F3x softaviritys

Avatar
Squamish
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: F3x softaviritys

Viesti Kirjoittaja Squamish » 18 Marras 2015, 08:29

#Rica tuleeko heidän softauksella kaasuvasteesta enemmän lineaarinen vai progressiivinen? Kiinnostaisi tietää millainen vaste on pienellä kaasun avauksella. Kaverin D4 Volvosta tuli omaan makuuni turhan "hyppivä" pintakaasulla ja heti sen jälkeen, mikä on ärsyttävää näillä Helsingin 30-40 km/h rajoituksilla. Jos bemareista (varsinkin 30d) tulee samanlaisia niin ei kiitos Ricaa tänne.
I'm put together beautifully, big wet bottle in my fist, big wet rose in my teeth, I'm a perfect piece of ass, like every Californian

Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 402
Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
Auto: 320dA GT xDrive M-Sport -15
Paikkakunta: Espoo

Re: F3x softaviritys

Viesti Kirjoittaja Anssi79 » 18 Marras 2015, 16:07

Jokohan noi softaukset onnistuu ilman boxin avausta? Ei viittis vielä vajaa 70 ajettuna heittää "goodwilliä" roskikseen avatulla eculla?
F34 xDrive M-Sport -15 -- Ford Focus ST Line -17
Ex. söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46

Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 402
Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
Auto: 320dA GT xDrive M-Sport -15
Paikkakunta: Espoo

Re: F3x softaviritys

Viesti Kirjoittaja Anssi79 » 18 Marras 2015, 16:15

Anssi79 kirjoitti:Jokohan noi softaukset onnistuu ilman boxin avausta? Ei viittis vielä vajaa 70 ajettuna heittää "goodwilliä" roskikseen avatulla eculla?
Itse itselleni vastaten, ekalla kerralla ecu auki ja sen jälkeen ohjelmointi onnistuu obd portin kautta
F34 xDrive M-Sport -15 -- Ford Focus ST Line -17
Ex. söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3779
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: F3x softaviritys

Viesti Kirjoittaja salmol » 18 Marras 2015, 16:20

Anssi79 kirjoitti:
Anssi79 kirjoitti:Jokohan noi softaukset onnistuu ilman boxin avausta? Ei viittis vielä vajaa 70 ajettuna heittää "goodwilliä" roskikseen avatulla eculla?
Itse itselleni vastaten, ekalla kerralla ecu auki ja sen jälkeen ohjelmointi onnistuu obd portin kautta
Mutta aina voi kuitenkin laittaa boxin jos ei halua avata ECUa. Eihän se sama asia ole, mutta sinnepäin ja eron vakioon todella huomaa. Kestävyydessäkään ei taida olla eroja, eli joku raportoi boxilla ajetun melkein 100 tkm ja itsekin olen ajanut varmaan 45 tkm boxilla. Ei ole mennyt loukku tukkoon eikä ollut muutakaan ongelmaa. Kulutus 66 tkm matkalta ajotietokoneen mukaan 5.1 l/100 km sisältäen kaikki ajot, eli ei se boxi ainakaan kulutusta nosta.
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe (Celtic Tuning 240hp, 440nm)
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 402
Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
Auto: 320dA GT xDrive M-Sport -15
Paikkakunta: Espoo

Re: F3x softaviritys

Viesti Kirjoittaja Anssi79 » 18 Marras 2015, 16:38

Jotenkin on enemmän luottoa kuitenkin uuteen ohjelmointiin, kun vain mitattujen arvojen vääristelyyn boxilla. Sitä en väitä ettei kuitenkin boxista hyötyä ole.
F34 xDrive M-Sport -15 -- Ford Focus ST Line -17
Ex. söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3779
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: F3x softaviritys

Viesti Kirjoittaja salmol » 18 Marras 2015, 16:42

Anssi79 kirjoitti:Jotenkin on enemmän luottoa kuitenkin uuteen ohjelmointiin, kun vain mitattujen arvojen vääristelyyn boxilla. Sitä en väitä ettei kuitenkin boxista hyötyä ole.
EIhän se ohjelmisto poikkea tuosta käytännössä isommin, eli boxilla vääristetään mittaustietoa jotta saadaan kone syöttämään enemmän. Ohjelmalla muutetaan koko ohjelmaa niin että se syöttää enemmän. Eli mikään ei loppukädessä muuttunut, eli sillä ei ole merkitystä miten se syöttö saatiin kasvamaan, vaan sillä että lopputilanteessa molemmissa syöttö kasvoi. Toki ohjelmalla voidaan säätää muutakin kuin syöttöpainetta, eli sen takia se on tietysti parempi.
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe (Celtic Tuning 240hp, 440nm)
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

Rennfahrer
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 08 Loka 2015, 14:12

Re: F3x softaviritys

Viesti Kirjoittaja Rennfahrer » 18 Marras 2015, 19:40

Syötön liiallinen lisääminenhän rikkoo suuttimet. Ovat kalliita korjata ja uudetkaan ei kestä jollei boxia poista..

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3779
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: F3x softaviritys

Viesti Kirjoittaja salmol » 18 Marras 2015, 20:02

Rennfahrer kirjoitti:Syötön liiallinen lisääminenhän rikkoo suuttimet. Ovat kalliita korjata ja uudetkaan ei kestä jollei boxia poista..
Perustuen mihin? Juurihan sanoin että mulla ollut kiinni 45 tkm ja toisella 100 tkm eikä ole ollut ongelmia suuttimien kanssa. Ei siis tue sun kommenttia tuolta osin.
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe (Celtic Tuning 240hp, 440nm)
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

lowbero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 75
Liittynyt: 11 Tammi 2014, 15:13
Auto: F34 320iA xDrive Sport Line -14

Re: F3x softaviritys

Viesti Kirjoittaja lowbero » 18 Marras 2015, 20:04

Squamish kirjoitti:#Rica tuleeko heidän softauksella kaasuvasteesta enemmän lineaarinen vai progressiivinen? Kiinnostaisi tietää millainen vaste on pienellä kaasun avauksella. Kaverin D4 Volvosta tuli omaan makuuni turhan "hyppivä" pintakaasulla ja heti sen jälkeen, mikä on ärsyttävää näillä Helsingin 30-40 km/h rajoituksilla. Jos bemareista (varsinkin 30d) tulee samanlaisia niin ei kiitos Ricaa tänne.
Mulla oli entisessä V50 2.0D autossani Rican softa vähän aikaa mutta en oikein pitänyt siitä. Poistatin sen jokusen kuukauden käytön jälkeen.

Siinä versiossa joka silloiseen autooni laitettiin, korostui omaan makuuni liian suuri vääntömomentti pienillä kierroksilla (lieneekö johtuneen sen vakiona olevan hetkellisen overboost toiminnon takia). Välittömästi kaasupolkimen painamisen jälkeen ei tapahtunut oikein mitään mutta heti kohta perään tuli sitten ‘muulinpotku' jonka jälkeen taas puutui. Tai ei se oikeastaan mihinkään puutunut mutta kun vääntömomentti laski voimakkaasti, niin siltä se tuntui. Lisäksi moottorin ääni muuttui selkeästi karkeammaksi joka kuului kabiiniin asti. Märällä se kyllä suttasi helposti tyhjää risteyksistä lähtiessä, mutta etuvetoisena se veteli jos oli epätasaisuutta ja paukutteli jarruja kiihdytyksissä kun luistoesto yritti rajoittaa luistavaa pyörää. Lisäksi pakoputkesta tuleva mustan voimasavun määrä ei oikein miellyttänyt.

Se oli bulkkisoftaversio jota ei oltu viritetty omaan makuuni sopivaksi. Vakiona tuo auto oli kokonaisuudessan mukavampi ja tasaisempi ajettava. Voi tosin olla että tuosta softasta on tullut myöhemmin uudempia versioita.

Bemarin osalta ei ole kokemusta Rican tuotteista mutta se kuulostaa hyvältä että jos auton voi nykyisin itsekin tarvittaessa vakioksi palauttaa.

Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1063
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: F11 530dA XD & E46 325i cab
VW Touareg
K1600 GTL
Paikkakunta: Kaarina

Re: F3x softaviritys

Viesti Kirjoittaja Juha » 18 Marras 2015, 20:11

lowbero kirjoitti: Märällä se kyllä suttasi helposti tyhjää risteyksistä lähtiessä, mutta etuvetoisena se veteli jos oli epätasaisuutta ja paukutteli jarruja kiihdytyksissä kun luistoesto yritti rajoittaa luistavaa pyörää.
Mitäs luulet, olisko tuo vetotapa ollut alunperin väärin? :tong:
Ex:
F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA LCI, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

lowbero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 75
Liittynyt: 11 Tammi 2014, 15:13
Auto: F34 320iA xDrive Sport Line -14

Re: F3x softaviritys

Viesti Kirjoittaja lowbero » 18 Marras 2015, 20:43

Juha kirjoitti:
lowbero kirjoitti: Märällä se kyllä suttasi helposti tyhjää risteyksistä lähtiessä, mutta etuvetoisena se veteli jos oli epätasaisuutta ja paukutteli jarruja kiihdytyksissä kun luistoesto yritti rajoittaa luistavaa pyörää.
Mitäs luulet, olisko tuo vetotapa ollut alunperin väärin? :tong:
<offtopic>No siitä ei ole pienintäkään epäilystä :tong: Se vaan oli jotenkin siedettävä ennen chippausta - paitsi talvella... :)

Lisäksi kaarreominaisuudet kun oli kuin vanhalla koulubussilla, niin olihan se matkustamista - ratinkin takaa… no, ei se ehkä ihan noin huono ollut… tai no, ainakaan suoraan matkustaessa… </offtopic>

Plapman
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 08 Heinä 2016, 10:08

Re: F3x softaviritys

Viesti Kirjoittaja Plapman » 08 Heinä 2016, 10:18

Lohjan ECU tuning lupailee softapäivityksellä (Celtic tuning-softa) f30 320i:stä 295hv 434nm. Kuulostaa aika hurjalta. Mitä mieltä tästä?

Vähän kiinnostais laittaa tuollanen kun ei takuutkaan ole enää autossa päällä.

https://www.facebook.com/lohjanECUtunin ... 4983316713

Tuolla muuten keskustelua 320i ja 328i eroista. ECU tuning väittää, että 320i ja 328i samat moottorit.
BMW 320i F30

Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 402
Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
Auto: 320dA GT xDrive M-Sport -15
Paikkakunta: Espoo

Re: F3x softaviritys

Viesti Kirjoittaja Anssi79 » 08 Heinä 2016, 12:46

Ei muuta kun porukkaa kasaan ja kokeilemaan

"Useammalle autolle lasketaan tarjous tapaukohtaisesti, joten firmoille ja kaveriporukoille edulliset ohjelmoinnit, ohjelmoidaan firman kalusto, pomon oma ja työntekijöiden autot samalla kertaa, edullisesti."
F34 xDrive M-Sport -15 -- Ford Focus ST Line -17
Ex. söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46

tna1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 16 Elo 2013, 08:11

Re: F3x softaviritys

Viesti Kirjoittaja tna1 » 13 Heinä 2016, 14:43

Anssi79 kirjoitti:Ei muuta kun porukkaa kasaan ja kokeilemaan

"Useammalle autolle lasketaan tarjous tapaukohtaisesti, joten firmoille ja kaveriporukoille edulliset ohjelmoinnit, ohjelmoidaan firman kalusto, pomon oma ja työntekijöiden autot samalla kertaa, edullisesti."

Täältä löytyisi ainakin yksi innokas tuohon "kaveri"porukkaan :thuup:

Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 207
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: F30 330e

Re: F3x softaviritys

Viesti Kirjoittaja Sod-3 » 13 Heinä 2016, 14:58

Minäkin olen tätä softaamista miettinyt. Tuo celticin 293 heppaa kuulostaa kovalta. AJ-TECH ja optimoiautosi lupaavat n20 n 250 heppaa. Seinäjoelle on pitkä matka. Täällä peräpohjolassa optimoiautosi olisi lähellä. Lisäteho kyllä houkuttelisi kun takuukin on jo loppunut

335i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 127
Liittynyt: 24 Maalis 2011, 21:38
Auto: BMW M3 F80

Re: F3x softaviritys

Viesti Kirjoittaja 335i » 15 Loka 2016, 10:09

Naapuri foorumilta bongattu. 320i N20 310hv

http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=352974
450hv/550nm

Kaptah
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 20
Liittynyt: 19 Helmi 2015, 16:56

Re: F3x softaviritys

Viesti Kirjoittaja Kaptah » 15 Loka 2016, 14:13

Plapman kirjoitti:Lohjan ECU tuning lupailee softapäivityksellä (Celtic tuning-softa) f30 320i:stä 295hv 434nm. Kuulostaa aika hurjalta. Mitä mieltä tästä?

Vähän kiinnostais laittaa tuollanen kun ei takuutkaan ole enää autossa päällä.

https://www.facebook.com/lohjanECUtunin ... 4983316713

Tuolla muuten keskustelua 320i ja 328i eroista. ECU tuning väittää, että 320i ja 328i samat moottorit.
Mitä tarkoitetaan, kun puhutaan "samasta moottorista?" Itse en asiasta mitään tiedä, mutta Motorbitilla on tuntuu olevan varsin tarkka käsitys asiasta.

http://www.motorbit.fi/bmw-f3x-n20-320i-328i/

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3779
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: F3x softaviritys

Viesti Kirjoittaja salmol » 15 Loka 2016, 14:31

No, osa uskoo että 320i:ssä ja 328i:ssä olisi samat mekaaniset osat, vain ohjelmisto olisi eri ja että pelkällä ohjelmistolla koneesta saisi 328i:n. Tuosta ei taida olla kenelläkään tarkkaa tietoa. Itse epäilen että niissä on mekaanisia eroja.
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe (Celtic Tuning 240hp, 440nm)
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

Avatar
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 700
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: 325i e93
9000 CD
350i DHC
Paikkakunta: Janakkala

Re: F3x softaviritys

Viesti Kirjoittaja Aero » 15 Loka 2016, 14:49

Osanumeroita vertailemalla saa asiasta hajua (nimenomaan hajua - teknisiä eroja eri osissa tämä metodi ei kerro). RealOEM listaa tosiaan eri männät (vertailin pikaisesti joitain osia 03/2014 EUR LHD -autoista) mutta myös matalapuristeiset männät 320i:hin (jotka ovat samat kuin 328i:ssä) varuste(?)koodilla S858A=Yes (liekö tarkoitettu maihin, joissa on matalaoktaanisemmat polttoaineet). Kanget, kampura, nokat ja suurimpana yllätyksenä ahdin sekä suuttimet näyttävät olevan samoja. Tuon vilkuilun perusteella Motorbitin teksti vaikuttaa asialliselta ja siltä, että asiaan on siellä perehdytty. Jäähdytysjärjestelmää en jaksanut vertailla.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence

TomA
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 119
Liittynyt: 14 Syys 2015, 14:25

Re: F3x softaviritys

Viesti Kirjoittaja TomA » 15 Loka 2016, 15:18

Onhan noissa koneissa toki eroa. Ei kannata ihan kaikkea uskoa. Jo puristus suhde 320i 11:1 ja 328 10:1. Iskunpituus on sama, mutta 320i:ssä korkeampi mäntä, joka ei ole taottu, vrt 328.

Vastaa Viestiin