Uusi BMW F30 3-sarja julkistettu (info, kuvat, videot)

F30, F31, F32, F33, F34, F36
pumafi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 539
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:21
Paikkakunta: Helsinki

Kävin tänään tutustumassa uuteen F30 tuolla maahantuojan Closed Room -esittelyssä. Esillä ollut malli oli 328i Luxury-line, värinä Imperialblau ja siusutus Dakota-nahka Sattelbraun. Siis erittäin maukkaat väriyhdistelmät. Alla oli 19" tuumaiset kiekot.

Auto oli fantastisen näköinen. Kuvista ei oikein välity auton oikea luonne. Muotoilu on kaikilta osa-alueilta parempi kuin E90. En noista esittelykuvista ollut kovinkaan vakuuttunut, mutta livenä auto on selkeästi paremman näköinen. Keulan mataluus ja uusien valojen muoto neliskanttisine kehineen eivät pääse oikeuksiinsa kuvissa. Luonnossa auton kylkilinja on suorastaan nerokas kaksine pokauksineen, joista ensimmäinen loppuu takaikkunan alle ja toinen jatkuu etukaaresta takavaloihin asti hyvin samanlaisena kuin F10:ssä. Perästä katsottuna yhdennäköisyys isoveljeen on kaikkein voimakkain.

Sisätiloissa vallitsee F20 meets F10 -fiilis. Monia tuttuja ominaisuuksia ja nappuloita isommista malleista, mutta muotoilu on lähempänä pienempää mallisarjaa. Kabiini itsessään on hyvin avaran oloinen ja lisätilaa on tullut selkeästi sekä etumatkustajille että takatiloihin. Itseasiassa ero E60:seen alkaa olla melko pieni. Tavaratila on melko kookas 480 litraa. Ero F10:iin muutama kaljakori tai yksi isompi kassi. Riittäisi omiin tarpeisiin kuitenkin.

Nelivetoiset tulevat kesällä ja Touring loppuvuodesta 2012. Samalla tulee lisää moottorivaihtoehtoja.

Odotuksia positiivisempi fiilis jäi uutuudesta päällinmäiseksi mieleen.
Ex: E60/F10
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Varmaan hyvä auto (kuten olen uskonut kokoajan) mutta minusta 480 lrt tavaratila ei ole mikään kookas vaan aika tavanomainen tai hyvää keskitasoa. Sama homma edellisessä korimallissa että 460ltr oli melko snadi esitys. Paljon on vielä matkaa esim. Octavian tai Focuksen ruumiin. Tiiän toki, että F30 ei ole niiden kilpailija mutta silti konttia ei voi sanoa isoksi.
Avatar
-V-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 981
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
Paikkakunta: Kauniainen

F30 on kuitenkin auton näköinen verrattuna Octaviaan tai Focukseen... Se lienee monelle BMW:n ostajalle tärkeämpää kuin tavaratilan litrat.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
pumafi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 539
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:21
Paikkakunta: Helsinki

Kiitos -V- kommentista. Osasit muotoilla vastauksen kauniimmin kuin minä :) Tavarankuljetusvälineet on muita valintoja kuin BMW.

Onhan sitä tilaa kuitenkin melkein puoli kuutiota, mikä riittää omiin tarpeisiin. Tuohon Sveitsin biimeriin (E91 320 xd) verrattuna muutama kymmenen litraa tuo jo mukavasti helpotusta. Toisaalta ero tilaamaani F10:iin ero on vain 40 litraa. Olen aina ajatellut että, jos tavarat ei mahdu takalosteriin, niin joko pakkaaminen on epäonnistunut tai tavaraa on mukana liikaa.
Ex: E60/F10
Bimmerfanc
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 95
Liittynyt: 23 Helmi 2011, 20:34
Auto: BMW G30 520DA
BMW E92 M3
Paikkakunta: Tre

Ricracing kirjoitti:
Bimmerfanc kirjoitti: Niin...kiihdytys autojen välillä (335i vs 328) 0-100 kmh olisi paperilla n.0,5 - 0,7 sec 335i hyväksi,mutta esim.kiihdytys 0-200 kmh ero olisi jo useita sekuntteja.
Mitä ihmeen väliä sillä on? Tai no joo on, saavatpahan junnut (teidän lapset) kymmenen vuoden kuluttua tapettua itsensä varmennin sekä heidän kaverinsa ja tyttöystävät ja ehkä jopa muutaman ulkopuolisen... :curse:
:mus: :lol: "Loistava ammatillinen analyysi" :mus: ei v...tu
335i kirjoitti:Minkä takia yleensä tehdään eri moottoriversioita, sun mielestä ilmeisesti riittäis se kahden litran naku kaikille.
Kannatetaan...niin eipä tarvi tälläisistäkään asioista väitellä,että onko se huono asia kiihtyykö auto liian hyvin... ;)
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

^Muutamat nimeltä mainitsemattomat jäsenet joutaisivat saada bannia tältä forumilta, koska juttujen taso on välillä aikamoista paskaa. Itse en helpolla lähde provoihin mukaan, mutta välillä melkein jo harmittaa noiden postauksien taso. Toisinaan mennään lähes suomi24 meiningillä.
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Bimmerfanc kirjoitti:
Ricracing kirjoitti:
Bimmerfanc kirjoitti: Niin...kiihdytys autojen välillä (335i vs 328) 0-100 kmh olisi paperilla n.0,5 - 0,7 sec 335i hyväksi,mutta esim.kiihdytys 0-200 kmh ero olisi jo useita sekuntteja.
Mitä ihmeen väliä sillä on? Tai no joo on, saavatpahan junnut (teidän lapset) kymmenen vuoden kuluttua tapettua itsensä varmennin sekä heidän kaverinsa ja tyttöystävät ja ehkä jopa muutaman ulkopuolisen... :curse:
:mus: :lol: "Loistava ammatillinen analyysi" :mus: ei v...tu
+1

Ja mitä tulee uuteen 3-sarjaan, niin täytyy mielenkiinnolla odotella 6-dieseliä ja nelivetoa, kun sellainen tulee saataville.
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

///Marko kirjoitti:^Muutamat nimeltä mainitsemattomat jäsenet joutaisivat saada bannia tältä forumilta, koska juttujen taso on välillä aikamoista paskaa. Itse en helpolla lähde provoihin mukaan, mutta välillä melkein jo harmittaa noiden postauksien taso. Toisinaan mennään lähes suomi24 meiningillä.
Samaa mieltä. Ehkäpä erään henkilön kannattaisi harkita toisenkin kerran ennenkuin kirjoittaa näitä puolenyön kahta puolta syntyviä sammakoita. Ehkä sokea rakastuminen omaan ajoneuvoon samentaa viimeisenkin älyn rippeen.
Avatar
Ironic32
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1497
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Muistuttaisin kaikkia, että tehokkain keino trolleja / provoja vastaan on jättää ne täysin huomiotta. Lisäksi jokaisen viestin kohdalta löytyy tuo huutomerkki-nappula, jolla asiattomasta viestistä voi ilmoittaa ylläpidolle. Ylläpito kyllä puuttuu ylilyönteihin, jos niistä ilmoitetaan.

Kirjoittajille taas voisi esittää sellaisen neuvon, että vaikka pipo kiristäisikin, niin kannattaa aina miettiä pari kertaa ennen viestin lähetystä. Wanhan kansan neuvoa mukaillen: Jos ei ole mitään positiivista sanottavaa, kannattaa ennemmin olla hiljaa.

Pääasiassa tämän sivuston keskustelu on pysynyt erittäin asiallisella tasolla! Pidetään se jatkossakin siellä :thuup:
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
pumafi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 539
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:21
Paikkakunta: Helsinki

Havis kirjoitti:
///Marko kirjoitti:^Muutamat nimeltä mainitsemattomat jäsenet joutaisivat saada bannia tältä forumilta, koska juttujen taso on välillä aikamoista paskaa. Itse en helpolla lähde provoihin mukaan, mutta välillä melkein jo harmittaa noiden postauksien taso. Toisinaan mennään lähes suomi24 meiningillä.
Samaa mieltä. Ehkäpä erään henkilön kannattaisi harkita toisenkin kerran ennenkuin kirjoittaa näitä puolenyön kahta puolta syntyviä sammakoita. Ehkä sokea rakastuminen omaan ajoneuvoon samentaa viimeisenkin älyn rippeen.
+1
Ex: E60/F10
pumafi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 539
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:21
Paikkakunta: Helsinki

Havis kirjoitti:
///Marko kirjoitti:^Muutamat nimeltä mainitsemattomat jäsenet joutaisivat saada bannia tältä forumilta, koska juttujen taso on välillä aikamoista paskaa. Itse en helpolla lähde provoihin mukaan, mutta välillä melkein jo harmittaa noiden postauksien taso. Toisinaan mennään lähes suomi24 meiningillä.
Samaa mieltä. Ehkäpä erään henkilön kannattaisi harkita toisenkin kerran ennenkuin kirjoittaa näitä puolenyön kahta puolta syntyviä sammakoita. Ehkä sokea rakastuminen omaan ajoneuvoon samentaa viimeisenkin älyn rippeen.
+1
Ex: E60/F10
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Ei kyllä toimi valkeana ollenkaan tämän auton keula... konepellin sauma :mad:

Kuva

Kuva
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Antinontoxic kirjoitti:Ei kyllä toimi valkeana ollenkaan tämän auton keula... konepellin sauma :mad:
Kyllähän tuo hieman häiritsee. Mikäli tuo konepellin etureunan sauma olisi tehty reilut 10 senttiä edemmäs, niin se olisi lähes huomaamaton kahden sentin mittainen pieni rako munuaisten välissä. Toki munuaisten yläosiin ja konepellin väliin jäisi sitten suurempi rako kuin tuossa ratkaisussa.
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Onpa tosiaankin häiritsevä sauma. Tuota en ole ennen huomannutkaan. Valkoistakin ehdin harkita, ehkä kannatti mennä punaiseen. Tummemmassa tuo sauma toki häipyisi vielä paremmin. Muutenkaan näissä kuvakulmissa ei F30 ole ollenkaan edukseen. Iso, tyhjä rekkarin tila on ruma. Mitenhän jenkeissä sen kanssa kauppa käy, kun ei kilpeä tule.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
Avatar
JMV
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 305
Liittynyt: 15 Loka 2011, 18:15
Auto: G26 M440i xDrive Gran Coupe 2022

Aikaisemmin tuo sauma ei ole häirinnyt silmiäni juurikaan, mutta nyt kun sitä alkoi kunnolla syynätä, voisi toteutus olla tyylikkäämpikin. Jostain syystä vastaava sauma valkoisessa F10:ssä ei näytä yhtään pahalta, mielestäni jopa sopii siihen, ihan kuin olisi pienempi rako kuin F30:ssä:

Kuva
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Tosiaan näyttää tuo rako pienemmältä F10:ssä.

Se vaikuttaa ainakin tuohon, että F10:ssä puskuri alkaa siitä mihin konepelti loppuu, mutta F30:ssä tuohon väliin jää vielä tuo yksi erillinen kaistale. Tai ainakin erilliseltä se kaistale näyttää, kun ei ole yhteydessä puskuriin kuin tuosta kapeasta osasta munuaisten välissä. Mahtaa muuten olla mielenkiintoinen puskuri vaihtaa jos tuo munuaisten päällä oleva kaistale on kiinni muussa puskurissa. Ei siinä kyllä enää saumaakaan näy.
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Antinontoxic kirjoitti:Se vaikuttaa ainakin tuohon, että F10:ssä puskuri alkaa siitä mihin konepelti loppuu, mutta F30:ssä tuohon väliin jää vielä tuo yksi erillinen kaistale. Tai ainakin erilliseltä se kaistale näyttää, kun ei ole yhteydessä puskuriin kuin tuosta kapeasta osasta munuaisten välissä. Mahtaa muuten olla mielenkiintoinen puskuri vaihtaa jos tuo munuaisten päällä oleva kaistale on kiinni muussa puskurissa. Ei siinä kyllä enää saumaakaan näy.
Kyllä veikkaan, että puskuri on munuaisten kanssa yhtä klönttiä. Tehdasvideoista luulisi löytyvän kohta, jossa puskuri asennetaan, siitä kenties löytyisi vastaus...
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Jotain hämärää on noissa ensimmäisissä kuvissa. Ei tuossa peltikään näytä olevan raollaan, mutta näissä uusissa kuvissa tuo sauma on paljon huomaamattomampi.

Kuva

Kuva
Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

Turbo kirjoitti:Kyllä veikkaan, että puskuri on munuaisten kanssa yhtä klönttiä. Tehdasvideoista luulisi löytyvän kohta, jossa puskuri asennetaan, siitä kenties löytyisi vastaus...
Tuossa kuva F30:n puskurista, kaikki tuo on yhtä osaa:
puskuri.png
puskuri.png (91.84 KiB) Katsottu 9465 kertaa
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

No on siellä sentään munuaisten taustalla tuota puskuriakin. Mietinkin jo että aika heikolta rakenteelta vaikuttaa jos tuo ylätaso olisi vain tuolla suikaleella munuaisten välistä kiinni.
Vastaa Viestiin