F30 BMW 3-sarjaan uusia moottorivaihtoehtoja ja xDrive
Yllättävän hitaasti F30 xdrivestä tulee tietoja. Suomi taitaa olla etunenässä tuon mallin hinnoittelun kanssa, ei ainakaan Saksasta ja Ruotsista näytä vielä löytyvän, miksiköhän näin? Onko kukaan muu vielä törmännyt spekseihin?
G21 330e xDrive M Sport
ex. e46 328i
ex. e46 328i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 31
- Liittynyt: 14 Tammi 2012, 11:12
X-drive malleja ei käsittääkseni saa madallettuna lainkaan.
Pitää muistaa, että 328i:ssä on kyllä sama kone kuin 320i:ssä, mutta voimansiirto, vaihdelaatikko ja jarrut ovat kaikki mukautettu korkeampaan viritykseen.
Hitto, kun menee vielä vaikeaksi tämä mallivalinta...
Pitää muistaa, että 328i:ssä on kyllä sama kone kuin 320i:ssä, mutta voimansiirto, vaihdelaatikko ja jarrut ovat kaikki mukautettu korkeampaan viritykseen.
Hitto, kun menee vielä vaikeaksi tämä mallivalinta...
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Kyllä niitä saa madallettua ihan samalla tavalla kuin takavetoisiakinCaput Mortuum kirjoitti:X-drive malleja ei käsittääkseni saa madallettuna lainkaan.
Mutta onko xDrive mallissa vakiona sama maavara kuin vajaavetoisessa ? M-Sport madallusta ei ainakaan 5-sarjassa saa xDriven yhteydessä.Antinontoxic kirjoitti:Kyllä niitä saa madallettua ihan samalla tavalla kuin takavetoisiakinCaput Mortuum kirjoitti:X-drive malleja ei käsittääkseni saa madallettuna lainkaan.
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Saa 3-sarjalaisen xdriven toki madallettua, mutta ei saa madallettuna tehtaalta vaikka M-sport olisikin.Antinontoxic kirjoitti:Kyllä niitä saa madallettua ihan samalla tavalla kuin takavetoisiakinCaput Mortuum kirjoitti:X-drive malleja ei käsittääkseni saa madallettuna lainkaan.
Näinhän se on ainakin ennen tainnut olla. Onko tälle joku syykin?///Marko kirjoitti:Saa 3-sarjalaisen xdriven toki madallettua, mutta ei saa madallettuna tehtaalta vaikka M-sport olisikin.
G21 330e xDrive M Sport
ex. e46 328i
ex. e46 328i
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Erittäin hyvä kysymys. Liittynee etenemis-ominaisuuksiin huonolla tiellä taikka maastossa. Voisin melkein lyödä vetoa että näin tulee olemaan F3x -malleissakin ettei M-sport alustaa saa tehtaalta nelivedon yhteyteen. Valitettavasti näin, koska sitten voi joutua laittamaan xdrive -autoon vielä M-sport alustaakin reilummin madaltavan coilover -setin. En toki muista tiedä, mutta itse joudun näin tekemään.Turbodog kirjoitti:Näinhän se on ainakin ennen tainnut olla. Onko tälle joku syykin?///Marko kirjoitti:Saa 3-sarjalaisen xdriven toki madallettua, mutta ei saa madallettuna tehtaalta vaikka M-sport olisikin.
Mutta edelleenkin jäi avoimeksi kysymys, onko xDrive mallin alusta samalla korkeudella kuin pelkän takavetomallin alusta ?///Marko kirjoitti:Erittäin hyvä kysymys. Liittynee etenemis-ominaisuuksiin huonolla tiellä taikka maastossa. Voisin melkein lyödä vetoa että näin tulee olemaan F3x -malleissakin ettei M-sport alustaa saa tehtaalta nelivedon yhteyteen. Valitettavasti näin, koska sitten voi joutua laittamaan xdrive -autoon vielä M-sport alustaakin reilummin madaltavan coilover -setin. En toki muista tiedä, mutta itse joudun näin tekemään.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 31
- Liittynyt: 14 Tammi 2012, 11:12
Xdrive-malli on siis 10 mm korkeammalla kuin Sport-alustainen (adaptive tai passive) takavetoinen.
Toki siis jälkiasennuksena voi tehdä mitä tahansa, mutta tahtaalta ei saa madallettuna.
Toki siis jälkiasennuksena voi tehdä mitä tahansa, mutta tahtaalta ei saa madallettuna.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Vakioalusta oli edellisessä korimallissa varustettu 14mm maavaralla ja xDrivessä oli sama maavara eli 14mm. Uusikorinen eli F30 omaa käsittääkseni saman vakiomaavaran eli 14mm.
- aavee
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 291
- Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
- Auto: F31 320iA xDrive '14
- Paikkakunta: Espoo
1,4cm on aika pieni maavara...J1978 kirjoitti:Vakioalusta oli edellisessä korimallissa varustettu 14mm maavaralla ja xDrivessä oli sama maavara eli 14mm. Uusikorinen eli F30 omaa käsittääkseni saman vakiomaavaran eli 14mm.
Ex: F20 118dA
Tosiaan F30:n hinnastossa sitä ei ole poissuljettu vaikka F10:n hinnastossa lukeekin M-Sport alustan kohdalla:haba kirjoitti:Ei ainakaan F30 hinnastossa sanota ettei xDriveen saisi M alustaa. M sport paketti kun tulee saataville niin eiköhän asia viimeistään selviä.
"Ei ole saatava xDrive malleille"
Tosin ei olisi ensimmäinen kerta kun jossain hinnastossa on virhe...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 31
- Liittynyt: 14 Tammi 2012, 11:12
E90-mallisarjassa nelivetoisten alusta on vakioalustan kanssa samalla korkeudella ja kaikki viittaisi että näin on myös F30:n kohdalla. Tuskin kenenkään maailma siihen yhteen senttiin kaatuu..
03-04-2012
There was a BMWNA product development guy there.
The best news by far, however, was the news of the diesel. YES, a diesel is coming. It will not be a 35, but rather a 30. He indicated it would be based off the N47 engine- approximately 2 litres and will come in as a 330d- placed between the 28 and the 35.
http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=657021" onclick="window.open(this.href);return false;
Voisiko tuo selittää sen miksi 330d:stä ei ole tihkunut mitään tietoa, eli se olisikin nyky nelos koneen uusi tehokkaampi variantti, eikä siis lainkaan kutos kone enää.
There was a BMWNA product development guy there.
The best news by far, however, was the news of the diesel. YES, a diesel is coming. It will not be a 35, but rather a 30. He indicated it would be based off the N47 engine- approximately 2 litres and will come in as a 330d- placed between the 28 and the 35.
http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=657021" onclick="window.open(this.href);return false;
Voisiko tuo selittää sen miksi 330d:stä ei ole tihkunut mitään tietoa, eli se olisikin nyky nelos koneen uusi tehokkaampi variantti, eikä siis lainkaan kutos kone enää.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
+1. Sentin alennus on vaan jousituksesta pois, eikä siis saa mitään hyvää aikaan.Caput Mortuum kirjoitti:E90-mallisarjassa nelivetoisten alusta on vakioalustan kanssa samalla korkeudella ja kaikki viittaisi että näin on myös F30:n kohdalla. Tuskin kenenkään maailma siihen yhteen senttiin kaatuu..
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Jokainen sentti ylös on tietysti kesällä liikaa ja silti talvella liian vähän Onneksi F30:iinkin varmasti saa laadukkaita alustasarjoja tarvikkeena.Caput Mortuum kirjoitti:E90-mallisarjassa nelivetoisten alusta on vakioalustan kanssa samalla korkeudella ja kaikki viittaisi että näin on myös F30:n kohdalla. Tuskin kenenkään maailma siihen yhteen senttiin kaatuu..
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA