F30 kokemuksia

F30, F31, F32, F33, F34, F36
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

salmol kirjoitti:
J1978 kirjoitti:Mites kylkiäset, millaisia ovat olleet?
Eipä tullut mitään erityistä... Sain alennusta pirssistä, renkaanvaihdon, puoli tankkia dieseliä, myyjä haki mut rautatieasemalta autoa noutamaan, myyjän piti tunnin session jossa käytiin auto läpi ja juotiin sumpit. Niin ja sain avaimenperän. :)

Pisteet kyllä Hämeenlinnan Autokeskukselle, hyvin hoitivat kaiken vaikka mulla oli vähän säätöjä maksamisen kanssa.
Aika jännä juttu, että sinä sait renkaanvaihdon ilmaiseksi ja yli puol tankkia menovettä. Minä en saanut vaikka samasta paikasta ostinkin. Kahvejakaan ei näkynyt. Toki sain tavaratilan kaukalomaton, mutta paremmat "lahjat" sinä sait.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Osaako joku neuvoa...

Laitan usb-tikun sinne boksin usb-telakkaan ja eikös auton pitäisi tunnistaan tikku heti kun valitsen oikean ohjelmalähteen?

Toinen tikku on 8GB PNY ja toinen 4GB Trans jotain...Kumpikaan ei toimi. Entisessä E91:ssä nuo molemmat tikut toimi. Tässä ilmoittaa vaan jotain empty driveä...

Onko systeemi ronkeli sille minkämerkkinen tikku sinne tungetaan? Minkä merkkinen on toiminut?
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

J1978 kirjoitti:Osaako joku neuvoa...

Laitan usb-tikun sinne boksin usb-telakkaan ja eikös auton pitäisi tunnistaan tikku heti kun valitsen oikean ohjelmalähteen?

Toinen tikku on 8GB PNY ja toinen 4GB Trans jotain...Kumpikaan ei toimi. Entisessä E91:ssä nuo molemmat tikut toimi. Tässä ilmoittaa vaan jotain empty driveä...

Onko systeemi ronkeli sille minkämerkkinen tikku sinne tungetaan? Minkä merkkinen on toiminut?
Saattaa johtua tiedostojärjestelmästä, mutta ihmettelen kyllä jos E91:ssä molemmat toimivat.
EPJBMW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
Auto: F25 X3 xDrive20d
Paikkakunta: Jyväskylä

J1978 kirjoitti:Laitan usb-tikun sinne boksin usb-telakkaan ja eikös auton pitäisi tunnistaan tikku heti kun valitsen oikean ohjelmalähteen?

Toinen tikku on 8GB PNY ja toinen 4GB Trans jotain...Kumpikaan ei toimi. Entisessä E91:ssä nuo molemmat tikut toimi. Tässä ilmoittaa vaan jotain empty driveä...

Onko systeemi ronkeli sille minkämerkkinen tikku sinne tungetaan? Minkä merkkinen on toiminut?
Antinontoxic kirjoitti:Saattaa johtua tiedostojärjestelmästä, mutta ihmettelen kyllä jos E91:ssä molemmat toimivat.
Tuo F30 tulkkaa jotenkin eritavalla muistitikun tiedostoja kuin E90:nen.
Minulla kyllä löysi tikun (tai itse asiassa minulla on miniatyyrikokoinen muistikortin lukija jossa on 8MB:n micro sd kortti), mutta tiedostot olivat aivan sekaisin edeltäjään verrattuna.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

J1978 kirjoitti:Aika jännä juttu, että sinä sait renkaanvaihdon ilmaiseksi ja yli puol tankkia menovettä. Minä en saanut vaikka samasta paikasta ostinkin. Kahvejakaan ei näkynyt. Toki sain tavaratilan kaukalomaton, mutta paremmat "lahjat" sinä sait.
Saksan Jormako myyjänä teille toimi? Jos näin niin taitaa hänellä proceduurit vaihdella.. :tong: Itse sain BMW-USB muistin ja avaimeperän. Aiemmin hän kyseli, jotta pidänkö viineistä, mutta eipä vain kuoharipulloa autossa ollut... :wassat:

Esittely oli kyllä tip top ja muutenkin olen aina palveluun ollut tyytyväinen.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

VolvostaBemariin kirjoitti:
J1978 kirjoitti:Aika jännä juttu, että sinä sait renkaanvaihdon ilmaiseksi ja yli puol tankkia menovettä. Minä en saanut vaikka samasta paikasta ostinkin. Kahvejakaan ei näkynyt. Toki sain tavaratilan kaukalomaton, mutta paremmat "lahjat" sinä sait.
Saksan Jormako myyjänä teille toimi? Jos näin niin taitaa hänellä proceduurit vaihdella.. :tong: Itse sain BMW-USB muistin ja avaimeperän. Aiemmin hän kyseli, jotta pidänkö viineistä, mutta eipä vain kuoharipulloa autossa ollut... :wassat:

Esittely oli kyllä tip top ja muutenkin olen aina palveluun ollut tyytyväinen.
Palvelu oli mullakin tip top. Pasi Kesti oli minulla myyjänä ja Saksa oli kyllä silloin paikalla kun vien sinne uuden auton renkaat ja hän vaikutti kyllä myös erittäin asialliselta.

Kesti ei ainakaan tiennyt mistään kouhuvista ja mistään viineistäkään mitään. Sanoi ettei heillä anneta sellasia. Oli ihan tietämättömän oloinen kun kerroin, että aiemmin olen saanut bemarikaupoilla bemarin kassissa Saksalaista valkkaria tai pullon kuohuviiniä ja että se on ollut ainakin joskus BMW:n maahantuonnin sponssaamaa tavaraa.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Jorma Saksa oli myyjänä. En nyt muista oliko se ihan puoli tankkia vai neljäsosa, mutta oli siellä löpöä kuitenkin. Olisin ehkä itse valinnut kaukalomaton jos olisin voinut... Ja olen myös itse kuullut että noissa autoissa on mukana usein viinipullo mutta minulla ei ollut. Vähän tietysti kannattaisi firmojen panostaa tuohon luovutustilaisuuteen, saisi todella edullisesti positiivista tunnetta ja paljon todennäköisemmin tulisi ostaja vaihtamaan pirssin uuteen jos kohtelu olisi tosi positiivista. Tuossa ei paljoa enää 15€ viinipullo firmalle tuntuisi.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Öö, tuota, jos ostaa kymmenien tuhansien hintaisen kärryn niin en oikein itse osaa olla milläskään sen suhteen onko mukana 15e viinipulloa vai ei. E60:n mukana tuli 5e maksava mustaherukkaskumppa, jonka kaadoin suihkulähteeseen Lordin voittaessa Euroviisut. Niitä Rieslling-pulloja mitä jaettiin yhdessä saumassa vähän joka tilanteessa oli kaapissa varmaan 5 joskus, nyt ovat varmaan loppuneet myyjiltä. IMO tärkeämpää luovutuksessa on asiallinen auton läpikäynti, tekninen selostus ja muu opastus fiksusti. Minulle liitettiin mm. puhelin BT-systeemiin, fiksattiin muut asetukset kuntoon ja 1,5h selviteltiin tekniikkaa. Oikein hyvin meni. Ei tullut mieleenkään pohtia, pitäisikö saada avaimenperä tai kuramatto mukaan. Kysehän on vain rahasta, kamat voi ostaa ja jos näistä muutaman kympin rihkamoista on kyse, enpä sitten tiedä.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

En tarkoittanutkaan että minä olisin ollut tuon viinipullon kipeä. Tarkoitin vain että tuosta luovutustilaisuudesta kannattaa tehdä hieno kokonaisuus koska se sitoo hyvin asiakasta. Tarkoitti se sitten viiniä, kahvia, opastusta, puhelimen paritusta, yms.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Vahva sama edelliseen. Pienet asiat ovat toidella ratkaisevia usein asiakasrajapinnassa....
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

BMW -valkoviinin olen minä saanut Laakkoselta mukaan, jopa käytetyn X5:n kaupassa. Pitkiksen kanssa olen samaa mieltä, ettei noilla mainoslahjoilla suurempaa merkitystä ole. Mutta oikein käytettynä joistain voi jäädä hyvä mieli.

Kuten vaikkapa perjantaina uutta Audi A6:a noutaessani oli takakonttiin pakattu pojalleni Audi -mäenlaskupulkka ja A1 -pienoisauto. Myyjä vaan kivasti totesi takaluukkua avatessaan, että "nuo ovat sitten Ollille vietäväksi". Olihan autossa myös Audi -lompakko, avaimenperiä 2 kpl ja ilmainen tavaratilan matto sekä kesärenkaat pakattuina todella tukeviin rengaspusseihin.

Lähtiessäni sain vielä käteeni pienen lumilapiopaketin - kuulemma en sitä Audin kanssa tarvi, mutta "voin auttaa sillä Bemarikuskeja".
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

Pitkiksen kanssa samaa mieltä. Aina on tuleva autoni luovutustilaisuuksissa kinnostanut itseäni enemmän kuin mitkään lahjat, skumpat (en käytä alkoholia) ym. turhat mielistelyjutut. Enkä edes viitsisi ruinata myyjältä mitään kylkiäsisiä, olinhan aina sentään ostanut auton enkä mitään jonnin joutavaa rihkamaa. Ja jos jotain mattoa, avaimenperää tai muuta lifestyle-tuotteita tarvitsen, niin voin ostaa niitä jälkeenkinpäin. Asiallinen auton läpikäynti riittää, avaimet kouraan ja menoksi, se on siinä. Ei se uuden auton ostaminen nyt kuitenkaan mikään niin ihmeellinen asia ole. Myyjien ällöttävät mielistelyjutut ja lahjonnat ei uppoa meikäläiseen, lähinnä ärsyttää. Voin ostaa jatkossakin uuden auton samasta liikkeestä, jos vain tarjous houkuttelee, sillä kuitenkin on eniten väliä autokaupoissa.

Onnea J1978 uudesta, hienosta autostasi :thuup: ! Minunkin seuraava auto tulee olemaan ehdottomasti xDrive.
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

salmol kirjoitti:En tarkoittanutkaan että minä olisin ollut tuon viinipullon kipeä. Tarkoitin vain että tuosta luovutustilaisuudesta kannattaa tehdä hieno kokonaisuus koska se sitoo hyvin asiakasta. Tarkoitti se sitten viiniä, kahvia, opastusta, puhelimen paritusta, yms.
Kyllähän siihen vaivaa kannattaa nähdä, ilman muuta. Tuntuu nämä BMW:t uudistuvan sitä tahtia ettei mukana pysy vaikka yrittäisi seurata. Mää voin silti hörpätä kahvit Keimolassa ja viinin hakea Alkosta, roinat saa muutoin netistä. Näen arvokkaana sen palvelun ja edun, mitä ei rahalla saa. Eli asiantuntevan myyjän opastuksen ja neuvonnan. Romun jakamista en hirveästi arvosta, asiakashan senkin aina maksaa. Jos joku tykkää, no problem, makuasia.
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

Kun hain nykyisen kulkineeni kauppiaalta, niin mukaani sain kaksi avainta ja pullon cremantia. Eli kaiken välttämättömän.
Perehdyttäminen autoon kesti n. 5 min. keskittyen lähinnä penkin säätöihin.
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

fifty kirjoitti:Kun hain nykyisen kulkineeni kauppiaalta, niin mukaani sain kaksi avainta ja pullon cremantia. Eli kaiken välttämättömän.
Perehdyttäminen autoon kesti n. 5 min. keskittyen lähinnä penkin säätöihin.
Tässä on eroa vähän auton suhteen. Jos ajattelee vaikka E90 ihan perusvarustein ilman navia, eipä siinä mitään muuta olekaan kuin penkin säädöt. Mutta nämä nykyvehkeet täydellä lastilla, detaljeita 50x enemmän. Itse ihan mielelläni voisin mennä koulutukseen vaikka muutaman viikon päästä, missä tämän uuden iDriven kaikki toiminnot käytäisiin perusteellisesti läpi. Hands on. Ei niitä kirjasta jaksa lukea/opi ja vaikka räplää laitetta, kaikkea ei hoksaa. Sellainen tunnin jälkibriefing olisi tosi jees - esimerkiksi tällaisesta tulisi todella korkeat pisteet myyjälle ja on juuri sitä, mitä ei rahalla saa netistä.
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

Pitkis kirjoitti:Tässä on eroa vähän auton suhteen. Jos ajattelee vaikka E90 ihan perusvarustein ilman navia, eipä siinä mitään muuta olekaan kuin penkin säädöt.
Nyt en ihan ymmärtänyt viestiäsi. autoni varusteluettelon voit lukea "autotallista".
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

fifty kirjoitti:
Pitkis kirjoitti:Tässä on eroa vähän auton suhteen. Jos ajattelee vaikka E90 ihan perusvarustein ilman navia, eipä siinä mitään muuta olekaan kuin penkin säädöt.
Nyt en ihan ymmärtänyt viestiäsi. autoni varusteluettelon voit lukea "autotallista".
Puhuin vain yleisellä tasolla. Autosihan lukee siinä vieressä ja tiedossa oli tuo X5. Totta kai perehdytykseen vaikuttaa myös taustatiedot - osa vaihtaa samasta mallista toiseenkin välillä. En tiedä, paljonko sinulla oli X5 kokemusta aikaisemmasta, sen vuoksi en ottanut kantaa tarkemmin siihen sinun tapaukseen.
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

Pitkis kirjoitti:Itse ihan mielelläni voisin mennä koulutukseen vaikka muutaman viikon päästä
Tuossa on kyllä järkeä. Malttaisi ehkä paremmin kuunnella "infopläjäys" kuin silloin luovutuspäivänä.
Pitkis kirjoitti: Autosihan lukee siinä vieressä ja tiedossa oli tuo X5.
X6 :)
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Pitkis kirjoitti: Itse ihan mielelläni voisin mennä koulutukseen vaikka muutaman viikon päästä, missä tämän uuden iDriven kaikki toiminnot käytäisiin perusteellisesti läpi.
Oletko soittanut myyjälle ja kysynyt konsultaatiota auton käyttämisestä? Enpä usko että myyjä moisesta kieltäytyisi.
strmix
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 06 Tammi 2013, 10:27

Olisko niin että Automaati kuuluu bisnes-pakettiin ja xdrive vain 500 eukkoa. Pakko kai tästä on mennä tekee paperossit. :)
Viikonloppuna on näyttely eli sinne kynän kanssa.
Vastaa Viestiin