F30 Vanteet ja renkaat
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Suoraan tulee 4mm ulommas.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
Omani on jo Cuxhavenissa Ajattelin kesäksi Breytoneita tai BBS:siä, 19" 8,5 leveät. ET 35. Mites on, jos laitan eteen ja taakse samanlevyiset 225/40 kumit nii miten tulee takana suhteessa tohon 8,5" leveeseen ET 47 ja 255 kumeihin??
Tuleeko ulommas vai sisemmäs?
F10 vanteet taitavat sopia kun on sama pultin koko.
Tuleeko ulommas vai sisemmäs?
F10 vanteet taitavat sopia kun on sama pultin koko.
ex bemut : E46 320d , E46 330d, E39 530da M sport , E90 330 xda, F30 328i
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Kun leveys pysyy samana niin laskee vain offsetin eron toisiinsa 12mm sisempänä on jo paljon.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
8x18 ET34 -> 8,5x19 ET35
"7mm VÄHEMMÄN tilaa vanteen sisäreunasta iskunvaimentimeen ja vanteen ulkoreuna siirtyy ULOMMAKSI 5mm"
8x18 ET34 -> 8,5x19 ET47
"19mm VÄHEMMÄN tilaa vanteen sisäreunasta iskunvaimentimeen ja vanteen ulkoreuna siirtyy SISEMMÄKSI 7mm"
"7mm VÄHEMMÄN tilaa vanteen sisäreunasta iskunvaimentimeen ja vanteen ulkoreuna siirtyy ULOMMAKSI 5mm"
8x18 ET34 -> 8,5x19 ET47
"19mm VÄHEMMÄN tilaa vanteen sisäreunasta iskunvaimentimeen ja vanteen ulkoreuna siirtyy SISEMMÄKSI 7mm"
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Ainakin ulkonäöllisesti parempi... ja ei noin pienen eron pitäisi mitenkään suuresti muuhunkaan vaikuttaa. Enemmän vaikuttaa varmasti tuon vanteen leveyden suureneminen.rxa kirjoitti:Tuo varmaankin olisi OK jos tulee ulommaksi 5mm, oletan? Eteen ja taakse sama 8.5x19 ET 35.
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Huomenna vien Laakkoselle F30:iin ostamani talvirengassetin, Se on F10:n vanteilla. Toivottavasti sopii. 4 mm pitäisi tulla vakiota ulommas.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 59
- Liittynyt: 14 Maalis 2012, 08:39
- Auto: X3xDrive20d MHEV M1G
ex:F45 225iAxDrive ,F30 328A
Olen nyt saanut oman F30 328 A BUS.. ja ET on tosiaan 37 , minimivannekoko 17", pulttikoko M14 ,
Ainut ylläri tuli , että Crash sensor puuttuu ??? ( puuttuu kaikista näkemistäni F30:stä) , samoin se SPORT+ .... kun ei ole SportAutomaatti .
Pirellin renkailla RFT:t ja yllättävän hyvät ajaa. ja potkua on Sportilla.. ääni vaan on kaukana kutosen kauniista äänestä
Ainut ylläri tuli , että Crash sensor puuttuu ??? ( puuttuu kaikista näkemistäni F30:stä) , samoin se SPORT+ .... kun ei ole SportAutomaatti .
Pirellin renkailla RFT:t ja yllättävän hyvät ajaa. ja potkua on Sportilla.. ääni vaan on kaukana kutosen kauniista äänestä
- JMV
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 305
- Liittynyt: 15 Loka 2011, 18:15
- Auto: G26 M440i xDrive Gran Coupe 2022
Niin ilmeisesti 328i:ssä on suuremmat jarrut kuin 320i:ssä (ja tämän hetken diesel-versioissa), koska vakiona on 17-tuumaiset 335i:n tapaan. Onkohan 328i:ssä ja 335i:ssä samat jarrut sekä mitkä ovat levyjen halkaisijat?alapo kirjoitti:Olen nyt saanut oman F30 328 A BUS.. ja ET on tosiaan 37 , minimivannekoko 17", pulttikoko M14
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 15
- Liittynyt: 06 Syys 2010, 19:39
- Auto: BMW E91 325iA touring, tulossa F11 520dA
Vaihdoin F11 520dA uuteen F30 335i ja auton pitäisi tulla parin kolmen viikon päästä.
Nyt on mieletön ongelma löytää sopivia vanteita/renkaita.
BMW:n omat vanteet double spoke 361 olisivat siistit mutta vaativat 225/35/20 eteeen ja 255/30/20 taakse renkaat, joita on kovin vaikea löytää Suomesta, soittanut noin 6 liikettä läpi. BMW tarjoaa itse RFT pyöriä oikeassa koossa kohtuu hintaan mutta RFT kyllä hieman epäilyttää.
Sitten taas esim. Breytonilta löytyy siistejä vanteita mutta ET:t ovat mitä on. Breyton GTP olisi 8,5" x 19 ET 38... sen kai pitäisi pyöriä niin edessä kuin takana ihan hyvin?
Nyt on mieletön ongelma löytää sopivia vanteita/renkaita.
BMW:n omat vanteet double spoke 361 olisivat siistit mutta vaativat 225/35/20 eteeen ja 255/30/20 taakse renkaat, joita on kovin vaikea löytää Suomesta, soittanut noin 6 liikettä läpi. BMW tarjoaa itse RFT pyöriä oikeassa koossa kohtuu hintaan mutta RFT kyllä hieman epäilyttää.
Sitten taas esim. Breytonilta löytyy siistejä vanteita mutta ET:t ovat mitä on. Breyton GTP olisi 8,5" x 19 ET 38... sen kai pitäisi pyöriä niin edessä kuin takana ihan hyvin?
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Onnittelut hienon auton tilauksesta !
Bemun omathan ovat näillä spekseillä:
Wheels - Style 361
Front: 8"J x 20", H2 IS: 36
Rear: 8.5"J x 20", H2 IS: 47
Tires
Front: 225/35 R20 90Y XL
Rear: 255/30 R20 92Y XL
Breytonin ET38 toisi ne 9 mm enemmän ulos. Minulla on omassa nyt F10:n vanteet, jotka ovat 4 mm vakioita enemmän ulkona. Omasta mielestäni 5 mm lisää ulos olisi jo liikaa. Mutta minä olenkin vanha konservatiivinen äijä näissä vannejutuissa.
Bemun omathan ovat näillä spekseillä:
Wheels - Style 361
Front: 8"J x 20", H2 IS: 36
Rear: 8.5"J x 20", H2 IS: 47
Tires
Front: 225/35 R20 90Y XL
Rear: 255/30 R20 92Y XL
Breytonin ET38 toisi ne 9 mm enemmän ulos. Minulla on omassa nyt F10:n vanteet, jotka ovat 4 mm vakioita enemmän ulkona. Omasta mielestäni 5 mm lisää ulos olisi jo liikaa. Mutta minä olenkin vanha konservatiivinen äijä näissä vannejutuissa.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
Tuossapa aikas lailla samannäköiset kuin ne 20" originaalit
http://www.rautamo.fi/rimdisplay_fi.aspx?rim=118b" onclick="window.open(this.href);return false;
Itselle tulossa AEZ Antiqua Dark 19" eteen 8,5 ET 33 ja taakse 9,5 ET 40
http://www.rautamo.fi/rimdisplay_fi.aspx?rim=118b" onclick="window.open(this.href);return false;
Itselle tulossa AEZ Antiqua Dark 19" eteen 8,5 ET 33 ja taakse 9,5 ET 40
ex bemut : E46 320d , E46 330d, E39 530da M sport , E90 330 xda, F30 328i
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Eihän niihin sekarengastusta ole laitettava ellei itse sitä halua. 8" ja 8,5" leveille vanteille voi halutessaan laittaa saman levyiset kumit, esim 225, 235 tai 245 leveinä jos sopivammin sattuu löytymään.Pokke kirjoitti:Vaihdoin F11 520dA uuteen F30 335i ja auton pitäisi tulla parin kolmen viikon päästä.
Nyt on mieletön ongelma löytää sopivia vanteita/renkaita.
BMW:n omat vanteet double spoke 361 olisivat siistit mutta vaativat 225/35/20 eteeen ja 255/30/20 taakse renkaat, joita on kovin vaikea löytää Suomesta, soittanut noin 6 liikettä läpi. BMW tarjoaa itse RFT pyöriä oikeassa koossa kohtuu hintaan mutta RFT kyllä hieman epäilyttää.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Laitahan, rxa, sitten kuvia, miltä tuo setti näyttää F30:n alla. Olisi kiinnostavaa nähdä, vaikkakin tiedän, että menee yli minun toleranssien oman auton suhteen.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 15
- Liittynyt: 06 Syys 2010, 19:39
- Auto: BMW E91 325iA touring, tulossa F11 520dA
Juttelin hetki sitten http://www.tirerack.com:n" onclick="window.open(this.href);return false; expertin kanssa ja hän kertoi että F30 alle pitäisi mennä 8.5" ET38 19" eteen ja 9.5" ET42 19" taakse. Mutta ei mene 20". Eli breytonin mallisto pitäisi mennä alle.
Kuulostaa rajulta koska laskuri sanoo 8mm VÄHEMMÄN tilaa vanteen sisäreunasta iskunvaimentimeen ja vanteen ulkoreuna siirtyy ULOMMAKSI 18mm.
Kuulostaa rajulta koska laskuri sanoo 8mm VÄHEMMÄN tilaa vanteen sisäreunasta iskunvaimentimeen ja vanteen ulkoreuna siirtyy ULOMMAKSI 18mm.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Otan kopin, olen nähnyt pajon Audeja missä on jopa liian isot vanteet suhteessa autoon. Ainakin tuo vannemalli edustaa minulle juuri sitä liian isoa.JMV kirjoitti:No kerrankin vanteet näyttävät ainakin isoilta . Tuo design vielä tukee kokovaikutelmaa. Mutta en ehkä itse kuitenkaan ottaisi tuota vannetyyppiä ja -kokoa. F30:lle 18-19" lienee optimaalinen kompromissi ulkonäön ja mukavuuden välillä (kohta Ric tulee ja teilaa tämän täysin ). F30:n alusta ei kuitenkaan voi olla niin mukava ja hyvä kuin F10:ssä, joten pienempi pyöräkoko saa riittää (oma mielipide). F10:n alusta sietänee jopa 20" pyörän olematta liian epämukava (oma kokemus max. 18" RF-renkaasta koeajoautossa), mutta 18-19" on sekin varsin hyvä.
F30:seen sanoisin että 19" on just eikä melkein. Kunhan on laatu ei-RF renkaat ja ET:t BMW:n.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Eivät 35 ja 30 profiilin renkaat vetele urissa, siis ei-RF ja F10.Markku J kirjoitti:Aamulla kävin viemässä F10:n huoltoon Laakkoselle ja siellä oli tarjouksessa 20" vanne & rengassetti F30:een. Hinta noin 3500 eur. Taitaa mennä liiankin suureksi nuo, ja renkaat kun ovat eripariset, niin profiilit ovat 35 ja 30. Varmasti vetelevät urissa, kuten aikanaan oli ongelmani E92:n kanssa.
Taidan laittaa tilaukseen 401 -vanteet 19" -kokoisina ja ottaa taaksekin 8" vanteet, jotta saan samat (kapeat) 225/40-19 renkaat joka nurkkaan. Vai pitäiskö 335i:ssä olla 255 takana, jos aikoo tavoitella tehtaan lupaamia kiihtyvyysarvoja ?
Mutta tuo sun 19" vannekuva näytti todella hyvälle F30:seen. Uskalla/tajua vaan ostaa ei-RF renkaat ja se sekarengastus!
BMW:n orkkisvanteet ja laatukumit, niin ei tarvitse sitten valittaa ongelmista jälkikäteen.
PS. 520d tarvitsee 285 taakse ettei sudi...
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Aika pöhköä, että tuo 397 vanne on vain Sportlinen erikoisuus ja muihin varustetasoihin sitä ei saa tehdastilauksena. Minusta siistein vanne koko autoon ja vieläpä sopivassa 18" koossa. No toki sitten näemmä irtomyyntinä saa 4kpl setin hintaan 1860euroa, mutta kalliiksi menee, jos Sportlinea ei jostain syysta halua.Markku J kirjoitti:Myyvät 397:aa irtonaisena myös 465 euron kappalehintaan. Näin Herttoniemen tarvikemyyjä ainakin sanoi.