaptiivinen vakkari ja webasto. Kerron huomenna mielipiteeni koeajosta jos teitä kiinnostaa. Kiitos kaikille vielä hyvistä vinkeistä ja mielipiteistä!
Nyt on ajettu. Olipas nautinto. Ei mitää miinuksia. Ehkä hieman uraherkempi kuin volvo, mutta arvion rengaspaineiden olevan alhaisemmat. Kövin ajaan Espoossa huonoilla taajamateillä sen uraherkkyyden. Kehällä meni hyvin. Rengasmelu sama kuin volvossa, ehkä pienempikin. Kitkat alla tosin. Perän saaminek irti vaatii jo töitä.

Penkit todella hyvät. Skideille hyvin tilaa turvaistumissa vaikka olenkin 192cm.

Tämä autokuume on petollinen. Lähtee vaan tiliä katsomalla tai autoa vaihtamalla. Nyt parani autoa vaihtamalla.
Kiitos vielä kaikille palautteista. Nyt olen bemaristi!
Vastaa Viestiin