F30 kokemuksia

F30, F31, F32, F33, F34, F36
Avatar
Juke
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 227
Liittynyt: 28 Helmi 2013, 11:27
Auto: F30 328iA xDrive M Performance
Paikkakunta: Tampere

japi2010 kirjoitti:Kiitos! Autokeskuksen auto on kyllä. Myyjä sanoi että tullut vahingossa se sos-nappula :conf:

Onko tai pitäisikö proffa navissa olla kyynärnojan alla se teline puhelimelle - sitä ei omassani ole :conf:

En halua käyttää toimintoa joka ei jarruta moottorilla, se toimii ainoastaa eko tilassa ja senkin pystyy "klikkaamaan" pois. Lisäksi proffanavissa on se iso i-drive jolla voi kirjoittaa - ei innosta piirtelemään jos ei sitten joskus tykästy
Onko auto ollut sitä mitä odotit?

Toi kone on ihan huikea...
Jos sen olis saanut xDrivena niin 325dA xDrive olis ollut mun valinta!
Ajamisen Iloa!
Avatar
Juke
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 227
Liittynyt: 28 Helmi 2013, 11:27
Auto: F30 328iA xDrive M Performance
Paikkakunta: Tampere

japi2010 kirjoitti:Kiitos! Autokeskuksen auto on kyllä. Myyjä sanoi että tullut vahingossa se sos-nappula :conf:

Onko tai pitäisikö proffa navissa olla kyynärnojan alla se teline puhelimelle - sitä ei omassani ole :conf:

En halua käyttää toimintoa joka ei jarruta moottorilla, se toimii ainoastaa eko tilassa ja senkin pystyy "klikkaamaan" pois. Lisäksi proffanavissa on se iso i-drive jolla voi kirjoittaa - ei innosta piirtelemään jos ei sitten joskus tykästy
Kuvia ;)
Ajamisen Iloa!
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Kokemuksiin liittyen, tämän päivän 318d-sijaisauton kokemuksista sen verran että 320d:ssä tuntuu olevan paljon enemmän paukkuja ja Servotronic on paljon perusohjausta parempi.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Juke kirjoitti:
japi2010 kirjoitti:Kiitos! Autokeskuksen auto on kyllä. Myyjä sanoi että tullut vahingossa se sos-nappula :conf:

Onko tai pitäisikö proffa navissa olla kyynärnojan alla se teline puhelimelle - sitä ei omassani ole :conf:

En halua käyttää toimintoa joka ei jarruta moottorilla, se toimii ainoastaa eko tilassa ja senkin pystyy "klikkaamaan" pois. Lisäksi proffanavissa on se iso i-drive jolla voi kirjoittaa - ei innosta piirtelemään jos ei sitten joskus tykästy
Kuvia ;)
autotallista löytyy :-9
Avatar
aavee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 291
Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
Auto: F31 320iA xDrive '14
Paikkakunta: Espoo

japi2010 kirjoitti: Onko tai pitäisikö proffa navissa olla kyynärnojan alla se teline puhelimelle - sitä ei omassani ole :conf:
Vai tulisiko se sen professional bluetoothin mukana? En osaa kyllä sanoa varmasti.
Ex: F20 118dA
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

400km takana ja pakko sanoa että auto on namu, tottakai koriltaan mutta ennenkaikkea kone on loistava. Sanotaan että kiihtyvyys 30-100kmh ns.liikkuvasta lähdöstä jossa ahtopaineet ovat valmiina hyökkämään, auton kiihtyvyyden tunne on sama kuin kiihdyttävässä lentokoneessa istuessa - ihan loistavan hienosti vääntää, tykkään :thuup: ! Kulutus 5,7.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Tänään tuli auto kolmannesta takuuhuollosta ja tällä kertaa korjattiin vänkärin penkin turvavyön tunnistimen anturi ja nariseva ohjaus hoidettiin rasvaamalla joku ohjauksen läpivienti. Ääntä pitävään etupäähän ei löytynyt ratkaisua, seuraillaan tilannetta.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
rxa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 73
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 16:42

Olitko se japi sä tänään puolen päivän maissa Turun tiellä , menossa Kehä 1 länteen? Hieno oli valkoinen M Sport livenä. Tyyppimerkit oli kontissa, siitä ajattelin ..
ex bemut : E46 320d , E46 330d, E39 530da M sport , E90 330 xda, F30 328i
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

rxa kirjoitti:Olitko se japi sä tänään puolen päivän maissa Turun tiellä , menossa Kehä 1 länteen? Hieno oli valkoinen M Sport livenä. Tyyppimerkit oli kontissa, siitä ajattelin ..
Kaikki muut merkit pitää paikkaansa mutta en ole turun motaria tänään sis eilen ajanut - joka pvä kyllä kehä3 ja sen sisäpuolella kyllä ajelen.
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Olisi kiva kokea (330d ja 335d) eri variaatiot isommista veljistä mutta en kuitenkaan jaksa uskoa että lentävän lähdön ero voi olla enää kauheasti (on toki isompi) paljon selkäydintä puristava kuin 325d, sen verta a makoisa tunne kiihdyttää - voinhan olla vain ihan onnesta soikea koneen suhteen mutta silti epäillyttää :)

jos jolla kulla on 330d niin kertokaa ihmessä mitä mieltä olette ja olenko pahasti väärässä omien kokemuksieni ja näkemyksieni suhteen -tokihan pitäisi olla 330d omistajilla olla vertailu 325d pohjalla mutta ainakin kokemuksia toivoisin ;)

Kaverilla on sanonut usein, itsekkin siihen sanaan yhdyn että tehokas nelosdiesel on ponnekkaampi ja herkempi "syttymään" kuin vastaava kuutonen - 3.0 bensoista on kokemusta ja samoin 530d f10 (245hv) ja minusta ne koneet käyttäytyy täysin eri tavalla - nelonen on kaupunkiajossa kivempi. mutta nk. sanottua, en halua ketään loukata kommenteillani vaan omia pelkkiä näkemyksiä ja pers tuntumaa...
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

japi2010 kirjoitti:Olisi kiva kokea (330d ja 335d) eri variaatiot isommista veljistä mutta en kuitenkaan jaksa uskoa että lentävän lähdön ero voi olla enää kauheasti (on toki isompi) paljon selkäydintä puristava kuin 325d, sen verta a makoisa tunne kiihdyttää - voinhan olla vain ihan onnesta soikea koneen suhteen mutta silti epäillyttää :)
Näiden dieselvehkeiden tehot saattaa kyllä tosiaan yllättää jos on bensavehkeillä tottunut ajamaan. :tong: :lol:
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

salmol kirjoitti:
japi2010 kirjoitti:Olisi kiva kokea (330d ja 335d) eri variaatiot isommista veljistä mutta en kuitenkaan jaksa uskoa että lentävän lähdön ero voi olla enää kauheasti (on toki isompi) paljon selkäydintä puristava kuin 325d, sen verta a makoisa tunne kiihdyttää - voinhan olla vain ihan onnesta soikea koneen suhteen mutta silti epäillyttää :)
Näiden dieselvehkeiden tehot saattaa kyllä tosiaan yllättää jos on bensavehkeillä tottunut ajamaan. :tong: :lol:
Sekin kyllä mutta dieseleiden kehitys on ollut 20-vuodessa valtava - vertaan 20 vuoden takaiseen bmw esitteseen jossa on tekniset tiedot 318tds, 325tds jne - tehot ja vääntö noin tuplaantuneet.
Avatar
Juke
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 227
Liittynyt: 28 Helmi 2013, 11:27
Auto: F30 328iA xDrive M Performance
Paikkakunta: Tampere

japi2010 kirjoitti:Olisi kiva kokea (330d ja 335d) eri variaatiot isommista veljistä mutta en kuitenkaan jaksa uskoa että lentävän lähdön ero voi olla enää kauheasti (on toki isompi) paljon selkäydintä puristava kuin 325d, sen verta a makoisa tunne kiihdyttää - voinhan olla vain ihan onnesta soikea koneen suhteen mutta silti epäillyttää :)

jos jolla kulla on 330d niin kertokaa ihmessä mitä mieltä olette ja olenko pahasti väärässä omien kokemuksieni ja näkemyksieni suhteen -tokihan pitäisi olla 330d omistajilla olla vertailu 325d pohjalla mutta ainakin kokemuksia toivoisin ;
Kaverilla on sanonut usein, itsekkin siihen sanaan yhdyn että tehokas nelosdiesel on ponnekkaampi ja herkempi "syttymään" kuin vastaava kuutonen - 3.0 bensoista on kokemusta ja samoin 530d f10 (245hv) ja minusta ne koneet käyttäytyy täysin eri tavalla - nelonen on kaupunkiajossa kivempi. mutta nk. sanottua, en halua ketään loukata kommenteillani vaan omia pelkkiä näkemyksiä ja pers tuntumaa...
Mulla oli edellinen auto 123d coupe ohjelmoituna ja täytyy sanoa, että oli kyllä hauska peli ajaa!!! Ainoa asia mitä olisi kaivannut oli automaattivaihteisto. Välitykset kun on niin lyhyet, saat hämmentää koko ajan. Mutta voit toki ajaa vaan väännöllä, jota piisasi vaikka muille jaettavaksi :) Silti täytyy todeta, että bensakone on bensakone! On se vaan niin huikea! Kiihtyvyys on niin repivää verrattuna dieselin kuminauhaan... Silti kulutus 7,2l ekat 7000km!!!
Viimeksi muokannut Juke, 22 Syys 2013, 13:08. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Ajamisen Iloa!
My.Ai.Hu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 122
Liittynyt: 25 Touko 2013, 16:55
Auto: 530eXA M-sport
I4 M50 tilattu

japi2010 kirjoitti:400km takana ja pakko sanoa että auto on namu, tottakai koriltaan mutta ennenkaikkea kone on loistava. Sanotaan että kiihtyvyys 30-100kmh ns.liikkuvasta lähdöstä jossa ahtopaineet ovat valmiina hyökkämään, auton kiihtyvyyden tunne on sama kuin kiihdyttävässä lentokoneessa istuessa - ihan loistavan hienosti vääntää, tykkään :thuup: ! Kulutus 5,7.
Pieni näyttää olevan kulutus kerta kaikkiaan.
Itsellä tuo 1,8d x1 nelurina on vienyt 5,9 ekan 7kilon aikana niin ja tietty tuo ruokahalu kun kasvaa syödessä niin sitä lastua kaivataan :mus:

Toki on tullut kokeiltua että pääsee pienlläkin... 170 km motaria tai lähes motaria 5,3 l/km keskinopeus oli noin 105
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Tänään sain alle contin 5 kitkakummit, taakse 245-18 ja eteen 225-18. Aiemmin piti hankkia misukat mutta niitä ei ollut maassa ja tilaus olisi mennyt arvailuksi.

Kävin heittää lenkin ja hiljaseksi veti niin auton kuin kuskinkin, auto muuttui äänimaailmaltaan kuin olisi ollut korvat lukossa, monta kertaa haukottelinkin mutta ei vain auennut joten tein johtopäätöksen että hiljaseksi meni. Lisänä vielä se että en oikein kiihdyttäessä saanut edes luiston valoakaan vilkkumaan joten sekin hyvä seikka säilyi, eli pitoa on kiitettävästi. Sekarengastuksesta voi siis todeta että hyvin toimiii ainkain näillä säillä.

Muutenkin autosta on jäänyt itselle hyvä fiilis, kone laulaa hienosti ja kulutus on varsin kohtuullinen :)
Uti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 01 Elo 2013, 10:43

[quote="japi2010"]Tänään sain alle contin 5 kitkakummit, taakse 245-18 ja eteen 225-18. Aiemmin piti hankkia misukat mutta niitä ei ollut maassa ja tilaus olisi mennyt arvailuksi.

Kävin heittää lenkin ja hiljaseksi veti niin auton kuin kuskinkin, auto muuttui äänimaailmaltaan kuin olisi ollut korvat lukossa, monta kertaa haukottelinkin mutta ei vain auennut joten tein johtopäätöksen että hiljaseksi meni. Lisänä vielä se että en oikein kiihdyttäessä saanut edes luiston valoakaan vilkkumaan joten sekin hyvä seikka säilyi, eli pitoa on kiitettävästi. Sekarengastuksesta voi siis todeta että hyvin toimiii ainkain näillä säillä.

Itselläni oli taannoin (vm. 2005 vuonna 2005) MB CLK 200 Avantgarde-malli, jossa oli 17" talvikumit siten että takana oli leveämpi vanne ja rengas kuin edessä, vakiokoot kuitenkin ko. autossa. Mersu kevytperäisempänä kuin BMW ja takavetoisena oli talvella melko mahdoton ajettava. Tosin ulkonäkö oli kunnossa. Lumessa ajettaessa takapyörät eivät mahtuneet etupyörien tekemään uraan vaan joutuivat auraamaan oman leveämmän uran, joten luistonesto teki töitä jatkuvasti ja kiinnijäämiset olivat yleisiä.

Markku
Bemuawd
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 15:37
Auto: BMW 320i AxDrive Business-13

Eilen olisin kaivannut autooni seuraavanlaisen ominaisuuden.Vaimo oli jättänyt sivuikkunan auki ja ilma kun oli tuulinen ja sateinen niin arvaatte miten siinä kävi.Eli kun autossa on sadetunnistin niin sen pitäisi ohjata auki jääneitä ikkunoit ja kattoluukkua ,jotta ne menisivät automaattisesti kiinni sateen yllättäessä.Sisäilman puhallin on ollut käytössä kokopäivän ja nyt kuiva.
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Uti kirjoitti:
japi2010 kirjoitti:Tänään sain alle contin 5 kitkakummit, taakse 245-18 ja eteen 225-18. Aiemmin piti hankkia misukat mutta niitä ei ollut maassa ja tilaus olisi mennyt arvailuksi.

Kävin heittää lenkin ja hiljaseksi veti niin auton kuin kuskinkin, auto muuttui äänimaailmaltaan kuin olisi ollut korvat lukossa, monta kertaa haukottelinkin mutta ei vain auennut joten tein johtopäätöksen että hiljaseksi meni. Lisänä vielä se että en oikein kiihdyttäessä saanut edes luiston valoakaan vilkkumaan joten sekin hyvä seikka säilyi, eli pitoa on kiitettävästi. Sekarengastuksesta voi siis todeta että hyvin toimiii ainkain näillä säillä.

Itselläni oli taannoin (vm. 2005 vuonna 2005) MB CLK 200 Avantgarde-malli, jossa oli 17" talvikumit siten että takana oli leveämpi vanne ja rengas kuin edessä, vakiokoot kuitenkin ko. autossa. Mersu kevytperäisempänä kuin BMW ja takavetoisena oli talvella melko mahdoton ajettava. Tosin ulkonäkö oli kunnossa. Lumessa ajettaessa takapyörät eivät mahtuneet etupyörien tekemään uraan vaan joutuivat auraamaan oman leveämmän uran, joten luistonesto teki töitä jatkuvasti ja kiinnijäämiset olivat yleisiä.

Markku
Markku: eiköhän täällä PKS-alueella lumiaurat auraa tiet, sen sijaan jos asuisin maalla, ajaisin X-sarjalaisilla jotka suorituu hienosti myös auraamattomista teistä.
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

japi2010 kirjoitti:
Markku: eiköhän täällä PKS-alueella lumiaurat auraa tiet, sen sijaan jos asuisin maalla, ajaisin X-sarjalaisilla jotka suorituu hienosti myös auraamattomista teistä.
Aikalailla menee offtopikiksi, mutta oli pakko tarttua tuohon. Yksi tärkeimmistä syistä siihen, että itse päädyin nelivetoon on juuri se, että pitää käydä monta kertaa viikossa Helsingin keskustassa. Se jokatalvinen lumipöperömössö on pahinta, mihin olen monena talvena joutunut takavetopenareillani.

Täällä maalla nimenomaan tiet aurataan puhtaiksi, eikä pyöritellä sitä samaa lumipöperöpuuroa eestaas :tong:
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Juha kirjoitti:
japi2010 kirjoitti:
Markku: eiköhän täällä PKS-alueella lumiaurat auraa tiet, sen sijaan jos asuisin maalla, ajaisin X-sarjalaisilla jotka suorituu hienosti myös auraamattomista teistä.
Aikalailla menee offtopikiksi, mutta oli pakko tarttua tuohon. Yksi tärkeimmistä syistä siihen, että itse päädyin nelivetoon on juuri se, että pitää käydä monta kertaa viikossa Helsingin keskustassa. Se jokatalvinen lumipöperömössö on pahinta, mihin olen monena talvena joutunut takavetopenareillani.

Täällä maalla nimenomaan tiet aurataan puhtaiksi, eikä pyöritellä sitä samaa lumipöperöpuuroa eestaas :tong:
Jep, jos pitää käydä hesassa tai asuu siellä ja käyttää pysäköintiin kadunvartta niin silloin voi tarvita nelikkoa mutta muuten pärjää takapotkulla vallan mainiosti. Olen monenmonta kertaa pysäköinyt sinne takapotkulla ja aina olen päässy vallien takaa pois ja ilman apuja. Muissa tilanteissa en ole kaivannut siellä asioidessani nelikkoa.
Vastaa Viestiin