Tämä savutusongelma tulisi esiin vain dieseleissä jos niissäkään. Itsellä siis raceshipin boxi 118da mallissa eikä mitään ongelmia, asetukset tapissa, tehoa tulee 20d auton verran vähintään, kulutus about sama eikä savuta...
Kokeilkaa hyvät ihmiset niin tiedätte...
F3x softaviritys
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 125
- Liittynyt: 10 Tammi 2013, 11:22
- Auto: G31 540i xDrive Msport
Eiköhän se boksi kannata kummiskin riipiä irti katsastuksen ajaksi, taikka sitten asentaa sen senverran piiloon, ettei paista silmään. Soviet Finlandissa tommosten laatikoiden tai remappien asennus on suurenluokan lainrikkomus.
Kun laitteessa on kuitenkin tuo DPF niin eikös se DPF juuri estä sen savun näkymisen... Eli vaikka laite ei näkyvästi savuta niin voi kai se silti tukkia DPF:n? Boxi käsittääkseni muuttaa polttoaineen syöttöä ja ahtopaineita (?) niin sillä lienee vaikutusta siihen miten puhtaasti ja millä ilmamäärällä aine palaa, ja sillä taas vaikutusta savuttamiseen ja hiukkasten määrään, ja sillä sitten vaikutusta DPF:n tukkeutumiseen. Mutta toivottavasti oletukseni on väärä.japi2010 kirjoitti:Tämä savutusongelma tulisi esiin vain dieseleissä jos niissäkään. Itsellä siis raceshipin boxi 118da mallissa eikä mitään ongelmia, asetukset tapissa, tehoa tulee 20d auton verran vähintään, kulutus about sama eikä savuta... Kokeilkaa hyvät ihmiset niin tiedätte...
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Näkyvästi savuta? Se savuhan on nokea, eli huonosti palanutta polttoainetta joka on mustaa. Poistaako tai polttaako se DPF tai mikä nyt onkaan sen noen pois...?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 125
- Liittynyt: 10 Tammi 2013, 11:22
- Auto: G31 540i xDrive Msport
Juu, eikös Se dpf:ään pyydystettävä tuhka ole sitä palamatonta jätettä, minkä määrä on suoraan verrannollinen poltetun kuran määrään. Eli ajettuihin kilsoihin tai/ja jalan asentoon.
DPF poistaa nokipartikkeleita, niin kai sitten myös sitä näkyvää savua joka muodostuu noesta.japi2010 kirjoitti:Näkyvästi savuta? Se savuhan on nokea, eli huonosti palanutta polttoainetta joka on mustaa. Poistaako tai polttaako se DPF tai mikä nyt onkaan sen noen pois...?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 125
- Liittynyt: 10 Tammi 2013, 11:22
- Auto: G31 540i xDrive Msport
Moottori olisi mahtavasti onnellisempi ilman tuollaista ristikkoa. Kai Se olisi syytä käydä tulppaamassa egr ja remappaamasa ecun ohjelma. Vaan poista poralla toi ahdistin ja säädä softa...
Pikkasen vastusteloo tämä bmw ensalkuun...
Pikkasen vastusteloo tämä bmw ensalkuun...
On valitettavasti aika kaukana huoltovapaasta. Regeneroinnin pitäisi kyllä polttaa noki pois, mutta tuhka jään silti tuonne pöntön syövereihin.japi2010 kirjoitti:Aika tukkoinen on mutta eikös näiden pitäisi olla huoltovapaita vai pitääkö tuo uusia aina silloin tällöin?
Tuo suodatin kun koostuu ikäänkuin suuresta joukosta pöntön suuntaisia kennoja, joista joka toinen on aina toisesta päästä tukittu ja joka toinen taas toisesta. Pakokaasun täytyy ulospäästäkseen virrata noiden kennojen välisen keraamimaisen seinämän lävitse, johon nokin sitten jää odottelemaan polttotapahtumaa. Poltossa syntyvä tuhka ei käsittääkseni mene myöskään lävitse, vaan pakkautuu nokea pienempään tilaan täyttäen kennoa. Tekee sen hitaammin kuin noki, mutta tekee kuitenkin.
Tästä syystä dpf vaihto on monessa automerkissä merkitty huolto-ohjelmaan.
Sen verran monta noita tullut rapattua, että alkaa itsellekin pikkuhiljaa selvitä tuo synkkä totuus
http://www.OptimoiAutosi.fi" onclick="window.open(this.href);return false; Oulussa: http://www.nanitech.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Bensamoottorissa ei ole hiukkassuodatinta.japi2010 kirjoitti:Koskee siis vain dieseleitä vai? Mikä ajokilometrimäärä saa laitteen tukkoon ja vaihtokuntoon?
Tukkoon sen saa ihan varmasti ja helpoiten siten, että ajelee pääasiassa esilämmittämättömällä autolla ja jatkuvasti pelkkää kaupunkiajoa ja ajamalla aina isoin mahdollinen vaihde päällä (konetta ei koskaan kierrätetä kunnolla eikä se saa monoa). Mitään tiettyä km-määrää ei ole olemassa milloin sen on vaihtokunnossa tai tukossa. Joillain on menny alle 50.000km:ssa ja jollain 200.000km:ssa. Ajoympäristö ja ajon luonne vaikuttaa siihen milloin se tukkiintuu. Pelkkiä pätkäajoja ajelevan ja pelkästään kaupungissa pörräilevän kannattaa kiertää hiukkasloukulla varustettu dieselmoottorinen auto kaukaa. Sen takia minäkin dieselin hävitin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Miten sen parhaiten huomaa kun alkaa suodatin olemaan tukossa, onko tehojen hävitys ensimmäinen merkki ja paljonko maksaa moisen suotimen uusinta - onko tietoa?
Eli oliko sulla DPF-ongelma dieselissäsi?J1978 kirjoitti:Sen takia minäkin dieselin hävitin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Ei sitä oikein huomaa ennenkuin auto antaa vikailmoituksen,no ehkä tihentyneinä polttoina, jolloin kulutus kasvaa hetkellisesti n. 15km ajaksi.japi2010 kirjoitti:Miten sen parhaiten huomaa kun alkaa suodatin olemaan tukossa, onko tehojen hävitys ensimmäinen merkki ja paljonko maksaa moisen suotimen uusinta - onko tietoa?
Kulutus kasvaa aavistuksen ja tehoja hääviä aavistuksen koko suodattimen iän myötä, joten tätä eroa on vaikea havaita.
Jos suodatin poistetaan kokonaan (niinkuin melko moni tekee), tehon kasvun ja kulutuksen laskun huomaa heti.
Suodattimen hintoja voi kysellä huollosta 1000e + työ ja siitä eteenpäin uskoisin hintojen menevän.
Työn osuus varmasti vaihtelee, tänään yhden v***tumaisen yksilön irroittaneena ja tyhjentäneenä voin väittää, että vaihtelua hinnoissa varmasti on
http://www.OptimoiAutosi.fi" onclick="window.open(this.href);return false; Oulussa: http://www.nanitech.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 239
- Liittynyt: 27 Syys 2012, 12:51
- Auto: Nissan Z31 Turbo, Ei käyttistä
- Paikkakunta: Järvenpää
Useasti polttoja päällä ja koelaudassa viimeistään jossain kohtaa vikavalo. Varmaan kulutuskin nousee.japi2010 kirjoitti:Miten sen parhaiten huomaa kun alkaa suodatin olemaan tukossa, onko tehojen hävitys ensimmäinen merkki ja paljonko maksaa moisen suotimen uusinta - onko tietoa?
Nopeiten menee tukkoon kaupungissa pörrätessä pelkästään. Maantietä vetäessä pääsee varmaan pitemmälle ennen vaihtokuntoa.
Alle satatonnia vissiin lyhin mitä kuullut, että mennyt vaihtoon. Tosin lyhyttä kaupunkiajoa ja tyhjäkäyntiä. Vähän kuten taxilla voisi olla.
200-300k km väliin voi mennä maantiellä pörrätessä.
Saksan eBayssä 400-800e pyörinyt, mutta marmorilla varmasti tuplat ja siihen työt.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
No ei ollut, mutta aloin pelkäämään etukäteen niiden tulemista...Ajoin sillä autolla max 10.000km per vuosi, josta 95%:sti ajot oli pelkää kaupunkiajoa. Sillä oli ajettu 1,5v vanhana vain 18.000km:a. Toki oli siinä muitakin syitä miksi halusin vaihtaa sen pois. Bensa mun piti jo silloin aiemminkin ostaa ja olinkin jo aika lähellä ostaa vähänkäytetytyn Audi A4 B8 2.0TFSI nelikon, mutta tilasin kuitenkin sitten sen E91 320dA xDriven jota mulla ei siis enää ole ja jonka tilalle ostin uuden F30 bensan.salmol kirjoitti:Eli oliko sulla DPF-ongelma dieselissäsi?J1978 kirjoitti:Sen takia minäkin dieselin hävitin.
eli sinun ajomäärällä DPF vaihto olisi tullut 10-20 vuoden kohdalla? En itse tuon takia olisi siirtynyt dieselistä bensaan.J1978 kirjoitti:No ei ollut, mutta aloin pelkäämään etukäteen niiden tulemista...Ajoin sillä autolla max 10.000km per vuosi, josta 95%:sti ajot oli pelkää kaupunkiajoasalmol kirjoitti:Eli oliko sulla DPF-ongelma dieselissäsi?J1978 kirjoitti:Sen takia minäkin dieselin hävitin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Niin no, eihän tuo nyt niin paha ole jos kerta yli 100tkm jälkeen alkaa olemaan ongelmia ja jos vielä pelkällä suotimen vaihdolla mennään toiset 100tkm ennen muita ongelmia niin aika normaalia autonhuolto kuluja,
Tuon hiukkassuodattimen hinnaksi TM(vertailu 1/13)kertoo F31 320dA:lle 1360€.Tuo paketti sisältää myös katalysaattorin.
Hinta helsingissä ja työ päälle.
Hinta helsingissä ja työ päälle.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.