Vaihteisto-/perävälitys? Ja eikös tuo 335i todellisuudesssa saavuta 0-100km/h lähempänä viittä sekuntia (jos oikein muistan)?Turbo kirjoitti:Onkos kukaan ihmetellyt myös miksi kiihtyvyys ero 335i (306hv, 64824€) ja 328i (245hv, 52360€) välillä on noin pieni, eli vain 0.4s ?Antinontoxic kirjoitti: 335i
- 306hv
- 400Nm
- 0-100km/h: 5.5s
- 7.2/7.9 l/100 km
- 186g/km
328i
- 245hv
- 350Nm
- 0-100km/h: 5.9s
- 6.4/6.3 l/100 km
- 149g/km
Teho eroa on kuitenkin aika lailla. Siis lukujen valossa tuo 335i vaikuttaa melkoiselta alisuoriutujalta. Hintaeroa myös huimat 12500€.
Uusi BMW F30 3-sarja julkistettu (info, kuvat, videot)
- Squamish
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 626
- Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
- Auto: F15 eDrive
- Paikkakunta: Helsinki
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Tietysti 5,9s on optimistiselta kuulostava luku 245 heppaiselle 350Nm konelle mutta autotestithän se pian näyttää onko siinä koko totuus.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
xDrive mallit näyttää tulevan kesällä tarjolle, tämän päivän pressi tiedote:
The BMW 335i xDrive, BMW 328i xDrive, BMW 320i xDrive and BMW 320d xDrive all-wheel-drive models will go on sale in summer 2012.
https://www.press.bmwgroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
The BMW 335i xDrive, BMW 328i xDrive, BMW 320i xDrive and BMW 320d xDrive all-wheel-drive models will go on sale in summer 2012.
https://www.press.bmwgroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 59
- Liittynyt: 11 Heinä 2011, 23:23
- Auto: E92 335i -07
BMW päivitti pari vuotta sitten x35i:n moottorin N54:sta N55:een. Kahdesta turbosta yhteen vaihdolla ilmeisesti haettiin parempaa kulutusta jne. Varmaan uusiin x35i päivitetty moottorinohjausta yms, jotta moottorista saataisiin vielä enemmän polttoaineystävällinen.fifty kirjoitti:joo, jotakin päivitystä tuohon 335:sen koneeseen olisin toivonut. Siis vaikka hienosta moottorista onkin kyse.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Eikä edes auton balanssi ole samaa täydellistä luokkaa kuin 328i:ssä ja se paino.Turbo kirjoitti: Onkos kukaan ihmetellyt myös miksi kiihtyvyys ero 335i (306hv, 64824€) ja 328i (245hv, 52360€) välillä on noin pieni, eli vain 0.4s ? Teho eroa on kuitenkin aika lailla. Siis lukujen valossa tuo 335i vaikuttaa melkoiselta alisuoriutujalta. Hintaeroa myös huimat 12500€.
Täältä ensitunnelmia: http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=612910" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Kovasti himottaisi tuo uusi F30 hankkia, jos pääsen A7:sta eroon järkevällä hinnalla. Siltikin valintani olisi 335 iA tai 330 dA. Minun kestää aika pitkään lämmetä nelipyttyiselle turbolle BMW:n kärkipään mallien koneena. Muutama vastaavalla koneella oleva VAG onkin jo koettu, ja sieltä tämä muutosvastarinta kumpuaa. Ruma käyntiääni. Taviskone + turbo (=kustannussäästöversio), ei mitään eksotiikkaa siinä - eikä BMW:n perinteitä.
Kolmossarjaan tämä vielä jotenkuten sopii, mutta viitosen osalta olen pettynyt, että kuutoskoneet kuolevat pois. Kirjoittaa muutosvastarintainen "pappa".
Kolmossarjaan tämä vielä jotenkuten sopii, mutta viitosen osalta olen pettynyt, että kuutoskoneet kuolevat pois. Kirjoittaa muutosvastarintainen "pappa".
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
Minulla ei koneen koolla tai mukimäärällä sinänsä ole väliä, kunhan tehoa ja vääntöä vain irtoaa riittävästi.Markku J kirjoitti:Kovasti himottaisi tuo uusi F30 hankkia, jos pääsen A7:sta eroon järkevällä hinnalla. Siltikin valintani olisi 335 iA tai 330 dA. Minun kestää aika pitkään lämmetä nelipyttyiselle turbolle BMW:n kärkipään mallien koneena. Muutama vastaavalla koneella oleva VAG onkin jo koettu, ja sieltä tämä muutosvastarinta kumpuaa. Ruma käyntiääni. Taviskone + turbo (=kustannussäästöversio), ei mitään eksotiikkaa siinä - eikä BMW:n perinteitä.
Kolmossarjaan tämä vielä jotenkuten sopii, mutta viitosen osalta olen pettynyt, että kuutoskoneet kuolevat pois. Kirjoittaa muutosvastarintainen "pappa".
Seuraavan auton valinnan kanssa tuleekin aikaan ongelma, nimittäin kun kesällä pääsin ajelemaan sillä vuokra-auto XK 5.0 V8 Coupe A 385hv:llä pitkin saksan autobaanoja, niin nyt mikään alle 300hv ei tunnu enää miltään.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Kyseessä on siis vain henkinen ongelma. Jenkeillä on vaikea päästä veekaseista eroon ja sulla suorista kuutosista.Markku J kirjoitti: Minun kestää aika pitkään lämmetä nelipyttyiselle turbolle BMW:n kärkipään mallien koneena.
Kyllä tulevaisuus on kaksilitraisten neloskoneiden ja varsinkin nyt turbo bensojen.
Toki ymmärrän sekä jenkkejä että sinua...
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 749
- Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
- Auto: G30 520dA xDrive luxuryline
Juuri näin! Itsekin olen pettynyt, että pian kuutoset ovat kokonaan historiaa nyt kun siihen suuntaan ollaan kokoajan menossa. Jätettäis myös valinnanvaraa niille jotka kuutosen koneekseen haluaa eikä lopetettais niiden valmistusta. F30:seen ei saa siis yhtään vapari konetta ja F10/11 mallissakin sellain on vain yksi tarjolla, onneksi edes se.Markku J kirjoitti: Minun kestää aika pitkään lämmetä nelipyttyiselle turbolle BMW:n kärkipään mallien koneena. Taviskone + turbo (=kustannussäästöversio), ei mitään eksotiikkaa siinä - eikä BMW:n perinteitä.
Kolmossarjaan tämä vielä jotenkuten sopii, mutta viitosen osalta olen pettynyt, että kuutoskoneet kuolevat pois. Kirjoittaa muutosvastarintainen "pappa".
Tämäkin on jännä juttu kun esim. uuteen S-mersuun saa jo 250CDI koneen, joka on siis nelipyttyinen. Tähän luokkaan nelipyttyinen ei ainakaan sovi millään vaikka hyvä paketti tuo ässä olikin tuolla koneella kun sitä koeajoin. Ei mene varmaan kauaa kun seiskaan saa 20d koneen. F01/02 720dA .
Vahvasti OT, mutta jos S-sarjan saa nelipyttyisellä dieselillä, niin en näe mitään estettä 725d:lle. Kyllä 218 hv:n voimin F01 liikkuu oikein mukavasti. Lieneekö mallistossa LCI:n yhteydessä? Maailma muuttuu nopeasti, asenteet hitaasti
Ex: E60/F10
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
335 on jonkin verran painavampi. Toiseksi 0-100km/h on suht lyhyt aika ja teho ero näkyisi paremmin 100-200km/h kiihtydyksessä.Turbo kirjoitti: Onkos kukaan ihmetellyt myös miksi kiihtyvyys ero 335i (306hv, 64824€) ja 328i (245hv, 52360€) välillä on noin pieni, eli vain 0.4s ?
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 95
- Liittynyt: 23 Helmi 2011, 20:34
- Auto: BMW G30 520DA
BMW E92 M3 - Paikkakunta: Tre
Niin...kiihdytys autojen välillä (335i vs 328) 0-100 kmh olisi paperilla n.0,5 - 0,7 sec 335i hyväksi,mutta esim.kiihdytys 0-200 kmh ero olisi jo useita sekuntteja.Turbo kirjoitti:
Onkos kukaan ihmetellyt myös miksi kiihtyvyys ero 335i (306hv, 64824€) ja 328i (245hv, 52360€) välillä on noin pieni, eli vain 0.4s ?
Teho eroa on kuitenkin aika lailla. Siis lukujen valossa tuo 335i vaikuttaa melkoiselta alisuoriutujalta. Hintaeroa myös huimat 12500€.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Mitä ihmeen väliä sillä on? Tai no joo on, saavatpahan junnut (teidän lapset) kymmenen vuoden kuluttua tapettua itsensä varmennin sekä heidän kaverinsa ja tyttöystävät ja ehkä jopa muutaman ulkopuolisen...Bimmerfanc kirjoitti: Niin...kiihdytys autojen välillä (335i vs 328) 0-100 kmh olisi paperilla n.0,5 - 0,7 sec 335i hyväksi,mutta esim.kiihdytys 0-200 kmh ero olisi jo useita sekuntteja.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 198
- Liittynyt: 24 Maalis 2011, 21:38
- Auto: M3 F80,330e xdrive G21,G20 320d xdrive,G20 320d xd
- Paikkakunta: Vantaa
Minkä takia yleensä tehdään eri moottoriversioita, sun mielestä ilmeisesti riittäis se kahden litran naku kaikille.Ricracing kirjoitti:Mitä ihmeen väliä sillä on?
Niin millälaillahan 0-200 km/h kiihtyvyys aika vaikuttaa mahdolliseen äkkipysähdykseen ja sen aiheuttamiin seuraamuksiin. Eiköhän se yhtälailla henki lähde jos ajat 316d tai 335i 200 km/h sillantolppaa päin.Ricracing kirjoitti:Tai no joo on, saavatpahan junnut (teidän lapset) kymmenen vuoden kuluttua tapettua itsensä varmennin sekä heidän kaverinsa ja tyttöystävät ja ehkä jopa muutaman ulkopuolisen...
450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 894
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
- Auto: bmw X6 40d
- Paikkakunta: Luxembourg
Jep, pitkälti samaa mieltä, eli jos joskus päädyn tulevaan kolmoseen, niin kyseeseen tulee tuo 335i coupena. Eihän ne tehot ketään tapa vaan niiden osaamaton käyttö. Ja eihän tuo 335 mikään ylitehokas muskeliauto ole muutenkaan.335i kirjoitti:Minkä takia yleensä tehdään eri moottoriversioita, sun mielestä ilmeisesti riittäis se kahden litran naku kaikille.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 749
- Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
- Auto: G30 520dA xDrive luxuryline
fifty kirjoitti:Jep, pitkälti samaa mieltä, eli jos joskus päädyn tulevaan kolmoseen, niin kyseeseen tulee tuo 335i coupena. Eihän ne tehot ketään tapa vaan niiden osaamaton käyttö. Ja eihän tuo 335 mikään ylitehokas muskeliauto ole muutenkaan.335i kirjoitti:Minkä takia yleensä tehdään eri moottoriversioita, sun mielestä ilmeisesti riittäis se kahden litran naku kaikille.
+1, juuri näin.fifty kirjoitti:Eihän ne tehot ketään tapa vaan niiden osaamaton käyttö. Ja eihän tuo 335 mikään ylitehokas muskeliauto ole muutenkaan.
Ylitehokkaalla autolla en ole vielä ajanut, sitä ei ollut edes se XK Coupe 5.0 V8 385hv malli, jolla Saksassa päivän ajelin. Eikä sitä ollut myöskään Suomessa kesällä koeajamani Z4 sDrive35is (0-100km/h 4.8s).