F30 kokemuksia

F30, F31, F32, F33, F34, F36
Seppo(nimi muutettu)
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 125
Liittynyt: 10 Tammi 2013, 11:22
Auto: G31 540i xDrive Msport

Joo, ei tää nyt niin vakavaa ole. Ihan kiva kippo kummiskin.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

BMW e90 kirjoitti:Niin ja takapää kolisee oli talvi tai ei. Ei johdu pakkasesta tai talvesta. Ja se kolina on paremminkin sellaista naputusta joka kuuluu jos on epätasaista tietä tai koloja.
No joo eipä mulla tollasta kuulu...Ei edes vaikka ajan huonokuntoista mukulakivikatua ees taas. Ne auto menee ihan sukkasillaan. Kolinaa kuuluu ainoastaan kuvaamissani edellämainituissa olosuhteissa ja tietyillä teillä. Mitään naputusta ei autoni peräpää pidä.

Eli se jarruvinkuna on ainoa selkeä vika tässä autossani.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Auto kävi takuuhuollossa. Tässä mitä tehtiin.

1) Auton penkin rungot ruosteessa. BMW valmistelee mahdollisesti takaisinkutsukampanjaa, mutta vielä ei tehty mitään.
2) Jarrut vinkuu. Huollettu BMWn huolto-ohjeen mukaan, eli jotain rasvaa laitettu. Ei vaihdettu paloja eikä levyjä.
3) PDC lopettaa toimintansa autopesun jälkeen. Kuulemma ei vika eikä tehty mitään.
4) Auto vaeltelee. Aurauskulmat tarkastettiin ja sekä taka- että etuakseli piti säätää uudelleen.
5) Ajotietokone ei näyttänyt huoltotietoja. Ohjelmistot päivitetty.
6) Takajouset ääntelee. Ei kuulemma ääntele, eli ei tehty mitään.
7) Auto jarruttelee itsekseen pyyhkimet päällä. Ominaisuus joka kuivaa jarruja, ei tehty mitään.
8) Päivävaliautomatiikka käyttää liian herkästi Xenoneita. Ei tehty mitään, ei säädettävissä.
9) Automaatti-ilmastointi ei pysty pitämään autoa jäättömänä/huuruttomana. Ei mitään tehtävissä.

Tämän lisäksi auto pestiin ja sijaisauto annettiin. Kaikki korvauksetta, ihan tyytyväinen olen Autokeskuksen toimintaan. Sijaisautona oli 120d manuaalina (M-sport, ajettu 350 km eli ihan uusi) ja muuten hyvä pirssi mutta selvästi äänekkämpi kuin kolmonen, ja luistonesto jos mahdollista, vieläkin herkempi kuin kolmosessa.

Auto menee nyt suoraan mielestäni, joten tuntuisi aurauskulmien säätö auttanut ongelmaan. Huomasin myös että mittaristossa luki nyt ennen käynnistystä BMW jota ei aikaisemmin lukenut kuin iDrive-näytössä, joten selkeästi uudempi softa. Tästä ehkä myös muut tietää onko uusin softaversio käytössä. Jotenkin tuntuu että vaihteisto toimii jouhevammin, mutta en tiedä vaikuttaako tuo ohjelmapäivitys automaattilootaan. Ehkä.

Ainoa mihin olen tyytymätön on tuo PDC:n kuntoon laittamatta jättäminen. Ei ole normaalia mielestäni että auto ei pesua kestä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Oma valmistunut vapun tienoilla 2012 ja ei tule tuota BMW tekstiä mittaristoon.
PDC on herkkä minullakin menemään "tilttiin". Pienikin lumi tai jää aiheuttaa sen. Mutta parempi niin kun näyttäisi väärin.
Myös pesun jälkeen tuohon valuu monesti vettä joka jäätyy ja aiheuttaa tuon hälytysäänen.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

F30 kokemukseni, ajettu noin 870km:a...

Lämpiää edelleen todella hyvin ja äkkiä, en ymmärrä narinoita siitä että F30 on kylmä auto. Saunaksi voisi kutsua ainakin tuota 320iA:ta. Lämpö jakaantuu myös todella hyvin ja ikkunat pysyy säädöillä: auto ja 22C hyvin sulina/huuruttomina -20-30 asteen pakkasillakin.

Olen kykkinyt etupenkkien alla monet kerrat, mutta ruostetta ei sieltä löydy. Ainoa missä on ruostetta, niin moottoritilassa jossain siellä ihan alhaalla on jotain ruostepilkkuja, jotka lienee jotain irtoruostetta. En menetä niistä yöuniani.

Suoraan menee ja ei vaeltele. Erittäin tunnokas ohjaus ja suuntavakaa nelikkona ja Servotronic-ohjauksella sekä Michelinin 205/60R16 normaaleilla nastarenkailla,vanteet BMW:n omat vanteet. Kiva ajettava, tykkään!

Ulkopeilien kotelojen seudulla vinkuu joskus, mutta se on selkeästi peilikoteloiden muotoilusta johtuvaa vinkunaa tietynlaisessa tuulessa ja ajonopeudessa. Ei ole mikään vika.

Mulla lukenut mittaristossa BMW-teksti alusta asti, auto valmistunut siis 26.10.2012.

Etujarrut vinkuvat, joka on siis ainoa valitukseni aihe. Muuten hintansa väärti vehje! Autoni on tullut linjalta perjantaina ja kebab-miehet on koonneet tämän yksilön huolella, koska ei löydy vielä sen enempää narisemista ja valituksen aihetta.
Viimeksi muokannut J1978, 07 Helmi 2013, 20:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 448
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Tuosta päivävaloautomatiikasta olen kysellyt huollosta jo monet kerrat ja viimmeksi tänään. No nyt tuli vastaus että se on ominaisuus! just! Kun tähän asti on sanottu et asiaa tutkitaan. Sanoin että ei todellakaan ole ominaisuus vaan että se ei yksinkertaisesti toimi niin kuin pitää. No lopuksi myöntivät että toivottavasti siihen tulee joskus päivitys. Valittakaa kaikki tuosta asiasta niin vois alaata jotain tapahtumaankin asian suhteen! :) Ja sitä pystyy säätää mutta ei se auta mitään. Mulla säädettiin viimme kesänä ja ei mitään vaikutusta. Uus softa laitettiin muutama viikko sitten ja sen seurauksena tuli kans BMW teksti mittaristoon. Joku fem moduuli päivitettiin,käsittääkseni tämä tullaan tekemään kaikkiin viimmeistään ekan huollon yhteydessä. Niin ja takapää ääntelee,naputtaa! Olisko Salmol sulla samaa vikaa? Liittyy ilmeisesti takaiskareihin,näin mulle on sanottu... Omaani vaihdetaan iskarit lähiviikkoina.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

BMW e90 kirjoitti:Tuosta päivävaloautomatiikasta olen kysellyt huollosta jo monet kerrat ja viimmeksi tänään. No nyt tuli vastaus että se on ominaisuus! just! Kun tähän asti on sanottu et asiaa tutkitaan. Sanoin että ei todellakaan ole ominaisuus vaan että se ei yksinkertaisesti toimi niin kuin pitää. No lopuksi myöntivät että toivottavasti siihen tulee joskus päivitys. Valittakaa kaikki tuosta asiasta niin vois alaata jotain tapahtumaankin asian suhteen! :) Ja sitä pystyy säätää mutta ei se auta mitään. Mulla säädettiin viimme kesänä ja ei mitään vaikutusta. Uus softa laitettiin muutama viikko sitten ja sen seurauksena tuli kans BMW teksti mittaristoon. Joku fem moduuli päivitettiin,käsittääkseni tämä tullaan tekemään kaikkiin viimmeistään ekan huollon yhteydessä. Niin ja takapää ääntelee,naputtaa! Olisko Salmol sulla samaa vikaa? Liittyy ilmeisesti takaiskareihin,näin mulle on sanottu... Omaani vaihdetaan iskarit lähiviikkoina.
Fem-moodulivika ja siihen liittyvä päivitys koskee tiettyjä alkupään tuotannon autoja. Esim. mulla kunnossa, kun se on vasta loppuvuodesta väsätty kapine. Se ei siis kuulu tuohon päivitettävien kastiin.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

BMW e90 kirjoitti:Olisko Salmol sulla samaa vikaa? Liittyy ilmeisesti takaiskareihin,näin mulle on sanottu... Omaani vaihdetaan iskarit lähiviikkoina.
Mun mielestä takapää pitää hieman ääntä röpelöisellä pinnalla, mutta huolto oli käynyt testaamassa ja sanoivat että ei pidä ääntä. He myös tutkivat iskarit ja iskarin yläpään ja kaikki oli kunnossa. Uskotaan. Voi olla että takavetoisen auton peräpää ääntelee sitten enemmän kuin entisen etuvetoisen autoni... Mutta ei sieltä mitään isoa häiritsevää kuulu, vähän lopisee.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

salmol kirjoitti:
BMW e90 kirjoitti:Olisko Salmol sulla samaa vikaa? Liittyy ilmeisesti takaiskareihin,näin mulle on sanottu... Omaani vaihdetaan iskarit lähiviikkoina.
Mun mielestä takapää pitää hieman ääntä röpelöisellä pinnalla, mutta huolto oli käynyt testaamassa ja sanoivat että ei pidä ääntä. He myös tutkivat iskarit ja iskarin yläpään ja kaikki oli kunnossa. Uskotaan. Voi olla että takavetoisen auton peräpää ääntelee sitten enemmän kuin entisen etuvetoisen autoni... Mutta ei sieltä mitään isoa häiritsevää kuulu, vähän lopisee.
3-bemarissa ehken myös jäykempi ja pintakovempi jousitus kuin pehmeämmän oloisessa Volvossa.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

J1978 kirjoitti:3-bemarissa ehken myös jäykempi ja pintakovempi jousitus kuin pehmeämmän oloisessa Volvossa.
Itse asiassa tuntuu mukavammalta nämä bemun jouset. Volvossa oli tosi jämäkkä jousitus ja jokainen pikisauma napautti sormille. Tosin mulla oli 18" vanteet siinä, nyt vain 16" talvikumeissa ja 17" kesänakeissa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 448
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Omassani se ääni on sellaista naputusta. Vähän kuin olis esim etupään koiranluu väljänä,samanlainen ääni. Eikä kuulu kyllä tälläiseen autoon se ääni. Alkupään ykkösarjalaisiin on vaihdettu iskaria oikein urakalla takapään äänien takia,näin huollos sanottiin ja meinasivat että sama vika on alkupään kolmossarjalaisis. No bemari nyt vielä tutkii asiaa ennenkö antaavat luvan tehdä ja vaihtaa mitään.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

BMW e90 kirjoitti:Omassani se ääni on sellaista naputusta. Vähän kuin olis esim etupään koiranluu väljänä,samanlainen ääni. Eikä kuulu kyllä tälläiseen autoon se ääni. Alkupään ykkösarjalaisiin on vaihdettu iskaria oikein urakalla takapään äänien takia,näin huollos sanottiin ja meinasivat että sama vika on alkupään kolmossarjalaisis. No bemari nyt vielä tutkii asiaa ennenkö antaavat luvan tehdä ja vaihtaa mitään.
Ok, hyvä kuvaus ongelmasta. Tiedän miltä kuulostaa koiranluu väljänä, ja mulla ei kuulu ollenkaan sillä tavalla. Enemmänkin siten kun oikein kylmällä kelillä kun iskarit on kohmeessa, sellainen vaimea lopina. Eli mulla ei selvästi ole samaa vikaa kuin sulla.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Salmol: miten sen jarruvinkunan kanssa kävi, häviskö se rasvaamalla?

Tuon saman ne tekee munkin autoon, koska muuta ohjetta ei vielä ole. Joskus ovat vaihtaneet uudet vastaavat osat vinkuvien vastaavien tilalle ja se ei ole auttanut. No senhän toki sanoo järkikin, että tuskin auttaa, mutta tätä ovat joskus kokeilleet.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

J1978 kirjoitti:Salmol: miten sen jarruvinkunan kanssa kävi, häviskö se rasvaamalla?
Nyt ei vinkunut kun ajoin kotiin, mutta täytyy odotella pakkasia kun tuo vinkuu pakkasella tyypillisesti. Eli ei vingu märillä keleillä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

salmol kirjoitti:
J1978 kirjoitti:Salmol: miten sen jarruvinkunan kanssa kävi, häviskö se rasvaamalla?
Nyt ei vinkunut kun ajoin kotiin, mutta täytyy odotella pakkasia kun tuo vinkuu pakkasella tyypillisesti. Eli ei vingu märillä keleillä.
Niimpä. Mulla alkaa vinkuna -5 ja sitä alhaisemilla pakkaskeleillä.
EPJBMW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
Auto: F25 X3 xDrive20d
Paikkakunta: Jyväskylä

salmol kirjoitti: Enemmänkin siten kun oikein kylmällä kelillä kun iskarit on kohmeessa, sellainen vaimea lopina.
Minulla ääni on kanssa tämän tyylinen ja alan olla sitä mieltä, että se on ominaisuus ja kuuluu tuohon takavetoisen pyöränripustukseen?
Tänään ajelin hiukan enemmän pitkästäaikaa tuolla autolla ja alan ihastua siihen kerta kerralta enemmän. Siinä ei enää pienet kolinat haittaa mitään. :lol:
Poppivehkeet osui juuri sellaiset kuin pitikin, eli kannatti se n:700€ jonka tuo Hi-Fi paketti maksoi ja nuo jarrut ei minulla ole vinkuneet vielä. Ainakaan kovin kuuluvasti.
Ainoa haittapuoli on tällä hetkellä nuo pito-ongelmat. Nokialaiset lähtee ehkä ensi syksynä vaihtoon jos keksin paremmat tilalle. (Samalla voisi päivittää ehkä hiukan vanteitakin. :w00t: )
Haluaisin nuo talvirenkaat kuitenkin RunFlattina, kun talvella on just tylsintä temuta hangen seassa paikkapullojen ja kompressorien kanssa jos rengasrikko sattuu.
karjala2012
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 47
Liittynyt: 12 Huhti 2012, 08:33
Auto: BMW e91 330D M-Sport 2006

salmol kirjoitti:Auto kävi takuuhuollossa. Tässä mitä tehtiin.

1) Auton penkin rungot ruosteessa. BMW valmistelee mahdollisesti takaisinkutsukampanjaa, mutta vielä ei tehty mitään.
2) Jarrut vinkuu. Huollettu BMWn huolto-ohjeen mukaan, eli jotain rasvaa laitettu. Ei vaihdettu paloja eikä levyjä.
3) PDC lopettaa toimintansa autopesun jälkeen. Kuulemma ei vika eikä tehty mitään.
4) Auto vaeltelee. Aurauskulmat tarkastettiin ja sekä taka- että etuakseli piti säätää uudelleen.
5) Ajotietokone ei näyttänyt huoltotietoja. Ohjelmistot päivitetty.
6) Takajouset ääntelee. Ei kuulemma ääntele, eli ei tehty mitään.
7) Auto jarruttelee itsekseen pyyhkimet päällä. Ominaisuus joka kuivaa jarruja, ei tehty mitään.
8) Päivävaliautomatiikka käyttää liian herkästi Xenoneita. Ei tehty mitään, ei säädettävissä.
9) Automaatti-ilmastointi ei pysty pitämään autoa jäättömänä/huuruttomana. Ei mitään tehtävissä.
Onhan tuossa pientä harmia ollut...

Tuo kohta 7) kuulostaa äkikseltään aivan järjettömältä kiusanteolta BMW:n insinööriltä :curse:

Mistä lähtien jarruja on muka tarvinnut erikseen "kuivatella" ajon aikana :wassat:
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

karjala2012 kirjoitti:Tuo kohta 7) kuulostaa äkikseltään aivan järjettömältä kiusanteolta BMW:n insinööriltä :curse:

Mistä lähtien jarruja on muka tarvinnut erikseen "kuivatella" ajon aikana :wassat:
Kai siinä on ajatuksena että sitten hätätilanteessa jarrut hidastaisivat vauhtia heti kun ovat kuivat ja valmiina. Vesi kuitenkin huonontaa pitoa kun se voitelee, joten olisiko tuo se ajatus...

Toimiiko muilla muuten rattilukko? Nyt kun ajoin sijaisautoa (120d) niin huomasin siinä rattilukon ja huomasin myös että omani ei lukitse rattia... Eli kun ottaa virrat kaksi kertaa pois, niin meneekö jollain rattilukko päälle F30ssä?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Ant_K
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 01 Kesä 2012, 10:44

Perusaudioissa ilmennyt FM-radiossa ärsyttävä "ominaisuus" eli SuomiPoP kanava ei pysy taajudella vaan päälle puskee hetkittäin jotain toista kanavaa muutaman sekunnin pätkissä. Signaalitaso on pitäis olla ok ja samaa tekee eri puolella kaupunkia ja vain tuolla taajuudella. Oliskohan kuitenkin lähetyksessä jotain? Ei toistu toisella autolla ja F30:ssa tämä jatkunut kohta kuukauden ajan.

Tuosta lämpenenmisestä: voi olla että 320i janoisampana hukkalämpöäkin riittää paremmin sisälle asti. Missä vaiheessa muuten bensakoneessa öljynlämpöviisari alkaa nousemaan 50C:sta kun ajelet 80km/h ja pakkasta se 20-30C?

Jarrut lopetti vinkumisen 10tkm kohdilla ilman korjauksia. Ajettu pelkästään pätkä-ajoa viimeinen tankillinen ja luistonesto "sopeuttanut" jarrupaloja kiitettävästi päätellen jarrupölystä. Seurataan nyt nämä pakkaset, että onko muutos pysyvä.

Hyvä kuulla että löytyy myös tyytyväisiä omistajia. Ei ole takoitus ketään loukata, mutta kerrottakoon että meidän yksilössä ongelmia riittänyt sen verran puoleen vuoteen, että tämä jää luultavasti viimeiseksi baijerilaiseksi. Ellei sitten hinnat laske muiden kansanautojen tasolle tai sitten laatu parane muiden premium merkkien tasolle. Molemmista vaihtoehdoista on ennestään kokemuksia.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

karjala2012 kirjoitti:
salmol kirjoitti:Auto kävi takuuhuollossa. Tässä mitä tehtiin.

1) Auton penkin rungot ruosteessa. BMW valmistelee mahdollisesti takaisinkutsukampanjaa, mutta vielä ei tehty mitään.
2) Jarrut vinkuu. Huollettu BMWn huolto-ohjeen mukaan, eli jotain rasvaa laitettu. Ei vaihdettu paloja eikä levyjä.
3) PDC lopettaa toimintansa autopesun jälkeen. Kuulemma ei vika eikä tehty mitään.
4) Auto vaeltelee. Aurauskulmat tarkastettiin ja sekä taka- että etuakseli piti säätää uudelleen.
5) Ajotietokone ei näyttänyt huoltotietoja. Ohjelmistot päivitetty.
6) Takajouset ääntelee. Ei kuulemma ääntele, eli ei tehty mitään.
7) Auto jarruttelee itsekseen pyyhkimet päällä. Ominaisuus joka kuivaa jarruja, ei tehty mitään.
8) Päivävaliautomatiikka käyttää liian herkästi Xenoneita. Ei tehty mitään, ei säädettävissä.
9) Automaatti-ilmastointi ei pysty pitämään autoa jäättömänä/huuruttomana. Ei mitään tehtävissä.
Onhan tuossa pientä harmia ollut...

Tuo kohta 7) kuulostaa äkikseltään aivan järjettömältä kiusanteolta BMW:n insinööriltä :curse:

Mistä lähtien jarruja on muka tarvinnut erikseen "kuivatella" ajon aikana :wassat:
En ole huomannut mitään 7:n kaltaista juttua. Monessa volkkarissa, Skodassa ja Audissa on tuo toiminto eikä sitä huomaa mun mielestä mitenkään. Enkä ole kyllä huomannut mitään bemarissakaan.
Vastaa Viestiin