F3x softaviritys

F30, F31, F32, F33, F34, F36
Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 550
Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020
Paikkakunta: Espoo

Kaikkiin moottoreihin onnistuu 1.1..2018 alkaen
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
klunssila
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 24 Helmi 2013, 19:07
Auto: BMW F87
BMW E70

Anssi79 kirjoitti:Kaikkiin moottoreihin onnistuu 1.1..2018 alkaen
Ei nyt aivan kaikkiin, tässä alla Celtic Tuningin postaus Facebookista:

NEW – List of 100% OBD Vehicles!
In recent weeks there has been a whole host of new releases from various hardware manufacturers allowing us software developers to tune some of the latest vehicles 100% OBD with no ECU removal required.
A list of some of the more anticipated releases are listed below:
• BMW F Chassis (starting 23rd Decemeber) Engine Codes N13, N20, B47, N47, N55, S55, N57, N63TU, S63TU (excludes only: B48 and B58).

Siis B48 ja B58 on edelleen poissa pelistä, ilmeisesti kukaan ei ole vielä onnistunut näiden kanssa?
BMW F87
BMW E70
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

klunssila kirjoitti:
Anssi79 kirjoitti:Kaikkiin moottoreihin onnistuu 1.1..2018 alkaen
Ei nyt aivan kaikkiin, tässä alla Celtic Tuningin postaus Facebookista:
NEW – List of 100% OBD Vehicles!
In recent weeks there has been a whole host of new releases from various hardware manufacturers allowing us software developers to tune some of the latest vehicles 100% OBD with no ECU removal required.
A list of some of the more anticipated releases are listed below:
• BMW F Chassis (starting 23rd Decemeber) Engine Codes N13, N20, B47, N47, N55, S55, N57, N63TU, S63TU (excludes only: B48 and B58).

Siis B48 ja B58 on edelleen poissa pelistä, ilmeisesti kukaan ei ole vielä onnistunut näiden kanssa?
Minissä oleva B48 ilmeisesti onnistuu, johtuen eri ECU:sta.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Kartsa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 144
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 18:00
Auto: EX BMW 320iA Xdrive touring LNE 2013
Subaru

salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Nyt on oma auto päivitetty OBD-portin kautta, eli Celtic Tuning -ohjelmisto (240hp, 440nm) ja autona tosiaan tuo N47-koneella oleva 5/2014 valmistunut 420dA xDrive. Firmana oli Hirvipuro Oy Vantaalla.

Vähän hirvitti, mutta auto oli laturissa, toimenpiteet tehty ettei auto mene nukkumaan, OBD-piuha kiinni, softan luku ja lähetys Celtic Tuningille, softa muutettuna takaisin ja ladataan autoon. Meillä meni piuhojen kanssa leikkiessä ja paskan puhumisessa aikaa, mutta ilman sählinkiä tuossa menee varmaan tunti koko hommassa.

Hyvin tuntuu olevan voimaa ja tulee sivistyneesti, eli uskon että tätä on nyt mukava käskyttää.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Bemmisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 156
Liittynyt: 16 Helmi 2013, 16:30

Hurjat lukemat ainakin tehon suhteen. Oletko tehnyt mittauksia esim. ohituskiihtyvyyden suhteen? Esim 60-120 väli. Noilla pystyy aika hyvin todentamaan tehon lisän.

Mulla oli aikoinaa f30 sillä bemmin omalla kitillä. Siinä tehot nousi 200 hv ja jo niille tehoille tuli isompi cooleri mukaan. Siinä toi mainitsemani väli oli vakiona 7 s ja kitillä 6.4 s.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Bemmisti kirjoitti:Hurjat lukemat ainakin tehon suhteen. Oletko tehnyt mittauksia esim. ohituskiihtyvyyden suhteen? Esim 60-120 väli. Noilla pystyy aika hyvin todentamaan tehon lisän.
Mulla oli aikoinaa f30 sillä bemmin omalla kitillä. Siinä tehot nousi 200 hv ja jo niille tehoille tuli isompi cooleri mukaan. Siinä toi mainitsemani väli oli vakiona 7 s ja kitillä 6.4 s.
En ole tehnyt mittauksia. Edellinen vastaavalla koneella (toinen softa) penkitettiin 225hp / 520nm ja tehoa tuntuu nyt olevan vähintäänkin saman verran, mutta vääntöä tulee vähemmän. Tuntuu perusajossa heikommalta väännön pienuuden vuoksi, mutta toisaalta voima tulee paljon sivistyneemmin eikä voimansiirto resonoi. Minulla oli nyt autossa ennen päivitystä tuollainen rail-box jonka pitäisi tuoda tehoa useampi kymmenen heppaa, ja tässä on kyllä iso ero siihen. Positiivisessa mielessä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Bemmisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 156
Liittynyt: 16 Helmi 2013, 16:30

Kenen valmistajan boksi sulla tossa oli? Olen odotellut tähän g30 bemmiin tehtaan omaa kittiä mutta ei taida tulla? Oispa kiva tietää millasia arvoja toi sun autos repii.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Bemmisti kirjoitti:Kenen valmistajan boksi sulla tossa oli? Olen odotellut tähän g30 bemmiin tehtaan omaa kittiä mutta ei taida tulla? Oispa kiva tietää millasia arvoja toi sun autos repii.
Minulla on ihan merkitön boxi, tilattu ebay.de sivustolta. Vähän tunnetumpiakin on, esim. Race Chip ja esim. G30 520d -vehkeeseen löytyy tällainen:

https://www.racechip.com/shop/bmw/5-ser ... 400nm.html

Luvataan tehoa 24-35 heppaa lisää, todellisuus lienee jossain 20 livähevosvoiman paikkeilla. Minulla tosiaan oli se boxi joka lupasi kokonaistehoksi 228 heppaa (vakio 184hp), mutta kun olin softannut autoni ja penkittänyt 225 heppaa, niin oli selvää että se boxin kanssa tuotti 200-210 heppaa maksimissaan. Mutta huomattava tehoero kuitenkin. Ja kyllä noista boxeista pääsee eroo sitten kun haluaa.

Ebay.de-sivustollakin on useita eri malleja:

https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R4 ... 0&_sacat=0
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Merikotka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 209
Liittynyt: 16 Maalis 2014, 19:33
Auto: V60 T8

salmol kirjoitti:Nyt on oma auto päivitetty OBD-portin kautta, eli Celtic Tuning -ohjelmisto (240hp, 440nm) ja autona tosiaan tuo N47-koneella oleva 5/2014 valmistunut 420dA xDrive. Firmana oli Hirvipuro Oy Vantaalla.

Vähän hirvitti, mutta auto oli laturissa, toimenpiteet tehty ettei auto mene nukkumaan, OBD-piuha kiinni, softan luku ja lähetys Celtic Tuningille, softa muutettuna takaisin ja ladataan autoon. Meillä meni piuhojen kanssa leikkiessä ja paskan puhumisessa aikaa, mutta ilman sählinkiä tuossa menee varmaan tunti koko hommassa.

Hyvin tuntuu olevan voimaa ja tulee sivistyneesti, eli uskon että tätä on nyt mukava käskyttää.
Onko niin, että tästä OBD ohjelmoinnista ei jää mitään jälkiä? Näkeekö marmorin huolto jotenkin, että autoa on hieman viritelty?
Ex: F34 320i M-sport, F34 320d Sportline, E84 20d, E92 320i
lortti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 113
Liittynyt: 03 Kesä 2011, 17:44

Tästä on yhtä monta eri mielipidettä kun merkkiä ja keskustelijaa. Ostaessani omaa käytettyä F36 laitoin ehdoksi että autoliike takaa auton olevan vakio. Tekivät ecun uudelleenohjelmoinnin koska siitä ei kuulemma suoraan näe viritystä.

Toki voi olla että toi toimenpide on heille helpompi kuin alkaa tonkimaan onko viritetty vai ei.

Tai sitten auto oli viritetty.....
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1847
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

lortti kirjoitti:Tästä on yhtä monta eri mielipidettä kun merkkiä ja keskustelijaa. Ostaessani omaa käytettyä F36 laitoin ehdoksi että autoliike takaa auton olevan vakio. Tekivät ecun uudelleenohjelmoinnin koska siitä ei kuulemma suoraan näe viritystä.

Toki voi olla että toi toimenpide on heille helpompi kuin alkaa tonkimaan onko viritetty vai ei.

Tai sitten auto oli viritetty.....
Ja lopputuloksena sait pahimmillaan huonolla virityksellä pilatun auton, mutta viritys poistettuna niin ettei lisäpotkusta ole itselle iloa. :lol:
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Merikotka kirjoitti: Onko niin, että tästä OBD ohjelmoinnista ei jää mitään jälkiä? Näkeekö marmorin huolto jotenkin, että autoa on hieman viritelty?
Jää jälki, ei varsinaisesti näe mutta saa tarvittaessa selvitettyä (takuun rajauskeissi varmaankik ainoa syy miks pitäis). Jos viet marmorille huoltoon niin saattavat vetää päivitykset ns. päälle, sen takia Laakkosella kysytään aina huoltoon tuodessa, onko autossa joku virisofta ettei ajeta sitten tiettyjä päivityksiä ja tuhota asiakkaan ostamaa softaa. Tehtaan softapäivityksethän päivittää milloin mitä moduuleja ja asioita.
Puistis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 09 Syys 2014, 20:11
Auto: F31 & F20
Paikkakunta: Kauniainen

Nyt on omakin 320d efficient dynamics ohjelmoitu. Teho nousi lukemiin 228hv ja 417nm. Mitattu 5. vaihteella. Ennen ohjelmointia lukemat oli 179/385. Samalla EGR ohjelmoitiin pois käytöstä. Nyt jaksaa vetää yläkierroksilla ihan mukavasti :thup:
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Puistis kirjoitti:Nyt on omakin 320d efficient dynamics ohjelmoitu. Teho nousi lukemiin 228hv ja 417nm. Mitattu 5. vaihteella. Ennen ohjelmointia lukemat oli 179/385. Samalla EGR ohjelmoitiin pois käytöstä. Nyt jaksaa vetää yläkierroksilla ihan mukavasti :thup:
Mikä ohjelma/missä?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Puistis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 09 Syys 2014, 20:11
Auto: F31 & F20
Paikkakunta: Kauniainen

salmol kirjoitti:
Puistis kirjoitti:Nyt on omakin 320d efficient dynamics ohjelmoitu. Teho nousi lukemiin 228hv ja 417nm. Mitattu 5. vaihteella. Ennen ohjelmointia lukemat oli 179/385. Samalla EGR ohjelmoitiin pois käytöstä. Nyt jaksaa vetää yläkierroksilla ihan mukavasti :thup:
Mikä ohjelma/missä?
Jw-service ja sedox performancen ohjelma.
leecher
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 30
Liittynyt: 18 Kesä 2014, 13:34
Auto: BMW F34 xdrive m-sport 2015
Paikkakunta: savo

Onko kellään Karalan / Turbotecin softaa laitettu? Saisi kohtuu hintaan nyt tuon nykyiseen kulkineeseen. Oli joskus Audissa ja hyvin pelasi ainakin siinä.
314da
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 133
Liittynyt: 08 Tammi 2013, 09:27

Hyviä ohjelmiahan nuo on, taitaa olla pajalla jo 30 v. kokemus aiheesta.
Jos ihan viimeistä kilowattia ja newtonia haet niin jostain varmaan löytyy enemmänkin, mutta noiden kanssa ei tarvitse pelätä, että laitteet leviää softan takia vaikka tulisi paljonkin kilometrejä.
Cid
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 21 Syys 2017, 21:58
Auto: A6 50TFSi e quattro -20

Onko täällä kenelläkään kokemusta 184hp B48 koneessa JB4:stä? Harkinnut tuota vähän, kun ei ohjelmointia vielä saatavilla.
Huonosti löytyy kokemuksia amerikan maalta ollenkaan tästä konetyypistä.
Thmas
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 59
Liittynyt: 14 Kesä 2011, 18:53
Auto: 435d
Paikkakunta: Helsinki

salmol kirjoitti: 18 Joulu 2017, 17:31 Nyt on oma auto päivitetty OBD-portin kautta, eli Celtic Tuning -ohjelmisto (240hp, 440nm) ja autona tosiaan tuo N47-koneella oleva 5/2014 valmistunut 420dA xDrive. Firmana oli Hirvipuro Oy Vantaalla.

Vähän hirvitti, mutta auto oli laturissa, toimenpiteet tehty ettei auto mene nukkumaan, OBD-piuha kiinni, softan luku ja lähetys Celtic Tuningille, softa muutettuna takaisin ja ladataan autoon. Meillä meni piuhojen kanssa leikkiessä ja paskan puhumisessa aikaa, mutta ilman sählinkiä tuossa menee varmaan tunti koko hommassa.

Hyvin tuntuu olevan voimaa ja tulee sivistyneesti, eli uskon että tätä on nyt mukava käskyttää.
Mitkäs tunnelmat Celticin softasta nyt kun olet hetken ehtinyt keräämään kokemuksia? Kumman laittaisit jälkikäteen ajateltuna F3x 20d:hen, Celticin vai Tuikun softa joka sinulla oli edellisessä autossa? Harkinnassa toi Celtic, mutta teholupaukset etenkin hevosvoimien suhteen kuulostavat varsin kovilta, ehkä jopa epäilyttäviltä.
Freude am Fahren
Vastaa Viestiin