F3x softaviritys
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
Kaikkiin moottoreihin onnistuu 1.1..2018 alkaen
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ei nyt aivan kaikkiin, tässä alla Celtic Tuningin postaus Facebookista:Anssi79 kirjoitti:Kaikkiin moottoreihin onnistuu 1.1..2018 alkaen
NEW – List of 100% OBD Vehicles!
In recent weeks there has been a whole host of new releases from various hardware manufacturers allowing us software developers to tune some of the latest vehicles 100% OBD with no ECU removal required.
A list of some of the more anticipated releases are listed below:
• BMW F Chassis (starting 23rd Decemeber) Engine Codes N13, N20, B47, N47, N55, S55, N57, N63TU, S63TU (excludes only: B48 and B58).
Siis B48 ja B58 on edelleen poissa pelistä, ilmeisesti kukaan ei ole vielä onnistunut näiden kanssa?
BMW F87
BMW E70
BMW E70
Minissä oleva B48 ilmeisesti onnistuu, johtuen eri ECU:sta.klunssila kirjoitti:Ei nyt aivan kaikkiin, tässä alla Celtic Tuningin postaus Facebookista:Anssi79 kirjoitti:Kaikkiin moottoreihin onnistuu 1.1..2018 alkaen
NEW – List of 100% OBD Vehicles!
In recent weeks there has been a whole host of new releases from various hardware manufacturers allowing us software developers to tune some of the latest vehicles 100% OBD with no ECU removal required.
A list of some of the more anticipated releases are listed below:
• BMW F Chassis (starting 23rd Decemeber) Engine Codes N13, N20, B47, N47, N55, S55, N57, N63TU, S63TU (excludes only: B48 and B58).
Siis B48 ja B58 on edelleen poissa pelistä, ilmeisesti kukaan ei ole vielä onnistunut näiden kanssa?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Nyt on oma auto päivitetty OBD-portin kautta, eli Celtic Tuning -ohjelmisto (240hp, 440nm) ja autona tosiaan tuo N47-koneella oleva 5/2014 valmistunut 420dA xDrive. Firmana oli Hirvipuro Oy Vantaalla.
Vähän hirvitti, mutta auto oli laturissa, toimenpiteet tehty ettei auto mene nukkumaan, OBD-piuha kiinni, softan luku ja lähetys Celtic Tuningille, softa muutettuna takaisin ja ladataan autoon. Meillä meni piuhojen kanssa leikkiessä ja paskan puhumisessa aikaa, mutta ilman sählinkiä tuossa menee varmaan tunti koko hommassa.
Hyvin tuntuu olevan voimaa ja tulee sivistyneesti, eli uskon että tätä on nyt mukava käskyttää.
Vähän hirvitti, mutta auto oli laturissa, toimenpiteet tehty ettei auto mene nukkumaan, OBD-piuha kiinni, softan luku ja lähetys Celtic Tuningille, softa muutettuna takaisin ja ladataan autoon. Meillä meni piuhojen kanssa leikkiessä ja paskan puhumisessa aikaa, mutta ilman sählinkiä tuossa menee varmaan tunti koko hommassa.
Hyvin tuntuu olevan voimaa ja tulee sivistyneesti, eli uskon että tätä on nyt mukava käskyttää.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Hurjat lukemat ainakin tehon suhteen. Oletko tehnyt mittauksia esim. ohituskiihtyvyyden suhteen? Esim 60-120 väli. Noilla pystyy aika hyvin todentamaan tehon lisän.
Mulla oli aikoinaa f30 sillä bemmin omalla kitillä. Siinä tehot nousi 200 hv ja jo niille tehoille tuli isompi cooleri mukaan. Siinä toi mainitsemani väli oli vakiona 7 s ja kitillä 6.4 s.
Mulla oli aikoinaa f30 sillä bemmin omalla kitillä. Siinä tehot nousi 200 hv ja jo niille tehoille tuli isompi cooleri mukaan. Siinä toi mainitsemani väli oli vakiona 7 s ja kitillä 6.4 s.
En ole tehnyt mittauksia. Edellinen vastaavalla koneella (toinen softa) penkitettiin 225hp / 520nm ja tehoa tuntuu nyt olevan vähintäänkin saman verran, mutta vääntöä tulee vähemmän. Tuntuu perusajossa heikommalta väännön pienuuden vuoksi, mutta toisaalta voima tulee paljon sivistyneemmin eikä voimansiirto resonoi. Minulla oli nyt autossa ennen päivitystä tuollainen rail-box jonka pitäisi tuoda tehoa useampi kymmenen heppaa, ja tässä on kyllä iso ero siihen. Positiivisessa mielessä.Bemmisti kirjoitti:Hurjat lukemat ainakin tehon suhteen. Oletko tehnyt mittauksia esim. ohituskiihtyvyyden suhteen? Esim 60-120 väli. Noilla pystyy aika hyvin todentamaan tehon lisän.
Mulla oli aikoinaa f30 sillä bemmin omalla kitillä. Siinä tehot nousi 200 hv ja jo niille tehoille tuli isompi cooleri mukaan. Siinä toi mainitsemani väli oli vakiona 7 s ja kitillä 6.4 s.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Minulla on ihan merkitön boxi, tilattu ebay.de sivustolta. Vähän tunnetumpiakin on, esim. Race Chip ja esim. G30 520d -vehkeeseen löytyy tällainen:Bemmisti kirjoitti:Kenen valmistajan boksi sulla tossa oli? Olen odotellut tähän g30 bemmiin tehtaan omaa kittiä mutta ei taida tulla? Oispa kiva tietää millasia arvoja toi sun autos repii.
https://www.racechip.com/shop/bmw/5-ser ... 400nm.html
Luvataan tehoa 24-35 heppaa lisää, todellisuus lienee jossain 20 livähevosvoiman paikkeilla. Minulla tosiaan oli se boxi joka lupasi kokonaistehoksi 228 heppaa (vakio 184hp), mutta kun olin softannut autoni ja penkittänyt 225 heppaa, niin oli selvää että se boxin kanssa tuotti 200-210 heppaa maksimissaan. Mutta huomattava tehoero kuitenkin. Ja kyllä noista boxeista pääsee eroo sitten kun haluaa.
Ebay.de-sivustollakin on useita eri malleja:
https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R4 ... 0&_sacat=0
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Onko niin, että tästä OBD ohjelmoinnista ei jää mitään jälkiä? Näkeekö marmorin huolto jotenkin, että autoa on hieman viritelty?salmol kirjoitti:Nyt on oma auto päivitetty OBD-portin kautta, eli Celtic Tuning -ohjelmisto (240hp, 440nm) ja autona tosiaan tuo N47-koneella oleva 5/2014 valmistunut 420dA xDrive. Firmana oli Hirvipuro Oy Vantaalla.
Vähän hirvitti, mutta auto oli laturissa, toimenpiteet tehty ettei auto mene nukkumaan, OBD-piuha kiinni, softan luku ja lähetys Celtic Tuningille, softa muutettuna takaisin ja ladataan autoon. Meillä meni piuhojen kanssa leikkiessä ja paskan puhumisessa aikaa, mutta ilman sählinkiä tuossa menee varmaan tunti koko hommassa.
Hyvin tuntuu olevan voimaa ja tulee sivistyneesti, eli uskon että tätä on nyt mukava käskyttää.
Ex: F34 320i M-sport, F34 320d Sportline, E84 20d, E92 320i
Tästä on yhtä monta eri mielipidettä kun merkkiä ja keskustelijaa. Ostaessani omaa käytettyä F36 laitoin ehdoksi että autoliike takaa auton olevan vakio. Tekivät ecun uudelleenohjelmoinnin koska siitä ei kuulemma suoraan näe viritystä.
Toki voi olla että toi toimenpide on heille helpompi kuin alkaa tonkimaan onko viritetty vai ei.
Tai sitten auto oli viritetty.....
Toki voi olla että toi toimenpide on heille helpompi kuin alkaa tonkimaan onko viritetty vai ei.
Tai sitten auto oli viritetty.....
Ja lopputuloksena sait pahimmillaan huonolla virityksellä pilatun auton, mutta viritys poistettuna niin ettei lisäpotkusta ole itselle iloa.lortti kirjoitti:Tästä on yhtä monta eri mielipidettä kun merkkiä ja keskustelijaa. Ostaessani omaa käytettyä F36 laitoin ehdoksi että autoliike takaa auton olevan vakio. Tekivät ecun uudelleenohjelmoinnin koska siitä ei kuulemma suoraan näe viritystä.
Toki voi olla että toi toimenpide on heille helpompi kuin alkaa tonkimaan onko viritetty vai ei.
Tai sitten auto oli viritetty.....
Jää jälki, ei varsinaisesti näe mutta saa tarvittaessa selvitettyä (takuun rajauskeissi varmaankik ainoa syy miks pitäis). Jos viet marmorille huoltoon niin saattavat vetää päivitykset ns. päälle, sen takia Laakkosella kysytään aina huoltoon tuodessa, onko autossa joku virisofta ettei ajeta sitten tiettyjä päivityksiä ja tuhota asiakkaan ostamaa softaa. Tehtaan softapäivityksethän päivittää milloin mitä moduuleja ja asioita.Merikotka kirjoitti: Onko niin, että tästä OBD ohjelmoinnista ei jää mitään jälkiä? Näkeekö marmorin huolto jotenkin, että autoa on hieman viritelty?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 33
- Liittynyt: 09 Syys 2014, 20:11
- Auto: F31 & F20
- Paikkakunta: Kauniainen
Nyt on omakin 320d efficient dynamics ohjelmoitu. Teho nousi lukemiin 228hv ja 417nm. Mitattu 5. vaihteella. Ennen ohjelmointia lukemat oli 179/385. Samalla EGR ohjelmoitiin pois käytöstä. Nyt jaksaa vetää yläkierroksilla ihan mukavasti
Mikä ohjelma/missä?Puistis kirjoitti:Nyt on omakin 320d efficient dynamics ohjelmoitu. Teho nousi lukemiin 228hv ja 417nm. Mitattu 5. vaihteella. Ennen ohjelmointia lukemat oli 179/385. Samalla EGR ohjelmoitiin pois käytöstä. Nyt jaksaa vetää yläkierroksilla ihan mukavasti
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 33
- Liittynyt: 09 Syys 2014, 20:11
- Auto: F31 & F20
- Paikkakunta: Kauniainen
Jw-service ja sedox performancen ohjelma.salmol kirjoitti:Mikä ohjelma/missä?Puistis kirjoitti:Nyt on omakin 320d efficient dynamics ohjelmoitu. Teho nousi lukemiin 228hv ja 417nm. Mitattu 5. vaihteella. Ennen ohjelmointia lukemat oli 179/385. Samalla EGR ohjelmoitiin pois käytöstä. Nyt jaksaa vetää yläkierroksilla ihan mukavasti
Hyviä ohjelmiahan nuo on, taitaa olla pajalla jo 30 v. kokemus aiheesta.
Jos ihan viimeistä kilowattia ja newtonia haet niin jostain varmaan löytyy enemmänkin, mutta noiden kanssa ei tarvitse pelätä, että laitteet leviää softan takia vaikka tulisi paljonkin kilometrejä.
Jos ihan viimeistä kilowattia ja newtonia haet niin jostain varmaan löytyy enemmänkin, mutta noiden kanssa ei tarvitse pelätä, että laitteet leviää softan takia vaikka tulisi paljonkin kilometrejä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 59
- Liittynyt: 14 Kesä 2011, 18:53
- Auto: 435d
- Paikkakunta: Helsinki
Mitkäs tunnelmat Celticin softasta nyt kun olet hetken ehtinyt keräämään kokemuksia? Kumman laittaisit jälkikäteen ajateltuna F3x 20d:hen, Celticin vai Tuikun softa joka sinulla oli edellisessä autossa? Harkinnassa toi Celtic, mutta teholupaukset etenkin hevosvoimien suhteen kuulostavat varsin kovilta, ehkä jopa epäilyttäviltä.salmol kirjoitti: ↑18 Joulu 2017, 17:31 Nyt on oma auto päivitetty OBD-portin kautta, eli Celtic Tuning -ohjelmisto (240hp, 440nm) ja autona tosiaan tuo N47-koneella oleva 5/2014 valmistunut 420dA xDrive. Firmana oli Hirvipuro Oy Vantaalla.
Vähän hirvitti, mutta auto oli laturissa, toimenpiteet tehty ettei auto mene nukkumaan, OBD-piuha kiinni, softan luku ja lähetys Celtic Tuningille, softa muutettuna takaisin ja ladataan autoon. Meillä meni piuhojen kanssa leikkiessä ja paskan puhumisessa aikaa, mutta ilman sählinkiä tuossa menee varmaan tunti koko hommassa.
Hyvin tuntuu olevan voimaa ja tulee sivistyneesti, eli uskon että tätä on nyt mukava käskyttää.
Freude am Fahren