F30 kokemuksia

F30, F31, F32, F33, F34, F36
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

J1978 kirjoitti:Miten muuten se takaselkänoja toimii?
Avaamalla keskimmäisen turvavyön pois tieltä pitäisi takapenkin aueta kokonaan. Hattuhyllyllä on paikka keskivyön salvalle siksi aikaa kun penkki on auki. Keskivyö aukeaa työntämällä salpa lukkolaitteen edessä näkyvään koloon.
Teme_P
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 59
Liittynyt: 20 Loka 2012, 16:59
Auto: BMW G30 530e M-Sport -19
Porsche 911 Carrera -84

Nyt on noin 1500km lasissa ja hiukan lisää ajatuksia / kokemuksia:

Risuja:
- Polttoaineen kulutus hiukan odotettua korkeampi (tähän mennessä keskiarvo noin 9.5L/100km 50/50 taajama/maantie)
- Säilytystilaa voisi etupenkkiläsille olla enemmän
- Jarrut vinkuu ajoittain häiritsevästi etenkin kylmällä (alle -10C)
- Kerran on valitellut pissapojan nesteen vajausta lähes täydellä säiliöllä (kun pakkasta oli -27C), mutta muuten ei ongelmaa
- Aktiivivakkarin vakio etäisyysasetus hiukan turhan pitkä (turha jarrutus ennen kun asetuksen ehtii muuttaa)
- Parkkitutkat reagoi aavistuksen hitaasti
- Ovitaskut halvan oloista muovia (voisivat olla pehmustetut)

Ruusuja:
- Hauska ajaa
- xDrive on ainakin talvikeleillä mahtava -> ehkä osasyy odotettua korkeampaan kulutukseen...
- Hiljainen ja sivistynyt, mutta puhdikas moottori
- 8-portainen automaatti on upea
- Lämpiää todella nopeasti!
- Hyvät taustapeilit
- Sporttipenkit ja ajoasento ovat oikeasti hyvät
- M-Sport ratti on huomattavasti parempi tuntumaltaan kuin vakio- tai sport-ratti
- Aktiivivakkari tekee ajamisesta rentoa isommilla väylillä
- Takaluukun avaaminen kauko-ohjaimella on näppärä ominaisuus (siis ilman comfort accessiä)

Yhteenvetona voi sanoa, että tyytyväisiä ollaan :) Talvirenkaat kun ovat ei-runflatit, niin tuli varuiksi hommattua puuttiin mobility kit. Ja usb-laturi keskikonsoliin jos tarttee omaa iPhonea, vaimon Blackberryä tai Navia latailla ajossa.

T. Teme
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Teme_P kirjoitti:- Lämpiää todella nopeasti!

- Takaluukun avaaminen kauko-ohjaimella on näppärä ominaisuus (siis ilman comfort accessiä)
Tuosta pitkin sanoa, että kärry todellakin on lämmin ja lämpiää nopeasti. Istuinlämmitin ei ole yhtä nopea mielestäni kuin aikaisemmissa malleissa, mutta kärry muutoin on lämmin. Ja jos laittaa tuulilasipuhalluksen päälle....koko kabiinissa virtaa kuumaa ilmaa kuin olisi saunaan tuulettimien vienyt. Erittäin tehokas kuumennus.

Takaluukussa saisi olla tehokkaampi jousi. Jos on vähänkin lunta päällä, ei aukea avaimesta.

HUD-näkymiä vähän, huonolla videolla:
http://www.youtube.com/watch?v=Jk8ax-UB ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli tuossa oikealla pyörii suoraan puhelimesta numerot ja nimet, sitten taas vaihtoehtoisesti musabiisit valittavana. Lasilla tuo on veitsenterävät heijastus, tässä suttuinen, ei video oikein pimeällä tahdo pelata.
Viimeksi muokannut Pitkis, 23 Tammi 2013, 23:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Pitkis kirjoitti:
Teme_P kirjoitti:- Lämpiää todella nopeasti!

- Takaluukun avaaminen kauko-ohjaimella on näppärä ominaisuus (siis ilman comfort accessiä)
Tuosta pitkin sanoa, että kärry todellakin on lämmin ja lämpiää nopeasti. Istuinlämmitin ei ole yhtä nopea mielestäni kuin aikaisemmissa malleissa, mutta kärry muutoin on lämmin. Ja jos laittaa tuulilasipuhalluksen päälle....koko kabiinissa virtaa kuumaa ilmaa kuin olisi saunaan tuulettimien vienyt. Erittäin tehokas kuumennut.



Takaluukussa saisi olla tehokkaampi jousi. Jos on vähänkin lunta päällä, ei aukea avaimesta.

HUD-näkymiä vähän, huonolla videolla:
http://www.youtube.com/watch?v=Jk8ax-UB ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli tuossa oikealla pyörii suoraan puhelimesta numerot ja nimet, sitten taas vaihtoehtoisesti musabiisit valittavana. Lasilla tuo on veitsenterävät heijastus, tässä suttuinen, ei video oikein pimeällä tahdo pelata.
Joo istuinlämmitys on edelleen tehokas, mutta selvästi miedompi kuin E90&E91:ssä. Johtuu varmaankin osittain siitä, että penkki on F30:ssä selvästi pehmeämpi ja paksumpi niin selkänojaltaan kuin istuinosaltaankin kuin mitä E90&E91:ssä. Pehmustetta ja toppausta on paljon enemmän ja sen tuntee sekä istuessa, että myös autosta pois noustessa kun ottaa noustessa selkänojan yläosasta tukea (käsi painuu syvemmälle kuin E90&E91:n penkeissä jotka oli kuin kirkonpenkit).

Lämmityslaite on todella tehokas!

Avaimesta automaattisesti aukeava takaluukku on oiva juttu, mutta kun pakkanen menee reiluihin lukemiin tai luukun päällä on reippaampi lumikerros aukeaa luukku silloin kaukosäätimen kautta joko todella verkkaisesti tai ei jopa ollenkaan. Jos luukku on putipuhdas ja pakkasta on alle -10c, se luukku aukeaa kaukosäätimellä oikein nätisti ja ylös asti. Eli takaluukun jouset on pikkuiset liian jäykät/tehottomat. Toki sen saa manuaalisesti auki ihan hyvin kovillakin pakkasilla.

Yksi asia jota toivoisin olisi se, että takaluukun saisi auki sisältä jostain nappulasta, mutta se vaatii F30:n tapauksessa ilmaisesti avaimettoman sisäänkäynnin.

Minusta kaikki verhoilumateriaalit ovat erittäin laadukkaita ja muovit pehmeitä, mutta silti kulutusta kestäviä (jopa ovipahvien alaosat) ja paljon laadukkaammat kuin E90&E91:ssä. Lokerot ei tosin ole ovissa pehmustetut, mutta harvassa autossapa ne on enää sitä (ei haittaa minua ainakaan, koska en säilytä autossa yhtään mitään). Etupenkkien alla saisi olla jotkut vetolaatikot kaiken varalta. Säilytystilaa on minusta ihan riittävästä ja jopa enempi kuin E90&E91:ssä kun nyt se pikkulokero kojelaudan vasemmalla puolella on kait vakiovaruste ja takaovissakin on nyt avolokerot (aiemmassa 3-sarjassa ei ollut). Takakontissa on lokeroita ja muita kolosia ihan mukavasti ja vanhaa mallia enemmän.

Jarrut sensijaa kiljuu kokoajan (just tuli 500km mittariin) ainakin minulla. Todellla rasittavaa kuunneltavaa. Sitä en kylllä sulata vaikka joitakin vastaavan automallin omistajia se etunnukaan haittaavan. Minua se haittaa koska joudun kuuntelemaan sitä monta kertaa per päivä (jarruttelen todella paljon).
Teme_P
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 59
Liittynyt: 20 Loka 2012, 16:59
Auto: BMW G30 530e M-Sport -19
Porsche 911 Carrera -84

J1978 kirjoitti:Säilytystilaa on minusta ihan riittävästä ja jopa enempi kuin E90&E91:ssä kun nyt se pikkulokero kojelaudan vasemmalla puolella on kait vakiovaruste ja takaovissakin on nyt avolokerot (aiemmassa 3-sarjassa ei ollut).
Tuosta kojelaudan vasemmalla olevasta pikkulokerosta joutuu valitettavasti luopumaan jos ottaa aktiivivakkarin (tai kaistavahdin). Nyt ei esim aurinkolaseille oikein löydy luontevaa paikkaa. Toki ne voi laittaa ovitaskuun kotelossaan, mutta sitten iPad ei oikein meinaa mahtua samaan paikkaan...

T. Teme
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Teme_P kirjoitti:
J1978 kirjoitti:Säilytystilaa on minusta ihan riittävästä ja jopa enempi kuin E90&E91:ssä kun nyt se pikkulokero kojelaudan vasemmalla puolella on kait vakiovaruste ja takaovissakin on nyt avolokerot (aiemmassa 3-sarjassa ei ollut).
Tuosta kojelaudan vasemmalla olevasta pikkulokerosta joutuu valitettavasti luopumaan jos ottaa aktiivivakkarin (tai kaistavahdin). Nyt ei esim aurinkolaseille oikein löydy luontevaa paikkaa. Toki ne voi laittaa ovitaskuun kotelossaan, mutta sitten iPad ei oikein meinaa mahtua samaan paikkaan...

Kyynärnojan alle? Vaiko onko siellä puhelin?
T. Teme
Teme_P
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 59
Liittynyt: 20 Loka 2012, 16:59
Auto: BMW G30 530e M-Sport -19
Porsche 911 Carrera -84

J1978 kirjoitti:Kyynärnojan alle? Vaiko onko siellä puhelin?
Siellä on pieni taskulamppu, USB-laturi ja piuhat iPhonen, Blackberryn ja Navin latausta varten. Eli ei oikein mahdu sinnekään. Hansikaslokerokin on pieni ja jo nyt täynnä. Tilasin itse asiassa Schmiedmannilta (tuon usb-laturin ja mobility kitin lisäksi) myös kuvan mukaisen aurinkolasipidikkeen. Ei ehkä ideaali, mutta kuvaa huomaamattomampi harmaan kattoverhoilun kanssa ja ratkaisee mun ongelman...

Kuva

T. Teme
Seppo(nimi muutettu)
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 125
Liittynyt: 10 Tammi 2013, 11:22
Auto: G31 540i xDrive Msport

Millä ESPin (anteeksi, entinen VAG-kuski) saa tapettua kokonaan? Sport+ antaa luisutella jonkin verran, mutta ei se ESP:n-BMW-vastine ole kuitenkaan kokonaan pois. :conf:
Avatar
hege
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 172
Liittynyt: 27 Loka 2012, 10:44
Auto: G30 530e Luxury Line
Paikkakunta: Espoo

Seppo(nimi muutettu) kirjoitti:Millä ESPin (anteeksi, entinen VAG-kuski) saa tapettua kokonaan? Sport+ antaa luisutella jonkin verran, mutta ei se ESP:n-BMW-vastine ole kuitenkaan kokonaan pois. :conf:
Kokemusta on E90:stä ja F10:stä, mutta luulisi että F30:ssäkin lähtee pois kun painaa DTC-nappulaa jonkun aikaa pohjassa. Oletko tätä kokeillut jo?
Ex: F10 530d M Sport, E90 LCI 320d
Seppo(nimi muutettu)
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 125
Liittynyt: 10 Tammi 2013, 11:22
Auto: G31 540i xDrive Msport

Tanks, pitää kokeilla kun lähden kotiin.

Edit: joo kolmisen sekuntia napin painamista niin tulee tauluun OFF. Huraa-meinasin jo hermostua. :cools:
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Mitä muillla on maksanut 320i malliin Defa-lämppärin asennus...

Merkkiliike ottaa osineen (sis. sisähaaran puhaltinmelle ja vissiin uuden sisäpuhaltimenkin yms.) noin 1000,00 euroa.

Yllätyin vaan suuresti kun vein auton eilen lämppärin asennukseen erääseen pikkuiseen ketjuun joka ei ole merkkiliike...Mulla oli omat osat jotka ei maksanu paljoo mitään kun sain ne suhteilla sun muilla niin halvalla.

Tuntiveloitus ei ollut siinä liikkeessä kuin 69,00 eur per tunti, joten siksi vein sinne. Laskussa ei ollut eroteltu työtunteja eikä mahdollisia pientarvikkeita. Vain jäähdytysnesteestä oli erittely 10,60 eur ja loput öli könttänä. Vein auton asennukseen noin klo 8.30 ja ilmoitus valmiista työstä tuli klo 14.30. Asennushinta 410,00 euroa. Asennushinta oli siis hyvin lähelllä merkkiliikkeen pelkän asennuksen osuuden hintaa, koska tämä kyseinen pieni korjaamoketju sai kulumaan asennukseen peräti kuusi tuntia.

Mitä muilla on maksanut lämppärin asennus 320i malliin (pelkkä työn osuus) ja voiko sen asentamiseen mennä kuusi tuntia...
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Nytpä huomasinkin äsken, että Defan sivuille on tullut uusi suositus jota ei ole ollut ennen siellä...

Aiemmin oli vain, että F30 320i ja 320i sinne tulee sellainen lämmitin mikä tulee vesikiertoon (sis. pumpun). Eli siis viimevuoden loppuun asti siellä Defan sivuilla luki noin ja silloin minä ne osatkin hankin.

MUTTA NYT SINNE ON LISÄTTY AIVAN ÄSKETTÄIN, että F30 320i xDriveen pitääkin asentaan paistinpannu-mallinen lämmitin eli siis säteilylämmitin. Miksi? Miten xDrive eroaa moottorin osalta normista 320i:stä. Moottoritunnus näkyy olevan niissä hieman erilainen. Toisen perässä on A ja toisen perässä B.

Kysymys kuuluu voiko nyt tulla jotain ongelmia kun mulla on väärä lämppäri (jos taulukkoa uskoo)?

Eli pitääkö mun revityttää nyt tuo letkulämppäri pois kun se ei käy Defan mukaan kuin takavetomalliin?
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

J1978 kirjoitti:Mitä muillla on maksanut 320i malliin Defa-lämppärin asennus...

Merkkiliike ottaa osineen (sis. sisähaaran puhaltinmelle ja vissiin uuden sisäpuhaltimenkin yms.) noin 1000,00 euroa.

Yllätyin vaan suuresti kun vein auton eilen lämppärin asennukseen erääseen pikkuiseen ketjuun joka ei ole merkkiliike...Mulla oli omat osat jotka ei maksanu paljoo mitään kun sain ne suhteilla sun muilla niin halvalla.

Tuntiveloitus ei ollut siinä liikkeessä kuin 69,00 eur per tunti, joten siksi vein sinne. Laskussa ei ollut eroteltu työtunteja eikä mahdollisia pientarvikkeita. Vain jäähdytysnesteestä oli erittely 10,60 eur ja loput öli könttänä. Vein auton asennukseen noin klo 8.30 ja ilmoitus valmiista työstä tuli klo 14.30. Asennushinta 410,00 euroa. Asennushinta oli siis hyvin lähelllä merkkiliikkeen pelkän asennuksen osuuden hintaa, koska tämä kyseinen pieni korjaamoketju sai kulumaan asennukseen peräti kuusi tuntia.

Mitä muilla on maksanut lämppärin asennus 320i malliin (pelkkä työn osuus) ja voiko sen asentamiseen mennä kuusi tuntia...
Tuossa minun tulevan kaupan yhteydessä tuo on hinnoiteltu seuraavasti:
-Lämmitin 698€(letkulämmitin kiertopumpulla,mitä lie tarkoittaakaan)
-Sisähaaroitussarja 269€
-Ylläpitolaturi 10V 490€
Työ on noissa mukana ja luultavasti puhallinkin.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

J1978 kirjoitti:Nytpä huomasinkin äsken, että Defan sivuille on tullut uusi suositus jota ei ole ollut ennen siellä...

Aiemmin oli vain, että F30 320i ja 320i sinne tulee sellainen lämmitin mikä tulee vesikiertoon (sis. pumpun). Eli siis viimevuoden loppuun asti siellä Defan sivuilla luki noin ja silloin minä ne osatkin hankin.

MUTTA NYT SINNE ON LISÄTTY AIVAN ÄSKETTÄIN, että F30 320i xDriveen pitääkin asentaan paistinpannu-mallinen lämmitin eli siis säteilylämmitin. Miksi? Miten xDrive eroaa moottorin osalta normista 320i:stä. Moottoritunnus näkyy olevan niissä hieman erilainen. Toisen perässä on A ja toisen perässä B.

Kysymys kuuluu voiko nyt tulla jotain ongelmia kun mulla on väärä lämppäri (jos taulukkoa uskoo)?

Eli pitääkö mun revityttää nyt tuo letkulämppäri pois kun se ei käy Defan mukaan kuin takavetomalliin?
Katoin äsken tuon Defan listan enkä nähnyt siellä F30 320i/XDrive mallia ollenkaan.Dieselille kylläkin oli.
Kyllä sulla oikea lämppäri on.Mulle sanottiin että säteilylämmitin ei käy koska öljypohja on jotain komposiittimatskua.Ainut on juuri tuo letkulämppäri.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

gestapo kirjoitti:
Tuossa minun tulevan kaupan yhteydessä tuo on hinnoiteltu seuraavasti:
-Lämmitin 698€(letkulämmitin kiertopumpulla,mitä lie tarkoittaakaan)
-Sisähaaroitussarja 269€
-Ylläpitolaturi 10V 490€
Työ on noissa mukana ja luultavasti puhallinkin.
Yhteenlaskettuna näistä tulee 1457e, mikä alkaa lähestyä jo Webaston hintaa.

Itse laitoin autooni Webasto Evo 5kW + kännykkäohjaus Thermo Call 2 + Defa 4 A ylläpitolaturi, ja ne maksoivat asennettuna yhteensä 2200e. Auto tosin F10, mutta olettaisin hinnan olevan saman F30:een.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

On siellä Defan sivulla erikseen 320i xDrive ja sille on eri vastus kuin listalla ylempänä olevalle 320i manual tai 320i automatic mallille.
On listan toiseksi viimeisin tuo nelikko.

Defa: sieltä osio find your engine heater ja sinne hakuun bmw, henkilöauto ja 320 niin löytyy eri vastukset F30 320i takaveto- ja neliveto-malleille

http://www.defa.com/fi/automotive/warmu ... ne_heater/" onclick="window.open(this.href);return false;

BMW 320 i xDrive (F30) (3C31) (12-)
Motorvarmer
414879 (säteilylämmitin)
Forgreningssett
460766+ 460803
Tilkoblingssett
460785

BMW 320 i (F30/F31) (3B11/3G71) Automat (12-)
Motorvarmer
412737 (letkulämmitin pumpulla)
Forgreningssett
460766+ 460803
Tilkoblingssett
460785+ 460803

Tuon listan mukaan neikko ei myöskään vaadi sisähaarasarjaan jatkopiuhaa, mutta takaveto vaatii. Ihan ihme säätöä.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Huivei kirjoitti:
gestapo kirjoitti:
Tuossa minun tulevan kaupan yhteydessä tuo on hinnoiteltu seuraavasti:
-Lämmitin 698€(letkulämmitin kiertopumpulla,mitä lie tarkoittaakaan)
-Sisähaaroitussarja 269€
-Ylläpitolaturi 10V 490€
Työ on noissa mukana ja luultavasti puhallinkin.


Yhteenlaskettuna näistä tulee 1457e, mikä alkaa lähestyä jo Webaston hintaa.

Itse laitoin autooni Webasto Evo 5kW + kännykkäohjaus Thermo Call 2 + Defa 4 A ylläpitolaturi, ja ne maksoivat asennettuna yhteensä 2200e. Auto tosin F10, mutta olettaisin hinnan olevan saman F30:een.
Siksi tuo on niin kallis, koska kyseessä on letkulämmitin eikä säteilylämmitin. Tämä tulee vesikiertoon. Vastuksen mukan tulee sähkötoiminen kiertovesipumppu ja se siinä vastuspaketissa maksaa. Pelkän pumpun hinta on satoja euroja.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Perkules jos nyt tulee tuohon xDriveen tosiaankin tuo säteilylämmitin kuten J1978 löytämässä listassa lukee.
No hinta ainakin tippuu reilusti alaspäin...
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

gestapo kirjoitti:Perkules jos nyt tulee tuohon xDriveen tosiaankin tuo säteilylämmitin kuten J1978 löytämässä listassa lukee.
No hinta ainakin tippuu reilusti alaspäin...
Ton listan mukaan ne varmasti menee korjaamolla jos ne on tietoisia tuosta muutoksesta. Jos olet itse hankkinut ne osat, niin ne laittaa sinne just ne mitä olet itse hankkinut.

11137601942 (neliveto), real oem BMW-varaosanro öljypohjalle

11137618512 (takaveto), real oem BMW-varaosanro öljypohjalle

Tuossapa se selitys piilee. Ihan kuten arvelinkin...Nelivedossa ja takavedossa on öljypohjat eri varaosanroilla (samanikäiset autot).

Vahva veikkaus on, että nelikon öljypohja on jotain metallia koska olettavat nelikolla mentävän pahemmissa paikoissa, vaikka kyseessä onkin vana henkilöauto.
Bemisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 104
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:48
Auto: F30 320iA xDrive 2015

J1978 kirjoitti:
gestapo kirjoitti:Perkules jos nyt tulee tuohon xDriveen tosiaankin tuo säteilylämmitin kuten J1978 löytämässä listassa lukee.
No hinta ainakin tippuu reilusti alaspäin...
Ton listan mukaan ne varmasti menee korjaamolla jos ne on tietoisia tuosta muutoksesta. Jos olet itse hankkinut ne osat, niin ne laittaa sinne just ne mitä olet itse hankkinut.

11137601942 (neliveto), real oem BMW-varaosanro öljypohjalle

11137618512 (takaveto), real oem BMW-varaosanro öljypohjalle

Tuossapa se selitys piilee. Ihan kuten arvelinkin...Nelivedossa ja takavedossa on öljypohjat eri varaosanroilla (samanikäiset autot).

Vahva veikkaus on, että nelikon öljypohja on jotain metallia koska olettavat nelikolla mentävän pahemmissa paikoissa, vaikka kyseessä onkin vana henkilöauto.
Onko tietoa miten mahtaa käydä, jos nelikkoon asentaa takavetoiselle tarkoitetun letkulämmittimen?
Bemisti jo vuodesta 1989

E30 -86, E30 -90, E46 -00, E90 -08, E90 -10, F30 -12, F30 -15
Vastaa Viestiin