Vielä sellainen vertauskuva jossa verrataan 125i ja 320i, molemmat manuaaleja:TJJ kirjoitti:Mutta tuo 320i on juuri tuollainen kuin Markku J kuvaili, tehon (tai väännön) tuntua ei ole lainkaan ja kierroksilla moottori vaan huutaa ja tunnelma on kuin jossain vanhassa Mazdassa. Tuollaiset fiilikset ainakin tuo 320i xDriven koeajo minulle jätti. Mutta täytyy myöhemmin keväällä käydä koeajamassa 320i ja 328i kesärenkailla ja varmistaa asia.japi2010 kirjoitti:Markku J on oikeassa että ei arkiajossa vinguteta konetta yli 3000, tarkoitin lähinnä sitä luonnetta että bensa antaa tehoja tasaisaisesti koko kierrosalueen mutta dieselin alue on kapeampi, eli jos kiihdyttää reippaasti niin siinä sen ero tulee, ei niinkään arvoissa vaan tuntumassa.
Tehot:
- 125i 218 hv ja vääntö 270 nm
-320i 184 hv ja vääntö 270 nm
- 320d 184 hv ja vääntö 380 nm
125i sitkeys 80/120kmh ->4.5 vaihteilla - 6,8/8,4 sec
320i sitkeys 80/120kmh ->4.5 vaihteilla - 7,3/8,7 sec
320d sitkeys 80/120kmh ->4.5 vaihteilla - 6,3/8,1 sec
Ei voida puhua kovinkaan suurista eroista jos taasen 125i:ssa on 3.0 litrainen kone ja 320d:ssa 380 nm.
Tällä ei ole tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä eikä parantaa omaa munan jatketta ja perustella itselle oikeaa valintaa moottorin suhteen vaan Ihan vain vertauksena siis