eli sinun ajomäärällä DPF vaihto olisi tullut 10-20 vuoden kohdalla? En itse tuon takia olisi siirtynyt dieselistä bensaan.
[/quote]
No niin ehkä kilometrimäärillä vaihto olisi tullut 10-20 vuoden päästä, mutta ei ne määrät vaan miten ja missä ajetaan. Jos körötetään pelkkää kaupunkia jatkuvasti ja tyhjäkäytetään ja kylmäkäytetään moottoria, niin se on paljon nopeammin tukossa. Tiedän mistä puhun kun olen asian monesti livenä nähnyt ja kuullut. Osa niistä autoista on ollut todella vähän ajettuja. Ei toki bemuja, mutta yhtälailla se voi koskea bemmiäkin.
Minun ajomäärillä dieselin ja bensan (polttoaineen) välinen hintaero on myös hyvin pieni. Mulla on ollut vain yksi dieselauto vajaan 20v ajohistoriani aikana ja bensalla mennään varmaan jatkossakin.
F3x softaviritys
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Mikä on syynä että toi suodatin pitää olla. Ymmärrän hyvin että musta savu ei kuulu bmw:lle mutta onko se oikea syy vaiko ympäristösyyt??
Jos syynä ympäristö niin aika lyhytnäköistä on koko touhuilu taasen koska eihän noi osien vaihdot ole 1. halpoja ja 2. ympäristötekoja. Katalysaattoriin kuluu todella paljon raaka-aineita ja vielä jalometalleja joiden tuottaminen ei ole mitään ympäristöystävällistä - tää on taas näitä vihreiden arvojen kannatuksia, laput silmillä mennään kunhan vain kaikki päällisin puolin näyttää hyvältä.
Jos syynä ympäristö niin aika lyhytnäköistä on koko touhuilu taasen koska eihän noi osien vaihdot ole 1. halpoja ja 2. ympäristötekoja. Katalysaattoriin kuluu todella paljon raaka-aineita ja vielä jalometalleja joiden tuottaminen ei ole mitään ympäristöystävällistä - tää on taas näitä vihreiden arvojen kannatuksia, laput silmillä mennään kunhan vain kaikki päällisin puolin näyttää hyvältä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Aion jatkossakin ajella dieselillä, nyt vain mopodiisselillä mutta pitää vähän virtellä sitä niin on taas kiva painaa menemään, kulutus on yksi niistä dieselin vahvoista puolista.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Ymäristöjutuistahan tuossa on kyse. Haitallisia päästöjä tulee dieselistä enempi kuin bensoista... Siis ilman tuota keksintöä ja siksi tuo on keksitty, jotta uudet dieselmoottorit täyttävät tietyt päästönormit ja se systeemi vähentää niiden haitallisten päästöjen syntymistä. Monella PSA ja VAG-merkillä tuon lisänä on myös lisäaineen eli urean käyttö....Eli joissakin uusissa dieselautoissa on ns. kusisäiliö tuon partikkelisuodattimen lisäksi. Bemareissa ei taida olla.japi2010 kirjoitti:Mikä on syynä että toi suodatin pitää olla. Ymmärrän hyvin että musta savu ei kuulu bmw:lle mutta onko se oikea syy vaiko ympäristösyyt??
Jos syynä ympäristö niin aika lyhytnäköistä on koko touhuilu taasen koska eihän noi osien vaihdot ole 1. halpoja ja 2. ympäristötekoja. Katalysaattoriin kuluu todella paljon raaka-aineita ja vielä jalometalleja joiden tuottaminen ei ole mitään ympäristöystävällistä - tää on taas näitä vihreiden arvojen kannatuksia, laput silmillä mennään kunhan vain kaikki päällisin puolin näyttää hyvältä.
Oispa kiva saada testattua noiden eri valmistajien boksien tehoja samassa autossa. Ottas jonkun ohituskiihtyvyyden mittariksi. Boksin vaihto on nopsaa ja mittaus vielä nopsempaa:) Itseäni alko kiinnostamaan tuo race chip. Hartgen boksejakin taitaa täällä jo olla? KCR ilmeisesti tekee myös hyviä bokseja? Eli testattaisiin maksatko nimestä turhaan:)
Tosin race chipilläkin taitaa löyty kolmen hintasta boksia.
Tosin race chipilläkin taitaa löyty kolmen hintasta boksia.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Minulle tulee hartgen boxi, sitten jaan kokemukseni siitä. Raceshipin boxi on jo olemassa ja tehoja löytyy. Nyt kuivalla kun kiihdyttää paikaltaa, saattaa tulla virheilmoitus siitä että kaikki tehot eivät ole käytössä. Kyseinen ongelma alkoi kun säädin ruuvia, molempia ja nyt molemmat tapissa. Täytyy vähän löysätä niitä.
Jos joku tarvii 118d F20 boxia/318d F30, jää se kohta käyttämättä kun auto menee vaihtoon
Jos joku tarvii 118d F20 boxia/318d F30, jää se kohta käyttämättä kun auto menee vaihtoon
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Mitenkä olette ratkaisseet myymienne lastujen käytön laillisuuden? Virityksen myötä (tehon kasvu) autosta tulee useimmiten tieliikenteeseen laiton. En löytänyt FAQ osiosta vastausta näinkin oleelliseen kysymykseen.Mtyy kirjoitti: 1) Useimmat boksit lisäävät vain polttoaineen määrää (haluttu ilman/polttoaineen suhde ei säily), jolloin savutus kasvaa ja tämä käy kovastikin DPF:n päälle.
2) Ei tarvitse
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 125
- Liittynyt: 10 Tammi 2013, 11:22
- Auto: G31 540i xDrive Msport
No nyt päästiin varsinaiseen klassikkoaiheeseen.
- Squamish
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 626
- Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
- Auto: F15 eDrive
- Paikkakunta: Helsinki
No jaa, kyllä musta on mukavampi hengittää ilmaa missä on mahd. vähän dieselpartikkeleita, ne kun ovat teveydelle hyvinkin haitallisia ja esim. Helsingin ilmassa niitä jo niin paljon että raja-arvot paukkuvat. Kiitos tästä Suomen "ympäristöystävällisen" autoverotukselle.japi2010 kirjoitti:Mikä on syynä että toi suodatin pitää olla. Ymmärrän hyvin että musta savu ei kuulu bmw:lle mutta onko se oikea syy vaiko ympäristösyyt??
Jos syynä ympäristö niin aika lyhytnäköistä on koko touhuilu taasen koska eihän noi osien vaihdot ole 1. halpoja ja 2. ympäristötekoja. Katalysaattoriin kuluu todella paljon raaka-aineita ja vielä jalometalleja joiden tuottaminen ei ole mitään ympäristöystävällistä - tää on taas näitä vihreiden arvojen kannatuksia, laput silmillä mennään kunhan vain kaikki päällisin puolin näyttää hyvältä.
- Squamish
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 626
- Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
- Auto: F15 eDrive
- Paikkakunta: Helsinki
P-Amerikassa, missä on tiukemmat päästönormit dieseleille, käytetään urearuiskutusta EGR:n sijaan, näin päästään rajojen ali. Euroopassakin nämä varmasti yleistyvät, kun tiukemmat Euro6 -normit tulevat voimaan 9/2014.J1978 kirjoitti:Ymäristöjutuistahan tuossa on kyse. Haitallisia päästöjä tulee dieselistä enempi kuin bensoista... Siis ilman tuota keksintöä ja siksi tuo on keksitty, jotta uudet dieselmoottorit täyttävät tietyt päästönormit ja se systeemi vähentää niiden haitallisten päästöjen syntymistä. Monella PSA ja VAG-merkillä tuon lisänä on myös lisäaineen eli urean käyttö....Eli joissakin uusissa dieselautoissa on ns. kusisäiliö tuon partikkelisuodattimen lisäksi. Bemareissa ei taida olla.
Varmaankin homma ratkaistaan siten että boxi irroitetaan katsastuksessa ja pidetään turpa kiinni jos katsastusmies tai poliisi asiasta jotain kyselee?Kuudensuora kirjoitti:Mitenkä olette ratkaisseet myymienne lastujen käytön laillisuuden? Virityksen myötä (tehon kasvu) autosta tulee useimmiten tieliikenteeseen laiton. En löytänyt FAQ osiosta vastausta näinkin oleelliseen kysymykseen.
(Voit tietysti tehdä muutoskatsastuksenkin)
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Maahantuoja tarjoaa "laillista" softaviritystä 135kW dieselmoottoreihin "alennushintaan" 800€ + asennuskulut. Teho 147kW ja vääntö 420Nm. Takuu säilyy ja kulutuksen luvataan pysyvän ennallaan. Myyminenkin lienee aikanaan helpompaa kun uusi teholukema lukee rekisteriotteessa. Verrattaessa vaikkapa BMW:n lisävarustehinnastoon, 800€ on suorastaan halpa.
Katsokaa BMW.fi sivuilta.
Katsokaa BMW.fi sivuilta.
Mistä löysit hinnat? Katselin sivua mutta en löytänyt. Myöskin siellä sanotaan että se on 2010 vuodesta alkaen, mutta tarkoittaako myös F30:stä, sitä tietoa en löytänyt?Frank H kirjoitti:Maahantuoja tarjoaa "laillista" softaviritystä 135kW dieselmoottoreihin "alennushintaan" 800€ + asennuskulut. Teho 147kW ja vääntö 420Nm. Takuu säilyy ja kulutuksen luvataan pysyvän ennallaan. Myyminenkin lienee aikanaan helpompaa kun uusi teholukema lukee rekisteriotteessa. Verrattaessa vaikkapa BMW:n lisävarustehinnastoon, 800€ on suorastaan halpa.
Katsokaa BMW.fi sivuilta.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 125
- Liittynyt: 10 Tammi 2013, 11:22
- Auto: G31 540i xDrive Msport
En löytänyt minäkään, mutta olenkin puusilmä. Paljonkohan asennuskulut lienevät, sikäli jos kyseessä on se power kit, missä tulee jostain fyysistäkin asennettavaa?
Useimmat asiantuntijajärjestöt pitävät dieselpakokaasua syöpää aiheuttavana. Mm. WHO:n osajärjestö International Agency for Research on Cancer (IARC) päivitti kesällä luokituksensa dieselpakokaasun osalta seuraavaksi: carcinogenic to humans (Group 1). Tähän luokkaan laitetaan vain nk. selvät tapaukset.japi2010 kirjoitti:Mikä on syynä että toi suodatin pitää olla. Ymmärrän hyvin että musta savu ei kuulu bmw:lle mutta onko se oikea syy vaiko ympäristösyyt??
Jos syynä ympäristö niin aika lyhytnäköistä on koko touhuilu taasen koska eihän noi osien vaihdot ole 1. halpoja ja 2. ympäristötekoja. Katalysaattoriin kuluu todella paljon raaka-aineita ja vielä jalometalleja joiden tuottaminen ei ole mitään ympäristöystävällistä - tää on taas näitä vihreiden arvojen kannatuksia, laput silmillä mennään kunhan vain kaikki päällisin puolin näyttää hyvältä.
Tässä on työryhmän puheenjohtajan kommentti:
"Dr Christopher Portier, Chairman of the IARC working Group, stated that “The scientific evidence was compelling and the Working Group’s conclusion was unanimous: diesel engine exhaust causes lung cancer in humans.” Dr Portier continued: “Given the additional health impacts from diesel particulates, exposure to this mixture of chemicals should be reduced worldwide.“
Täältä voi halutessaan lukea lisää: The Lancet Oncology July 2012, Vol. 13 No. 7 pp 663-664.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Rohkenen väittää että nastarenkaiden käytöstä tulee enemmän hiukkas/pölyongelmia kuin noista savuttavista partikkeleista - jos saisin päättää, nastarenkaat kiellettäisiinSquamish kirjoitti:No jaa, kyllä musta on mukavampi hengittää ilmaa missä on mahd. vähän dieselpartikkeleita, ne kun ovat teveydelle hyvinkin haitallisia ja esim. Helsingin ilmassa niitä jo niin paljon että raja-arvot paukkuvat. Kiitos tästä Suomen "ympäristöystävällisen" autoverotukselle.japi2010 kirjoitti:Mikä on syynä että toi suodatin pitää olla. Ymmärrän hyvin että musta savu ei kuulu bmw:lle mutta onko se oikea syy vaiko ympäristösyyt??
Jos syynä ympäristö niin aika lyhytnäköistä on koko touhuilu taasen koska eihän noi osien vaihdot ole 1. halpoja ja 2. ympäristötekoja. Katalysaattoriin kuluu todella paljon raaka-aineita ja vielä jalometalleja joiden tuottaminen ei ole mitään ympäristöystävällistä - tää on taas näitä vihreiden arvojen kannatuksia, laput silmillä mennään kunhan vain kaikki päällisin puolin näyttää hyvältä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 239
- Liittynyt: 27 Syys 2012, 12:51
- Auto: Nissan Z31 Turbo, Ei käyttistä
- Paikkakunta: Järvenpää
Sivuillahan lukee, että pitää kysyä jälleenmyyjältä.Seppo(nimi muutettu) kirjoitti:En löytänyt minäkään, mutta olenkin puusilmä. Paljonkohan asennuskulut lienevät, sikäli jos kyseessä on se power kit, missä tulee jostain fyysistäkin asennettavaa?
Itse juuri kyselin omaan E91 ja hintaa oli vajaa pari tonnia MetroAutolla. Katsotaan mitä muut vastaa.
Ihme on jos F3* olisi yli puolet halvempi.
Viimeksi muokannut Kennedy, 19 Helmi 2013, 15:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jostainhan tuo 800€ tarjoushinta on peräisin, ja sitä tässä kyseltiin. Eli itse en ole löytänyt mistään http://www.bmw.fi" onclick="window.open(this.href);return false; -sivulta tietoa mistään tarjouksesta.Kennedy kirjoitti:Sivuillahan lukee, että pitää kysyä jälleenmyyjältä.Seppo(nimi muutettu) kirjoitti:En löytänyt minäkään, mutta olenkin puusilmä. Paljonkohan asennuskulut lienevät, sikäli jos kyseessä on se power kit, missä tulee jostain fyysistäkin asennettavaa?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Se voi olla ihan autoliikekohtainen, joskus laakkosella käydessäni siellä saattaa olla lappu jostain tarjouksesta, renkaista ja muista varusteista, joten ehkä tarjous on poimittu liikkeestä.
Tuommoisen paketin pystyy itse asentamaan, tokihan jos siinä on lauhdutin mukana niin teettää työtä. Veikkaan että asennushinta on 500-1000 euron hujakoilla... - pari tonnia kun varaa niin sillä saa. Laakkosellakin on huoltohinnasto nähtävillä ja taitaa erikoisasennukset maksaa pitkälti 100euroa per tunti...
Tuommoisen paketin pystyy itse asentamaan, tokihan jos siinä on lauhdutin mukana niin teettää työtä. Veikkaan että asennushinta on 500-1000 euron hujakoilla... - pari tonnia kun varaa niin sillä saa. Laakkosellakin on huoltohinnasto nähtävillä ja taitaa erikoisasennukset maksaa pitkälti 100euroa per tunti...