F3x softaviritys

F30, F31, F32, F33, F34, F36
xDrive2013
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 84
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 12:16

Juuri kuten japi2010 kirjoitti eli merkki maksaa. :thuup: :thuup: :thuup: Noille ns. vakuutuksille en paljoa arvoa laskis, jos tuon verran on valmis maksamaan boxista niin sitten sen ois oltava tehtaan hyväksymä. :thup:
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

xDrive2013 kirjoitti:Juuri kuten japi2010 kirjoitti eli merkki maksaa. :thuup: :thuup: :thuup: Noille ns. vakuutuksille en paljoa arvoa laskis, jos tuon verran on valmis maksamaan boxista niin sitten sen ois oltava tehtaan hyväksymä. :thup:
Niin, eikös tuo bmw performance kit ole samoissa hinnoissa kuin tuo hartge? Paitsi että bmw:n paketissa tehdastakuu säilyy, tulee parempi jäähdytys, jne. Eli itse ehkä kääntyisin virallisen paketin puoleen jos perustehot eivät riitä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Toi BMW:n tarjoama paketti on varmasti hyvä mutta jos tehot kasvaa vain 20hv niin tuntuu näin äkkiä ajateltuna aika mitättömältä... Kukin laittaa mitä tahtoo.

Olen sitä mieltä että Hartgella on varmasti osaamista viri-puolella ihan riittävästi, ainakin halua enemmän jos osaamistakin kuin BMW:llä, mikäli asiaa näin tarkastelee.
Seppo(nimi muutettu)
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 125
Liittynyt: 10 Tammi 2013, 11:22
Auto: G31 540i xDrive Msport

Onko Bemarilla muuten samanlainen automaattinen virisoftan tarkistus kuin vag-konsernin pajoilla? Auto kun on testerissä kiinni, niin nykyäänhän löytyy kaikki räpellykset ja auton tietoihin (vag) ilmestyy täppä kohtaan TD1 eli muutettu ecun softa ja moottorin ja voimansiirron takuu on menetetty. Niin joo, mainitsinko, ettei enää auta auton vakioksi flashäyskään, vaan tämä tsekkaus kyllä löytää aikaisemmatkin kujeilut. Voi tulla esim. auton yksityiseltä ostaneelle ikävänä yllätyksenä ekan huollon yhteydessä. :thup:
Lienee lisäksi siitä vittumainen juttu, etteivät enää suostu edes näitä tiettyjä kampanjapäivityksiäkään tekemään ilmaiseksi, tai siis huollossa muuten tekisivät, mutta piikki valmistajalla ei olekaan enää auki. Entäs vuoden vanhan auton osto tai myynti, miten TD1 merkinnän pitäisi vaikuttaa auton hintaan?

Juu ja edelleen, virhevastuu ja takuu ovat eri asioita, mutta yksityishenkilö on näissä aina varsin heikoilla, ainakin @ Soviet Finland. Nämä virivalmistajien takuut on kyllä ihan yhtä tyhjän kanssa, ne eivät ikinä myönnä, että mikään johtuisi, valitse firman nimi tähän, niiltä ostetusta softasta ihan sillä perustelulla, että ovat myyneet näitä jo satoja ja muissa ei ole ollut tällaista.

Mitäs veikkaatte, koska löytyy sinetit railipaine-anturin liittimestä? No, ei noissa bokseissa ole kai ongelmia ollut, joten arvataan, että ainakin pari vuotta menee. :rolle:

Aprillia olisi mukava tähän sanoa, mutta kun ei.
AM70
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 51
Liittynyt: 01 Maalis 2013, 22:25
Auto: F31 330dA xDrive Sport Line

Seppo(nimi muutettu) kirjoitti:Onko Bemarilla muuten samanlainen automaattinen virisoftan tarkistus kuin vag-konsernin pajoilla? Auto kun on testerissä kiinni, niin nykyäänhän löytyy kaikki räpellykset ja auton tietoihin (vag) ilmestyy täppä kohtaan TD1 eli muutettu ecun softa ja moottorin ja voimansiirron takuu on menetetty. Niin joo, mainitsinko, ettei enää auta auton vakioksi flashäyskään, vaan tämä tsekkaus kyllä löytää aikaisemmatkin kujeilut. Voi tulla esim. auton yksityiseltä ostaneelle ikävänä yllätyksenä ekan huollon yhteydessä. :thup:
Lienee lisäksi siitä vittumainen juttu, etteivät enää suostu edes näitä tiettyjä kampanjapäivityksiäkään tekemään ilmaiseksi, tai siis huollossa muuten tekisivät, mutta piikki valmistajalla ei olekaan enää auki. Entäs vuoden vanhan auton osto tai myynti, miten TD1 merkinnän pitäisi vaikuttaa auton hintaan?

Juu ja edelleen, virhevastuu ja takuu ovat eri asioita, mutta yksityishenkilö on näissä aina varsin heikoilla, ainakin @ Soviet Finland. Nämä virivalmistajien takuut on kyllä ihan yhtä tyhjän kanssa, ne eivät ikinä myönnä, että mikään johtuisi, valitse firman nimi tähän, niiltä ostetusta softasta ihan sillä perustelulla, että ovat myyneet näitä jo satoja ja muissa ei ole ollut tällaista.

Mitäs veikkaatte, koska löytyy sinetit railipaine-anturin liittimestä? No, ei noissa bokseissa ole kai ongelmia ollut, joten arvataan, että ainakin pari vuotta menee. :rolle:

Aprillia olisi mukava tähän sanoa, mutta kun ei.
Hyvät kommentit !
Kuulostaa kyllä siltä että vain BMW:n omat tuotteet tulevat kysymykseen ja ihan "vain" sen vuoksi ettei tule em. ongelmia tms. Toki jos tehonlisäys on vain tuo 20 hv niin omalta osaltani en näe viritykselle aihetta.
Kiitos kommenteista ... auttoivat muodostamaan käsityksen tästä asiasta jo näin etukäteen (ennenkuin itse auto edes tullut). :thup:
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

vain 20hp? Tuossa 320ia:ssa on käyttökierroksilla 1500rpm tuntumassa joku 60-80hp käyettävissä, joten jos sinne osuu 20hp niin ihan tuntuva lisäys on sekin. Joskus valmistajat ilmoittaa myös alakanttiin ettei -paperilla- hypitä 328i silmille:)
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Kuudensuora kirjoitti:vain 20hp? Tuossa 320ia:ssa on käyttökierroksilla 1500rpm tuntumassa joku 60-80hp käyettävissä, joten jos sinne osuu 20hp niin ihan tuntuva lisäys on sekin. Joskus valmistajat ilmoittaa myös alakanttiin ettei -paperilla- hypitä 328i silmille:)
Tuo tuskin tulee tarjolle 1500 rpm kohdalla, en kuitenkaan löytänyt tarkkoja tietoja 20i:lle tai 20d:lle. Mutta esim. 335i huipputehot tuon kanssa tulee noin 5800 rpm kohdalla. 335i:lle 1500 rpm kohdalla tuo ei tuo yhtään heppaa lisää ja 2000 rpm kohdallakin vain noin 3-10 heppaa lisää vaihteistosta riippuen.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
traveller
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 518
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 22:33
Auto: F30 330e

Kuudensuora kirjoitti:Tuossa 320ia:ssa on käyttökierroksilla 1500rpm tuntumassa joku 60-80hp käyettävissä
No ei ihan, mutta 57,7 hv @ 1500 rpm kuitenkin. 328i:ssä on 74,8 hv ja 335i:ssä 85,4 hv @ 1500 rpm.
xDrive2013
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 84
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 12:16

Onko kenelläkään tietoa mitä tuossa 320i koneessa on muuttunut 7/2012 lähtien ? Voisiko olla männät koska Hartgen sivuilla tuolle aiemmalle koneelle sopivan boxin tiedoissa koneen puristussuhteena on 10 ja minusta uudessa 320i:ssä on 11.
Kennedy
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 239
Liittynyt: 27 Syys 2012, 12:51
Auto: Nissan Z31 Turbo, Ei käyttistä
Paikkakunta: Järvenpää

xDrive2013 kirjoitti:Onko kenelläkään tietoa mitä tuossa 320i koneessa on muuttunut 7/2012 lähtien ? Voisiko olla männät koska Hartgen sivuilla tuolle aiemmalle koneelle sopivan boxin tiedoissa koneen puristussuhteena on 10 ja minusta uudessa 320i:ssä on 11.
Edelliseltä sivulta. Olisko tämä.
japi2010 kirjoitti:Perkele, schmiedman ilmoitti että F30 malliston jotkin johdotukset on ainakin oman tulevani auton osalta muuttuneet ja sen vuoksi tällä hetkellä olevaa Hartgen boxia ei voi siihen asentaa - pitäisi odottaa joitain kuukausia jos vaikka uusi versio sattuisi tulemaan :thdw:
xDrive2013
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 84
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 12:16

Enpä usko että pelkät johdotukset hidastavat uuden boxint tekoa, tosin enhän usko paljon muutakaan ennen kun näen sen itse. :mus:
Bemuawd
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 15:37
Auto: BMW 320i AxDrive Business-13

Kun kävin König Oy:ssä niin sanoivat ,että 7/12 jälkeen tehdyt koneet ovat jotenkin erilaiset ja koneisiin on lisätty erinäisiä ventiilejä .Olisiko näitä päästöjuttuja.Käyn huomenna Laakkosella ja yritän saada korjaamopäälikön kiinni ja kysellä häneltä asiaa.
rxa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 73
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 16:42

"Uusissa" koneissa ahtopainetta ohjaa nyt elektroninen solenoidi. Jos oikein ymmärsin F30 Post - sivuilta.
ex bemut : E46 320d , E46 330d, E39 530da M sport , E90 330 xda, F30 328i
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Kysyin kahdesta eri paikasta, näkyykö boxin jäljet auton järjestelmässä kun menee huoltoo, syystä tai toisesta
- ei näy jos boxi irroitetaan ennen huoltoon menoa: Raceship
- näkyy jos tulee vikakoodi joka luokitellaan "haamuviaksi" ja jossa selviää että ruiskutuspaineita ym. eli poikkeavat orig. arvoista: BMW huolto

Täällä joku arveli että näkyy heti jos on ollut jokin kiinni. Kokemuksesta voin sanoa että ensinkään ei vikoja ole ollut, minulla eikä kaverilla...Huoltokokemuksia ei ole.

Vaikka olisi minkälainen rakettimoottori autossani, niin aina sitä haluaa jotenkin fiilailla, kevyesti mutta rakkaudella ja urheilun kannalta :)

Johtopäätös: boxi kiinni ja menox.
Bemuawd
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 15:37
Auto: BMW 320i AxDrive Business-13

Tänään eräs ex kilpa- autokuski kertoi miksi esim.Hartgen boxit ovat niin kalliita.Hän sanoi,että Hartge tyyppikatsastaa autot senjälkeen kun on asennettu.Saksassa vaaditaan muutoskatsastusta kun autoa muutetaan.Jos jää kiinni ettei niin ole toimittu niin tulee sanktiot veronkierrosta.Taitaa liittyä verotarraan Saksassa.
Erzi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 129
Liittynyt: 30 Marras 2011, 21:10

japi2010 kirjoitti:Kysyin kahdesta eri paikasta, näkyykö boxin jäljet auton järjestelmässä kun menee huoltoo, syystä tai toisesta
- ei näy jos boxi irroitetaan ennen huoltoon menoa: Raceship
- näkyy jos tulee vikakoodi joka luokitellaan "haamuviaksi" ja jossa selviää että ruiskutuspaineita ym. eli poikkeavat orig. arvoista: BMW huolto

Täällä joku arveli että näkyy heti jos on ollut jokin kiinni. Kokemuksesta voin sanoa että ensinkään ei vikoja ole ollut, minulla eikä kaverilla...Huoltokokemuksia ei ole.

Vaikka olisi minkälainen rakettimoottori autossani, niin aina sitä haluaa jotenkin fiilailla, kevyesti mutta rakkaudella ja urheilun kannalta :)

Johtopäätös: boxi kiinni ja menox.

Kun kerrotaan tässä lastutus- tai boksiviritys aiheessa, että ei ole ollut ongelmia niin mielestäni olisi myös aiheellista mainita paljonko autolla on ajettu viritettynä. Ei kerro boksin tai lastun laadusta yhtään mitään, jos ajomäärä viritettynä ei ole useita kymmeniätuhansia kilometrejä. Tämä näkökulma siis ihan vain vertaillessa erilaisia viritysmuotoja.
Seppo(nimi muutettu)
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 125
Liittynyt: 10 Tammi 2013, 11:22
Auto: G31 540i xDrive Msport

japi2010 kirjoitti:Kysyin kahdesta eri paikasta, näkyykö boxin jäljet auton järjestelmässä kun menee huoltoo, syystä tai toisesta
- ei näy jos boxi irroitetaan ennen huoltoon menoa: Raceship
- näkyy jos tulee vikakoodi joka luokitellaan "haamuviaksi" ja jossa selviää että ruiskutuspaineita ym. eli poikkeavat orig. arvoista: BMW huolto
.
Sen verran tarkennan omaa ylempää höpinää, että minä puhun nimenomaan "softavirityksestä" eli remappauksesta. Joku normi huolto ei taatusti tiedä, mitä testeri taustalla tekee, niille on vaan tod.näk. ilmoitettu, että webbiyhteys Saksaan pitää olla kunnossa silloin, kun testerillä leikitte ja jos esim. autolle kirjaavat vuosihuollon tehdyksi ilman testeriajoa, voi joku pääkallonpaikalta esittää kysymyksiä. Tämä viimeinen oli valistunut arvaus ja tyypillistä internethuhun levitystä. :mus:

Merkkihuoltoja ei sinällään kiinnosta, vaikka autolle olisi tehty mitä, kunhan hommien yhteydessä maksaja vaan on selvillä.

Tommosta paineenhuijausboksia en oikein laske miksikään softaviritykseksi. Toihan ei muuta mitään karttoja, kunhan vain huijaa ecua tyrkkäämään lisää soppaa, niin sellaisen paljastuminen on varmaankin vähän kyseenalainen juttu.

Niin, toi TD1 juttu ei ollut tosiaan aprillipila, hakekaa vaikka googlesta hakusanoilla TD1 warranty flag tai jotain siihen suuntaan.
Viimeksi muokannut Seppo(nimi muutettu), 04 Huhti 2013, 19:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Seppo(nimi muutettu)
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 125
Liittynyt: 10 Tammi 2013, 11:22
Auto: G31 540i xDrive Msport

http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... ranty-flag" onclick="window.open(this.href);return false;

Siinä yksi postaus, kun ette kumminkaan jaksa itte hakea. Ja edelleen, tämä oli VAG juttu, mutta onko ainoana liikenteessä...
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Kaikissa laitteissa ja ohjelmoinneissa huijjataan jollain tapaa, eli muutetaan asetuksia ja arvoja. Sillähän ne lisätehot irtoaa.
Seppo(nimi muutettu)
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 125
Liittynyt: 10 Tammi 2013, 11:22
Auto: G31 540i xDrive Msport

Siis mitä?! :lol:

On sitten täysin eri asiat laittaa autoon tommonen boksi tai käpelöidä karttoja, vaikka lopputulema on tehon/väännön suhteen suunnilleen yhtenevä.

En ole bokseja vastaan, kyllä nekin toimivat.
Vastaa Viestiin