Pahoittelut jo valmiiksi, jos asiaa on jossain puitu, mutta vihreänä niin forumin kuin BMW:nkin suhteen, en ole onnistunut tietoa löytämään, joten siksipä kyselen.
Eli lähinnä mietityttää esim. 316d ja 320d:n välinen aika reilu hintaero, vaikka autojen erot ovat ymmärtääkseni lähinnä softapuolella (korjatkaa, jos olen väärässä!). Tästä päästään tietenkin aika monelle mieleen tulevaan ajatukseen ostaa 316d tai 318d ja sitten asiantuntevassa paikassa jossain välissä vääntää softaparametrejä uusiksi. Mallien ei tietenkään tarvitse olla juuri näitä, ne on mainittu vain esimerkin vuoksi.
Onko tällaisesta tietoja tai kokemuksia? Yhtäkkiseltään netistä löytyy vain näitä autoon kytkettäviä halpisbokseja, joihin ei ole kiinnostusta koskea. Ilmeisesti ei vielä kovinkaan yleisesti softamuutoksia ole saatavilla, mutta jos jotain tietoa on, niin ottaisin mielelläni sellaista vastaan.
F3x softaviritys
Hei ! Tuo softa puolen tai boksi puolen aihe kiinnostaa minuakin.Varsinkin nyt kun, myös pensa vehkeet ovat turboja.
Esim: 320i ja 328i on sama moottori ,miten teho ero on käytännössä toteutettu? Onko esim: turbo eri kokoinen,vai onko
pelkkä softa rajoitus?!
Esim: 320i ja 328i on sama moottori ,miten teho ero on käytännössä toteutettu? Onko esim: turbo eri kokoinen,vai onko
pelkkä softa rajoitus?!
Esim. racechip.de tarjoaa noihin 316, 318d ja 320d maleihin lisää potkua pikkurahalla. Uusi softa maksaakin sitten enemmän ja tarjonta on vielä heikompaa.
328i on ilmeisesti isompi turbo softan lisäksi erona. 328i saa myös potkua lisää, esim hartgelta boxin muodossa ja ds motorsportila jossa koneeseen ajetaan uusi ohjelma.
Noista boxeista monelta kuullut, että DPF suodatin menee tukkoon ja alkaa pöllyttämään savua reilummin ajan myötä diiseleissä, japilla taisi olla racechip uudessa ykkösessä ja hyvin toiminut ainakin alkuun.
328i on ilmeisesti isompi turbo softan lisäksi erona. 328i saa myös potkua lisää, esim hartgelta boxin muodossa ja ds motorsportila jossa koneeseen ajetaan uusi ohjelma.
Noista boxeista monelta kuullut, että DPF suodatin menee tukkoon ja alkaa pöllyttämään savua reilummin ajan myötä diiseleissä, japilla taisi olla racechip uudessa ykkösessä ja hyvin toiminut ainakin alkuun.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 31
- Liittynyt: 14 Tammi 2012, 11:12
Ymmärtääkseni 328i:n erot eivät rajoitu pelkkään suurempaan turboon. Puristussuhde on eri ja vaihteiston välityssuhteet erit. Nämä tukevat sitä väitettä, että vetopyörästö ja vaihdelaatikko olisivat erit. Jarrutkin olivat muistaakseni 328i:n europpaversiossa skrodempaa mallia.
caput
caput
Hei ! Vielä tuosta lastu/Boksi virityksestä. Kyselin valtuutetulta korjaamolta 320i ja 328i f30 eroja.Eivät kyllä itsekään vielä tiedä paljoa,mutta tälläisia juttelivat. Epäilivät myös,että turbon koossa on eroa ,mutta vaihdelaatikko on sama ainakin 8v automaatin osalta ja ilm.myös manuaalin .Perä sama, pieni välitys ero.320i puristus suhdetta nostettu korkeammilla männillä /ei voida käyttää yhtä suuria ahtopaineita kuin pienemmällä puristus suhteella olevassa 328i:ssä.
Ovat tehtaalla vähän hankaloittaneet muutosta 320i -328i:hin.Koska myös männät menisivät väihtoon turbon lisäksi sekä softa. Itseä kiinnostaisi miten tuollainen boksi toimii käytännössä.Sellaisia on ainakin http://www.speed-buster.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Näyttää nostavan 320i tehon 220hv ja väännön niinkin hyväksi kuin 360Nm.Tuohan olisi jo aivan eri auto.
Eli jos jollain on aikaisempia kokemuksia kyseisistä bokseista kuulisin mielelläni tuntemuksista/kokemuksista.Onko auto
yhtä sivistynyt ja huomaako mitään viiveitä tai muita nekatiivisia asioita. Käskythän kiertävät ylimääräisen boksin kautta ennen toteutusta.
Terv: Kiinnostunut
Ovat tehtaalla vähän hankaloittaneet muutosta 320i -328i:hin.Koska myös männät menisivät väihtoon turbon lisäksi sekä softa. Itseä kiinnostaisi miten tuollainen boksi toimii käytännössä.Sellaisia on ainakin http://www.speed-buster.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Näyttää nostavan 320i tehon 220hv ja väännön niinkin hyväksi kuin 360Nm.Tuohan olisi jo aivan eri auto.
Eli jos jollain on aikaisempia kokemuksia kyseisistä bokseista kuulisin mielelläni tuntemuksista/kokemuksista.Onko auto
yhtä sivistynyt ja huomaako mitään viiveitä tai muita nekatiivisia asioita. Käskythän kiertävät ylimääräisen boksin kautta ennen toteutusta.
Terv: Kiinnostunut
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
minulla on 118d ja asensin siihen raceship.de boxin ja hyvin on toiminut, hintakin oli 229 euroa, ovelle toimitettuna reilussa vuorokaudessa. En missää nimessä ohjelmoisi autoa koska jos siihen tulee vika, kuinkas poistat sen ennen huoltoa, toisekseen ohjelmoinnit maksaa enemmän...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 538
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:41
- Auto: F16 30d + powerkit
Tilattu G30 - Paikkakunta: Oulu
Näkyykös tuo racechip huollossa?
toimiiko tuo racechip, eli antaako tehoja esim 320d:hen? Onko kokemuksia, harmeja, yms.?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
jos se antaa tehoja 118d:iin niin miksei myös 320d:iin, ei minulla ainakaan ole mitään ongelmia ollut - kone vääntää hienosti ja toimiii nk auton pitääkin. kulutus 5,3, eli sama kuin ennen asennusta
Antaako tuo selkeästi "pepputuntumalla" lisää tehoja vai oletko varmistunut lisätehoista dynolla?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Onko jollakin tällä foorumilla käytössä tällainen tai vastaava?
http://www.racechip.de/chiptuning/bmw/3 ... /index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Miten mahtaa toimia ja miten helppo on asentaa? Kiinnostaisi saada vähän lisää potkua 320iA:han.
http://www.racechip.de/chiptuning/bmw/3 ... /index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Miten mahtaa toimia ja miten helppo on asentaa? Kiinnostaisi saada vähän lisää potkua 320iA:han.
Kokeilin tuota RaceChip-boxia 320d:hen ja minulla se ei toiminut. Palautin ja sain rahat ja postikulut takaisin. En suosittele, ainakaan samanlaiseen autoon.JTR kirjoitti:Onko jollakin tällä foorumilla käytössä tällainen tai vastaava?
http://www.racechip.de/chiptuning/bmw/3 ... /index.php" onclick="window.open(this.href);return false;.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Onkos tästä kellään kokemuksia?
http://www.race.fi/fi/product/41325-Bmw ... astut.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Itseä kiinnostaisi tuon F25:n mopodieselin kohennus...
http://www.race.fi/fi/product/41325-Bmw ... astut.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Itseä kiinnostaisi tuon F25:n mopodieselin kohennus...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 125
- Liittynyt: 10 Tammi 2013, 11:22
- Auto: G31 540i xDrive Msport
Mites sitten tommonen Steinbauer, esim. tähän perus 20d-moottoriin: http://www.steinbauer.cc/fi/products/pa ... __3nm/b8Z/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kun tuota myy Suomessa mm. MoTest niin halua olisi uskoa, että tommonen voisi olla kelvollinen?
Jos RaceChip vaikuttaa liian halvalta, niin Hartgen boksi maksaakin jo ilmeisesti hiukan enemmän, samoin jonkun ac schnitzerin ja mitä muita BMW-pajoja niitä sitten lieneekään. Tämä Steinbauer on hinnaltaan kai jostain Racechipin ja Hartgen puolivälistä.
Mitä varjopuolia tommosten boksien käytössä on?
Kun tuota myy Suomessa mm. MoTest niin halua olisi uskoa, että tommonen voisi olla kelvollinen?
Jos RaceChip vaikuttaa liian halvalta, niin Hartgen boksi maksaakin jo ilmeisesti hiukan enemmän, samoin jonkun ac schnitzerin ja mitä muita BMW-pajoja niitä sitten lieneekään. Tämä Steinbauer on hinnaltaan kai jostain Racechipin ja Hartgen puolivälistä.
Mitä varjopuolia tommosten boksien käytössä on?
Pari lisäkysymystä liittyen noihin boxeihin:
1) Tuoko boxi ajan kanssa jotain ongelmia DPF:n toimintaa, eli meneekö tukkoon helpommin?
2) Täytyykö tuo boxi ottaa irti katsastuksen ajaksi?
1) Tuoko boxi ajan kanssa jotain ongelmia DPF:n toimintaa, eli meneekö tukkoon helpommin?
2) Täytyykö tuo boxi ottaa irti katsastuksen ajaksi?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
1) Useimmat boksit lisäävät vain polttoaineen määrää (haluttu ilman/polttoaineen suhde ei säily), jolloin savutus kasvaa ja tämä käy kovastikin DPF:n päälle.salmol kirjoitti:Pari lisäkysymystä liittyen noihin boxeihin:
1) Tuoko boxi ajan kanssa jotain ongelmia DPF:n toimintaa, eli meneekö tukkoon helpommin?
2) Täytyykö tuo boxi ottaa irti katsastuksen ajaksi?
2) Ei tarvitse
http://www.OptimoiAutosi.fi" onclick="window.open(this.href);return false; Oulussa: http://www.nanitech.fi" onclick="window.open(this.href);return false;