Bmw 320 da f31 sport touring -14 vs volvo v70 drive summum aut -12

F30, F31, F32, F33, F34, F36
Zegreda
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 26 Tammi 2019, 10:39

Hei!
Otsikko ei ehkä kuvaa sitä mitä haen kysymyksilläni, mutta menköön. Olen harkitsemassa vaihtoa volvosta bemariin. En ole kyllä käynyt vielä edes koeajaan, mutta menossa ensiviikolla. Tarjous saatu ja se ok. Eniten mietityttää mahtaako sinne mahtua tällänen 192cm ajeleen ja kaksi turvaistuinta taakse. Takakontti on sopiva, sen tiedän jo nyt. Volvoon nyt mahtuu vaikka mitä. Olen kuullut niin paljon positiivista bmw ajomukavuuksista, joka on nyt yksi syy vaihdon harkitsemiseen. Volvolla rullattu se 176tkm ja bemarilla 101tkm.
Suurimman päänsäryn aiheuttaa se, että myytävässä bemarisaa ei ole moottorilämmitintä eikä sisäpistoketta, koska on saksasta tuotu auto. Eräs tuttavani sanoo että ei sillä moottorilämmittimellä tee mitää nyky autoissa pl. Webasto, että korkeintaan sisäpistoke puhaltimelle. Tosin tuttavani ei maksa autoistaan mitään muuta kuin polttoaineet, joten ehkä hän uskaltaakin ajella ilman lämmittimiä.
Automyyjä ehdotti että kulut puoliksi tämän lämmittimen johdosta. Hyvä idea, mutta talouteni ei juuri nyt kestä muuta kuin autonvaihton, ei mitää lisäkuluja siihen. oletteko saaneet kaupan päälle näitä tuontiautoihin ? Pitääkö vaan tinkiä tiukemmin ?
Mutta olisko muuten fiksu vaihto? Onko muilla kokemuksia volvosta bemariin vaihdossa? Ajelen nii paljon, että autolla pitää olla hyvä ajaa pitkiä matkoja. Volvokin tosin mukava. Nää on tällästä persaukisen kysymyksiä. Säästöä tulis muutama satanen volvoon verrattuna vuositasolla. Kiitos vastauksista arvon bemaristit.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Zegreda kirjoitti: 26 Tammi 2019, 10:55 Onko muilla kokemuksia volvosta bemariin vaihdossa? Ajelen nii paljon, että autolla pitää olla hyvä ajaa pitkiä matkoja. Volvokin tosin mukava. Nää on tällästä persaukisen kysymyksiä. Säästöä tulis muutama satanen volvoon verrattuna vuositasolla. Kiitos vastauksista arvon bemaristit.
Itselläni ollut S80 ja C30 Volvo ja BMW 320da ja 420da. Havaintoja:

BMW:n etuja:
- BMW on täsmällisempi ajaa, paitsi että BMW vähän vetelee urista (riippuen renkaista)
- Kyllä pitkä mahtuu ajamaan BMW:tä myös (itse 187)
- BMW:n vaihteisto paljon Volvoa parempi
- BMW kuluttaa vähemmän
- BMW on sporttisempi ja nopeampi samoilla tehoilla

Volvon etuja:
- Volvo on paljon BMW:tä hiljaisempi auto, siis todella paljon
- Volvon penkit ovat paljon paremmat
- Volvon stereot ovat paljon paremmat
- Volvo osaa pitää ikkunat huurtumattomina ja sulana, BMW ei osaa kovilla pakkasilla
- Volvossa on väljemmät tilat
- Etuveto toimii paremmin kuin takaveto suomen olosuhteissa, BMW:n luistonesto on huono
- Volvoissa yleensä Webasto vakiona dieseleissä
- Volvolla ei tarvitse murehtia jakopäätä, kuten tarvitsee N47-koneisen BMW:n kanssa
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Zegreda
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 26 Tammi 2019, 10:39

salmol kirjoitti: 26 Tammi 2019, 11:18
Zegreda kirjoitti: 26 Tammi 2019, 10:55 Onko muilla kokemuksia volvosta bemariin vaihdossa? Ajelen nii paljon, että autolla pitää olla hyvä ajaa pitkiä matkoja. Volvokin tosin mukava. Nää on tällästä persaukisen kysymyksiä. Säästöä tulis muutama satanen volvoon verrattuna vuositasolla. Kiitos vastauksista arvon bemaristit.
Itselläni ollut S80 ja C30 Volvo ja BMW 320da ja 420da. Havaintoja:

BMW:n etuja:
- BMW on täsmällisempi ajaa, paitsi että BMW vähän vetelee urista (riippuen renkaista)
- Kyllä pitkä mahtuu ajamaan BMW:tä myös (itse 187)
- BMW:n vaihteisto paljon Volvoa parempi
- BMW kuluttaa vähemmän
- BMW on sporttisempi ja nopeampi samoilla tehoilla

Volvon etuja:
- Volvo on paljon BMW:tä hiljaisempi auto, siis todella paljon
- Volvon penkit ovat paljon paremmat
- Volvon stereot ovat paljon paremmat
- Volvo osaa pitää ikkunat huurtumattomina ja sulana, BMW ei osaa kovilla pakkasilla
- Volvossa on väljemmät tilat
- Etuveto toimii paremmin kuin takaveto suomen olosuhteissa, BMW:n luistonesto on huono
- Volvoissa yleensä Webasto vakiona dieseleissä
- Volvolla ei tarvitse murehtia jakopäätä, kuten tarvitsee N47-koneisen BMW:n kanssa
Oliko tossa vm 2014 320 f31 n47 kone ? Eikö ne oo sitä jakoketju vikaa korjannu ?
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Kuljettajan paikalla ja takapenkillä on tilaa varsin hyvin, kyllä mahtuu. Touringissa takapenkki on hieman taaempana kuin sedanissa. Tavaratila sitten onkin yllättävän pieni, toivottavasti lapsesi ei ole lastenvaunuiässä enää, vaunujen lisäksi sinne ei mahdu yhtään mitään muuta.

Moottorinlämmiten ei ikinä tienaa hintaansa polttoaineenkulutusta alentamalla, ja kone kyllä kestää kylmäkäynnistykset ilmankin. Toisaalta helppo ja halpa se muutaman satasen Defa on laittaa jälkikäteenkin jos siltä alkaa tuntumaan. Seuraavaan autooni voisin ottaa pelkkää sisätilaa lämmittävän Webaston, mukavuusvarusteeksi.

Volvon penkit on hyvät, mutta niin on Bemarinkin sporttipenkit mutta ei peruspenkit. Tarkista onko ostettavassa Bemarissa ristiseläntuki jos selkäsi sitä kaipaa, se on lisävaruste (jälkiasennettavissakin).

Mun kokemusten mukaan tuommoisen Bemarin luistonesto on aivan erinomainen, eikä vetele urissa jos ei ole ylileveitä renkaita alla.

Näissä N47:n viimeisissä kehitysversioissa jakopäämurheet on varsin harvinaisia. En minä ainakaan sitä murehdi.

Kolme ja puoli vuotta olen ajellut lähes samanlaisella Bemarilla, erittäin tyytyväinen olen.
Zegreda
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 26 Tammi 2019, 10:39

Wonderi kirjoitti: 26 Tammi 2019, 12:47 Kuljettajan paikalla ja takapenkillä on tilaa varsin hyvin, kyllä mahtuu. Touringissa takapenkki on hieman taaempana kuin sedanissa. Tavaratila sitten onkin yllättävän pieni, toivottavasti lapsesi ei ole lastenvaunuiässä enää, vaunujen lisäksi sinne ei mahdu yhtään mitään muuta.

Moottorinlämmiten ei ikinä tienaa hintaansa polttoaineenkulutusta alentamalla, ja kone kyllä kestää kylmäkäynnistykset ilmankin. Toisaalta helppo ja halpa se muutaman satasen Defa on laittaa jälkikäteenkin jos siltä alkaa tuntumaan. Seuraavaan autooni voisin ottaa pelkkää sisätilaa lämmittävän Webaston, mukavuusvarusteeksi.

Volvon penkit on hyvät, mutta niin on Bemarinkin sporttipenkit mutta ei peruspenkit. Tarkista onko ostettavassa Bemarissa ristiseläntuki jos selkäsi sitä kaipaa, se on lisävaruste (jälkiasennettavissakin).

Mun kokemusten mukaan tuommoisen Bemarin luistonesto on aivan erinomainen, eikä vetele urissa jos ei ole ylileveitä renkaita alla.

Näissä N47:n viimeisissä kehitysversioissa jakopäämurheet on varsin harvinaisia. En minä ainakaan sitä murehdi.

Kolme ja puoli vuotta olen ajellut lähes samanlaisella Bemarilla, erittäin tyytyväinen olen.
Kiitos erittäin kattavasta vastauksesta. Bmw:ssä on sport penkit jollaisia en ikinä ole päässyt kokeilemaan. Kaikki kylläkin kehuu. Ristiseläntuesta ei ole harmainta aavistusta miltä se tuntuu. Edelleen jään pohtimaan sitä lohkolämppäriä. Hinta-arviot vissiin 400-500€. Webaston jälkiasennukseen ei ole varaa liekö ikinä. Voisihan sen lohkon toki ostoehdoksi asettaa. Liekö sitten Kamux suostuvainen. Bmw:ssä tulee myös kitkat mukaan joilla en ole eläissäni ajanut. Toiset kehuu ja toiset haukkuu. Työmatkani koostuu hämeenväylästä/hanko hyvinkää tiestä ja vaihtoehtosesti kehä teistä. Taajamassa missä asun tiet ovat vaihtelevassa kunnossa. Luulen, että kitkoilla pärjäisin.
Takatuuppareista tosin on kokemusta (MB sprinter mallia ambulanssi). Talvisin tykkään, koska ei puske niin kuin etuveto. Täytyy koeajaa se bemari ja miettiä sitten. Tosta lohkon tarpeellisuudesta niin monta mielipidettä kuin kirjoittajaakin.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Zegreda kirjoitti: 26 Tammi 2019, 11:27 Oliko tossa vm 2014 320 f31 n47 kone ? Eikö ne oo sitä jakoketju vikaa korjannu ?
Käsittääkseni on, ainakin omassa 5/2014 vehkeessä oli. Ja ne on parantanut sitä vuosien varrella, mutta on noita mennyt 2014 vuosimallisiakin. Ehkä se nyt ei kaupan este ole, jos huoltohistoria on moitteeton ja ketju on kuunneltu eikä äännä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Zegreda
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 26 Tammi 2019, 10:39

salmol kirjoitti: 26 Tammi 2019, 15:04
Zegreda kirjoitti: 26 Tammi 2019, 11:27 Oliko tossa vm 2014 320 f31 n47 kone ? Eikö ne oo sitä jakoketju vikaa korjannu ?
Käsittääkseni on, ainakin omassa 5/2014 vehkeessä oli. Ja ne on parantanut sitä vuosien varrella, mutta on noita mennyt 2014 vuosimallisiakin. Ehkä se nyt ei kaupan este ole, jos huoltohistoria on moitteeton ja ketju on kuunneltu eikä äännä.
Tuon ketjun kuuntelen koeajossa. Olen youtubesta selannu niitä"kalkarokäärme" ääniä mitkö ilmeisesto kertoo rikki menevästä ketjusta. Toivotaan ettei ole maanantai kappale. Niitähän joka värkissä, olkoon se toyota tai mersu. Suurin ongelma tällä hetkellä kuitenki se on se lohkon puuttuminen.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Zegreda kirjoitti: 26 Tammi 2019, 15:13
salmol kirjoitti: 26 Tammi 2019, 15:04
Zegreda kirjoitti: 26 Tammi 2019, 11:27 Oliko tossa vm 2014 320 f31 n47 kone ? Eikö ne oo sitä jakoketju vikaa korjannu ?
Käsittääkseni on, ainakin omassa 5/2014 vehkeessä oli. Ja ne on parantanut sitä vuosien varrella, mutta on noita mennyt 2014 vuosimallisiakin. Ehkä se nyt ei kaupan este ole, jos huoltohistoria on moitteeton ja ketju on kuunneltu eikä äännä.
Tuon ketjun kuuntelen koeajossa. Olen youtubesta selannu niitä"kalkarokäärme" ääniä mitkö ilmeisesto kertoo rikki menevästä ketjusta. Toivotaan ettei ole maanantai kappale. Niitähän joka värkissä, olkoon se toyota tai mersu. Suurin ongelma tällä hetkellä kuitenki se on se lohkon puuttuminen.
Sitä lämmitintä ei oikeasti tarvita. Itsellä oli auto -30 asteen pakkasessa ja lähti kun palmun alta ilman mitään lämmittelyjä. Joo, pitäähän se vähän kylmänä ääntä, mutta ajelin noilla 130 tkm eikä niissä ollut mitään ongelmaa. Kunhan öljynvaihto on tehty ajallaan.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Zegreda
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 26 Tammi 2019, 10:39

salmol kirjoitti: 26 Tammi 2019, 15:20
Zegreda kirjoitti: 26 Tammi 2019, 15:13
salmol kirjoitti: 26 Tammi 2019, 15:04
Käsittääkseni on, ainakin omassa 5/2014 vehkeessä oli. Ja ne on parantanut sitä vuosien varrella, mutta on noita mennyt 2014 vuosimallisiakin. Ehkä se nyt ei kaupan este ole, jos huoltohistoria on moitteeton ja ketju on kuunneltu eikä äännä.
Tuon ketjun kuuntelen koeajossa. Olen youtubesta selannu niitä"kalkarokäärme" ääniä mitkö ilmeisesto kertoo rikki menevästä ketjusta. Toivotaan ettei ole maanantai kappale. Niitähän joka värkissä, olkoon se toyota tai mersu. Suurin ongelma tällä hetkellä kuitenki se on se lohkon puuttuminen.
Sitä lämmitintä ei oikeasti tarvita. Itsellä oli auto -30 asteen pakkasessa ja lähti kun palmun alta ilman mitään lämmittelyjä. Joo, pitäähän se vähän kylmänä ääntä, mutta ajelin noilla 130 tkm eikä niissä ollut mitään ongelmaa. Kunhan öljynvaihto on tehty ajallaan.
Kiitoksia vastauksista ja neuvoista. Menen koeajamaan ja teen päätöksen sitten onko kyseessä tuleva autoni. Yksi asia vieläkin ihmetyttää. Muistaakseni kyseessä on Saksasta tuotu auto. Tuon ikäinen ja 101tkm ajettu herää eittämättä ajatus onko mittaria viilattu. Käsittääkseni Saksalaiset ovat kovia ajamaan ja näin heille kertyy paljon kilometrejä.
Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

Tarkista myös, ettei ne kitkarenkaat ole Saksasta tulleet.. Keväällä/kesällä tuo rengasmelutilanne on sitten erilainen, saat siitä nyt väärän (liian hyvän) kuvan kitkojen kanssa.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Zegreda kirjoitti: 26 Tammi 2019, 20:38 Kiitoksia vastauksista ja neuvoista. Menen koeajamaan ja teen päätöksen sitten onko kyseessä tuleva autoni. Yksi asia vieläkin ihmetyttää. Muistaakseni kyseessä on Saksasta tuotu auto. Tuon ikäinen ja 101tkm ajettu herää eittämättä ajatus onko mittaria viilattu. Käsittääkseni Saksalaiset ovat kovia ajamaan ja näin heille kertyy paljon kilometrejä.
Esim. Carly-ohjelmassa on testi, millä voidaan katsoa onko kilometrit oikein. Eli auto tallentaa kilometrilukeman muuallekin kuin mittariin, esim. lamppujen tietoihin, joista on luettavissa kilometrit. Eli itse käytettyä autoa ostaessa lukisin ajetut kilometrit esim. Carlyllä. Niin ei tarvitse arvuutella sitten että pitääkö mittari paikkaansa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Mun mielestä aika massiivinen downgrade palmesta pikkupemariin. Itse en vaihtais...
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 505
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

Juha kirjoitti: 26 Tammi 2019, 21:30 Mun mielestä aika massiivinen downgrade palmesta pikkupemariin. Itse en vaihtais...
Ja jos talous noin tiukalla, että ei kestä mitään ylimääräistä kuten lämppäri, niin kannattaisko miettiä vielä?
Zegreda
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 26 Tammi 2019, 10:39

Juha kirjoitti: 26 Tammi 2019, 21:30 Mun mielestä aika massiivinen downgrade palmesta pikkupemariin. Itse en vaihtais...
Tuotakin olen miettinyt. Sen näkee sit torstaina. Varmaan se 5-sarja olis mulle parempi kaikkineensa. Lotto vetämään!
Zegreda
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 26 Tammi 2019, 10:39

wsaarja kirjoitti: 26 Tammi 2019, 21:42
Juha kirjoitti: 26 Tammi 2019, 21:30 Mun mielestä aika massiivinen downgrade palmesta pikkupemariin. Itse en vaihtais...
Ja jos talous noin tiukalla, että ei kestä mitään ylimääräistä kuten lämppäri, niin kannattaisko miettiä vielä?
Kestää ja ei kestä. Saas nähä. Onneksi täällä on järkeä puhuvia ihmisiä! Voi olla, että ajelen volvolla vielä vuoden tai parin ja säästelen mojovaa käsirahaa vaikkapa siihen 5-sarjaan tai muuhun vastaavaan jossa on jo valmiiksi esim webasto. Mutta hirveä autokuume nyt ja se vie miehen järjen juoksun pois.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Zegreda kirjoitti: 26 Tammi 2019, 21:49
wsaarja kirjoitti: 26 Tammi 2019, 21:42
Juha kirjoitti: 26 Tammi 2019, 21:30 Mun mielestä aika massiivinen downgrade palmesta pikkupemariin. Itse en vaihtais...
Ja jos talous noin tiukalla, että ei kestä mitään ylimääräistä kuten lämppäri, niin kannattaisko miettiä vielä?
Kestää ja ei kestä. Saas nähä. Onneksi täällä on järkeä puhuvia ihmisiä! Voi olla, että ajelen volvolla vielä vuoden tai parin ja säästelen mojovaa käsirahaa vaikkapa siihen 5-sarjaan tai muuhun vastaavaan jossa on jo valmiiksi esim webasto. Mutta hirveä autokuume nyt ja se vie miehen järjen juoksun pois.
Hyviä ajatuksia. Kyllä V70 on kuitenkin parempi auto kuin BMW F31 320da, joten ei ehkä kannata siitä siirtyä ilman isompia syitä Bemariin. Mutta jokainen tekee kuten lompakko kertoo.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Zegreda
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 26 Tammi 2019, 10:39

Kiitos kaikille hyvistä vastauksista!
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

salmol kirjoitti: 26 Tammi 2019, 21:55 Hyviä ajatuksia. Kyllä V70 on kuitenkin parempi auto kuin BMW F31 320da, joten ei ehkä kannata siitä siirtyä ilman isompia syitä Bemariin. Mutta jokainen tekee kuten lompakko kertoo.
Mikä nyt sitten on kenenkin käyttöön parempi. -12 vuoden V70 oli mullakin yhtenä vaihtoehtona kun tuon F31:n ostin, kertaakaan ei ole vielä tullut mieleen että valitsin väärin. Joku toinen saattaa toki arvostaa isompaa tavaratilaa ja pehmeämpää ajotuntumaa.
Avatar
miyli
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 56
Liittynyt: 22 Syys 2013, 14:53
Auto: X2 25e M-sport
Z4 G29 M-Sport
Paikkakunta: Naantali

Wonderi kirjoitti: 27 Tammi 2019, 01:34
salmol kirjoitti: 26 Tammi 2019, 21:55 Hyviä ajatuksia. Kyllä V70 on kuitenkin parempi auto kuin BMW F31 320da, joten ei ehkä kannata siitä siirtyä ilman isompia syitä Bemariin. Mutta jokainen tekee kuten lompakko kertoo.
Mikä nyt sitten on kenenkin käyttöön parempi. -12 vuoden V70 oli mullakin yhtenä vaihtoehtona kun tuon F31:n ostin, kertaakaan ei ole vielä tullut mieleen että valitsin väärin. Joku toinen saattaa toki arvostaa isompaa tavaratilaa ja pehmeämpää ajotuntumaa.
Niin nää on näitä makuasioita tuosta paremmuudesta. V70 esim. huomattavasti isompi kääntösäde kuin f31 ja tuntuu tosi kömpelöltä verrattuna f31. Sitten on tämä etuveto vs takaveto. Itse en henkilökohtaisesti vaan tule ikinä ostamaan etuvetoista autoa koska en vaan tykkää etuvetoisista. Ja niiden ratinvetelystä.
Ei nyt tarkkaan selviä millä moottorilla aloituspostauksen Volvo on, mutta jos haetaan säästöä esim.kulutuksesta, käyttömaksusta ja dieselverosta, on bemari varmasti halvempii käyttää. Tuo 320d on yllättävän pirteä ja pienikulutuksinen auto. Eikä sitä jakopäätä kannata kauheasti murehtia, tyttärellä 2013 f31 318d ja ajettu 170tkm, jakopää alkuperäinen ja ei äännä. Pojalla 2012 f30 318d ajettu 120tkm eikä jakopäässä myöskään ole ollut ongelmia. Tuo 318d on vaan minun mielestä hiukan liian laiska vs 320d.
Jos f31 kokonsa puolesta on sopiva ja auto muuten tuntuu hyvältä osta pois vaan :thuup:
Zegreda
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 26 Tammi 2019, 10:39

miyli kirjoitti: 27 Tammi 2019, 08:51
Wonderi kirjoitti: 27 Tammi 2019, 01:34
salmol kirjoitti: 26 Tammi 2019, 21:55 Hyviä ajatuksia. Kyllä V70 on kuitenkin parempi auto kuin BMW F31 320da, joten ei ehkä kannata siitä siirtyä ilman isompia syitä Bemariin. Mutta jokainen tekee kuten lompakko kertoo.
Mikä nyt sitten on kenenkin käyttöön parempi. -12 vuoden V70 oli mullakin yhtenä vaihtoehtona kun tuon F31:n ostin, kertaakaan ei ole vielä tullut mieleen että valitsin väärin. Joku toinen saattaa toki arvostaa isompaa tavaratilaa ja pehmeämpää ajotuntumaa.
Niin nää on näitä makuasioita tuosta paremmuudesta. V70 esim. huomattavasti isompi kääntösäde kuin f31 ja tuntuu tosi kömpelöltä verrattuna f31. Sitten on tämä etuveto vs takaveto. Itse en henkilökohtaisesti vaan tule ikinä ostamaan etuvetoista autoa koska en vaan tykkää etuvetoisista. Ja niiden ratinvetelystä.
Ei nyt tarkkaan selviä millä moottorilla aloituspostauksen Volvo on, mutta jos haetaan säästöä esim.kulutuksesta, käyttömaksusta ja dieselverosta, on bemari varmasti halvempii käyttää. Tuo 320d on yllättävän pirteä ja pienikulutuksinen auto. Eikä sitä jakopäätä kannata kauheasti murehtia, tyttärellä 2013 f31 318d ja ajettu 170tkm, jakopää alkuperäinen ja ei äännä. Pojalla 2012 f30 318d ajettu 120tkm eikä jakopäässä myöskään ole ollut ongelmia. Tuo 318d on vaan minun mielestä hiukan liian laiska vs 320d.
Jos f31 kokonsa puolesta on sopiva ja auto muuten tuntuu hyvältä osta pois vaan :thuup:
Volvo on 1.6 drive joten tuo bemari tuntuu alla varmaan raketilta. Bemari mielestäni paljon hienompi ulkoisesti ja se ajotuntuma täytyy itse kokea, mutta kaikki ovat kehuneet tosi hyväksi ellei jopa parhaaksi. Laskeskelin, että bemari voisi tulla vuositasolla halvemmaksi vaikkakin valuutukset ovat hieman suuremmat. Olen aika rauhallinen kuski, koska töissä saa kaahata ihan tarpeeksi ni ei vapaalla jaksa.

Ainahan nuo käyttöautot pistää vainoharhaiseksi ainakin minun kohdalla. Uuteen kun ei ihan näinä ruuhkavuosina ole varaa. Ja auton kuitenkin pitää olla hyvä kuhnuttaa noita moottoriteitä. No katsotaan tprstaina sitten. Jos on hyvä ajaa jne nii taidan tehdä moottorilämmitys härpäkkeistä ostoehdon. Jo ei käy ni en osta tms.

Mikäs tää Carly oli. Tai siis toimintaperiaate. Appina löytyy sen verran lukasin eilen. Mutta miten se lukee auton tiedot ? Maksaako jotain ?

Kiiitos vielä kaikille erittäin asiallisista kommenteista. Harvoin jos ikinä missään foorumilla näin asiallista kommentointia.
Vastaa Viestiin