Crash sensor

F30, F31, F32, F33, F34, F36
alapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 59
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 08:39
Auto: X3xDrive20d MHEV M1G
ex:F45 225iAxDrive ,F30 328A

Sain eilen tämän uuden F30 328 A Bus....
Törmäystilanne avustinta ei autossa ole ...?? Laakkonen espoo yhdessäkään esittelyautossakaan sitä ei ollut .??
Autossa ei ole myöskään Sport+ :aa .
Esitteen mukaan pitäisi olla ECO PRO,Comfort, Sport ja Sport+ .. tuota viimeistä Sport+ ei siis ainakaan minun autossa ole .
Törmäystilannevustin mainitaan erikseen perusvarustukseen kuuluvaksi ?? siihen kuuluva kamera pitäis olla sadetunnistimen vierellä tuulilasin yläreunassa, mutta kun ei ole ... ( manuaalissa sivulla 119 )

Auto tuntuu muuten tosi hyvältä
Voihan perse :sneak:
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Mikä tämä törmäystilanneavustin oikein on ? En ole moista laitetta tiedostanut aiemmin.
Sport+ on hinnaston mukaan Sport Linessa ja Adaptive Drive -paketissa. Omaa autoa en ole vielä ehtinyt tutkia yksityiskohtaisesti (alle 100 km mittarissa).

F30:ssa ei näytä myöskään olevan F10:stä tuttua konepellin nostosysteemiä jalankulkijoiden lisäturvaksi.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
alapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 59
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 08:39
Auto: X3xDrive20d MHEV M1G
ex:F45 225iAxDrive ,F30 328A

Minun tapauksessa se onkin pelkästään
- Avaa ovien keskuslukituksen
- Aktivoi auton sisävalaistuksen
- Aktivoi hätävilkut
- Aktivoi akun turvakytkennän
Aktiivivakionopeussäätimen tai kaistavahdin kanssa tilanne onkin toinen
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Active Protection aktivoituu pian käynnistyksen jälkeen – nopeudesta 18 km/h alkaen – ja kiristää turvavyötä automaattisesti hiukan. Kriittisen ajotilanteen uhatessa etuturvavyöt kiristyvät palautuvasti ja sivuikkunat ja kattoluukku sulkeutuvat. Active Protection tunnistaa uhkaavan törmäyksen etualueen kameran tai etualueen tutkan avulla, kuljettajan käynnistämän hätäjarrutuksen perusteella tai auton voimakkaasta ali- tai yliohjautumisesta.

Jos törmäys on väistämätön, järjestelmä jarruttaa onnettomuusauton pysähdyksiin saakka ilman että kuljettajan tarvitsee tehdä mitään. Näin vähennetään jatkotörmäysten todennäköisyyttä ja lievennetään niiden seurauksia – tai parhaassa tapauksessa estetään kokonaan.


Lähde: bmw.fi
alapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 59
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 08:39
Auto: X3xDrive20d MHEV M1G
ex:F45 225iAxDrive ,F30 328A

Näin minulle vakuutettiin ...!

Lainaus myyjän sähköpostista .
" Eli huomauttaa mahdollisesta törmäyksestä ei jarruta itse.
Pysäyttää kuitenkin auton onnettomuuden jälkeen automaattisesti jos esimerkiksi kuljettajalta on lähtenyt taju."

Totuus on se ettei mitään kameroita tai tutkia ole .!!
Markku J:llä on näköjään kattavampi lisävarustearsenaali , eikä siinäkään sitä tietääkseni ole .
En ole nähnyt yhdessäkään F30 esittelyautossa ... vielä

Totuus on se ettei tätä Crash sensor ( törmäystilanneavustaja) ominaisuutta tunne edes maahantuoja , mitä se pitää sisällään missäkin varusteversiossa. Bmw.fi pitävät tästä matalaa profiilia

Minulle annettiin ainakin ymmärtää väärin .!!
Pientä huijausta niinkuin Wallinin puheissa
Vastaa Viestiin