Lue muutama viesti taaksepäin,siellä lyhyesti user kertoili vertailun tuloksen ja ominaisuudet.LuZiaN0 kirjoitti:Tietääkö kukaan miten Tuulilasin uusimmassa vertailussa (Bmw, Audi, Volvo) kävi??
Lyhyesti oleelliset jutut...
F30 median testejä
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Entä jos kerkiät reagoimaan väistääksesi nopealla ratin käännöllä, mutta itse törmäys kerkiää tapahtumaan siinä vaiheessa, kun sinun autosi on vasta kääntynyt ojaan päin ja vastapuoli törmää suoraan nokka edelle? Väittäisin, että tässä tilanteessa nokkakolari on mahdollisesti pahin mahdollinen sinun autosi vasemman etukulman ja kyljen toimiessa törmäysvyöhykkeinä. Osittainen kylkitörmäys on varmasti tuhoisa pään, niskan kuin sisäelimien osalta eikä kylkeen voida samalla tavalla kehittää törmäyssuojaa mitä keulaan. Joka tapauksessa tosielämän törmäykset ovat harvoin laboratorioesimerkkien mukaisia ja näin ollen lopputulos usein myös tuhoisampaa.masiaro kirjoitti: Nyt näyttää vähän niinku että jos haluaa säilyä paremmin hengissä niin ei kannattaa yrittää väistää jos ei ole varma ehtiikö väistää kokonaan tai tulee pahempi romu kuin antaa törmäysvoiman jakaantua mahdollisimman isolle alueelle. Hassua mut totuus taitaa olla näin..
edit: tähän tyyliin.
Niin minä ajattelinkin edellisessä topicicssa, että väistöyritys voi olla joko tuhoisa (kuten mainitsemasi kylkikolari) tai pelastaa hengen. Niiden välille on lähes mahdotonta "osua". Minusta useimmat suomalaiset yrittävät väistää niin että kolari osuisi mahdollisimman pienelle alueelle (suurella nopeudella), koska tietävät ettei autossaan ole täyskasko ja yrittää säästää auton isoilta tuhoilta, mutta lopullinen tulos onkin päinvastoin.Raimo Miettinen kirjoitti:Entä jos kerkiät reagoimaan väistääksesi nopealla ratin käännöllä, mutta itse törmäys kerkiää tapahtumaan siinä vaiheessa, kun sinun autosi on vasta kääntynyt ojaan päin ja vastapuoli törmää suoraan nokka edelle? Väittäisin, että tässä tilanteessa nokkakolari on mahdollisesti pahin mahdollinen sinun autosi vasemman etukulman ja kyljen toimiessa törmäysvyöhykkeinä. Osittainen kylkitörmäys on varmasti tuhoisa pään, niskan kuin sisäelimien osalta eikä kylkeen voida samalla tavalla kehittää törmäyssuojaa mitä keulaan. Joka tapauksessa tosielämän törmäykset ovat harvoin laboratorioesimerkkien mukaisia ja näin ollen lopputulos usein myös tuhoisampaa.masiaro kirjoitti: Nyt näyttää vähän niinku että jos haluaa säilyä paremmin hengissä niin ei kannattaa yrittää väistää jos ei ole varma ehtiikö väistää kokonaan tai tulee pahempi romu kuin antaa törmäysvoiman jakaantua mahdollisimman isolle alueelle. Hassua mut totuus taitaa olla näin..
edit: tähän tyyliin.
- - -
Tuli hätäisesti luettua tuo Tuulilasilehden vertailu.
Tosiaan, BMWn alla oli 225/55/16 renkaat,jotka ovat RunFlatit.Tätä ei mainittu lehdessä.
Maahantuoja oli ilmoittanut huoltoväliksi n.20 000km.Onko tosiaan näin bensamallien kohdalla?
Meikäläisen Dieselin oletusarvo liikkeestä lähdettäessä oli jo 30 000km,mutta nyt kasvanut jo 36 000km:n kohdalle.
Kiihtyvyydessä 0-100kmh Bemmi jäi yli sekunnin ilmoitetusta(7,3s vs. 8,5s).Aika paljon.
Auto oli käsivaihteinen.
Tosiaan, BMWn alla oli 225/55/16 renkaat,jotka ovat RunFlatit.Tätä ei mainittu lehdessä.
Maahantuoja oli ilmoittanut huoltoväliksi n.20 000km.Onko tosiaan näin bensamallien kohdalla?
Meikäläisen Dieselin oletusarvo liikkeestä lähdettäessä oli jo 30 000km,mutta nyt kasvanut jo 36 000km:n kohdalle.
Kiihtyvyydessä 0-100kmh Bemmi jäi yli sekunnin ilmoitetusta(7,3s vs. 8,5s).Aika paljon.
Auto oli käsivaihteinen.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
..Ja jarrunesteetkin vaihdetaan maahantuojan mukaan kahdenvuoden välein,vaikka eka vaihto tapahtuu vasta kolmenvuoden päästä,sitten kahdenvuoden välein.mmo kirjoitti:320iA:ssa ainakin ajotietokone laskee 30000 km huoltovälin mukaan, joten taitaa olla puutaheinää tuo tieto.
Toki autokin tuon kertoisi jos testaajat viitsivät/osaisivat sen katsoa huoltovalikosta.
Huolestuttaa tuo maahantuojan tietämys asiasta,noh eipähän ainakaan Bemu voita vertailuja ja saadaan huoltohinta korkeimmaksi vertailtuja kumppaneita vastaan.Säälittävää.
mmo:Hyvä että selvisi tuo oikea arvio huoltovälistä.Arvelinkin että sama on kuin dieselissä.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Tuossa Tuulilasin testissä jossa kehuttiin 320i:n ohjausta, oli Servotronic ohjaustehostus muttei aktiiviohjausta. Tuo aktiiviohjaus on erikoinen juttu...Meinaan melkein kaikki lehdet ja koeajot kehuu tuota Servolla varustettua ohjausta, mutta lyttää sitten sen Servolla varustetun sportohjauksen eli ns. aktiiviohjauksen. Ne taas jotka omistaa auton jossa on tuo aktiiviohjaus ei ainakaan julkisesti myönnä että se olisi huono.LuZiaN0 kirjoitti:No perhana, tuonhan olen lukenut
Jostain hätäpäissäni kuvittelin että se oli vanhempi testi mutta samahan se on
Tuon testin lukaiseena ja muutenkin eri konfiguraattoreita pyöritelleenä olen tullut siihen päätökseen, että seuraava autoni on todennäköisesti normaalirenkainen F30 320iA xDrive Business lisävarusteinaan mm. näkyvyyspaketti, käytännöllisyyspaketti, metalliväri, HiFi-paketti, säilytystilapaketti, peilipaketti yms. Mut sen auton tilaus tulee ajankohtaisesti aikaisintaan kesällä 2013.
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Kautta aikojen autolehtien testit ovat mollanneet aktiiviohjauksen tunnottomana. Minä pidin siitä jo E92:n aikoihin sellaista koeajettuani, ja nyt F30:ssä se oli todella oivallinen varuste pääkaupunkiseudun pyörittelyihin ja tien päälläkin todella suuntavakaa. En jättäisi sitä pois, kun hintakin nyt on naurettavan alhainen.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Tuosta Usan kolaritestistä vielä: tässä näkee hyvin miten vyöhykkeet eivät enää toimikaan kun törmäys ei tapahdu juuri suunnitellulla tavalla mm. Lincolnissa kuljettajan pää meni ohi airbaggien. Saman tyyppisiä ongelmia on jos kolari tapahtuu suuremmalla nopeudella (voimat tietysti suuremmat), mutta myös pienemmällä nopeudella. Rakenteet on optimoitu juuri tuolle tietylle nopeudelle.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 59
- Liittynyt: 20 Loka 2012, 16:59
- Auto: BMW G30 530e M-Sport -19
Porsche 911 Carrera -84
Ensimmäisiä 320i xDrive "testejä" alkaa pukkaamaan: http://www.autoexpress.co.uk/bmw/3-seri ... 20i-xdrive" onclick="window.open(this.href);return false;
T. Teme
T. Teme
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Uusimmassa Tekniikan Maailmassa (01/13) premiumfarmareiden vertailua (Audi A4, MB C, Volvo V60, Citroën DS4). BMW:n 320dA saa kehuja ja haukkuja seuraavasti:
+ joukon pienin kulutus (maantie/taajama)
+ lähes nopein (C-sarjalainen muita isommalla koneella aavistuksen pirteämpi)
+ huollot halvimmat
- ura herkkä
- valot heikoimmat
- ylläpitokulut
+ joukon pienin kulutus (maantie/taajama)
+ lähes nopein (C-sarjalainen muita isommalla koneella aavistuksen pirteämpi)
+ huollot halvimmat
- ura herkkä
- valot heikoimmat
- ylläpitokulut
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Kaksoisxenonit jokaisessa autossa. Volvossa ja Citroënissa lisäksi kaukovaloille lisähalogeenit. Valokaaviota nyt tarkemmin katsottuani taitaa Citroën olla heikompi lähivaloilla, mutta BMW saa miinusta heikoista kaukovaloista ja kapeasta lähivalokeilasta.
- -sami-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 215
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:56
- Auto: F10 520dA xDrive LCI
E46 325iA LCI - Paikkakunta: Imatra
No eipä tulis ekana mieleen jot toi DS4 ois farmari.Raimo Miettinen kirjoitti:Uusimmassa Tekniikan Maailmassa (01/13) premiumfarmareiden vertailua (Audi A4, MB C, Volvo V60, Citroën DS4).
ex-318i e30 LCI, ex-522iA touring e39 LCI, 2x ex-520dA e60 LCI
- aavee
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 291
- Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
- Auto: F31 320iA xDrive '14
- Paikkakunta: Espoo
F20:sen rekisteriotteessa lukee farmari.-sami- kirjoitti:No eipä tulis ekana mieleen jot toi DS4 ois farmari.Raimo Miettinen kirjoitti:Uusimmassa Tekniikan Maailmassa (01/13) premiumfarmareiden vertailua (Audi A4, MB C, Volvo V60, Citroën DS4).
Ex: F20 118dA
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Tavaratila on yllättäen silti suurin (470l).-sami- kirjoitti:No eipä tulis ekana mieleen jot toi DS4 ois farmari.Raimo Miettinen kirjoitti:Uusimmassa Tekniikan Maailmassa (01/13) premiumfarmareiden vertailua (Audi A4, MB C, Volvo V60, Citroën DS4).
Raimo Miettinen kirjoitti:Uusimmassa Tekniikan Maailmassa (01/13) premiumfarmareiden vertailua (Audi A4, MB C, Volvo V60, Citroën DS4). BMW:n 320dA saa kehuja ja haukkuja seuraavasti:
+ joukon pienin kulutus (maantie/taajama)
+ lähes nopein (C-sarjalainen muita isommalla koneella aavistuksen pirteämpi)
+ huollot halvimmat
- ura herkkä
- valot heikoimmat
- ylläpitokulut
Milläköhän renkailla tuo Bemari mahtoi olla testattavana? Tuota uraherkkyyttä en millään saanut esille koeajoissani.
Koeajoautojen renkaina oli aina 225/50/17. Sulaan aikaan alla taisivat olla RunFlatit, mutta silloin en ehkä oikein osannut kiinnittää huomiota siihen. Talvikoeajoissa alla oli Contin nastat ja kyllä 320 iA niillä ainakin mielestäni suoraan kulki.