-sami- kirjoitti:Toi 22 kelviniä on jo niin kylmä (-251 celsiusta) etten yhtään ihmettele pientä narinaa...JiiP kirjoitti:Onko kellään kokemuksia vastaavasta:
320i xdrive aut. F30 - Kaupunkipyörittelyssä ohjaus ei narise, mutta pidemmän +80km lenkin jälkeen narisee hiljaisessa vauhdissa. Esimerkiksi Hki-Lahti ja perillä kaupan pihassa selvä kirskahtelu ja nitinä rattia käännellessä. Mittarissa 22K.
F30 kokemuksia
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Ok, ja tämä vasta kun auto on kunnolla lämmin/pidempi matka takana? Merkillisen valikoiva, jos näin on.J1978 kirjoitti:On kokemusta. Sulla mennyt joko rattiakselin läpivientikumi kuivaksi tai sitten ohjausyksikön (viiksipaketin) liukurengas pitää ton äänen. Jos tuo kumi, niin voitelu voi auttaa tai sitten pitää kokonaan vaihtaa. Mulla tehtiin ensin voitelu F30-malliin ja se ei auttanut, joten koko kumi uusittiin. Sitten ei enää ääntänyt.JiiP kirjoitti:Onko kellään kokemuksia vastaavasta:
320i xdrive aut. F30 - Kaupunkipyörittelyssä ohjaus ei narise, mutta pidemmän +80km lenkin jälkeen narisee hiljaisessa vauhdissa. Esimerkiksi Hki-Lahti ja perillä kaupan pihassa selvä kirskahtelu ja nitinä rattia käännellessä. Mittarissa 22K.
Jos ääni on sellainen hankaava/kahnaava eikä varsinainen narina, niin sitten menee koko viiksipaketti vaihtoon (mulla meni F34:ssä).
En sentään Plutossa käynyt ajelulla, johon nuo kelvinit sopisi. 22000 ajetulle autolle outo vika.
F30:lla (2012) ajettu noin 120000km ja ihan ok se on palvellut jos unohtaa ensimmäisen viikon tapahtumat. Tänään käytin normaalissa huollossa jossa paljastui, että auton jakopäästä kuuluu jotain ylimääräisiä ääniä + torvi ei toimi ja kerran takuuseen vaihdetut iskarit naputtavat uudelleen. Autolla kuulemma saa jatkaa normaalisti ajamista joten tuskin tuo ihan heti hinurin kyytiin joutuu. Kai tuo jakopääremontti jonkun muun piikkiin menee kuin mun.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 448
- Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
- Auto: G31 520da -17
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Ilmeisesti on diesel? Samaa kuraa näköjään loppuun asti N47 kone. Vaikka piti olla parannuksia parannusten perään mutta silti jakopäitä menee. Mielenkiinnolla odotan koska nämä ongelmat ilmestyy B47 koneeseen...
No just uudesta koneesta raportoitiin konevaurio, kolmossylinteri murskana. Eli hurraa vaan mutta ei tainnut parantua.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Petteri75 kirjoitti:Onko kukaan ajanut enemmän 328:lla? 320i riittää hyvin, mutta jotenkin ajatus 245hv 2-litraisesta turbosta viehättäisi..
En tiedä onko tämä nyt enemmän, mutta 60tkm on tuollaisella tullut ajeltua. Kiva moottori ja tehoa on ihan mukavasti Suomen nopeusrajoituksiin. Ei pahaa sanottavaa moottorista.
Itse en tosin ole 20i:ä ajanut, joten ei ole vertailupohjaa.
Allekirjoituksen auto tulee muuten myyntiin pääkaupunkiseudun tähtikauppaan tuossa keväällä.
Tuon halusin, mutta köyhän on köröteltävä 320i versiolla. Pieni toive on, että BMW Power Kit olisi joskus saatavilla 320i malliin, taitaa olla kohta ainoa malli, pois lukien 318 ja 316, mihin sitä ei saa. Odottavan aika kyllä taitaa jäädä liian pitkäksi.Petteri75 kirjoitti:Onko kukaan ajanut enemmän 328:lla? 320i riittää hyvin, mutta jotenkin ajatus 245hv 2-litraisesta turbosta viehättäisi..
Englantilaisella palstalla pohdittiin, että ovat samat koneet osanumeroita myöden, toisesta vaan kiristetty hieman enemmän.
320i riittää kyllä, mutta kumman vähän siitä otettiin ulos.
Ei ole kaikki osat samoja, esim. männät ovat eri osanumerolla.JiiP kirjoitti:Englantilaisella palstalla pohdittiin, että ovat samat koneet osanumeroita myöden, toisesta vaan kiristetty hieman enemmän.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Okei, eli ainakin yksi eroavaisuus löytyy.salmol kirjoitti:Ei ole kaikki osat samoja, esim. männät ovat eri osanumerolla.JiiP kirjoitti:Englantilaisella palstalla pohdittiin, että ovat samat koneet osanumeroita myöden, toisesta vaan kiristetty hieman enemmän.
Mutta jos tehoa haluat, niin esim tämä:JiiP kirjoitti:Okei, eli ainakin yksi eroavaisuus löytyy.salmol kirjoitti:Ei ole kaikki osat samoja, esim. männät ovat eri osanumerolla.JiiP kirjoitti:Englantilaisella palstalla pohdittiin, että ovat samat koneet osanumeroita myöden, toisesta vaan kiristetty hieman enemmän.
http://www.burgertuning.com/N20_Jb4.html
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Työpaikan vaihdon myötä luovuin vuonna 2012 hankitusta F30:stä ja ajoin välillä M235i:llä. Nyt alla on järjestyksessä toinen F30, mallia 330e. Oli hauska havaita että tämä avaamani ketju keräsi huikeat 1171 vastausta tällä välillä.ssalmela kirjoitti:Noniin, nyt on sitten saatu kesärenkaat alle F30 328i:hin ja takana on vaatimattomat 600 kilometriä. Lienee aika aloittaa vähän ajokokemuksien jakamista.
Takana on vastaava kilometrimäärä joten tätä pitkää ketjua kunnioittaakseni lainaan alkuperäistä viestiäni ja täydennän viestiäni 328i:in jälkeen kertyneillä kokemuksilla.
Ensimmäinen ajatus on rohkaisu plug-in-hybridien hankintaan. Se tekniikka on huikeaa. En voisi kuvitella enää hankkivani pelkkää polttomoottorista autoa ellen joskus innostu tosi nostalgiseksi. Kyse ei ole pelkästään ympäristöystävällisyydestä tai valtavasta veroedusta, vaan myös siitä minkälaisen ajo-elämyksen sähkömoottorin tuoma lisä tarjoaa.
Median puheet siitä että auton perän paino on kasvanut liikaa on luvalla sanoen soopaa ainakin M-sport alustavarusteiden kanssa. 3-sarja ei lähtökohtaisesti ole yhtä ketterä kuin esim. tuo aiempi M235i, mutta tämän kokoiseksi autoksi syheröisellä tielläkin meno on vaikuttavaa, muistikuviini peilaten tuntuma on parantunut entisestään LCI:n myötä. Ketteryys on monta luokkaa F10:ä parempi. Moitteena täytyy todeta että ohjausta on tehostettu kyllä liikaa - ero 2-sarjaan on merkittävä.
Hämmästyttävintä on sähkömoottorin tuoma vääntö joka näkyy esim. ohitustilanteissa. 80 km/h alueella tulee houkutus ohittaa hitaampia aika herkästi kun nopeuden nosto on polkaisun jälkeen aivan välitön. Täysin vastoin alkuperäisiä odotuksia oletan että auto saattaisi pärjätä jopa Ahvenistolla kohtuullisen hyvin... täysin mahdollista että intoudun kokeilemaan ensi viikonloppuna sitäkin vaikka tuollaiset huvitukset piti loppua tähän autoon siirtymisen myötä.
330e on halpa siihen nähden mitä se tarjoaa. Autoveromme takia hintaero vastaaviin perinteisiin malleihin (330i/330d) on kymppitonni, varustellussa autossa paljon enemmänkin.
Mikäli ajaa alle 25 000 kilometria vuodessa, 330e on useimmille melkoisella varmuudella paras vaihtoehto F30:n mallisarjassa. Moni tuntuu ajattelevan että 30 kilometrin sähköinen toimintasäde on naurettavan vähän. Kyllä, säde voisi olla pidempi mutta ainakin minun ajokäytökselläni tämä tarkoittaa sitä että vähintään puolet kilometreistä mennään pelkällä sähköllä. Töpselin tuikkaaminen auton kylkeen on vaivatonta kun laturi on valmiiksi autokatoksen seinässä kiinni.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
Talvi on tullut, tiedättekö mistä sen tietää? No siitä että tulee jännitteestä varoitus ja mukavuuslaitteet kuten lämmitin ja puhallin on kytketty pois päältä. Ajoin itäkeskukseen ja takaisin kaupunkiin ja kintut ihan jäässä. [emoji300]
-------------------------------------
Nyt F30 320dA, tulossa F36 420xdA
-------------------------------------
Nyt F30 320dA, tulossa F36 420xdA
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Eikös "Talvi on tullut, tiedättekö mistä sen tietää? No siitä että ylläpitolaturilla pidetään akku täynnä uudesta asti niin ei tule mitään varoituksia" Jos ei vielä ole, niin panosta nyt ihmeessä se muutama kymppi + 1 tunti asennusta, mahtuu sinne latauspisteiden viereen tommonen laturi hyvin ja helppo homma laittaa. Tietysti jos sulla ei tsadilaisena oo lohkolämppärin töpseliä, mistä ottaa valmiilla haaroituksella haara, niin sitten monimutkasempi case. Just 320dA:han mun autotallissa lankomies pisti omaansa kun herjas tuo pre-LCI F30 niin pirun herkästi.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 169
- Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
- Auto: 316iA F31 -15
- Paikkakunta: Espoo
Pre-LCI farkku ja 40-20-40 kääntyvistä penkeistä toi "20" käännettynä alas :D
Eli sisätilanlämppäri ja ajossa lämmittää myös takakontin niin jos vähän saisi akkua pidettyä lämpimänä. Tuulilasinpesuneste on tosin vähissä vaikka on piripintaan täytetty. Eli voisi vähän lämpötila laskea että saisi suihkuteltua tilaa niin pääsisi laittamaan jotain suolaliuosta sinne... On kyllä paska systeemi tuokin
Eli sisätilanlämppäri ja ajossa lämmittää myös takakontin niin jos vähän saisi akkua pidettyä lämpimänä. Tuulilasinpesuneste on tosin vähissä vaikka on piripintaan täytetty. Eli voisi vähän lämpötila laskea että saisi suihkuteltua tilaa niin pääsisi laittamaan jotain suolaliuosta sinne... On kyllä paska systeemi tuokin
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Minullakin hybridi valitteli -20 asteen lämpötilassa aamulla jännitteen tippumisesta pysäköinnin aikana ja käski viedä huoltoon jos jatkuu. Mitään lisälaitteita ei lähtenyt käytöstä tms. Autokin käynnistyi täysin vaivatta, mikä ei yllätä kun on kuitenkin 87 hv starttimoottori ja yli 7 kWh akkuHuivei kirjoitti:Mikä viesti sinulle tuli?Sod-3 kirjoitti:Tänään tuli akkuherjat myös hybridiin. koko yön oli laturin nokassa kinni. Ei ole siis pelkkä pre-lci:n vaiva.
Vaikuttaa mielestäni ihan vain ohjelmalliselta virheeltä - veikkaan että tarkistavat sammutushetkellä akun jännitteen ja jos ero käynnistyshetkellä on isompi kuin sallittu toleranssi, annetaan virheilmoitus. Nyt kun lämpötila tippui rajusti, niin tietysti jännite tippuu vähän. Softaa pitäisi muuttaa niin, että sallittu toleranssi kasvaa kun ulkolämpötila tippuu noin paljon...
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)