Laatuvikaa on aina kun tulee kokonaan uusia malleja. Se on valitettavaa. Kyllähän niitä on Audeissakin (esimerkiksi) kaikkia vikoja kun tuovat uusia malleja tuotantoon. 6kk-12kk se yleensä ottaa kun alkaa tulemaan sellaista autoa jossa ei ole enää lastentauteja. Se on niitä uuden mallin kiroja jolta ei voi oikein välttyä vaikka ostas mersun. Näin se meni tämän 3-sarjankin kohdalla. Mulla näyttäs esim. olevan aika ongelmaton yksilö jo.Ant_K kirjoitti:Perusaudioissa ilmennyt FM-radiossa ärsyttävä "ominaisuus" eli SuomiPoP kanava ei pysy taajudella vaan päälle puskee hetkittäin jotain toista kanavaa muutaman sekunnin pätkissä. Signaalitaso on pitäis olla ok ja samaa tekee eri puolella kaupunkia ja vain tuolla taajuudella. Oliskohan kuitenkin lähetyksessä jotain? Ei toistu toisella autolla ja F30:ssa tämä jatkunut kohta kuukauden ajan.
Tuosta lämpenenmisestä: voi olla että 320i janoisampana hukkalämpöäkin riittää paremmin sisälle asti. Missä vaiheessa muuten bensakoneessa öljynlämpöviisari alkaa nousemaan 50C:sta kun ajelet 80km/h ja pakkasta se 20-30C?
Jarrut lopetti vinkumisen 10tkm kohdilla ilman korjauksia. Ajettu pelkästään pätkä-ajoa viimeinen tankillinen ja luistonesto "sopeuttanut" jarrupaloja kiitettävästi päätellen jarrupölystä. Seurataan nyt nämä pakkaset, että onko muutos pysyvä.
Hyvä kuulla että löytyy myös tyytyväisiä omistajia. Ei ole takoitus ketään loukata, mutta kerrottakoon että meidän yksilössä ongelmia riittänyt sen verran puoleen vuoteen, että tämä jää luultavasti viimeiseksi baijerilaiseksi. Ellei sitten hinnat laske muiden kansanautojen tasolle tai sitten laatu parane muiden premium merkkien tasolle. Molemmista vaihtoehdoista on ennestään kokemuksia.
F30 kokemuksia
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Joo, ainakin kun ajelee cruise päällä ja pyyhkimet/sadetunnistin aktivoituna niin noin kilsan välein jarruttelee. Ainakin mulla. Ja huolto sanoi että siinä on todellakin tuollainen kuivaussysteemi.J1978 kirjoitti:En ole huomannut mitään 7:n kaltaista juttua. Monessa volkkarissa, Skodassa ja Audissa on tuo toiminto eikä sitä huomaa mun mielestä mitenkään. Enkä ole kyllä huomannut mitään bemarissakaan.
Huomasin muuten että nyt uusilla ohjelmistoilla automaattinen start-stop toimii nyt myös pakkasella. Aikaisemmin ei toiminut alle +3 asteessa, mutta nyt on päällä pakkasellakin. Nyt esim. -7 asteessa toimi vieläkin.
Lisäksi huolto sanoi että automaattivaihteisto hoitaa rattilukon toimintaa, manuaaleissa on vissiin oikea rattilukko. Ainakin 120d:ssä oli.
Viimeksi muokannut salmol, 08 Helmi 2013, 20:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Joo no tosta cruisehommasta en tiiä kun kuulun kummajaisiin, enkä käytä koskaan koko kruisea. Minusta turhin kapistus mitä voi olla. Tykkään ajaa omilla jaloillani ja käsilläni autoa...Myös pidemmillä matkoilla.salmol kirjoitti:Joo, ainakin kun ajelee cruise päällä ja pyyhkimet/sadetunnistin aktivoituna niin kilsan välein jarruttelee. Ainakin mulla.J1978 kirjoitti:En ole huomannut mitään 7:n kaltaista juttua. Monessa volkkarissa, Skodassa ja Audissa on tuo toiminto eikä sitä huomaa mun mielestä mitenkään. Enkä ole kyllä huomannut mitään bemarissakaan.
Huomasin muuten että nyt uusilla ohjelmistoilla automaattinen start-stop toimii nyt myös pakkasella. Aikaisemmin ei toiminut alle +3 asteessa, mutta nyt on päällä pakkasellakin. Nyt esim. -7 asteessa toimi vieläkin.
Lisäksi huolto sanoi että automaattivaihteisto hoitaa rattilukon toimintaa, manuaaleissa on rattilukko.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 448
- Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
- Auto: G31 520da -17
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Mulla taas ei toimi star-stop vaikka on uus ohjelma sisällä. Ei oo kertaakaan sammuttanut alle +3 astees. Mut eipä tua haittaa,täysin turha koko systeemi! Sitten kun lämpötilat sen sallii nii otan aina sen napista pois päältä.
Minulla on vajaan vuoden aikana ollut 2 eri F30:sta käytössä/omistuksessa. Molemmissa on rengaspainevaroitin hälyttänyt tyhjentyneistä paineista yhteensä kolmesti, vaikka joka kerralla paineet ovat olleet kohdallaan. Enää sitä ei säikähdä, kun tietää mistä on kyse. Toinen on helmikuun tuotantoa ja toinen elokuun.
Takaiskareissa en ole huomannut mitään outoa. Toki kuopat hieman kolahtelevat, mutta eihän se mikään Bentley ole.
Takaiskareissa en ole huomannut mitään outoa. Toki kuopat hieman kolahtelevat, mutta eihän se mikään Bentley ole.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 764
- Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
- Auto: F25 X3 xDrive20d
- Paikkakunta: Jyväskylä
Noinhan sen pitääkin toimia.BMW e90 kirjoitti:Mulla taas ei toimi star-stop vaikka on uus ohjelma sisällä. Ei oo kertaakaan sammuttanut alle +3 astees. Mut eipä tua haittaa,täysin turha koko systeemi! Sitten kun lämpötilat sen sallii nii otan aina sen napista pois päältä.
Kun ulkona on tarpeeksi kylmä, ettei saataisi tarvittavaa hyötyä koneen sammuttamisesta, niin konetta ei sammuteta!
Itselläni ilmoittaa kyseisen tilanteen jollakin valkoisella "!" merkillä. Jos en ole muistanut kytkeä koko h***vetin järjestelmää sillä kertaa pois käytöstä.
Paitsi että softapäivityksen jälkeen se sammuttaa itsensä automaattisesti, pakkasellakin. Ainakin mulla. On se kumma jos se käyttäytyy eri lailla saman mallisessa autossa jossa sama softaversio. Vaikea uskoa. Parempi olis kun sais koko toiminnallisuuden pois kytkettyä pysyvästi ja lopullisesti, mutta kun ei saa niin ei saa.EPJBMW kirjoitti:Noinhan sen pitäisikin toimia. Kun ulkona on tarpeeksi kylmä, ettei sammutuksesta saataisi tarvittavaa hyötyä koneen sammuttamisesta, niin konetta ei sammuteta!
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 764
- Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
- Auto: F25 X3 xDrive20d
- Paikkakunta: Jyväskylä
Omassani olen huomannut, että auton pakkasmittari näyttää aivan jotakin muuta kuin kotimittari.salmol kirjoitti:Paitsi että softapäivityksen jälkeen se sammuttaa itsensä automaattisesti, pakkasellakin.
Tuo auton lämpötila-anturi voi olla niin lähellä rautarakenteita, ettei pienet lämpötilavaihtelut kerkeä vaikuittamaan?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 59
- Liittynyt: 20 Loka 2012, 16:59
- Auto: BMW G30 530e M-Sport -19
Porsche 911 Carrera -84
^ Tuossa saattaa olla vinha perä. Omassa kärryssä start-stop toimii pakkasellakin (ainakin ensimmäiset muutama kilometriä, ja riippuen pakkasen tiukkuudesta) jos auto on ennen ajoa seisonut lämpimässä tallissa. Jos auto on seisonut ulkona pakkasessa ei start-stop toimi. Tällaista olen ollut havainnoivani.
T. Teme
T. Teme
Onko sulla RF renkaat ja tuleeko virhehälytyksiä vain talvirenkailla? Minun vanhemmilla oli E60:ssä jatkuvia rengaspainevaroituksia RF talvirenkailla, vaikka paineet olivat joka kerta kohdallaan. Vaihdoin heille viime syksynä non-RF talvirenkaat, eikä sen jälkeen ole tullut yhtään painevaroitusta. Kesärenkailla ei ole tullut yhtään varoitusta, vaikka autossa on RF kesärenkaat.Frank H kirjoitti:Minulla on vajaan vuoden aikana ollut 2 eri F30:sta käytössä/omistuksessa. Molemmissa on rengaspainevaroitin hälyttänyt tyhjentyneistä paineista yhteensä kolmesti, vaikka joka kerralla paineet ovat olleet kohdallaan.
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
On siinä, mutta toimiikohan noin kuitenkaan. Käsitykseni mukaan kuivaus on varsin tiheä toiminto eikä mikään kilometrin välein tapahtuva juttu. Tosin 120 km/h nopeudessa väli on enää 30 sekuntia joten voisi ehkä mennä. Miten paljon nopeus laskee kun cruise on päällä? Kun nopeus on siis vakiolla, silloinhan sen on pakko laskea jos auto jarruttaa itsekseen? En minä aikanaan tuollaista 2-3 km/h nopeusaroa huomaa helpolla, mutta 10 km/h hidastuksen havaitsee selvemmiin. Itsehän en tuollaista ole havainnut, mutta se ei tietenkään sitä kerro, etteikö jotain ominaisuutta autossa voi olla...salmol kirjoitti:Joo, ainakin kun ajelee cruise päällä ja pyyhkimet/sadetunnistin aktivoituna niin noin kilsan välein jarruttelee. Ainakin mulla. Ja huolto sanoi että siinä on todellakin tuollainen kuivaussysteemi.J1978 kirjoitti:En ole huomannut mitään 7:n kaltaista juttua. Monessa volkkarissa, Skodassa ja Audissa on tuo toiminto eikä sitä huomaa mun mielestä mitenkään. Enkä ole kyllä huomannut mitään bemarissakaan.
No voi olla että tuo tapahtuu 400m välein, en nyt mittanauhan kanssa ole tuota mitannut eikä tuo ole edes kovin tärkeää. Nopeus ei mielestäni laske kovinkaan paljoa (enkä mittarista ole edes huomannut mitään) vaan vaan tuntuu vain sellainen pieni nykäys kun se tekee hommansa. Eli mielestäni nopeus ei laske.Pitkis kirjoitti:On siinä, mutta toimiikohan noin kuitenkaan. Käsitykseni mukaan kuivaus on varsin tiheä toiminto eikä mikään kilometrin välein tapahtuva juttu. Tosin 120 km/h nopeudessa väli on enää 30 sekuntia joten voisi ehkä mennä. Miten paljon nopeus laskee kun cruise on päällä? Kun nopeus on siis vakiolla, silloinhan sen on pakko laskea jos auto jarruttaa itsekseen? En minä aikanaan tuollaista 2-3 km/h nopeusaroa huomaa helpolla, mutta 10 km/h hidastuksen havaitsee selvemmiin. Itsehän en tuollaista ole havainnut, mutta se ei tietenkään sitä kerro, etteikö jotain ominaisuutta autossa voi olla...
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Hälytys on tullut RF-kesärenkailla ja RF-nastarenkailla. Voi olla, että RF on aiheuttaja. Olen vain siitä kummallinen BMW-kuski, että pidän enemmän RF-renkaista. Ehkä reittini kulkevat niin hyviä teitä tai sitten vain ajotyylini on poikkeava. Aiemmassa E90:ssäni oli normikitkat talvella ja ne tuntuivat aivan taikinamaisilta. Tosin en ole vielä kokeillut F-sarjan autoja ei-RF-renkailla. Se täytyy tehdä ennen seuraavaa renkaidenvaihtoa, koska ei-RF-renkaat ovat halvemmat.Huivei kirjoitti:Onko sulla RF renkaat ja tuleeko virhehälytyksiä vain talvirenkailla? Minun vanhemmilla oli E60:ssä jatkuvia rengaspainevaroituksia RF talvirenkailla, vaikka paineet olivat joka kerta kohdallaan. Vaihdoin heille viime syksynä non-RF talvirenkaat, eikä sen jälkeen ole tullut yhtään painevaroitusta. Kesärenkailla ei ole tullut yhtään varoitusta, vaikka autossa on RF kesärenkaat.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 125
- Liittynyt: 10 Tammi 2013, 11:22
- Auto: G31 540i xDrive Msport
Lujaa laatua nämä bemarit tuntuvat olevan, kun vasta näin kolmannen viikon kuluttua auto esitti "Drivetrain malfunktion, Service" ja mitä muuta v****a siinä ruudulla lukikaan.
Ensin auto sammui, sitten seuraavalla napin painalluksella lähti käyntiin, mutta vaihdekeppi ei mennyt pakille. Kolmannella kaikki ikäänkuin toimi ok ja peruutin ruudusta pois, mutta auto sammutti taas ittensä ja esitti näitä Drivetrain -ongelmia.
Lähti se siitä sitten kummiskin liikkeelle, eikä temppuillut kotimatkalla.
Luotto tähän laitteeseen ei nyt sitten enää ole oikein täydet 100%.
Ensin auto sammui, sitten seuraavalla napin painalluksella lähti käyntiin, mutta vaihdekeppi ei mennyt pakille. Kolmannella kaikki ikäänkuin toimi ok ja peruutin ruudusta pois, mutta auto sammutti taas ittensä ja esitti näitä Drivetrain -ongelmia.
Lähti se siitä sitten kummiskin liikkeelle, eikä temppuillut kotimatkalla.
Luotto tähän laitteeseen ei nyt sitten enää ole oikein täydet 100%.
Onko sulla joku tehoboxi-kiinni? Mulla tuli tuota kun oli RaceChip kiinni mutta ongelma poistui kun poistin boxin.Seppo(nimi muutettu) kirjoitti:Lujaa laatua nämä bemarit tuntuvat olevan, kun vasta näin kolmannen viikon kuluttua auto esitti "Drivetrain malfunktion, Service" ja mitä muuta v****a siinä ruudulla lukikaan.
Ensin auto sammui, sitten seuraavalla napin painalluksella lähti käyntiin, mutta vaihdekeppi ei mennyt pakille. Kolmannella kaikki ikäänkuin toimi ok ja peruutin ruudusta pois, mutta auto sammutti taas ittensä ja esitti näitä Drivetrain -ongelmia.
Lähti se siitä sitten kummiskin liikkeelle, eikä temppuillut kotimatkalla.
Luotto tähän laitteeseen ei nyt sitten enää ole oikein täydet 100%.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
salmol kirjoitti:Seppo(nimi muutettu) kirjoitti:Lujaa laatua nämä bemarit tuntuvat olevan, kun vasta näin kolmannen viikon kuluttua auto esitti "Drivetrain malfunktion, Service" ja mitä muuta v****a siinä ruudulla lukikaan.
Ensin auto sammui, sitten seuraavalla napin painalluksella lähti käyntiin, mutta vaihdekeppi ei mennyt pakille. Kolmannella kaikki ikäänkuin toimi ok ja peruutin ruudusta pois, mutta auto sammutti taas ittensä ja esitti näitä Drivetrain -ongelmia.
Lähti se siitä sitten kummiskin liikkeelle, eikä temppuillut kotimatkalla.
Luotto tähän laitteeseen ei nyt sitten enää ole oikein täydet 100%.
Onko sulla joku tehoboxi-kiinni? Mulla tuli tuota kun oli RaceChip kiinni mutta ongelma poistui kun poistin boxin.
Eika tuohon mitään tehoboxia tarvita. Kyseinen termi googlen hakuun, niin johan tulee useita ulkomaisia sivustoja joissa asiaa puidaan. Keskusteluissa mm. F30 ja F10 omistajia joille on käynyt tuo. Jollakin on ollut vaan hetkellinen bugi ja joillakin on sitten mennyt vaihtoon automaattiaski tai öljypumppu.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 125
- Liittynyt: 10 Tammi 2013, 11:22
- Auto: G31 540i xDrive Msport
Ei ole kiinni mitään , eikä vissiin uskalla laittaakaan, kun nää hajoaa muutenkin käsiin.
Pitää katella miten tää alkaa käyttäytymään, perinteisesti käynti huollossa heti alkuun on varsin hedelmätön. Nollataan koodit ja tuu käymään jos uusiutuu, niin katellaan lisää.
Goggelssilla ei löytynyt oikein mitään selvää vikaa/korjausta.
Pitää katella miten tää alkaa käyttäytymään, perinteisesti käynti huollossa heti alkuun on varsin hedelmätön. Nollataan koodit ja tuu käymään jos uusiutuu, niin katellaan lisää.
Goggelssilla ei löytynyt oikein mitään selvää vikaa/korjausta.
Kyselin tuota muutosta start-stopissa huollosta ja sanoivat että tosiaan on muuttunut tuo start-stop-toiminnallisuus tuon viimeisimmän ohjelmistopäivityksen mukana. Nyt se katsoo akun lämpötilaa ja päättää sen mukaan miten toimia. Viimeksi lähdin ajelemaan kun auto oli ollut päivän lämpimässä hallissa ja siksi se toimi myös pakkasella kun akku oli lämmin.BMW e90 kirjoitti:Mulla taas ei toimi star-stop vaikka on uus ohjelma sisällä. Ei oo kertaakaan sammuttanut alle +3 astees. Mut eipä tua haittaa,täysin turha koko systeemi! Sitten kun lämpötilat sen sallii nii otan aina sen napista pois päältä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6