F30 3-sarja verrattuna E90 3-sarja
- 45kg kevyempi
- 93mm pidempi
- 15mm enemmän takajalkatilaa
- 8mm enemmän pääntilaa
- 37mm leveämpi etuakseli
- 47mm leveämpi taka-akseli
Klikkaa kuvat suuremmiksi.
F30 3-sarja verrattuna E90 3-sarja
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 749
- Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
- Auto: G30 520dA xDrive luxuryline
Uuteen on tullut parannuksia paljon verrattuna e90:sen. Maltillisesti uudistettu on plussaa.
Vertaillaan. Keulakuvassa E90 näyttää hymyilevältä enkeliltä kun taas F30 talviunilta herätetyltä pedolta. F30 keula on tyylikkään häjy. Sivukuvassa f30:sen keulassa on ripaus Z4:n roudsterisuutta. Perässä taas edeltävän kutosen profiilia. Hyvä homma! Kaikinpuolin uutukaiseen on saatu hankittua dynaamisuutta linjoihin.
Vertaillaan. Keulakuvassa E90 näyttää hymyilevältä enkeliltä kun taas F30 talviunilta herätetyltä pedolta. F30 keula on tyylikkään häjy. Sivukuvassa f30:sen keulassa on ripaus Z4:n roudsterisuutta. Perässä taas edeltävän kutosen profiilia. Hyvä homma! Kaikinpuolin uutukaiseen on saatu hankittua dynaamisuutta linjoihin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 235
- Liittynyt: 29 Tammi 2011, 22:01
- Auto: BMW F30 320i A xDrive 2016
Onhan tuo kertakaikkisen upea laitos. Kaikilta osin nuorekkaampi ja aggressiivisempi kuin edeltäjä. Mutta yksi puute on: vaparikuutosten puute nimittäin. Maltillinen uudistus kuitenkin, eikä E90:kään mielestäni täysin vanhentuneelta vielä näytä. BMW:llä on taito tehdä ajattoman tyyliikäitä autoja.
Samaa mieltä, vaparikutosta jään kaipaamaan. Itse ajanut vaparikutosella reilut 10 vuotta putkeen, joten neloseen ei ole minulla paluuta.Samppa kirjoitti:Onhan tuo kertakaikkisen upea laitos. Kaikilta osin nuorekkaampi ja aggressiivisempi kuin edeltäjä. Mutta yksi puute on: vaparikuutosten puute nimittäin. Maltillinen uudistus kuitenkin, eikä E90:kään mielestäni täysin vanhentuneelta vielä näytä. BMW:llä on taito tehdä ajattoman tyyliikäitä autoja.
Ainoa vaihtoehto siis 335i, jota pitää pari vuotta odotella, että saa Saksasta tuota voll-käytetyn. Menee siis 2014 autonvaihto
Tuostakaan et vaparikutosta saa kuin kytkemällä turbon pois käytöstä. Vapareita ei valitettavasti taida koko BMW mallistosta jatkossa löytyä kovin montaa, jos ensimmäistäkään...jnijni kirjoitti:Samaa mieltä, vaparikutosta jään kaipaamaan. Itse ajanut vaparikutosella reilut 10 vuotta putkeen, joten neloseen ei ole minulla paluuta.Samppa kirjoitti:Onhan tuo kertakaikkisen upea laitos. Kaikilta osin nuorekkaampi ja aggressiivisempi kuin edeltäjä. Mutta yksi puute on: vaparikuutosten puute nimittäin. Maltillinen uudistus kuitenkin, eikä E90:kään mielestäni täysin vanhentuneelta vielä näytä. BMW:llä on taito tehdä ajattoman tyyliikäitä autoja.
Ainoa vaihtoehto siis 335i, jota pitää pari vuotta odotella, että saa Saksasta tuota voll-käytetyn. Menee siis 2014 autonvaihto
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 235
- Liittynyt: 29 Tammi 2011, 22:01
- Auto: BMW F30 320i A xDrive 2016
Niin. Kyllähän tehokkaat ja pieniruokaiset turboneloset ovat tietyllä tapaa tervetullut uutuus, mutta mielestäni ehdottomasti kuutoskoneetkin olisi pitänyt säilyttää valikoimassa entiseen tapaan. Kukaan koskaan ikinä ei pysty tekemään ahdetusta kaksilitraisesta nelosesta niin maukasta voimanlähdettä. Näin se on ja jos joku muuta väittää, niin vedän sitä kyrpää välittömästi pleksiin.
No. Ainakin itselläni on hallussa melkein ajamatonta katoavaa kansanperinnettä ja ajatuksena on viihtyä tuon kanssa pitempikin tovi
No. Ainakin itselläni on hallussa melkein ajamatonta katoavaa kansanperinnettä ja ajatuksena on viihtyä tuon kanssa pitempikin tovi
Totta. Mutta tuskin tuo kutoskoneitten väheneminen on pelkästään BMWn syytä,siitä vastaa meidän kaikkien "jumaloima" EU tiukkoine, joutavine päästöjuttuineen.Samppa kirjoitti:Niin. Kyllähän tehokkaat ja pieniruokaiset turboneloset ovat tietyllä tapaa tervetullut uutuus, mutta mielestäni ehdottomasti kuutoskoneetkin olisi pitänyt säilyttää valikoimassa entiseen tapaan. Kukaan koskaan ikinä ei pysty tekemään ahdetusta kaksilitraisesta nelosesta niin maukasta voimanlähdettä. Näin se on ja jos joku muuta väittää, niin vedän sitä kyrpää välittömästi pleksiin.
No. Ainakin itselläni on hallussa melkein ajamatonta katoavaa kansanperinnettä ja ajatuksena on viihtyä tuon kanssa pitempikin tovi
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.