Pystyisikö joku antamaan pikaisesti vastauksen että jos haetaan vain ajomukavuutta pitäisikö tilata F31 320da Runflat- vai tavallisilla renkailla?
Eli kooksi joka tapauksessa olen valinnut 16" vakiot.
F30 Vanteet ja renkaat
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
LuZiaN0 kirjoitti:Näin suunnittelin, täytyy soittaa ja muuttaa tavalliset runflattien tilalle.
Joo ei missään tapauksessa run flatteja! Ne on aivan täyttä schaissea tämän maan tieosuuksille. Sulla kun ei oo mitään Lines-pakettiakaan, niin voit vaihtaa tavallisiin renkaisiin ilman lisämaksua, kun vaan muistat tehdä sen mahdollisimman pian.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Jos haet mahdollisimman mukavaa, pehmeää, hiljaista ja suuntavakaata kyytiä, niin unohda koko run flat.LuZiaN0 kirjoitti:Pystyisikö joku antamaan pikaisesti vastauksen että jos haetaan vain ajomukavuutta pitäisikö tilata F31 320da Runflat- vai tavallisilla renkailla?
Eli kooksi joka tapauksessa olen valinnut 16" vakiot.
No nyt on kyllä katteet Herttoniemessä kohdillaan, kun genuine parts GmbH suoraan Saksasta:Markku J kirjoitti:Myyvät 397:aa irtonaisena myös 465 euron kappalehintaan. Näin Herttoniemen tarvikemyyjä ainakin sanoi.
Partno.: 36116796247
Brand BMW
349,11 €
Eli saman 18" 4kpl orkkis setin hinnaksi tulisi tuolloin 1396€, joka on jo huomattavasti kohtuullisempi kuin Suomi hinta (1860€).
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 01 Kesä 2011, 20:41
- Auto: X3 20d
- Paikkakunta: Lieto
Ruotsalaisen teknikkens världin testissä oli uusi farkku ja A4 ja v60. Testissä sanottiin, että nyt runflatit olisi vihdoin käyttökelpoisia. Eli ei enää niitä haittoja joita ennen oli. Mutta olihan tuossa vanhassa 17 tuumaisessa koko 225/45 ja nyt uudessa 225/50. Joten sekin varmaan auttaa. Kannattaisi varmaan koeajaa sekä tavallisilla että runflateillä ja tehdä päätös sen jälkeen.
Omat kokemukset vanhasta kolmosta sanoo kyllä että on hyvä auto pilattu huonoilla renkailla. Nyt toista päivää normi renkaat alla ja melutaso on aavistuksen matalampi, mutta mihin on kaikki ohjauksen tempoilu hävinnyt? Aivan käsittämätön ero uraherkkyydessä..
Omat kokemukset vanhasta kolmosta sanoo kyllä että on hyvä auto pilattu huonoilla renkailla. Nyt toista päivää normi renkaat alla ja melutaso on aavistuksen matalampi, mutta mihin on kaikki ohjauksen tempoilu hävinnyt? Aivan käsittämätön ero uraherkkyydessä..
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 59
- Liittynyt: 14 Maalis 2012, 08:39
- Auto: X3xDrive20d MHEV M1G
ex:F45 225iAxDrive ,F30 328A
Vanha E90 325 oli RFT renkailla hirveä ajettava . nykyinen hämmästyttävän hyvä , kovahkot .. mutta menee.
225 perusrenkaat (RFT) hieman nuljuaa rivakoissa ohituksissa kesällä. pitää napata luistonvalvonta hetkeksi pois , kuten nyt talvella .
225 perusrenkaat (RFT) hieman nuljuaa rivakoissa ohituksissa kesällä. pitää napata luistonvalvonta hetkeksi pois , kuten nyt talvella .
Tällä palstalla tuntuu olevan konsensus siitä, että RF ei sovi F30:een. Ajoin lauantaina 500km pätkän suomalaisia maanteita RF-renkailla ja meinasin paluumatkalla nukahtaa rattiin. Minulla on Nokian RF-nastarenkaat 225/40 18. Silti meno oli erittäin mukavaa. Urat tuntuvat toki silloin kun vaihtaa nopealla ohjausliikkeellä kaistaa huonolla tiellä.
Itkuvirsi RF-renkaita vastaan on jonkinlainen joukkoliike aivan kuten fanitus törkyhintaisiin Apple-puhelimiin. Itse suosittelen ajamaan niillä 200km ja tekemään johtopäätökset sen jälkeen. E90 oli herkempi renkaille, se on toki totta. Tänään ajoin Länsiväylää oikein tahallani urissa, jotta voisin kokea jotain ikävää. En kokenut. Pääsin kotiin ilman verenpaineen nousua.
Itkuvirsi RF-renkaita vastaan on jonkinlainen joukkoliike aivan kuten fanitus törkyhintaisiin Apple-puhelimiin. Itse suosittelen ajamaan niillä 200km ja tekemään johtopäätökset sen jälkeen. E90 oli herkempi renkaille, se on toki totta. Tänään ajoin Länsiväylää oikein tahallani urissa, jotta voisin kokea jotain ikävää. En kokenut. Pääsin kotiin ilman verenpaineen nousua.
Olen ajanut niillä 5tkm ja joko renkaat ovat heikot tai sitten autona F30 on huono suuntavakaudeltaan. Mutta jompi kumpi on huono suuntavakaudeltaan, joko auto tai RF-renkaat. Ei ole uskonto tai joukkoliike, vaan oma ajo. Ajatko sinäkin RF-renkailla?Frank H kirjoitti:Itkuvirsi RF-renkaita vastaan on jonkinlainen joukkoliike aivan kuten fanitus törkyhintaisiin Apple-puhelimiin. Itse suosittelen ajamaan niillä 200km ja tekemään johtopäätökset sen jälkeen. E90 oli herkempi renkaille, se on toki totta. Tänään ajoin Länsiväylää oikein tahallani urissa, jotta voisin kokea jotain ikävää. En kokenut. Pääsin kotiin ilman verenpaineen nousua.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Mutta kuvittelepa kuinka hyvä se autosi olisi ajaa non-RF renkailla. Valitettava tosiasia on se, että RF:n perusominaisuuksien vuoksi kyseinen rengastyyppi sopii todella huonosti suomalaiseen tieverkostoon ja tieverkoston kuntoon nähden. F30:n alustassa on varmasti tapahtunut kehitystä, mutta millään valtakunnan alustan kehityksellä RF:n ominaisuuksia ei voi saada yhtä hyvään ajotuntumaan vastaaviksi kuin perusrenkailla. Siis Suomen teillä ainakaan.Frank H kirjoitti:Tällä palstalla tuntuu olevan konsensus siitä, että RF ei sovi F30:een. Ajoin lauantaina 500km pätkän suomalaisia maanteita RF-renkailla ja meinasin paluumatkalla nukahtaa rattiin. Minulla on Nokian RF-nastarenkaat 225/40 18. Silti meno oli erittäin mukavaa. Urat tuntuvat toki silloin kun vaihtaa nopealla ohjausliikkeellä kaistaa huonolla tiellä.
Itkuvirsi RF-renkaita vastaan on jonkinlainen joukkoliike aivan kuten fanitus törkyhintaisiin Apple-puhelimiin. Itse suosittelen ajamaan niillä 200km ja tekemään johtopäätökset sen jälkeen. E90 oli herkempi renkaille, se on toki totta. Tänään ajoin Länsiväylää oikein tahallani urissa, jotta voisin kokea jotain ikävää. En kokenut. Pääsin kotiin ilman verenpaineen nousua.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 35
- Liittynyt: 07 Loka 2012, 23:00
- Auto: F30 328iA M Sport '13
Olen juuri ajellut n. 1000 km f30 sport-alustaisella run flateilla ja saan kohta omani tilalle - sport-alusta ja ei run-flatit. Pääseepähän lennosta vertailemaan.
Run flatit ovat toimineet ihan hyvin, en ole osannut kaivata parempaa rengasta tilalle ainakaan uraherkkyyden suhteen. Meteliä saisi olla vähemmän, mutta en tiedä paraneeko se tilanne. Jos auto tuosta vielä paranee non-rf:illä, niin hyvä juttu. Itse en vain näe tarvetta ylipäätään run-flateille, joten jos ne huonontavat ajettavuutta prosentinkin, niin käytän jotain muita. Mutta ei tuo nyt mitään vaikeaa tai epämukavaa ollut noillakaan ajaa.
Run flatit ovat toimineet ihan hyvin, en ole osannut kaivata parempaa rengasta tilalle ainakaan uraherkkyyden suhteen. Meteliä saisi olla vähemmän, mutta en tiedä paraneeko se tilanne. Jos auto tuosta vielä paranee non-rf:illä, niin hyvä juttu. Itse en vain näe tarvetta ylipäätään run-flateille, joten jos ne huonontavat ajettavuutta prosentinkin, niin käytän jotain muita. Mutta ei tuo nyt mitään vaikeaa tai epämukavaa ollut noillakaan ajaa.
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Olen ollut RF-vastustaja vuosia, otin nytkin talvirenkaat normirenkaina. Vaan F30 M-sport alustalla 18" vakiorenkailla (SportContact RF) on yksi parhaista ajettavista mitä olen kohdannut. Taakse jäi viime kesänä n. 12000 kilometriä Etelä-Suomen teitä.
Kai se sitten voi olla ilmiömäinen normirenkailla, mutta en usko. RF ei ole enää automaattisesti haitta.
Kai se sitten voi olla ilmiömäinen normirenkailla, mutta en usko. RF ei ole enää automaattisesti haitta.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Olihan se keskustelu täällä, näköjään ihan ensimmäisenä eli liian lähellä että huomaisin - perustin turhaan uuden keskustelun joten sen voi poistaa jos en itse onnistu
Vanne-rengaslaskuri on hyvä tapa selvittää eroja uuden ja vanhan vanteen välillä mutta kuinkas selvitetään mahtuuko uusi vanne alle, onko jossain saatavilla infoa, sitä sama infoa jota rengasliikkeetkin hyödyntää kun vanteita tilataan???
Jos uusi vanne menee vaikka 25mm yli vanhan vanteen mittojen niin milläs sen selvität mahtuuko?
Netistä jos tilaa niin rengasliikkeen tietoa ei voi hyödyntää.
Vanne-rengaslaskuri on hyvä tapa selvittää eroja uuden ja vanhan vanteen välillä mutta kuinkas selvitetään mahtuuko uusi vanne alle, onko jossain saatavilla infoa, sitä sama infoa jota rengasliikkeetkin hyödyntää kun vanteita tilataan???
Jos uusi vanne menee vaikka 25mm yli vanhan vanteen mittojen niin milläs sen selvität mahtuuko?
Netistä jos tilaa niin rengasliikkeen tietoa ei voi hyödyntää.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Tuosta laskuristahan ei tosiaan saa suoraan selville, että tuleeko vanne mahtumaan alle vai ei, mutta jos laskurin antamat erot ovat alle 5mm verrattuna alkuperäisen vanteen tietoihin, niin todennäköisesti vanteet mahtuvat kyllä alle.japi2010 kirjoitti:Olihan se keskustelu täällä, näköjään ihan ensimmäisenä eli liian lähellä että huomaisin - perustin turhaan uuden keskustelun joten sen voi poistaa jos en itse onnistu
Vanne-rengaslaskuri on hyvä tapa selvittää eroja uuden ja vanhan vanteen välillä mutta kuinkas selvitetään mahtuuko uusi vanne alle, onko jossain saatavilla infoa, sitä sama infoa jota rengasliikkeetkin hyödyntää kun vanteita tilataan???
Jos uusi vanne menee vaikka 25mm yli vanhan vanteen mittojen niin milläs sen selvität mahtuuko?
Netistä jos tilaa niin rengasliikkeen tietoa ei voi hyödyntää.
- burtsi
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 107
- Liittynyt: 20 Tammi 2013, 19:51
- Auto: Audi :((
ex. E60 M5, F20, F30, E39 jne... - Paikkakunta: Kirkkonummi
Uusi BMW Forumista ilmoittautuu...
Itsellä F30 tilauksessa (toimitus maaliskuun lopulla) ja vanne-rengasasiat kiinnostavat, koska kesävanteet pitää kohta puoliin laittaa tilaukseen. Vannekooksi olen päättänyt 19", mutta leveys ja offset on hiukan vielä hakusessa. Haaveilin alkuun OEM vanteista mallia Styling 403 (M-Sport paketin 19" versio), mutta köyhälle vanne-rengassatsin 3000 euron hinta tekee pahaa, joten pakko etsiä lompakkoystävällisempi vaihtoehto.
Monissa aftermarket vanteissa on takana leveämmät vanteet eli 8.5 tuumaiset edessä ja 9.5 tuumaiset takana. Olen ymmärtänyt kansainvälisiltä foorumeilta, että näillä vanneleveyksillä ja tehtaan vakiorengaskoolla offsettien pitäisi olla vastaavasti suuruusluokkaa edessä 35-40 ja takana 40-45. Näillä pitäisi mahtua pyörimään ongelmitta.
Tässä esimerkki:
edessä 19x8.5 ET40, takana 19x9.5 ET 45
http://www.f30driver.com/forum/showthread.php?t=909829" onclick="window.open(this.href);return false;
Minun silmääni tuo näyttäisi kokolailla passelilta vai mitä olette mieltä? Onko jollakin kokemuksia mainituista vanneleveyksistä F30 korimallin kanssa?
Itsellä F30 tilauksessa (toimitus maaliskuun lopulla) ja vanne-rengasasiat kiinnostavat, koska kesävanteet pitää kohta puoliin laittaa tilaukseen. Vannekooksi olen päättänyt 19", mutta leveys ja offset on hiukan vielä hakusessa. Haaveilin alkuun OEM vanteista mallia Styling 403 (M-Sport paketin 19" versio), mutta köyhälle vanne-rengassatsin 3000 euron hinta tekee pahaa, joten pakko etsiä lompakkoystävällisempi vaihtoehto.
Monissa aftermarket vanteissa on takana leveämmät vanteet eli 8.5 tuumaiset edessä ja 9.5 tuumaiset takana. Olen ymmärtänyt kansainvälisiltä foorumeilta, että näillä vanneleveyksillä ja tehtaan vakiorengaskoolla offsettien pitäisi olla vastaavasti suuruusluokkaa edessä 35-40 ja takana 40-45. Näillä pitäisi mahtua pyörimään ongelmitta.
Tässä esimerkki:
edessä 19x8.5 ET40, takana 19x9.5 ET 45
http://www.f30driver.com/forum/showthread.php?t=909829" onclick="window.open(this.href);return false;
Minun silmääni tuo näyttäisi kokolailla passelilta vai mitä olette mieltä? Onko jollakin kokemuksia mainituista vanneleveyksistä F30 korimallin kanssa?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Tervetuloa Burtsi!
Aika hyvin istuu noi gunmetal-väriset, ihan reunalla ovat. Ei mitenkään räiskyvät vanteet mutta ihan passelit.
Itselle on myös tulossa 320ix, joten katselen myös vanteita. Kyselyssä on Breyton ja Kelleners. Schmiedmanilla on myös jonkin verran E90 kategoriassa olevia vanteita mm. G-powerin vanteet tarjouksessa 19" ja 8,5 leveät.
Aika hyvin istuu noi gunmetal-väriset, ihan reunalla ovat. Ei mitenkään räiskyvät vanteet mutta ihan passelit.
Itselle on myös tulossa 320ix, joten katselen myös vanteita. Kyselyssä on Breyton ja Kelleners. Schmiedmanilla on myös jonkin verran E90 kategoriassa olevia vanteita mm. G-powerin vanteet tarjouksessa 19" ja 8,5 leveät.
- burtsi
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 107
- Liittynyt: 20 Tammi 2013, 19:51
- Auto: Audi :((
ex. E60 M5, F20, F30, E39 jne... - Paikkakunta: Kirkkonummi
Mietin itsekin Breytoneita, mutta nopeasti vilkaistuna näytti siltä, ettei niitä olisi saatavilla F30 sopivilla spekseillä?japi2010 kirjoitti: Itselle on myös tulossa 320ix, joten katselen myös vanteita. Kyselyssä on Breyton ja Kelleners. Schmiedmanilla on myös jonkin verran E90 kategoriassa olevia vanteita mm. G-powerin vanteet tarjouksessa 19" ja 8,5 leveät.