F30 kokemuksia

F30, F31, F32, F33, F34, F36
Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 550
Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020
Paikkakunta: Espoo

lao kirjoitti:Musta tultuu, että mulla on säädetty liian alas valot omassa F31:ssä. Säädin vanhassa E91 ihan käsin kokeilemalla valot sopivalle korkeudelle mutuntuman mukaan ja katsastuksessa ei tullut mitään noottia valojen korkeuden tarkastuksessa tai vastustajat eivät vilkutelleet valoja.

Onko joku säätänyt F3X valoja käsin korkeammalle? Onnistuuko yhtä helposti kuin E9X ja ei tarvi mitään ohjelmistoparametreja muuttaa, kun kyseessä on ihan perus xenonit?
http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=742204
Tossa ohjeet Tee Se Itse Miehille, mulla säädettiin viimeks huollossa kun näytti kohti taivasta :) hinta 0€
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Anssi79 kirjoitti:http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=742204
Tossa ohjeet Tee Se Itse Miehille, mulla säädettiin viimeks huollossa kun näytti kohti taivasta :) hinta 0€
Hyvä ohje. Kun katsoin niin minulla ei ole noita mustia suojia ollenkaan, vaan suoraan pääsee talttapäällä kääntämään.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
AaaTee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 30 Loka 2013, 15:31

Valoista kun täällä puhutaan niin omassa F30 olen sitä mieltä että lyhyet valot on ihan hyvät mutta kun pitkät laittaa päälle niin ensimmäinen huomio on että molemmin puolin tietä puut valaistaan 10 metrin korkeuteen mutta ei niillä "pitkillä" kyllä paljon sen pidemmälle näe kun ns lyhyilläkään valoilla. Jotenkin todella outo valokuvio pitkissä.
Avatar
ilpo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 225
Liittynyt: 01 Loka 2012, 09:56
Auto: Suzuki Intruder M1500
Paikkakunta: Jyväskylä

Samoin oon omassani huomannut että kun ajaa kohti korkeaa seinää näkee sen korkealla olevan räystäänkin ihan hyvin.
LeHabi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 54
Liittynyt: 16 Maalis 2013, 18:02
Auto: BMW 320iA xDrive

Itse ihmettelin aamuyöstä moottoritiellä, kun vastaantulevat rekat vaihtoivat melkein kilometrin päässä omat pitkänsä puolikkaiksi. Ja vilkauttivat valoja, jos en heti itsekin vaihtanut puolikkaille. Edellisellä autollani vaihdettiin paljon lähempänä. Minusta rupesi tuntumaan, että omien valojen suuntauksessa on jotain mätää. Pyysinkin jarrujen ulinan poistoyrityksen yhteydessä tarkistamaan valojen suuntauksen. Kertoivan olevan aivan kohdallaan.

Näistä xenoneista lähtee ilmeisen paljon valoa, mutta tosiaan iso osa menee harakoille.
BrakeMyWindow
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 26
Liittynyt: 26 Maalis 2013, 09:32

AaaTee kirjoitti:Valoista kun täällä puhutaan niin omassa F30 olen sitä mieltä että lyhyet valot on ihan hyvät mutta kun pitkät laittaa päälle niin ensimmäinen huomio on että molemmin puolin tietä puut valaistaan 10 metrin korkeuteen mutta ei niillä "pitkillä" kyllä paljon sen pidemmälle näe kun ns lyhyilläkään valoilla. Jotenkin todella outo valokuvio pitkissä.
Mielestäni loistavat on 320i xenonit ja juuri tuota leveää valokeilaa kaipasin edellisen ocun kohdalla, eihän ne hirvet aina keskellä tietä seiso ja pitkällehän nuo näyttävät ihan loistavasti.

Kouluarvosanoin antaisin 9+
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

BrakeMyWindow kirjoitti:
AaaTee kirjoitti:Valoista kun täällä puhutaan niin omassa F30 olen sitä mieltä että lyhyet valot on ihan hyvät mutta kun pitkät laittaa päälle niin ensimmäinen huomio on että molemmin puolin tietä puut valaistaan 10 metrin korkeuteen mutta ei niillä "pitkillä" kyllä paljon sen pidemmälle näe kun ns lyhyilläkään valoilla. Jotenkin todella outo valokuvio pitkissä.
Mielestäni loistavat on 320i xenonit ja juuri tuota leveää valokeilaa kaipasin edellisen ocun kohdalla, eihän ne hirvet aina keskellä tietä seiso ja pitkällehän nuo näyttävät ihan loistavasti.

Kouluarvosanoin antaisin 9+
Onhan se kohtuuleveä kuvio, mutta todella lyhyt! Kun vaihtaa pitkille, niin kantama ei pitene paljon paskaakaan. Mun mielestä pitkät on onnettomat eikä ne lyhyetkään ole kummoiset. Ilmeisesti monikaan ei ole ajanut kunnon valoilla varustettua autoa, kun pidätte noita niin täydellisinä. Ehkä ne valot on sitten huonoja kaikissa 2010-2013 valmistetuissa autoissa, mutta sitä vanhemmissa löytyy kunnon valojakin eikä tuollaisia tuikkuja.

Meikäläinen arvostaa kunnon valoja kun on likinäköä melkein -7 ja hämäränäkökyky on huono. E90/E91 LCI:ssä oli paremmat valot, mutta niitäkin parempia on nähty.
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Kannattaa nostaa valokuviota vähän ylöspäin lamppuyksikössä olevasta kuusikantaruuvista.
Avatar
Juke
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 227
Liittynyt: 28 Helmi 2013, 11:27
Auto: F30 328iA xDrive M Performance
Paikkakunta: Tampere

Pakko todeta, että annettuihin kulutuslukemiin on täysin mahdollista päästä.
Alla kahden viimeisimmän tankillisen arvot
Tankkaus 1. 831,4km tankkauksessa meni bensaa tankkiin 54,34l eli keskikulutus 6.53l/100km.
Tankkaus 2. 813,2km tankkauksessa meni bensaa tankkiin 51,54l eli keskikulutus 6,33l/100km.
Ajo tosin ecolla ja tosi rauhallista maantieajoa (88km/h vakkarilla). Kaupunkiajoa ja kylmäkäynnistyksiä jonkun verran (lue vähän).
Ajamisen Iloa!
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Juke kirjoitti:Pakko todeta, että annettuihin kulutuslukemiin on täysin mahdollista päästä.
Alla kahden viimeisimmän tankillisen arvot
Tankkaus 1. 831,4km tankkauksessa meni bensaa tankkiin 54,34l eli keskikulutus 6.53l/100km.
Tankkaus 2. 813,2km tankkauksessa meni bensaa tankkiin 51,54l eli keskikulutus 6,33l/100km.
Ajo tosin ecolla ja tosi rauhallista maantieajoa (88km/h vakkarilla). Kaupunkiajoa ja kylmäkäynnistyksiä jonkun verran (lue vähän).
Hyvä tulos! En epäile yhtään Jukea etteikö noihin pääse jos vain pääsee losottaa suoraa tietä ilman jatkuvaa pysähtelyä ja nykimistä - täällä PKS-alueella (kehä3 sisä) on ajo hyvin vaihtelevaa vaikkei ajo aina olisikikaan pysähtelevää, nopeus muuttuu koko ajan, milloin mistäkin syystä. Aiempi 320ixdrive näytti 7.8 litraa johon se myös jämähti. Nykyinen 325d kulutus on mittarin mukaan se 5,5-5,6 litraa.
Avatar
Juke
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 227
Liittynyt: 28 Helmi 2013, 11:27
Auto: F30 328iA xDrive M Performance
Paikkakunta: Tampere

japi2010 kirjoitti:
Juke kirjoitti:Pakko todeta, että annettuihin kulutuslukemiin on täysin mahdollista päästä.
Alla kahden viimeisimmän tankillisen arvot
Tankkaus 1. 831,4km tankkauksessa meni bensaa tankkiin 54,34l eli keskikulutus 6.53l/100km.
Tankkaus 2. 813,2km tankkauksessa meni bensaa tankkiin 51,54l eli keskikulutus 6,33l/100km.
Ajo tosin ecolla ja tosi rauhallista maantieajoa (88km/h vakkarilla). Kaupunkiajoa ja kylmäkäynnistyksiä jonkun verran (lue vähän).
Hyvä tulos! En epäile yhtään Jukea etteikö noihin pääse jos vain pääsee losottaa suoraa tietä ilman jatkuvaa pysähtelyä ja nykimistä - täällä PKS-alueella (kehä3 sisä) on ajo hyvin vaihtelevaa vaikkei ajo aina olisikikaan pysähtelevää, nopeus muuttuu koko ajan, milloin mistäkin syystä. Aiempi 320ixdrive näytti 7.8 litraa johon se myös jämähti. Nykyinen 325d kulutus on mittarin mukaan se 5,5-5,6 litraa.
Ei se vielä dieselien tasoa ole mutta hyvä tulos paljon ajavalta bensakoneen omistajalta :thup: Tehot huomioiden :lol:
Kuitenkin 18 tuumaisilla Hakka 8 nastarenkailla 225/45R18...
Ajamisen Iloa!
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Toisaalta miksi hommata tehokas bensaturbo jos hissuttelee?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

salmol kirjoitti:Toisaalta miksi hommata tehokas bensaturbo jos hissuttelee?
Meinaaks, että kaikki, jotka hommaa yli 200hv auton ajaa koko ajan nilkka suorana?

Se on sitten 400-600 hv hommaa. Normaalisti on kivaa, kun auto menee pienellä kulutuksella ja tarvittaessa on reserviä.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
335i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 199
Liittynyt: 24 Maalis 2011, 21:38
Auto: M3 F80,i4 M50 G26,320d xdrive G20,320d xdrive G20
Paikkakunta: Vantaa

Juha kirjoitti:Meinaaks, että kaikki, jotka hommaa yli 200hv auton ajaa koko ajan nilkka suorana?

Se on sitten 400-600 hv hommaa. Normaalisti on kivaa, kun auto menee pienellä kulutuksella ja tarvittaessa on reserviä.
Eikös se ennemminkin ole just näiden reilu 200 heppasten ongelma että pitää ajaa nilkkasuorana usein ja pitkään, kun taas tuolla +400 heppasten luokassa ei tarvii pitkään painaa nilkkasuorana kun ollaan samoissa nopeuksissa.
560hv/780nm & 544hv/795nm & 239hv/504nm & 239hv/504nm
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

335i kirjoitti:
Juha kirjoitti:Meinaaks, että kaikki, jotka hommaa yli 200hv auton ajaa koko ajan nilkka suorana?

Se on sitten 400-600 hv hommaa. Normaalisti on kivaa, kun auto menee pienellä kulutuksella ja tarvittaessa on reserviä.
Eikös se ennemminkin ole just näiden reilu 200 heppasten ongelma että pitää ajaa nilkkasuorana usein ja pitkään, kun taas tuolla +400 heppasten luokassa ei tarvii pitkään painaa nilkkasuorana kun ollaan samoissa nopeuksissa.
Eio. Yleensä se on just Mondeo- Skoda- ja muut 4-pyttyset ihmedieselit, jotka vääntää niin, ettei niskanikamat tahdo kestää...
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Juha kirjoitti:
salmol kirjoitti:Toisaalta miksi hommata tehokas bensaturbo jos hissuttelee?
Meinaaks, että kaikki, jotka hommaa yli 200hv auton ajaa koko ajan nilkka suorana?
En meinaa, mutta on mullakin yli 200 hv ja keskikulutus 23 tkm matkalta 5.3 mukaanlukien paljon kaupunkia. Mutta jokainen tyylillään. Itse vielä ostan bensa-V8:n joskus, mutta lupaan että sitten en hissuttele vaan vedän nilkka oikosena. :lol: Vaikka en kyllä hissuttele nytkään mitenkään erityisesti, esim. EcoPro ei ole käytössä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

M3 V8 alkaa saamaan jo alle 50t euron, eli varsin houkuttelevaan hintaan - ongelmana autossa on se että vääntöön tottuneelle siinä ei ole alavääntöä (tarkoitan 1000-3000rpm väliä -tyhjäkäyntialuetta vielä m3:ssa) lainkaan vaan nilkka suorana pitää vetää mutta sitten se kulkeekin kivasti eikä tsekin ihmeet mene ohi :)

35i kone on kuitenkin tehoa haluaville todella järkivalinta, vääntöä löytyy ihan nollasta alkaen, tehoista ja äänistä puhumattakaan - alkanut taas haaveilemaan tosta 35i koneesta, joko 1, 2 tai 3-sarjana :thuup:
Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

japi2010 kirjoitti:35i kone on kuitenkin tehoa haluaville todella järkivalinta, vääntöä löytyy ihan nollasta alkaen, tehoista ja äänistä puhumattakaan - alkanut taas haaveilemaan tosta 35i koneesta, joko 1, 2 tai 3-sarjana :thuup:
Löytyykö siitäkään tarpeeksi alavääntöä? Sellaisia kommentteja on jossain ollut. Ja turboviivekin joitain ahdistaa. Minulla ei tuosta moottorista ole omakohtaista kokemusta, teoriassahan se on aika täydellinen moottori.

Saksassa alkaa F30 335iA xDrive olla jo varsin edullinen, mutta Suomen autoverotus pitää huolen siitä, että hinta pomppaa rajusti ja sillä hinnalla ostaa sitten jo F10 535iA:kin. Toisaalta F10 550iA:kin alkaa olla Saksassa 535iA:n kanssa samoissa hinnoissa ja allekin...
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Kahden 35i -koneen omistajakokemuksella ihmettelen, jos jollekulle tuo vääntö 400 Nm/ 1200 rpm ei riitä. Upeasti vääntää ja kiertää tuo moottori. Minun eka oli kahdella rinnakkaisturbolla, ja tämä viimeisin sitten F30 -korissa yhdellä twin-scroll turbolla varustettu. Yhtä hyviltä tuntuivat molemmat.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Noi 335ixdrive autot mitä mobile.de myy ja jotka on ajettu 25-30tkm hujakoilla ovat pääsääntöisesti vuokraamoautoja, jotka on tulleet "tiensä" päähän vuokraamokäytössä - itse en sellaista runkattua vehjettä huolisi.

Sen sijaan toi moottori on loistava, kokemusta on 335i vm. 07, ilmeisesti 2 turbolla höystetystä koneesta ja M1:sta jossa lähes sama motti - hienosti vääntää alaalta alkaen - toki kaikissa saattaa sellainen "ahtauden" tunne olla alakierroksilla mutta se ei haittaa ja siitä pääsee eroon tuunaamalla.
Vastaa Viestiin