Moi
Ostin 2012 320d A ED:n pari kuukautta sitten. mukava auto mutta tehoa ja voimaa saisi olla lisää. Mikä noista diisselin vireistä olisi paras? Edellisessä Saabissa oli BSR:n ohjelma ja siinä oli hyvää se, että sen olisi saanut takaisin vakioon PPC-yksiköllä, jos olisi ollut tarvetta. Ja nyt vähän olisi tarvetta kun autossa on vielä takuuta jäljellä. AC:tä en ota koska se on törkyisen kallis mutta 600-800€ olisi jo vaihtoehtoja.
F3x softaviritys
No Tampereella voidaan laittaa F-sarjan dieseliin Tuikun tekemä ohjelma hintaan 550e sis alv. Varmasti vähintään yhtä hyvä kuin bulkkisoftat.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 144
- Liittynyt: 01 Kesä 2010, 18:00
- Auto: EX BMW 320iA Xdrive touring LNE 2013
Subaru
Lohjan ecu tuning ei ohjelmoi toistaiseksi N20B20 320i moottorisia, koska on tapahtunut kansirikkoja. Bmw on suostunut korjaamaan rikkoutuneita kansia, vaikka on ollut ohjelma. Bmw:ltä odotetaan ratkaisua asiaan, ennenkuin ohjelmointeja jatketaan.Plapman kirjoitti:Lohjan ECU tuning lupailee softapäivityksellä (Celtic tuning-softa) f30 320i:stä 295hv 434nm. Kuulostaa aika hurjalta. Mitä mieltä tästä?
Vähän kiinnostais laittaa tuollanen kun ei takuutkaan ole enää autossa päällä.
https://www.facebook.com/lohjanECUtunin ... 4983316713
Tuolla muuten keskustelua 320i ja 328i eroista. ECU tuning väittää, että 320i ja 328i samat moottorit.
Kyse ilmeisesti useammasta kuin yksittäistapauksesta? Löytyykö jostain enemmän keskustelua aiheesta vai onko kyse pelkästään lohjan ecu tuning/celtic viritetyt autot?Kartsa kirjoitti:
Lohjan ecu tuning ei ohjelmoi toistaiseksi N20B20 320i moottorisia, koska on tapahtunut kansirikkoja. Bmw on suostunut korjaamaan rikkoutuneita kansia, vaikka on ollut ohjelma. Bmw:ltä odotetaan ratkaisua asiaan, ennenkuin ohjelmointeja jatketaan.
Tänään jäsen Böntti päivitti softat Tuikun tekemillä kartoilla ja ainakin tähän saakka, noin 100km ajon jälkeen, olen tyytyväinen ja löylyä on selkeästi enemmän ja jotenkin tasaisemmin kuin mitä oli kun minulla oli RAIL-boxi. Homma hoitui kätevästi, vaikka tietysti ECU:n avaaminen kylmää aina ja uusien softien ajo siihen. Yllätykseksi ei löytynyt yhtään vikakoodia, jopa Böntti oli yllättynyt.
Nyt teho-paino noin 6,6kg/hv joten hetken voi miettiä että mitä seuraavaksi. Ensi viikolla työn puolesta länsi-keski-suomen kierros joten kunnon kokemukset tulevat siitä.
Nyt teho-paino noin 6,6kg/hv joten hetken voi miettiä että mitä seuraavaksi. Ensi viikolla työn puolesta länsi-keski-suomen kierros joten kunnon kokemukset tulevat siitä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 33
- Liittynyt: 09 Syys 2014, 20:11
- Auto: F31 & F20
- Paikkakunta: Kauniainen
Sitten kun saat vähän enemmän kokemusta niin kiinnostaisi tietää paljonko kuluttaa matka-ajossa ohjelmoinnin jälkeen.salmol kirjoitti: Nyt teho-paino noin 6,6kg/hv joten hetken voi miettiä että mitä seuraavaksi. Ensi viikolla työn puolesta länsi-keski-suomen kierros joten kunnon kokemukset tulevat siitä.
Tämä on mennyt pienellä jo aikaisemmin, mutta laitan kulutuslukemia sitten ensiviikon maakuntakierroksen jälkeen.Puistis kirjoitti:Sitten kun saat vähän enemmän kokemusta niin kiinnostaisi tietää paljonko kuluttaa matka-ajossa ohjelmoinnin jälkeen.salmol kirjoitti: Nyt teho-paino noin 6,6kg/hv joten hetken voi miettiä että mitä seuraavaksi. Ensi viikolla työn puolesta länsi-keski-suomen kierros joten kunnon kokemukset tulevat siitä.
Sanotaan nyt sen verran että ajoin Tampereelle softattavaksi, niin keskikulutus ajotietokoneella oli 4.8l/100km. Sitten ajoin takaisin, niin sama reitti ja olosuhteet, niin kulutus oli 4.4l/100km. Ja siis ajo 130kmh moottoritieajoa cruise päällä. Eli ei ainakaan lisääntynyt.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
En ole mitannut kun ei ole laitteita, mutta kun annoin happea koneelle moottoritielle liittyessä, niin ei ole koskaan heittänyt tuota vauhtia neulaa 150kmh lukemiin kuin nyt. Persdyno vahvistaa. [emoji23]Janlob kirjoitti:Kiinnostaisi myös minkä verran suorituskyky parani?
Vakiona näyttäis pikagooglen perusteella 320d kulkevan:
60-100kmh = 4.5sec
80-120kmh = 5.5sec
Oletko mitannut jo omastasi paljonko parannusta tuli?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Testi meni pieleen kun ajotietokone nollaantui reissussa. Kulutuksesta mitattuna meni 5.1 satasella mutta kun ajotietokone nollaantui, niin luotettavaa lukemaa ei siitä saanut. Mutta matka oli vajaat 1000 km ja mentiin nopeusrajoitus +10 ja viimeiset 200 km jumalattomaan vastatuuleen. Matka tehty talvirenkailla.Puistis kirjoitti:Sitten kun saat vähän enemmän kokemusta niin kiinnostaisi tietää paljonko kuluttaa matka-ajossa ohjelmoinnin jälkeen.salmol kirjoitti: Nyt teho-paino noin 6,6kg/hv joten hetken voi miettiä että mitä seuraavaksi. Ensi viikolla työn puolesta länsi-keski-suomen kierros joten kunnon kokemukset tulevat siitä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 144
- Liittynyt: 01 Kesä 2010, 18:00
- Auto: EX BMW 320iA Xdrive touring LNE 2013
Subaru
BMW ei ole esittänyt mitään ratkaisua asiaan. Celtic on sen sijaan muuttanut ohjelmaa seuraavasti, teho 280hv ja vääntö 393nm. Lohjan ecu tuning kertoo BMW omistajille ennen päätöksen tekoa mahdollisesta kansiongelmastaKartsa kirjoitti:Lohjan ecu tuning ei ohjelmoi toistaiseksi N20B20 320i moottorisia, koska on tapahtunut kansirikkoja. Bmw on suostunut korjaamaan rikkoutuneita kansia, vaikka on ollut ohjelma. Bmw:ltä odotetaan ratkaisua asiaan, ennenkuin ohjelmointeja jatketaan.Plapman kirjoitti:Lohjan ECU tuning lupailee softapäivityksellä (Celtic tuning-softa) f30 320i:stä 295hv 434nm. Kuulostaa aika hurjalta. Mitä mieltä tästä?
Vähän kiinnostais laittaa tuollanen kun ei takuutkaan ole enää autossa päällä.
https://www.facebook.com/lohjanECUtunin ... 4983316713
Tuolla muuten keskustelua 320i ja 328i eroista. ECU tuning väittää, että 320i ja 328i samat moottorit.
Minulla tehtiin softapäivitys Tuikun softilla, Böntin toimesta. Tehoa tuli todella reippaasti lisää, arviolta 230hp (alkujaan 184hp) ja vääntöä reippaasti. Ehkä vähän 'kulmikas' kartta, eli tehon tuotossa selkeä kulma, mutta ei sovi valittaa kun liikkuu pirssi ihan eri tavalla kuin ennen.
Kuitenkin yksi asia huolettaa: Eli aikaisemmin ei ole ollut missään tilanteessa mitään erikoista, mutta nyt jos isommasta nopeudesta vedättää, eli ei vedä kick-downia, vaan lukitulla vaihteella vetää isompaa kiihdytystä, niin tuntuu resonanssia persuuksissa ja voisiko olla kyseessä että turbiini antaa periksi väännön alla?
Onko kellään ajatuksia tai tietoa?
Kuitenkin yksi asia huolettaa: Eli aikaisemmin ei ole ollut missään tilanteessa mitään erikoista, mutta nyt jos isommasta nopeudesta vedättää, eli ei vedä kick-downia, vaan lukitulla vaihteella vetää isompaa kiihdytystä, niin tuntuu resonanssia persuuksissa ja voisiko olla kyseessä että turbiini antaa periksi väännön alla?
Onko kellään ajatuksia tai tietoa?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Mulla oli aikoinaan se bemmin oma kitti ja se oli loistava. Suosittelen ehdottomasti sellaisen hankintaa jos joku pientä lisätehoa kaipaa 184 hv disukkaan. Tehot nousi 200 hv ja vääntö 420 Nm. Vaikutti siltä, että ton kitin jälkeen kone kävi jollain lailla tasaisemmin/hiljaisemin. Siihen taisi tulla mukaan vielä joku välijäähdytinkin. 80-120 väli parani 5.2 ->4.7 Takuut toimi ja autosta tuli laillinen peli. Hinta taisi olla luokkaa tonttu. Eli mielestäni super edullinen.
Varmaan pistetty vähän liikaa vääntöä ja tulee resonanssia jostain hieman kuluneesta kardaanin laakerista tms. osasta, näin ainakin N47 softatessa Tuusulassa Powerbitilla lankomiehen autossa oli sanottu. 230hp / 450Nm oli liikaa, softaajakin kävi koeajolenkillä, täristi, ja piti ottaa sit 220 / 420Nm tjsp. niin ei jyryyttänyt enää. Oli sanonu, että ihan tyypillistä F30 et alkaa jyristämään jos ottaa liikaa tehoa/vääntöä ulos. En tiiä tosta Powerbitistä sen enempää muutaku että ei kai mikään kulmikas kuitenkaan uus kartta...salmol kirjoitti:Minulla tehtiin softapäivitys Tuikun softilla, Böntin toimesta. Tehoa tuli todella reippaasti lisää, arviolta 230hp (alkujaan 184hp) ja vääntöä reippaasti. Ehkä vähän 'kulmikas' kartta, eli tehon tuotossa selkeä kulma, mutta ei sovi valittaa kun liikkuu pirssi ihan eri tavalla kuin ennen.
Kuitenkin yksi asia huolettaa: Eli aikaisemmin ei ole ollut missään tilanteessa mitään erikoista, mutta nyt jos isommasta nopeudesta vedättää, eli ei vedä kick-downia, vaan lukitulla vaihteella vetää isompaa kiihdytystä, niin tuntuu resonanssia persuuksissa ja voisiko olla kyseessä että turbiini antaa periksi väännön alla?
Onko kellään ajatuksia tai tietoa?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 3
- Liittynyt: 18 Helmi 2013, 13:32
- Auto: E91 320 XDA -09
- Paikkakunta: Vantaa
Mulla on vanhempi auto mutta samat oireet nyt jatkunu 3 vuotta mitä ollu ohjelmoituna. Päällisin puolin paikat tarkistettu aina huollon yhteydessä mutta mitään ei oo löytyny. Tärinät tulee n. 1800-2200 kierroksen tietämillä isolla vaihteella. Rullilla mitattiin 232 ja 460.salmol kirjoitti:Minulla tehtiin softapäivitys Tuikun softilla, Böntin toimesta. Tehoa tuli todella reippaasti lisää, arviolta 230hp (alkujaan 184hp) ja vääntöä reippaasti. Ehkä vähän 'kulmikas' kartta, eli tehon tuotossa selkeä kulma, mutta ei sovi valittaa kun liikkuu pirssi ihan eri tavalla kuin ennen.
Kuitenkin yksi asia huolettaa: Eli aikaisemmin ei ole ollut missään tilanteessa mitään erikoista, mutta nyt jos isommasta nopeudesta vedättää, eli ei vedä kick-downia, vaan lukitulla vaihteella vetää isompaa kiihdytystä, niin tuntuu resonanssia persuuksissa ja voisiko olla kyseessä että turbiini antaa periksi väännön alla?
Onko kellään ajatuksia tai tietoa?
Kun ei oo siitä miksikään muuttunu eikä selviä vikoja löytyny niin jatkan ajamista.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 20
- Liittynyt: 23 Marras 2014, 19:51
- Auto: Volvo ex.F31 328i Xdrive M-sport
328- mallien teho on taidettu muutenkin ilmoittaa aikalailla alakantiin, vakiona niistä on mittailtu lähemmäs 270 hv:n tehoja.
Kartsa kirjoitti:BMW ei ole esittänyt mitään ratkaisua asiaan. Celtic on sen sijaan muuttanut ohjelmaa seuraavasti, teho 280hv ja vääntö 393nm. Lohjan ecu tuning kertoo BMW omistajille ennen päätöksen tekoa mahdollisesta kansiongelmastaKartsa kirjoitti:Lohjan ecu tuning ei ohjelmoi toistaiseksi N20B20 320i moottorisia, koska on tapahtunut kansirikkoja. Bmw on suostunut korjaamaan rikkoutuneita kansia, vaikka on ollut ohjelma. Bmw:ltä odotetaan ratkaisua asiaan, ennenkuin ohjelmointeja jatketaan.Plapman kirjoitti:Lohjan ECU tuning lupailee softapäivityksellä (Celtic tuning-softa) f30 320i:stä 295hv 434nm. Kuulostaa aika hurjalta. Mitä mieltä tästä?
Vähän kiinnostais laittaa tuollanen kun ei takuutkaan ole enää autossa päällä.
https://www.facebook.com/lohjanECUtunin ... 4983316713
Tuolla muuten keskustelua 320i ja 328i eroista. ECU tuning väittää, että 320i ja 328i samat moottorit.
Ajoin tuossa taas kierroksen ja otin dataa koneesta. Tällä kertaa antoi 1,6 bar ahdoilla 240hp / 575nm tulokseksi. Vähintäänkin riittävästi tehoa ja varsinkin vääntöä, jos edes lähellä koneen raportoimia tietoja. Toki renkailta sitten vähemmän.
Mitenhän paljon ahtoja tuo TwinPower-ahdin mahtaa antaa maksimissaan, nyt tosiaan 1,6bar ahdoilla?
Toinen kysymys on tuon polttoainepumpun riittävyys, eli nyt antoi vajaa 65l/h ja isommalla syötöllä voisi kuvitella että tulee lisää tehoa. Vai ahdistaako suuttimet ensin?
Mitenhän paljon ahtoja tuo TwinPower-ahdin mahtaa antaa maksimissaan, nyt tosiaan 1,6bar ahdoilla?
Toinen kysymys on tuon polttoainepumpun riittävyys, eli nyt antoi vajaa 65l/h ja isommalla syötöllä voisi kuvitella että tulee lisää tehoa. Vai ahdistaako suuttimet ensin?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Kyllä, autossa ZF 8HP45 vaihteisto, eli 450 nm vääntöä max, mutta kun ottaa varmuusvarat huomioon, niin muiden Bemarifoorumien viisaat tiesi että kestää 600 nm. Tiedä sitten, mutta toistaiseksi on kestänyt. Voimaa, varsinkin vääntöä, on kyllä mielettömästi enemmän kuin ennen.Puistis kirjoitti:Kovat väännöt on jos pitää paikkansa. Automaatille on luvattu muistaakseni 450nm kesto?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6