F30 Vanteet ja renkaat

F30, F31, F32, F33, F34, F36
bear69
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 24 Touko 2017, 20:35
Auto: BMW 320i xdrive touring

Kiitos paljon.
heneeee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 05 Syys 2014, 10:01

Onko tästä mestasta kokemuksia? https://fi.wheeloutlet.com/en . Näyttäisi saavan vanteet+renkaat 1000-1200e , joka nyt on puolet siitä mitä Suomessa joutuis pulittaan. Ilmeisesti renkaat laitetaan myös vanteille valmiiksi. Sekä ilman postikuluja. Mielellään kuulisin mielipiteitä ennen kuin tilaan.

https://fi.wheeloutlet.com/en/alloy-whe ... im_id=2028

Tota settiä olen väijynyt. Saiskohan Orkkiskeskiönkin vaihdettua alkuperäisvanteista?
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Moi. Kesärenkaat menevät viimeistään keväällä vaihtoon ja olen saanut tarjouksen seuraavista malleista

225/45R18 ContiPremiumContact 6 Conti 95Y XL
225/45R18 ContiSportContact 5 SSR (RunFlat) Conti 91V
225/45R18 EAG F1 ASY 3 XL FP Goodyear 95Y XL
225/45R18 EAG F1 ASY 3 AR ROF (RunFlat) Goodyear 91Y
225/45R18 PILOT SPORT 3 Michelin 95V XL

Mikä noista olisi KULUTUSKESTÄVIN?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Wäinö
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 128
Liittynyt: 11 Marras 2013, 18:56
Auto: F10 530dA xDrive -11
F45 225xe -20
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

salmol kirjoitti:Moi. Kesärenkaat menevät viimeistään keväällä vaihtoon ja olen saanut tarjouksen seuraavista malleista

225/45R18 ContiPremiumContact 6 Conti 95Y XL
225/45R18 ContiSportContact 5 SSR (RunFlat) Conti 91V
225/45R18 EAG F1 ASY 3 XL FP Goodyear 95Y XL
225/45R18 EAG F1 ASY 3 AR ROF (RunFlat) Goodyear 91Y
225/45R18 PILOT SPORT 3 Michelin 95V XL

Mikä noista olisi KULUTUSKESTÄVIN?
Itse vertailin kesärenkaita omaan autooni samoista merkeistä/malleista 19" koossa ja surffailun perusteella ostin Pilot Sport 4:set juuri samaisesta syystä. Ainakin Continentalit tuntuivat olevan muuten hyviä mutta kulutuskestävyys oli alle keskitason.
Ex: F45 225xe -17, F20 118dA -13, E87 116d -10, E39 530dAT -03
lortti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 113
Liittynyt: 03 Kesä 2011, 17:44

Kysymykseen en osaa vastata mutta ihmettelen miksi listalla runflatteja? Eikö nyt kannattaisi ottaa tavalliset jos edellinen sarja on loppu.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

lortti kirjoitti:Kysymykseen en osaa vastata mutta ihmettelen miksi listalla runflatteja? Eikö nyt kannattaisi ottaa tavalliset jos edellinen sarja on loppu.
Hyvä kysymys, itse pohdin että jatkanko runflattien kanssa vai otanko tavalliset. Runflatteja ei puolla kuin se että ei tarvitse murehtia rengasrikkoja. Joo, varmaan jotain hinureita joillain vakuutusyhtiöillä voi tilailla, mutta vaiva on joka tapauksessa. Ja ei tuo nyt noilla renkailla vetele mihinkään kuten edellinen, niin en oikein tiedä miksi en valitsisi RFT:tä... :conf:
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
alpin_sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 188
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
Auto: 320i E90
Paikkakunta: Lohja

Wäinö kirjoitti:
salmol kirjoitti:Moi. Kesärenkaat menevät viimeistään keväällä vaihtoon ja olen saanut tarjouksen seuraavista malleista

225/45R18 ContiPremiumContact 6 Conti 95Y XL
225/45R18 ContiSportContact 5 SSR (RunFlat) Conti 91V
225/45R18 EAG F1 ASY 3 XL FP Goodyear 95Y XL
225/45R18 EAG F1 ASY 3 AR ROF (RunFlat) Goodyear 91Y
225/45R18 PILOT SPORT 3 Michelin 95V XL

Mikä noista olisi KULUTUSKESTÄVIN?
Itse vertailin kesärenkaita omaan autooni samoista merkeistä/malleista 19" koossa ja surffailun perusteella ostin Pilot Sport 4:set juuri samaisesta syystä. Ainakin Continentalit tuntuivat olevan muuten hyviä mutta kulutuskestävyys oli alle keskitason.
Kiinnostaisi kuulla kokemuksia noista MPS4:sta
Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 284
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: G30 & F30
Paikkakunta: Espoo

salmol kirjoitti:Moi. Kesärenkaat menevät viimeistään keväällä vaihtoon ja olen saanut tarjouksen seuraavista malleista

225/45R18 ContiPremiumContact 6 Conti 95Y XL
225/45R18 ContiSportContact 5 SSR (RunFlat) Conti 91V
225/45R18 EAG F1 ASY 3 XL FP Goodyear 95Y XL
225/45R18 EAG F1 ASY 3 AR ROF (RunFlat) Goodyear 91Y
225/45R18 PILOT SPORT 3 Michelin 95V XL

Mikä noista olisi KULUTUSKESTÄVIN?
Autobild testasi maaliskuussa 52 rengasta 225/50-17 koossa, väärä koko eikä run flattejä mutta ehkä tuo Continentalin hyvä simuloitu kulutuskestävyys antaa jotain osviittaa myös run flat -versiolle. Aika hurjia eroja! Tuosta kulutustestistä voi olla montaa mieltä mutta antaa varmaan suuntaa miten renkaat keskenään pärjää. Mulla on ollut contit tämän kesän alla ja olen ollut tosi tyytyväinen. Täysin eri auto kuin run flateillä. Suorastaan surullista miten ainakin oman F30:n ajettavuus oli pilattu run flateillä, mutta hyvä jos sinä olet ollut niihin tyytyväinen. Minä ostin ebaystä 30 eurolla BMW:n orkkis paikkauspullon ja kompuran, vaikka en kyllä edes muista milloin rengas olisi viimeksi puhjennut. Eikö pienikin epäilys, että normirengas toimisi vieläkin paremmin (ja tietysti edullisempi hinta) ole riittävät perusteet luopua run flateistä :)

PremiumContact 6 voitti testin ja Goodyearilta vertailussa oli mukana Eagle F1 Asymmetric 3 (sijoitus 8.).

Jos tuo testi kiinnostaa niin pdf-version saa eurolla autobildin sivuilta: http://www.autobild.de/heftarchiv/hefta ... 89585.html

Kuva
Viimeksi muokannut Antore, 14 Loka 2017, 19:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Antore kirjoitti:Autobild testasi maaliskuussa 52 rengasta 225/50-17 koossa, väärä koko eikä run flattejä mutta ehkä tuo Continentalin hyvä simuloitu kulutuskestävyys antaa jotain osviittaa myös run flat -versiolle. Aika hurjia eroja! Tuosta kulutustestistä voi olla montaa mieltä mutta antaa varmaan suuntaa miten renkaat keskenään pärjää. Mulla on ollut contit tämän kesän alla ja olen ollut tosi tyytyväinen. Täysin eri auto kuin run flateillä. Suorastaan surullista miten ainakin oman F30:n ajettavuus oli pilattu run flateillä, mutta hyvä jos sinä olet ollut niihin tyytyväinen. Minä ostin ebaystä 30 eurolla BMW:n orkkis paikkauspullon ja kompuran, vaikka en kyllä edes muista milloin rengas olisi viimeksi puhjennut. Eikö pienikin epäilys, että normirengas toimisi vieläkin paremmin (ja tietysti edullisempi hinta) ole riittävät perusteet luopua run flateistä :) PremiumContact 6 voitti testin ja Goodyearilta vertailussa oli mukana Eagle F1 Asymmetric 3 (sijoitus 8.).
Hyvää materiaalia. Ainoa mikä mietityttää on se, että kuinka luotettava tuo kulutustesti on. Olen kuullut usealta taholta kuinka hyvät renkaat Contit ovat, mutta kuluvat nopeasti. Sen takia on todellinen yllätys että ne olisivat kestävimmät.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 284
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: G30 & F30
Paikkakunta: Espoo

salmol kirjoitti:Hyvää materiaalia. Ainoa mikä mietityttää on se, että kuinka luotettava tuo kulutustesti on. Olen kuullut usealta taholta kuinka hyvät renkaat Contit ovat, mutta kuluvat nopeasti. Sen takia on todellinen yllätys että ne olisivat kestävimmät.
Kulutustestin luotettavuudesta en osaa sanoa mitään. Omat on nyt kesän aikana pyörineet n. 10 tkm ja ovat todella hyvässä kunnossa. Urasyvyydestä uutena vs. tällä hetkellä ei ole mittauksia mutta ihan kirjaimellisesti näppituntumalla urat on vielä todella syvät. Tuossa testissä renkaille simuloitiin 4 000 km ajo ja voihan olla, että Contin kulutuspinta on päältä kovempaa ja kuluu nopeammin puolikuntoisena, jos siis olet kullut juuri noiden kutosten kuluvan nopeasti.
Wäinö
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 128
Liittynyt: 11 Marras 2013, 18:56
Auto: F10 530dA xDrive -11
F45 225xe -20
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

alpin_sport kirjoitti: Kiinnostaisi kuulla kokemuksia noista MPS4:sta
Olen ollut varsin tyytyväinen. Aiempien Bridgestonen RunFlattien jälkeen mm. uraherkkyys loistaa poissaololllaan.
Ei noissa ole ollut kertakaikkiaan mitään valittamista, oli sitten kyse märkäpidosta tai kuvan kelin ajosta.
Ex: F45 225xe -17, F20 118dA -13, E87 116d -10, E39 530dAT -03
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Jos kulumistestit tehdään jonkun rullan päällä on mittaustulokset varmasti toisenlaisia,kuin Suomen uraisilla ja karhean asfaltin tiepinolla tehtynä.
Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 284
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: G30 & F30
Paikkakunta: Espoo

Heguli31 kirjoitti:Jos kulumistestit tehdään jonkun rullan päällä on mittaustulokset varmasti toisenlaisia,kuin Suomen uraisilla ja karhean asfaltin tiepinolla tehtynä.
Varmasti näin mutta ehkä mittaustuloksista voi kuitenkin vähän päätellä sitä, millaisia eroja kestävyyksissä on eri merkkien välillä?
wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 505
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

Olikohan tuossa testissä mainittu millä kuormituksella tuota rengasta painettiin vasten rullaa ja oliko Caster, Camber ja auraukset kaikki nollissa?
Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 284
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: G30 & F30
Paikkakunta: Espoo

wsaarja kirjoitti:Olikohan tuossa testissä mainittu millä kuormituksella tuota rengasta painettiin vasten rullaa ja oliko Caster, Camber ja auraukset kaikki nollissa?
Ei ollut mainintaa noista mutta en oikein ymmärrä miksi kulmat eivät olisi tuollaisessa testipenkissä nollassa?
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Antore kirjoitti:Varmasti näin mutta ehkä mittaustuloksista voi kuitenkin vähän päätellä sitä, millaisia eroja kestävyyksissä on eri merkkien välillä?
Uskoisin kuitenkin että karhea asfaltti kuluttaa suhteessa pehmeämpiä renkaita enemmin,kuin tuossa rullan päällä pyöriessä. Eli kulutuserot voisi muuttua paljonkin.
wsaarja kirjoitti:Olikohan tuossa testissä mainittu millä kuormituksella tuota rengasta painettiin vasten rullaa ja oliko Caster, Camber ja auraukset kaikki nollissa?
Olisikin mukava nähdä miten tuossa rullatesterissä caster kulmaa voisi säätää mihinkään. :conf:
Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 284
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: G30 & F30
Paikkakunta: Espoo

Heguli31 kirjoitti:Uskoisin kuitenkin että karhea asfaltti kuluttaa suhteessa pehmeämpiä renkaita enemmin,kuin tuossa rullan päällä pyöriessä. Eli kulutuserot voisi muuttua paljonkin.
Tästä lienee turha vängätä sen enempää kun ei testistä selviä miten karhea rulla siellä on ollut käytössä :) Erot voisi ehkä muuttua mutta ihan yhtä mutulla sanoisin, että järjestys tuskin kovin paljon ja se riittää mulle.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Antore kirjoitti:
Heguli31 kirjoitti:Uskoisin kuitenkin että karhea asfaltti kuluttaa suhteessa pehmeämpiä renkaita enemmin,kuin tuossa rullan päällä pyöriessä. Eli kulutuserot voisi muuttua paljonkin.
Tästä lienee turha vängätä sen enempää kun ei testistä selviä miten karhea rulla siellä on ollut käytössä :) Erot voisi ehkä muuttua mutta ihan yhtä mutulla sanoisin, että järjestys tuskin kovin paljon ja se riittää mulle.
Kerro sitten paljonko Continentalit kestivät. Minulla oli Pirellin Cinturatot ja vaihdoin kesärenkaat kun autossa oli 92 tkm kilometrejä. Eli noin 50 tkm kesärenkailla ja loput talvirenkailla. Jos Continental kestää tuon, niin ihme on.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 284
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: G30 & F30
Paikkakunta: Espoo

salmol kirjoitti:Kerro sitten paljonko Continentalit kestivät. Minulla oli Pirellin Cinturatot ja vaihdoin kesärenkaat kun autossa oli 92 tkm kilometrejä. Eli noin 50 tkm kesärenkailla ja loput talvirenkailla. Jos Continental kestää tuon, niin ihme on.
En oikein usko, että auto on enää minulla sitten kun nuo ovat vaihtokunnossa. Jos vuodessa tulee vähän kilsoja niin renkaatkin kestää pitempään, vaikka ominaisuudet katoaakin. HKPL kasit tuli mulla tämän nykyisen mukana ja vaikka kulutuspintaa oli vielä reilusti niin vaihtoon menivät ja nyt liukkaita odottaa contin IC kakkoset. Olivat paistettu melkein kuusi vuotta sitten ilmeisesti säilytetty kehnosti kun olivat ihan koppurat. Eivät käytännössä kuluneet yhtään viime talven ajossa.
wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 505
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

wsaarja kirjoitti:Olikohan tuossa testissä mainittu millä kuormituksella tuota rengasta painettiin vasten rullaa ja oliko Caster, Camber ja auraukset kaikki nollissa?
Olisikin mukava nähdä miten tuossa rullatesterissä caster kulmaa voisi säätää mihinkään. :conf:
Teoriassa ainakin tuota rengasta voisi työntää horisontaalisesti vastustamaan rullausvoimaa, joka tuota camber vaikutusta simuloisi.
En tiedä mikä olisi käytännön vaikutus testiin mutta tulipahan vaan mieleen.
Vastaa Viestiin