Alle vaihtuivat M Sportin vakiot 18-tuumaiset, eli Star Spoke 400M 225/45-18 ja 255/40-18. Takana pyörii siis yli puoli metriä kumia ja se on liikaa:
-> melu kasvaa
-> uraherkkyys kasvaa
-> vierintävastus kasvaa
-> kulutus kasvaa
-> kiihtyvyys hidastuu
-> vaihtaa paljon enemmän pienemmälle samoissa mäissä.
Ovathan ne komeat katsoa ja auto totta vieköön pysyy kaarteissa, mutta kyllä normaaliin kelirikkoiseen maantieajeluun tarvitaan max. 17-tuumaiset, 225:et. Ehkä jopa 16-tuumaiset.. Nyt siis ollaan hankkimassa autoon 3. rengaskertaa. Hulluutta? Ehkä, mutta ei noita jaksa. Ulkonäön eteen aivan liian suuri uhraus omasta näkökulmasta.
Haussa olisi mahd. kevyet 17-tuumaiset BMW:n OEM-vanteet, mutta pystyisikö kukaan suosittelemaan tarvikevanteista jotain hyvälaatuista ja ehdottoman kevyttä vaihtoehtoa, joka ei tarvitse soviterenkaita?
F30 Vanteet ja renkaat
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
OZ Racing, kevyttä ja kovalaatuista valikoimaa löytyy, esmes klassinen Ultraleggera, tuoreempi Alleggerita tai moni muukin malli. Uteliaisuuttani kysyin tuossa loppuvuodesta hintaa 8*17" kierrolle, jossa olisi eri ET eteen ja taakse (40 ja 20) ja laskuri pyörähti hieman toiselle tuhannelle. Tuo olisi mennyt tehdastilaukseksi ollessaan sekasarja, mutta kovasti jämy meinasi että onnistuu.Petteri75 kirjoitti:Haussa olisi mahd. kevyet 17-tuumaiset BMW:n OEM-vanteet, mutta pystyisikö kukaan suosittelemaan tarvikevanteista jotain hyvälaatuista ja ehdottoman kevyttä vaihtoehtoa, joka ei tarvitse soviterenkaita?
http://www.ozracing.com/wheels
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 29 Maalis 2015, 18:08
- Auto: Ford Ranger Wildtrak
Minä olen käyttänyt Mille Miglian vanteita. Viime kesänä ostin viimeksi uuden F11:n alle. Ei ole ollut ikinä laatuongelmia. Ei paina ainakaan enempää kuin orkkisvanteet. Lisäksi paineanturiventtiilit sopii moitteetta. Käsittelin ne viimeviikonloppuna Nasiol ZR53 keraamisella pinnoitteella. Tuli todella hyvä ja liukas pinta. Katsotaan miten kestää. (Seuraavaksi käsittelen molemmat autot)
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Edelliset autot: BMW G31 520dA 2019, BMW F11 LCI 520dA 2016, BMW F11 520dA 2011, Audi A4 Avant 2.0TD 2009, BMW 320dA Touring 2007, Citroen Xsara 1.6 Break 2001
- penttim
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 189
- Liittynyt: 30 Touko 2016, 16:13
- Auto: F32 420dA M Sport
- Paikkakunta: Ilmajoki
Itselläni tuli sellainen mieleen omien 400M -vanteiden osalta, että josko seuraavaksi pyöräyttäisi noille eriparivanteille kaikkiin samankokoiset renkaat. Vanteet kun ovat edessä 8" ja takana vain 8,5", joten esim. 235/45-18 saattaisi mennä takavanteillakin liikaa huomiota herättämättä.Petteri75 kirjoitti:Alle vaihtuivat M Sportin vakiot 18-tuumaiset, eli Star Spoke 400M 225/45-18 ja 255/40-18. Takana pyörii siis yli puoli metriä kumia ja se on liikaa:
-> melu kasvaa
-> uraherkkyys kasvaa
-> vierintävastus kasvaa
-> kulutus kasvaa
-> kiihtyvyys hidastuu
-> vaihtaa paljon enemmän pienemmälle samoissa mäissä.
Ovathan ne komeat katsoa ja auto totta vieköön pysyy kaarteissa, mutta kyllä normaaliin kelirikkoiseen maantieajeluun tarvitaan max. 17-tuumaiset, 225:et. Ehkä jopa 16-tuumaiset.. Nyt siis ollaan hankkimassa autoon 3. rengaskertaa. Hulluutta? Ehkä, mutta ei noita jaksa. Ulkonäön eteen aivan liian suuri uhraus omasta näkökulmasta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
- Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20
Ajattelin vähän samaa, ehkä jopa yrittää löytää jostain vain ne etuvanteet, mutta ed. autossa oli M Sport -alustassa 225/50-17 (tjsp) ja se oli hyvä kompromissi. Varmasti loistava muilla kuin RF-renkailla. Se verran hintavaa vain ovat 17-tuumaiset jo, että hiukan on joutunut peruuttamaan, mutta jos vain sopiva sarja tulee vastaan, niin nämä lähtevät hyllylle. Saa sitten seuraava omistaja ihmetellä. Se on pakko sanoa nyt n. 1300 ensikilometrin jälkeen, että kaarteissa auto pysyy täysin eleettömästi. Harmi vain, kun normiajo on 100% muuta kuin nopeimman ratakierroksen hankkimista.penttim kirjoitti:Itselläni tuli sellainen mieleen omien 400M -vanteiden osalta, että josko seuraavaksi pyöräyttäisi noille eriparivanteille kaikkiin samankokoiset renkaat. Vanteet kun ovat edessä 8" ja takana vain 8,5", joten esim. 235/45-18 saattaisi mennä takavanteillakin liikaa huomiota herättämättä.
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
Itselläni on nyt talven pyörinyt joka kulmassa 245/40-19" vanteet 8" ja takana 9" joten päädyin nyt sitten laittamaan kesärengastuksen samalla tavalla, Contineltal SportContact kutoset tulossa alle.
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
Paljonkohan tuollainen rengastus syö suorituskykyä, lähinnä kiihtyvyyttä? Komiat on kyllä varmastiAnssi79 kirjoitti:Itselläni on nyt talven pyörinyt joka kulmassa 245/40-19" vanteet 8" ja takana 9" joten päädyin nyt sitten laittamaan kesärengastuksen samalla tavalla, Contineltal SportContact kutoset tulossa alle.
<edit> ja tämä ei siis missään nimessä ollut arvostelua eikä morkkausta, jos mulla olis tuollainen auto ja rengastus niin en varmasti vaihtaisi pienempiin Muistelen vaan joskus vuosia sitten kun auton vaihdossa en halunnut antaa 225/40-18 rengastusta mukaan vaan ruuvasin alle 205/55-16 setin orkkis peltivanteilla niin auto piristyi kyllä ihan persdynolla huomattavasti.
- alpin_sport
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 188
- Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
- Auto: 320i E90
- Paikkakunta: Lohja
Jep, 235 istuu 8.5" vanteelle tosi jämptisti, eikä oo mikään hölmön näköinen väkisin venytetty kuten jotkut 215+8.5" yhdistelmät.Antore kirjoitti:235 ja 8,5" vanne on ihan passeli, ei näytä venytetyltä spdeilyltä yhtään
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
Kai tuo on ihan tietoista ja joku tuunauksen tyylisuunta mutta kyllä nuo näyttää omaan silmään tosi pahalta.alpin_sport kirjoitti:Jep, 235 istuu 8.5" vanteelle tosi jämptisti, eikä oo mikään hölmön näköinen väkisin venytetty kuten jotkut 215+8.5" yhdistelmät.Antore kirjoitti:235 ja 8,5" vanne on ihan passeli, ei näytä venytetyltä spdeilyltä yhtään
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
Huomattavasti kevyempi setti tuo on kun orggis 18" RunFlateilla, joten en usko että tuo nyt hirveästi suorituskykyyn vaikuttaaAntore kirjoitti:Paljonkohan tuollainen rengastus syö suorituskykyä, lähinnä kiihtyvyyttä? Komiat on kyllä varmastiAnssi79 kirjoitti:Itselläni on nyt talven pyörinyt joka kulmassa 245/40-19" vanteet 8" ja takana 9" joten päädyin nyt sitten laittamaan kesärengastuksen samalla tavalla, Contineltal SportContact kutoset tulossa alle.
<edit> ja tämä ei siis missään nimessä ollut arvostelua eikä morkkausta, jos mulla olis tuollainen auto ja rengastus niin en varmasti vaihtaisi pienempiin Muistelen vaan joskus vuosia sitten kun auton vaihdossa en halunnut antaa 225/40-18 rengastusta mukaan vaan ruuvasin alle 205/55-16 setin orkkis peltivanteilla niin auto piristyi kyllä ihan persdynolla huomattavasti.
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Itse ajelin talven 18" kitkoilla ja tänään alle kesägummit 19" koossa. Ihan kamala jyrinä. Vaimokin ehdotti jo auton vaihtoa :-)Anssi79 kirjoitti:Huomattavasti kevyempi setti tuo on kun orggis 18" RunFlateilla, joten en usko että tuo nyt hirveästi suorituskykyyn vaikuttaaAntore kirjoitti:Paljonkohan tuollainen rengastus syö suorituskykyä, lähinnä kiihtyvyyttä? Komiat on kyllä varmastiAnssi79 kirjoitti:Itselläni on nyt talven pyörinyt joka kulmassa 245/40-19" vanteet 8" ja takana 9" joten päädyin nyt sitten laittamaan kesärengastuksen samalla tavalla, Contineltal SportContact kutoset tulossa alle.
<edit> ja tämä ei siis missään nimessä ollut arvostelua eikä morkkausta, jos mulla olis tuollainen auto ja rengastus niin en varmasti vaihtaisi pienempiin Muistelen vaan joskus vuosia sitten kun auton vaihdossa en halunnut antaa 225/40-18 rengastusta mukaan vaan ruuvasin alle 205/55-16 setin orkkis peltivanteilla niin auto piristyi kyllä ihan persdynolla huomattavasti.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 33
- Liittynyt: 09 Syys 2014, 20:11
- Auto: F31 & F20
- Paikkakunta: Kauniainen
Itsekin ajellut nyt talven 18" kitkoilla ja parin viikon sisään pitäisi tulla uudet 19" kesävanteet/renkaat. Kauhulla joutuu odottamaan minkälainen meteli niistä lähtee. Edellinen E93 ei ollut kovin äänekäs 19" renkailla vaikka siinä on pykälää matalampi profiili.JohnB kirjoitti:
Itse ajelin talven 18" kitkoilla ja tänään alle kesägummit 19" koossa. Ihan kamala jyrinä. Vaimokin ehdotti jo auton vaihtoa :-)
Onneksi tallin nurkassa hieman vaimennusmattoa, mutta toivottavasti siihen ei tarvitse turvautua.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 17
- Liittynyt: 30 Tammi 2017, 20:52
- Auto: F34 320d GT xDrive
- Paikkakunta: Vantaa
Kertokaahan amatöörille että kummat renkaat tulee taakse? Eli molempia kuvan renkaita on 2 kpl mutta vanteiden painot erilailla eli mitkä menee mihinkin. Renkaat myös vähän ulospäin kallellaan kun niitä pyörittelee niin onko se merkki että tasapainotus uudelleen? Nämä siis olleet E90 kiinni ja itsellä tulee F30 kiinni.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 17
- Liittynyt: 30 Tammi 2017, 20:52
- Auto: F34 320d GT xDrive
- Paikkakunta: Vantaa
Tässäpä tulikin tyhjentävä vastaus, kiitos tästä! Mites onko tuolla väliä kun rengas on irrallaan ja kallellaan kun maassa tai pyörittelee?tlepist kirjoitti:Painot ovat siellä vain itse renkaan tasapainotukseen, ei liity asennuspaikkaan auton alla. Jos ei pyörimissuuntaa kumeihin merkattu ja kaikki samanlevyisiä & samalla ET-luvulla niin parempikuntoiset taakse ja menoksi.
Lähetetty minun ALE-L21 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
Itse miettinyt jos pistäis taakse myös 225/45 18"..onko jollain kokemuksia? Vaatinee 10mm spacerin ettei näytä hölmölle?penttim kirjoitti:Itselläni tuli sellainen mieleen omien 400M -vanteiden osalta, että josko seuraavaksi pyöräyttäisi noille eriparivanteille kaikkiin samankokoiset renkaat. Vanteet kun ovat edessä 8" ja takana vain 8,5", joten esim. 235/45-18 saattaisi mennä takavanteillakin liikaa huomiota herättämättä.Petteri75 kirjoitti:Alle vaihtuivat M Sportin vakiot 18-tuumaiset, eli Star Spoke 400M 225/45-18 ja 255/40-18. Takana pyörii siis yli puoli metriä kumia ja se on liikaa:
-> melu kasvaa
-> uraherkkyys kasvaa
-> vierintävastus kasvaa
-> kulutus kasvaa
-> kiihtyvyys hidastuu
-> vaihtaa paljon enemmän pienemmälle samoissa mäissä.
Ovathan ne komeat katsoa ja auto totta vieköön pysyy kaarteissa, mutta kyllä normaaliin kelirikkoiseen maantieajeluun tarvitaan max. 17-tuumaiset, 225:et. Ehkä jopa 16-tuumaiset.. Nyt siis ollaan hankkimassa autoon 3. rengaskertaa. Hulluutta? Ehkä, mutta ei noita jaksa. Ulkonäön eteen aivan liian suuri uhraus omasta näkökulmasta.