F3x softaviritys

F30, F31, F32, F33, F34, F36
vvtv
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 23 Syys 2012, 11:39

Pahoittelut jo valmiiksi, jos asiaa on jossain puitu, mutta vihreänä niin forumin kuin BMW:nkin suhteen, en ole onnistunut tietoa löytämään, joten siksipä kyselen.

Eli lähinnä mietityttää esim. 316d ja 320d:n välinen aika reilu hintaero, vaikka autojen erot ovat ymmärtääkseni lähinnä softapuolella (korjatkaa, jos olen väärässä!). Tästä päästään tietenkin aika monelle mieleen tulevaan ajatukseen ostaa 316d tai 318d ja sitten asiantuntevassa paikassa jossain välissä vääntää softaparametrejä uusiksi. Mallien ei tietenkään tarvitse olla juuri näitä, ne on mainittu vain esimerkin vuoksi.

Onko tällaisesta tietoja tai kokemuksia? Yhtäkkiseltään netistä löytyy vain näitä autoon kytkettäviä halpisbokseja, joihin ei ole kiinnostusta koskea. Ilmeisesti ei vielä kovinkaan yleisesti softamuutoksia ole saatavilla, mutta jos jotain tietoa on, niin ottaisin mielelläni sellaista vastaan.
pele3001
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 01 Tammi 2012, 14:05

Hei ! Tuo softa puolen tai boksi puolen aihe kiinnostaa minuakin.Varsinkin nyt kun, myös pensa vehkeet ovat turboja.
Esim: 320i ja 328i on sama moottori ,miten teho ero on käytännössä toteutettu? Onko esim: turbo eri kokoinen,vai onko
pelkkä softa rajoitus?!
haba
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:20
Auto: G20 330e M Sport

Esim. racechip.de tarjoaa noihin 316, 318d ja 320d maleihin lisää potkua pikkurahalla. Uusi softa maksaakin sitten enemmän ja tarjonta on vielä heikompaa.

328i on ilmeisesti isompi turbo softan lisäksi erona. 328i saa myös potkua lisää, esim hartgelta boxin muodossa ja ds motorsportila jossa koneeseen ajetaan uusi ohjelma.

Noista boxeista monelta kuullut, että DPF suodatin menee tukkoon ja alkaa pöllyttämään savua reilummin ajan myötä diiseleissä, japilla taisi olla racechip uudessa ykkösessä ja hyvin toiminut ainakin alkuun.
Caput Mortuum
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 14 Tammi 2012, 11:12

Ymmärtääkseni 328i:n erot eivät rajoitu pelkkään suurempaan turboon. Puristussuhde on eri ja vaihteiston välityssuhteet erit. Nämä tukevat sitä väitettä, että vetopyörästö ja vaihdelaatikko olisivat erit. Jarrutkin olivat muistaakseni 328i:n europpaversiossa skrodempaa mallia.

caput
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

328i:n jarrut on isommat. Siihen ei mahdu eikä tarjota 16-tuuman vanteita.
vvtv
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 23 Syys 2012, 11:39

Jjoo, noita racechipin tapaisia on tarjolla, mutta niitä en edes harkitse. Varsinaisia oikeita softia ei tosiaan näytä vielä oikein löytyvän, saas nähdä että onko tehty niin suojatuksi, ettei oikein tulekaan.
pele3001
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 01 Tammi 2012, 14:05

Hei ! Vielä tuosta lastu/Boksi virityksestä. Kyselin valtuutetulta korjaamolta 320i ja 328i f30 eroja.Eivät kyllä itsekään vielä tiedä paljoa,mutta tälläisia juttelivat. Epäilivät myös,että turbon koossa on eroa ,mutta vaihdelaatikko on sama ainakin 8v automaatin osalta ja ilm.myös manuaalin .Perä sama, pieni välitys ero.320i puristus suhdetta nostettu korkeammilla männillä /ei voida käyttää yhtä suuria ahtopaineita kuin pienemmällä puristus suhteella olevassa 328i:ssä.
Ovat tehtaalla vähän hankaloittaneet muutosta 320i -328i:hin.Koska myös männät menisivät väihtoon turbon lisäksi sekä softa. Itseä kiinnostaisi miten tuollainen boksi toimii käytännössä.Sellaisia on ainakin http://www.speed-buster.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Näyttää nostavan 320i tehon 220hv ja väännön niinkin hyväksi kuin 360Nm.Tuohan olisi jo aivan eri auto.
Eli jos jollain on aikaisempia kokemuksia kyseisistä bokseista kuulisin mielelläni tuntemuksista/kokemuksista.Onko auto
yhtä sivistynyt ja huomaako mitään viiveitä tai muita nekatiivisia asioita. Käskythän kiertävät ylimääräisen boksin kautta ennen toteutusta.
Terv: Kiinnostunut
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

minulla on 118d ja asensin siihen raceship.de boxin ja hyvin on toiminut, hintakin oli 229 euroa, ovelle toimitettuna reilussa vuorokaudessa. En missää nimessä ohjelmoisi autoa koska jos siihen tulee vika, kuinkas poistat sen ennen huoltoa, toisekseen ohjelmoinnit maksaa enemmän...
Kynäkauppias
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 538
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:41
Auto: F16 30d + powerkit
Tilattu G30
Paikkakunta: Oulu

Näkyykös tuo racechip huollossa?
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Ei näy koska se ei muuta auton omia ohjemia, se on pelkkä välikappale.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

toimiiko tuo racechip, eli antaako tehoja esim 320d:hen? Onko kokemuksia, harmeja, yms.?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

jos se antaa tehoja 118d:iin niin miksei myös 320d:iin, ei minulla ainakaan ole mitään ongelmia ollut - kone vääntää hienosti ja toimiii nk auton pitääkin. kulutus 5,3, eli sama kuin ennen asennusta
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Antaako tuo selkeästi "pepputuntumalla" lisää tehoja vai oletko varmistunut lisätehoista dynolla?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
chr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 21
Liittynyt: 24 Elo 2012, 20:15

Kiinnostaisi minuakin tuo Racechip, onko kokemuksia? 18d-koneeseen.
Avatar
JTR
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 72
Liittynyt: 13 Marras 2012, 20:36

Onko jollakin tällä foorumilla käytössä tällainen tai vastaava?

http://www.racechip.de/chiptuning/bmw/3 ... /index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Miten mahtaa toimia ja miten helppo on asentaa? Kiinnostaisi saada vähän lisää potkua 320iA:han.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

JTR kirjoitti:Onko jollakin tällä foorumilla käytössä tällainen tai vastaava?

http://www.racechip.de/chiptuning/bmw/3 ... /index.php" onclick="window.open(this.href);return false;.
Kokeilin tuota RaceChip-boxia 320d:hen ja minulla se ei toiminut. Palautin ja sain rahat ja postikulut takaisin. En suosittele, ainakaan samanlaiseen autoon.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Onkos tästä kellään kokemuksia?

http://www.race.fi/fi/product/41325-Bmw ... astut.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Itseä kiinnostaisi tuon F25:n mopodieselin kohennus...
Seppo(nimi muutettu)
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 125
Liittynyt: 10 Tammi 2013, 11:22
Auto: G31 540i xDrive Msport

Mites sitten tommonen Steinbauer, esim. tähän perus 20d-moottoriin: http://www.steinbauer.cc/fi/products/pa ... __3nm/b8Z/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kun tuota myy Suomessa mm. MoTest niin halua olisi uskoa, että tommonen voisi olla kelvollinen? :conf:

Jos RaceChip vaikuttaa liian halvalta, niin Hartgen boksi maksaakin jo ilmeisesti hiukan enemmän, samoin jonkun ac schnitzerin ja mitä muita BMW-pajoja niitä sitten lieneekään. Tämä Steinbauer on hinnaltaan kai jostain Racechipin ja Hartgen puolivälistä.

Mitä varjopuolia tommosten boksien käytössä on?
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Pari lisäkysymystä liittyen noihin boxeihin:

1) Tuoko boxi ajan kanssa jotain ongelmia DPF:n toimintaa, eli meneekö tukkoon helpommin?
2) Täytyykö tuo boxi ottaa irti katsastuksen ajaksi?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Mtyy
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 16 Loka 2012, 22:00
Paikkakunta: Oulu

salmol kirjoitti:Pari lisäkysymystä liittyen noihin boxeihin:

1) Tuoko boxi ajan kanssa jotain ongelmia DPF:n toimintaa, eli meneekö tukkoon helpommin?
2) Täytyykö tuo boxi ottaa irti katsastuksen ajaksi?
1) Useimmat boksit lisäävät vain polttoaineen määrää (haluttu ilman/polttoaineen suhde ei säily), jolloin savutus kasvaa ja tämä käy kovastikin DPF:n päälle.
2) Ei tarvitse
http://www.OptimoiAutosi.fi" onclick="window.open(this.href);return false; Oulussa: http://www.nanitech.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin