Uusi BMW F30 3-sarja julkistettu (info, kuvat, videot)

F30, F31, F32, F33, F34, F36
Avatar
Squamish
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
Auto: F15 eDrive
Paikkakunta: Helsinki

Turbo kirjoitti:
Antinontoxic kirjoitti: 335i
- 306hv
- 400Nm
- 0-100km/h: 5.5s
- 7.2/7.9 l/100 km
- 186g/km

328i
- 245hv
- 350Nm
- 0-100km/h: 5.9s
- 6.4/6.3 l/100 km
- 149g/km
Onkos kukaan ihmetellyt myös miksi kiihtyvyys ero 335i (306hv, 64824€) ja 328i (245hv, 52360€) välillä on noin pieni, eli vain 0.4s ?

Teho eroa on kuitenkin aika lailla. Siis lukujen valossa tuo 335i vaikuttaa melkoiselta alisuoriutujalta. Hintaeroa myös huimat 12500€.
Vaihteisto-/perävälitys? Ja eikös tuo 335i todellisuudesssa saavuta 0-100km/h lähempänä viittä sekuntia (jos oikein muistan)?
Avatar
-V-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 981
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
Paikkakunta: Kauniainen

Tietysti 5,9s on optimistiselta kuulostava luku 245 heppaiselle 350Nm konelle mutta autotestithän se pian näyttää onko siinä koko totuus.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
Avatar
JMV
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 305
Liittynyt: 15 Loka 2011, 18:15
Auto: G26 M440i xDrive Gran Coupe 2022

Sama 0,4 s ero siinä on kuin 528i:n ja 535i:n välilläkin. Nelivetona ero tosin kasvaa 0,7 sekuntiin.
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

xDrive mallit näyttää tulevan kesällä tarjolle, tämän päivän pressi tiedote:

The BMW 335i xDrive, BMW 328i xDrive, BMW 320i xDrive and BMW 320d xDrive all-wheel-drive models will go on sale in summer 2012.

https://www.press.bmwgroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

joo, jotakin päivitystä tuohon 335:sen koneeseen olisin toivonut. Siis vaikka hienosta moottorista onkin kyse.
juggernaut
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 59
Liittynyt: 11 Heinä 2011, 23:23
Auto: E92 335i -07

fifty kirjoitti:joo, jotakin päivitystä tuohon 335:sen koneeseen olisin toivonut. Siis vaikka hienosta moottorista onkin kyse.
BMW päivitti pari vuotta sitten x35i:n moottorin N54:sta N55:een. Kahdesta turbosta yhteen vaihdolla ilmeisesti haettiin parempaa kulutusta jne. Varmaan uusiin x35i päivitetty moottorinohjausta yms, jotta moottorista saataisiin vielä enemmän polttoaineystävällinen.
tapsa70
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 21
Liittynyt: 21 Marras 2010, 22:46

Eikös 640i:ssä tuo sama kone ole 320 heppainen, luultavasti päivittyy jossain vaiheessa myös F30:een.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Turbo kirjoitti: Onkos kukaan ihmetellyt myös miksi kiihtyvyys ero 335i (306hv, 64824€) ja 328i (245hv, 52360€) välillä on noin pieni, eli vain 0.4s ? Teho eroa on kuitenkin aika lailla. Siis lukujen valossa tuo 335i vaikuttaa melkoiselta alisuoriutujalta. Hintaeroa myös huimat 12500€.
Eikä edes auton balanssi ole samaa täydellistä luokkaa kuin 328i:ssä ja se paino.

Täältä ensitunnelmia: http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=612910" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Kovasti himottaisi tuo uusi F30 hankkia, jos pääsen A7:sta eroon järkevällä hinnalla. Siltikin valintani olisi 335 iA tai 330 dA. Minun kestää aika pitkään lämmetä nelipyttyiselle turbolle BMW:n kärkipään mallien koneena. Muutama vastaavalla koneella oleva VAG onkin jo koettu, ja sieltä tämä muutosvastarinta kumpuaa. Ruma käyntiääni. Taviskone + turbo (=kustannussäästöversio), ei mitään eksotiikkaa siinä - eikä BMW:n perinteitä.

Kolmossarjaan tämä vielä jotenkuten sopii, mutta viitosen osalta olen pettynyt, että kuutoskoneet kuolevat pois. Kirjoittaa muutosvastarintainen "pappa".
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Markku J kirjoitti:Kovasti himottaisi tuo uusi F30 hankkia, jos pääsen A7:sta eroon järkevällä hinnalla. Siltikin valintani olisi 335 iA tai 330 dA. Minun kestää aika pitkään lämmetä nelipyttyiselle turbolle BMW:n kärkipään mallien koneena. Muutama vastaavalla koneella oleva VAG onkin jo koettu, ja sieltä tämä muutosvastarinta kumpuaa. Ruma käyntiääni. Taviskone + turbo (=kustannussäästöversio), ei mitään eksotiikkaa siinä - eikä BMW:n perinteitä.

Kolmossarjaan tämä vielä jotenkuten sopii, mutta viitosen osalta olen pettynyt, että kuutoskoneet kuolevat pois. Kirjoittaa muutosvastarintainen "pappa".
Minulla ei koneen koolla tai mukimäärällä sinänsä ole väliä, kunhan tehoa ja vääntöä vain irtoaa riittävästi.

Seuraavan auton valinnan kanssa tuleekin aikaan ongelma, nimittäin kun kesällä pääsin ajelemaan sillä vuokra-auto XK 5.0 V8 Coupe A 385hv:llä pitkin saksan autobaanoja, niin nyt mikään alle 300hv ei tunnu enää miltään.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Markku J kirjoitti: Minun kestää aika pitkään lämmetä nelipyttyiselle turbolle BMW:n kärkipään mallien koneena.
Kyseessä on siis vain henkinen ongelma. Jenkeillä on vaikea päästä veekaseista eroon ja sulla suorista kuutosista.
Kyllä tulevaisuus on kaksilitraisten neloskoneiden ja varsinkin nyt turbo bensojen.

Toki ymmärrän sekä jenkkejä että sinua...
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

Markku J kirjoitti: Minun kestää aika pitkään lämmetä nelipyttyiselle turbolle BMW:n kärkipään mallien koneena. Taviskone + turbo (=kustannussäästöversio), ei mitään eksotiikkaa siinä - eikä BMW:n perinteitä.

Kolmossarjaan tämä vielä jotenkuten sopii, mutta viitosen osalta olen pettynyt, että kuutoskoneet kuolevat pois. Kirjoittaa muutosvastarintainen "pappa".
Juuri näin! Itsekin olen pettynyt, että pian kuutoset ovat kokonaan historiaa nyt kun siihen suuntaan ollaan kokoajan menossa. Jätettäis myös valinnanvaraa niille jotka kuutosen koneekseen haluaa eikä lopetettais niiden valmistusta. F30:seen ei saa siis yhtään vapari konetta ja F10/11 mallissakin sellain on vain yksi tarjolla, onneksi edes se.

Tämäkin on jännä juttu kun esim. uuteen S-mersuun saa jo 250CDI koneen, joka on siis nelipyttyinen. Tähän luokkaan nelipyttyinen ei ainakaan sovi millään vaikka hyvä paketti tuo ässä olikin tuolla koneella kun sitä koeajoin. Ei mene varmaan kauaa kun seiskaan saa 20d koneen. F01/02 720dA :lol: .
pumafi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 539
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:21
Paikkakunta: Helsinki

Vahvasti OT, mutta jos S-sarjan saa nelipyttyisellä dieselillä, niin en näe mitään estettä 725d:lle. Kyllä 218 hv:n voimin F01 liikkuu oikein mukavasti. Lieneekö mallistossa LCI:n yhteydessä? Maailma muuttuu nopeasti, asenteet hitaasti :)
Ex: E60/F10
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Turbo kirjoitti: Onkos kukaan ihmetellyt myös miksi kiihtyvyys ero 335i (306hv, 64824€) ja 328i (245hv, 52360€) välillä on noin pieni, eli vain 0.4s ?
335 on jonkin verran painavampi. Toiseksi 0-100km/h on suht lyhyt aika ja teho ero näkyisi paremmin 100-200km/h kiihtydyksessä.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Bimmerfanc
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 95
Liittynyt: 23 Helmi 2011, 20:34
Auto: BMW G30 520DA
BMW E92 M3
Paikkakunta: Tre

Turbo kirjoitti:
Onkos kukaan ihmetellyt myös miksi kiihtyvyys ero 335i (306hv, 64824€) ja 328i (245hv, 52360€) välillä on noin pieni, eli vain 0.4s ?

Teho eroa on kuitenkin aika lailla. Siis lukujen valossa tuo 335i vaikuttaa melkoiselta alisuoriutujalta. Hintaeroa myös huimat 12500€.
Niin...kiihdytys autojen välillä (335i vs 328) 0-100 kmh olisi paperilla n.0,5 - 0,7 sec 335i hyväksi,mutta esim.kiihdytys 0-200 kmh ero olisi jo useita sekuntteja.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Bimmerfanc kirjoitti: Niin...kiihdytys autojen välillä (335i vs 328) 0-100 kmh olisi paperilla n.0,5 - 0,7 sec 335i hyväksi,mutta esim.kiihdytys 0-200 kmh ero olisi jo useita sekuntteja.
Mitä ihmeen väliä sillä on? Tai no joo on, saavatpahan junnut (teidän lapset) kymmenen vuoden kuluttua tapettua itsensä varmennin sekä heidän kaverinsa ja tyttöystävät ja ehkä jopa muutaman ulkopuolisen... :curse:
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
335i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 198
Liittynyt: 24 Maalis 2011, 21:38
Auto: M3 F80,330e xdrive G21,G20 320d xdrive,G20 320d xd
Paikkakunta: Vantaa

Ricracing kirjoitti:Mitä ihmeen väliä sillä on?
Minkä takia yleensä tehdään eri moottoriversioita, sun mielestä ilmeisesti riittäis se kahden litran naku kaikille.
Ricracing kirjoitti:Tai no joo on, saavatpahan junnut (teidän lapset) kymmenen vuoden kuluttua tapettua itsensä varmennin sekä heidän kaverinsa ja tyttöystävät ja ehkä jopa muutaman ulkopuolisen... :curse:
Niin millälaillahan 0-200 km/h kiihtyvyys aika vaikuttaa mahdolliseen äkkipysähdykseen ja sen aiheuttamiin seuraamuksiin. Eiköhän se yhtälailla henki lähde jos ajat 316d tai 335i 200 km/h sillantolppaa päin.
450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

335i kirjoitti:Minkä takia yleensä tehdään eri moottoriversioita, sun mielestä ilmeisesti riittäis se kahden litran naku kaikille.
Jep, pitkälti samaa mieltä, eli jos joskus päädyn tulevaan kolmoseen, niin kyseeseen tulee tuo 335i coupena. Eihän ne tehot ketään tapa vaan niiden osaamaton käyttö. Ja eihän tuo 335 mikään ylitehokas muskeliauto ole muutenkaan.
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

fifty kirjoitti:
335i kirjoitti:Minkä takia yleensä tehdään eri moottoriversioita, sun mielestä ilmeisesti riittäis se kahden litran naku kaikille.
Jep, pitkälti samaa mieltä, eli jos joskus päädyn tulevaan kolmoseen, niin kyseeseen tulee tuo 335i coupena. Eihän ne tehot ketään tapa vaan niiden osaamaton käyttö. Ja eihän tuo 335 mikään ylitehokas muskeliauto ole muutenkaan.
:thuup:
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

fifty kirjoitti:Eihän ne tehot ketään tapa vaan niiden osaamaton käyttö. Ja eihän tuo 335 mikään ylitehokas muskeliauto ole muutenkaan.
+1, juuri näin.

Ylitehokkaalla autolla en ole vielä ajanut, sitä ei ollut edes se XK Coupe 5.0 V8 385hv malli, jolla Saksassa päivän ajelin. Eikä sitä ollut myöskään Suomessa kesällä koeajamani Z4 sDrive35is (0-100km/h 4.8s).
Vastaa Viestiin